32.
Statement of Knowing the Companions of the Prophet (may Allah be pleased with them)
٣٢-
بیان معرفة الصحابة الكرام رضوان الله علیهم
Mention of the daughters of the Prophet ﷺ after Sayyidah Fatimah Mention of Hazrat Zainab bint Khadijah (RA), the eldest daughter of the Prophet ﷺ
ذكر صاحبات رسول الله ﷺ بعد سيدة النساء فاطمة
Mustadrak Al Hakim 6836
The Mother of the Believers, Aisha (may Allah be pleased with her) narrates: When the Messenger of Allah (peace be upon him) migrated to Medina, his daughter, Zainab, left Mecca with Kinana or (perhaps) with the son of Kinana. The people of Mecca pursued them, and Habbar bin Aswad caught up to them. He repeatedly struck the camel with his spear until it collapsed. Zainab fell down, causing her to miscarry and bleed. She was then lifted up. At that moment, a dispute arose between Banu Hashim and Banu Umayya. Banu Umayya argued that they had more right over her because she was married to their nephew, Abu Al-Aas. Subsequently, Zainab stayed with Hind bint Utbah bin Rabia. Hind would often say to her, "This is because of your father." The Messenger of Allah (peace be upon him) said to Zaid bin Harithah (may Allah be pleased with him), "Can you not go and bring Zainab?" He replied, "Why not, O Messenger of Allah?" The Prophet (peace be upon him) said, "Take my ring and give it to her as a sign." Zaid set off and left his camel behind. While walking, he encountered a shepherd and asked, "Whose shepherd are you?" He replied, "Abu Al-Aas's." Zaid asked, "And whose goats are these?" He replied, "Zainab bint Muhammad's." Zaid conversed with him for a while and then said, "If I give you something, can you discreetly deliver it to Zainab?" He replied, "Yes." Zaid gave the ring to the shepherd. The shepherd returned home, herded the goats, and gave the ring to Zainab. Zainab understood the whole situation. She asked the shepherd, "Who gave you this ring?" He said, "A man gave it to me." Zainab asked, "Where did you leave him?" He told her the location. The narrator says, "Upon hearing this, Zainab remained silent. When night fell, she left for that place. When she reached Zaid, he made the camel kneel and invited her to mount. Zainab said, 'You mount in front, and I will sit behind you.'" So, Zaid sat in front, and Zainab mounted behind him. And they reached the Messenger of Allah (peace be upon him). The Messenger of Allah (peace be upon him) would often say, "She is my best daughter, and she has faced many trials because of me." When this statement of the Prophet (peace be upon him) reached Ali bin Hussain (may Allah be pleased with him), he went to Urwah (may Allah be pleased with him) and said, "I have come to know that you narrate a hadith in which you diminish the status of Fatima." Urwah replied, "By Allah! Even if I were offered the riches of the East and West, I would not be able to diminish the status of Fatima. What is her status is hers alone. I will not narrate this tradition from now on." **This hadith is authentic according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them) did not narrate it.**
