41.
Narrations Regarding Repentance and Returning to Allah
٤١-
روایات عن التوبة والرجوع إلى الله
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
al-nu‘mān bn bashīrin | Al-Nu'man ibn Bashir al-Ansari | Young Companion |
simāk bn ḥarbin | Sumakh ibn Harb Az-Zuhli | Truthful, poor memory, changed later in life, his narration from Ikrimah is confusing |
ḥammād bn slmh | Hammad ibn Salamah al-Basri | His memorization changed a little at the end of his life, trustworthy, devout |
al-naḍr bn shumayl bn kharashah bn yazīd | An-Nadr ibn Shumayl Al-Mazani | Trustworthy, Upright |
al-faḍl bn ‘abd al-jabbār | al-Fadl ibn Abd al-Jabbar al-Marwazi | Uniquely documented by Ibn Hibban |
abū al-‘abbās muḥammad bn aḥmad al-maḥbūbī | Muhammad ibn Ahmad al-Mahbubi | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ | النعمان بن بشير الأنصاري | صحابي صغير |
سِمَاكِ بْنِ حَرْبٍ | سماك بن حرب الذهلي | صدوق سيء الحفظ, تغير بآخره وروايته عن عكرمة مضطربة |
حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ | حماد بن سلمة البصري | تغير حفظه قليلا بآخره, ثقة عابد |
النَّضْرُ بْنُ شُمَيْلِ بْنِ خَرَشَةَ بْنِ يَزِيدَ | النضر بن شميل المازني | ثقة ثبت |
الْفَضْلُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ | الفضل بن عبد الجبار المروزي | انفرد بتوثيقه ابن حبان |
أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الْمَحْبُوبِيُّ | محمد بن أحمد المحبوبي | ثقة |
Mustadrak Al Hakim 7610
Nu'man bin Bashir (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said, "A man is traveling through an empty jungle. He stops to rest under a tree, with his mount and provisions with him. When he wakes up, his mount is gone. He climbs one hill after another to look for it, but sees nothing. Suddenly, he spots it in the distance, its reins dragging on the ground as it returns to him. The joy he feels at that moment is immense, but Allah rejoices even more when His servant repents to Him." ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but it was not narrated by Al-Bukhari and Muslim. The following hadith, narrated by Bara' bin 'Azib (may Allah be pleased with him), supports this hadith. **
" حضرت نعمان بن بشیر رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : کوئی بندہ بے آب جنگل میں سفر کرتا ہے ، وہ ایک درخت کے نیچے آرام کرنے کے لیے سوتا ہے ، اس کے ہمراہ اس کی سواری اور کھانا پینا بھی ہوتا ہے ، لیکن جب وہ سو کر بیدار ہوتا ہے تو اس کی سواری بھاگ چکی ہوتی ہے ، وہ اس کے ڈھونڈنے کے لیے کبھی بلندی پر چڑھتا ہے لیکن اس کو کچھ دکھائی نہیں دیتا ، پھر دوسری بلندی پر چڑھتا ہے لیکن اس کو وہاں پر بھی کچھ دکھائی نہیں دیتا ، پھر اچانک اس کی نظر پڑتی ہے تو وہ دیکھتا ہے کہ اس کی سواری اپنی لگام گھسیٹتی ہوئی آ رہی ہوتی ہے ، اس وقت اس کو جو خوشی حاصل ہوتی ہے وہ کم ہوتی ہے ، لیکن بندہ جب اپنے رب کی بارگاہ میں توبہ کرتا ہے تو اللہ تعالیٰ کو اس سے بھی زیادہ خوشی ہوتی ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین نے اس کو نقل نہیں کیا ۔ اور حضرت براء بن عازب رضی اللہ عنہ سے مروی درج ذیل حدیث مذکورہ حدیث کی شاہد ہے ۔"
Hazrat Noman bin Bashir (رضي الله تعالى عنه) farmate hain ke Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: Koi banda be ab jungle mein safar karta hai, woh aik darakht ke neeche aaram karne ke liye sota hai, uske hamrah uski sawari aur khana peena bhi hota hai, lekin jab woh so kar bedar hota hai to uski sawari bhaag chuki hoti hai, woh uske dhundne ke liye kabhi bulandi par chadhta hai lekin usko kuchh dikhayi nahi deta, phir dusri bulandi par chadhta hai lekin usko wahan par bhi kuchh dikhayi nahi deta, phir achanak uski nazar padti hai to woh dekhta hai ke uski sawari apni lagaam ghaseetti hui aa rahi hoti hai, us waqt usko jo khushi hasil hoti hai woh kam hoti hai, lekin banda jab apne Rab ki bargah mein tauba karta hai to Allah Ta'ala ko usse bhi zyada khushi hoti hai. ** Yeh hadees Imam Muslim Rehmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shaikhayn ne usko naqal nahi kiya. Aur Hazrat Bara bin Aazib (رضي الله تعالى عنه) se marvi darj zail hadees mazkora hadees ki shahid hai.
أَخْبَرَنِي أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الْمَحْبُوبِيُّ، ثَنَا الْفَضْلُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ، ثَنَا النَّضْرُ بْنُ شُمَيْلِ بْنِ خَرَشَةَ بْنِ يَزِيدَ، ثَنَا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ، عَنْ سِمَاكِ بْنِ حَرْبٍ، عَنِ النُّعْمَانِ بْنِ بَشِيرٍ، أَنَّهُ سَمِعَهُ يَقُولُ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «مَا يُسَافَرُ رَجُلٌ فِي أَرْضٍ تَنُوفَةٍ فَقَالَ تَحْتَ شَجَرَةٍ وَمَعَهُ رَاحِلَتُهُ عَلَيْهَا زَادُهُ وَطَعَامُهُ فَاسْتَيْقَظَ وَقَدْ أَفْلَتَتْ رَاحِلَتُهُ فَعَلَا شَرَفًا فَلَمْ يَرَ شَيْئًا ثُمَّ عَلَا شَرَفًا فَلَمْ يَرَ شَيْئًا فَالْتَفَتَ فَإِذَا هُوَ بِهَا تَجُرُّ خِطَامَهَا فَمَا هُوَ بِأَشَدَّ فَرَحًا بِهَا مِنَ اللَّهِ بِتَوْبَةِ عَبْدِهِ إِذَا تَابَ إِلَيْهِ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" وَشَاهِدُهُ حَدِيثُ الْبَرَاءِ بْنِ عَازِبٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا [التعليق - من تلخيص الذهبي] 7610 - على شرط مسلم