" ام المومنین حضرت عائشہ رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : جب رسول اللہ ﷺ مدینہ منورہ تشریف لائے تو آپ ﷺ کی صاحبزادی حضرت زینب کنانہ کے ہمراہ یا ( شاید ) کنانہ کے بیٹے کے ہمراہ وہاں سے نکلیں ، وہاں کے لوگ ان کے تعاقب میں نکلے ہبار بن اسود ان تک پہنچ گیا ، وہ اپنے نیزے کے ساتھ اونٹنی کو مسلسل چوب مارتا رہا حتیٰ کے اس کو ہلاک کر دیا ۔ حضرت زینب نیچے گر گئیں جس کی وجہ سے ان کا حمل ضائع ہو گیا اور خون بہنے لگ گیا ۔ پھر اس کو اٹھایا گیا ، اس موقع پر بنو ہاشم اور بنو امیہ میں اختلاف ہو گیا ، بنو امیہ کا کہنا تھا کہ ہم اس کے زیادہ حقدار ہیں ، کیونکہ یہ ان کے چچا کے بیٹے ابوالعاص کے نکاح میں تھی پھر یہ ہند بنت عتبہ بن ربیعہ کے پاس رہی ، ہند کہا کرتی تھی : یہ تیرے باپ کی وجہ سے ہے ۔ رسول اللہ ﷺ نے حضرت زید بن حارثہ رضی اللہ عنہ سے فرمایا : کیا تم جا کر زینب کو لا نہیں سکتے ؟ انہوں نے کہا : یا رسول اللہ ﷺ کیوں نہیں ؟۔ حضور ﷺ نے فرمایا : میری یہ انگوٹھی لے جاؤ ، یہ اس کو ( نشانی کے طور پر ) دینا ۔ حضرت زید وہاں سے چل پڑے ، اپنا اونٹ وہیں چھوڑ دیا ۔ آپ چلتے چلتے ایک چرواہے کے پاس پہنچے ، اس سے پوچھا : تم کس کے چرواہے ہو ؟ اس نے کہا : ابوالعاص کا ، حضرت زید رضی اللہ عنہ نے پوچھا : یہ بکریاں کس کی ہیں ؟ اس نے بتایا کہ ’’ زینب بنت محمد ‘‘ کی ۔ حضڑت زید رضی اللہ عنہ کچھ دیر اس کے ساتھ بات چیت کی پھر فرمایا : اگر میں تجھے کوئی چیز دوں تو کیا تم راز داری کے ساتھ وہ زینب تک پہنچا سکتے ہو ؟ اس نے کہا : جی ہاں ۔ حضرت زید نے وہ انگوٹھی اس چرواہے کو دی ، چرواہا گھر واپس آیا ، بکریاں ریوڑ میں داخل کیں ۔ اور حضرت زینب کو وہ انگوٹھی دے دی ۔ حضرت زینب سارا ماجرا سمجھ گئیں ۔ انہوں نے چرواہے سے پوچھا : تمہیں یہ انگوٹھی کس نے دی ہے ؟ اس نے بتایا کہ کسی آدمی نے دی ہے ۔ حضرت زینب رضی اللہ عنہا نے پوچھا : تم نے اس کو کہاں چھوڑا ہے ؟ اس نے بتایا کہ فلاں فلاں جگہ پر ۔ راوی کہتے ہیں : یہ بات سن کر حضرت زینب رضی اللہ عنہا نے خاموشی اختیار کر لی ، جب رات کا وقت ہوا تو حضرت زینب اس مقام کی جانب نکل گئیں ۔ جب حضرت زید کے پاس پہنچ گئیں ، تو حضرت زید رضی اللہ عنہ نے اونٹ بٹھایا اور سوار ہونے کے لئے عرض کی ۔ حضرت زینب نے فرمایا : اگلی جانب آپ سوار ہو جائیے ، میں آپ کے پیچھے بیٹھوں گی ۔ چنانچہ حضرت زید آگے بیٹھ گئے اور حضرت زینب رضی اللہ عنہا ان کے پیچھے سوار ہو گئیں ۔ اور یہ لوگ رسول اللہ ﷺ تک پہنچ گئے ۔ رسول اللہ ﷺ اکثر فرمایا کرتے تھے ’’ یہ میری سب سے اچھی بیٹی ہے اور میری وجہ سے اس پر بہت آزمائشیں آئیں ‘‘۔ حضور ﷺ کے اس ارشاد کی اطلاع حضرت علی بن حسین رضی اللہ عنہ تک پہنچی تو وہ حضرت عروہ رضی اللہ عنہ کے پاس گئے ، اور کہا : مجھے پتا چلا ہے کہ تم کوئی حدیث بیان کرتے ہو جس میں تم حضرت فاطمہ کی شان کم کرتے ہو ؟ حضرت عروہ نے فرمایا : اللہ کی قسم ! اگر مجھے مشرق و مغرب کی دولت بھی مل جائے تب بھی میں حضرت فاطمہ کی شان میں کمی نہیں کر سکتا ۔ جو ان کی شان ہے وہ انہی کا حصہ ہے ، میں آج کے بعد یہ روایت بیان نہیں کروں گا ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اس کو نقل نہیں کیا ۔"
Umm ul Momineen Hazrat Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) farmati hain : Jab Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Madina Munawwara tashreef laaye to Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ki sahibzadi Hazrat Zainab Kinana ke hamrah ya ( shayad ) Kinana ke bete ke hamrah wahan se niklin, wahan ke log in ke taaqqub mein nikle Habbar bin Aswad in tak pahunch gaya, woh apne neze ke sath untni ko musalsal chob marta raha hattak ke us ko halaak kar diya. Hazrat Zainab neeche gir gayin jis ki wajah se un ka hamal zaya ho gaya aur khoon behne lag gaya. Phir us ko uthaya gaya, is mauqe par Banu Hashim aur Banu Umayya mein ikhtilaf ho gaya, Banu Umayya ka kehna tha ke hum is ke zyada haqdaar hain, kyunki yeh in ke chacha ke bete Abul Aas ke nikah mein thi phir yeh Hind bint Utba bin Rabia ke paas rahi, Hind kaha karti thi : Yeh tere baap ki wajah se hai. Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hazrat Zaid bin Haritha (رضي الله تعالى عنه) se farmaya : Kya tum ja kar Zainab ko la nahin sakte? Unhon ne kaha : Ya Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) kyun nahin?. Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya : Meri yeh ungothi le jao, yeh is ko ( nishani ke taur par ) dena. Hazrat Zaid wahan se chal pade, apna unt wahin chhor diya. Aap chalte chalte ek charwahe ke paas pahunche, is se puchha : Tum kis ke charwahe ho? Is ne kaha : Abul Aas ka, Hazrat Zaid (رضي الله تعالى عنه) ne puchha : Yeh bakriyan kis ki hain? Is ne bataya ke '' Zainab bint Muhammad '' ki. Hazrat Zaid (رضي الله تعالى عنه) kuch der is ke sath baat cheet ki phir farmaya : Agar mein tujhe koi cheez dun to kya tum razdari ke sath woh Zainab tak pahuncha sakte ho? Is ne kaha : Ji haan. Hazrat Zaid ne woh ungothi us charwahe ko di, charwaha ghar wapas aaya, bakriyan rewar mein dakhil kin. Aur Hazrat Zainab ko woh ungothi de di. Hazrat Zainab sara majra samajh gayin. Unhon ne charwahe se puchha : Tumhen yeh ungothi kis ne di hai? Is ne bataya ke kisi aadmi ne di hai. Hazrat Zainab ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne puchha : Tum ne us ko kahan chhora hai? Is ne bataya ke falan falan jagah par. Rawi kehte hain : Yeh baat sun kar Hazrat Zainab ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne khamoshi ikhtiyar kar li, jab raat ka waqt hua to Hazrat Zainab is maqam ki janib nikal gayin. Jab Hazrat Zaid ke paas pahunch gayin, to Hazrat Zaid (رضي الله تعالى عنه) ne unt bithaya aur sawar hone ke liye arz ki. Hazrat Zainab ne farmaya : Agli جانب aap sawar ho jaiye, mein aap ke peeche baithun gi. Chunache Hazrat Zaid aage baith gaye aur Hazrat Zainab ( (رضي الله تعالى عنه) ا) in ke peeche sawar ho gayin. Aur yeh log Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) tak pahunch gaye. Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) aksar farmaya karte the '' Yeh meri sab se achhi beti hai aur meri wajah se is par bahut azmaishein aayin ''. Huzoor (صلى الله عليه وآله وسلم) ke is irshad ki ittila Hazrat Ali bin Hussain (رضي الله تعالى عنه) tak pahunchi to woh Hazrat Urwah (رضي الله تعالى عنه) ke paas gaye, aur kaha : Mujhe pata chala hai ke tum koi hadees bayan karte ho jis mein tum Hazrat Fatima ki shan kam karte ho? Hazrat Urwah ne farmaya : Allah ki qasam! Agar mujhe mashriq-o-maghrib ki daulat bhi mil jaye tab bhi mein Hazrat Fatima ki shan mein kami nahin kar sakta. Jo in ki shan hai woh inhi ka hissa hai, mein aaj ke baad yeh riwayat bayan nahin karunga. ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullahi Alaih aur Imam Muslim Rahmatullahi Alaih ke miyaar ke mutabiq sahi hai lekin Sheikhein Rahmatullahi Alaihema ne is ko naqal nahin kiya.
أَخْبَرَنَاهُ أَبُو الْحُسَيْنِ أَحْمَدُ بْنُ عُثْمَانَ الْمُقْرِئُ بِبَغْدَادَ، ثَنَا أَبُو الْأَحْوَصِ مُحَمَّدُ بْنُ الْهَيْثَمِ الْقَاضِي، ثَنَا سَعِيدُ بْنُ أَبِي مَرْيَمَ، أنبأ يَحْيَى بْنُ أَيُّوبَ، ثَنَا يَزِيدُ بْنُ الْهَادِي، وَحَدَّثَنِي عُمَرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ، عَنْ عَائِشَةَ، زَوْجِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ خَرَجَتِ ابْنَتُهُ زَيْنَبُ مِنْ مَكَّةَ مَعَ كِنَانَةَ أَوِ ابْنِ كِنَانَةَ، فَخَرَجُوا فِي أَثَرِهَا فَأَدْرَكَهَا هَبَّارُ بْنُ الْأَسْوَدِ، فَلَمْ يَزَلْ يَطْعَنُ بَعِيرَهَا بِرُمْحِهِ حَتَّى صَرَعَهَا وَأَلْقَتْ مَا فِي بَطْنِهَا وَأَهْرَاقَتْ دَمًا، فَحُمِلَتْ فَاشْتَجَرَ فِيهَا بَنُو هَاشِمٍ وَبَنُو أُمَيَّةَ فَقَالَ بَنُو أُمَيَّةَ: نَحْنُ أَحَقُّ بِهَا، وَكَانَتْ تَحْتَ ابْنِ عَمِّهِمْ أَبِي الْعَاصِ فَصَارَتْ عِنْدَ هِنْدِ بِنْتِ عُتْبَةَ بْنِ رَبِيعَةَ وَكَانَتْ تَقُولُ لَهَا هِنْدٌ: هَذَا بِسَبَبِ أَبِيكِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِزَيْدِ بْنِ حَارِثَةَ: «أَلَا تَنْطَلِقُ فَتَجِيئُنِي بِزَيْنَبَ؟» قَالَ: بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ: «فَخُذْ خَاتَمِي فَأَعْطِهَا إِيَّاهُ» ، فَانْطَلَقَ زَيْدٌ وَتَرَكَ بَعِيرَهُ، فَلَمْ يَزَلْ يَتَلَطَّفُ حَتَّى لَقِيَ رَاعِيًا فَقَالَ: لِمَنْ تَرْعَى؟ قَالَ: لِأَبِي الْعَاصِ قَالَ: فَلِمَنْ هَذِهِ الْغَنَمُ؟ قَالَ: لِزَيْنَبَ بِنْتِ مُحَمَّدٍ فَسَارَ مَعَهُ شَيْئًا، ثُمَّ قَالَ لَهُ: هَلْ لَكَ أَنْ أُعْطِيكَ شَيْئًا تُعْطِيهَا إِيَّاهُ وَلَا تَذْكُرُهُ لِأَحَدٍ، قَالَ: نَعَمْ، فَأَعْطَاهُ الْخَاتَمَ فَانْطَلَقَ الرَّاعِي فَأَدْخَلَ غَنَمَهُ وَأَعْطَاهَا الْخَاتَمَ فَعَرَفَتْهُ فَقَالَتْ: مَنْ أَعْطَاكَ هَذَا؟ قَالَ: رَجُلٌ، قَالَتْ: وَأَيْنَ تَرَكْتَهُ؟ قَالَ: بِمَكَانِ كَذَا وَكَذَا قَالَ: فَسَكَتَتْ حَتَّى إِذَا جَاءَ اللَّيْلُ خَرَجَتْ إِلَيْهِ فَلَمَّا جَاءَتْهُ قَالَ لَهَا: ارْكَبِي، قَالَتْ: لَا وَلَكِنِ ارْكَبْ أَنْتَ بَيْنَ يَدِي، فَرَكِبَ وَرَكِبَتْ وَرَاءَهُ حَتَّى أَتَتْ فَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: «هِيَ أَفْضَلُ بَنَاتِي أُصِيبَتْ فِي» فَبَلَغَ ذَلِكَ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ، فَانْطَلَقَ إِلَى عُرْوَةَ فَقَالَ: مَا حَدِيثٌ بَلَغَنِي عَنْكَ تُحَدِّثُ بِهِ تَنْتَقِصُ بِهِ حَقَّ فَاطِمَةَ قَالَ عُرْوَةُ: «وَاللَّهِ إِنِّي لَا أُحِبُّ أَنَّ لِي مَا بَيْنَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ، وَإِنِّي أَنْتَقِصُ فَاطِمَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا حَقًّا هُوَ لَهَا وَأَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ لَكَ أَنْ لَا أُحَدِّثَ بِهِ أَبَدًا» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "