1.
Statement of Faith
١-
بیان الإيمان
Signs of a perfect believer
علامات المؤمن الكامل
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
‘abd al-lah bn mas‘ūdin | Abdullah ibn Mas'ud | Companion |
suwayd bn ghflh | Suwayd ibn Ghufaylah al-Ja'fi | Trustworthy |
abī isḥāq al-hamdānī | Abu Ishaq al-Subayee | Trustworthy, Abundant Narrator |
‘aqīlin al-ja‘dī | Aqeel ibn Yahya Al-Ju'di | Abandoned in Hadith |
al-ṣa‘q bn ḥaznin | Al-Sa`q ibn Hazn al-Bakri | Saduq (truthful) Hasan al-Hadith (good in Hadith) |
shaybān bn farrūkh al-ubullī | Shaiban ibn Abi Shaybah al-Habti | Saduq (truthful) Hasan al-Hadith |
‘abd al-lah bn aḥmad bn khlādin al-qaṭṭān al-baṣrī | Abdullah bin Ahmad al-Qattan | Unknown |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ | عبد الله بن مسعود | صحابي |
سُوَيْدِ بْنِ غَفْلَةَ | سويد بن غفلة الجعفي | ثقة |
أَبِي إِسْحَاقَ الْهَمْدَانِيِّ | أبو إسحاق السبيعي | ثقة مكثر |
عَقِيلٍ الْجَعْدِيِّ | عقيل بن يحيى الجعدي | متروك الحديث |
الصَّعْقُ بْنُ حَزْنٍ | الصعق بن حزن البكري | صدوق حسن الحديث |
شَيْبَانُ بْنُ فَرُّوخَ الأُبُلِّيُّ | شيبان بن أبي شيبة الحبطي | صدوق حسن الحديث |
عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ خَلادٍ الْقَطَّانُ الْبَصْرِيُّ | عبد الله بن أحمد القطان | مجهول الحال |
Al-Mu'jam al-Saghir 36
Sayyiduna Ibn Mas'ud (may Allah be pleased with him) narrates that he went to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and he (peace and blessings of Allah be upon him) said, "O Ibn Mas'ud! Which aspect of faith is the strongest?" I said, "Allah and His Messenger know best." He (peace and blessings of Allah be upon him) said, "The strongest bond of Islam is to love for the sake of Allah and to have enmity for the sake of Allah." Then he (peace and blessings of Allah be upon him) said, "O Ibn Mas'ud!" I said, "I am present, O Messenger of Allah!" He (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Do you know who is the most virtuous amongst the people?" I said, "Allah and His Messenger know best." He (peace and blessings of Allah be upon him) said, "The best among people in terms of deeds are those who have understanding in religion." Then he (peace and blessings of Allah be upon him) said, "O Ibn Mas'ud!" I said, "I am present." He (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Do you know who is the most knowledgeable amongst the people?" I said, "Allah and His Messenger know best." He (peace and blessings of Allah be upon him) said, "The most knowledgeable is the one who adheres to the truth during times of difference among the people, even if he may be deficient in his own actions. Even if he has to drag himself on his buttocks, he will reach it. Before you, the people differed into seventy-two (72) sects, out of which three were saved and the rest were destroyed. One was the one who fought against the kings and fought them regarding their religion and the religion of Jesus, peace be upon him, so they caught them, killed them, and crucified them. The second were those who did not have the strength to fight the kings, nor did they have the strength to invite people to the religion of Allah and the religion of Jesus, peace be upon him, so they went out into the cities and became hermits and monks, and they are the ones about whom Allah Almighty said: "(And monasticism) they innovated it; We did not prescribe it for them, but [they did so] seeking Allah's approval." (Al-Hadid: 27) Meaning, "Monasticism they invented themselves. We did not enjoin it upon them, but (they adopted it) seeking the pleasure of Allah." Then he (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Whoever believes in me, follows me and affirms me, then he has fulfilled the right of following me, and whoever does not follow me, then these are the ones who are destroyed."
Grade: Da'if
سیدنا ابن مسعود رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ میں نبی ﷺ کے پاس گیا تو آپ ﷺ نے فرمایا: ”اے ابن مسعود! ایمان کا کون سا کڑا زیادہ مضبوط ہے؟“ میں نے کہا: اللہ اور اس کے رسول بہتر جانتے ہیں۔ آپ ﷺ نے فرمایا: ”اسلام کا مضبوط کڑا اللہ کے لیے دوستى کرنا اور محبت کرنا اور اسى کے لیے دشمنی رکھنا ہے۔“ پھر فرمایا: ”ابن مسعود!“ میں نے کہا: حاضر ہوں یا رسول اللہ! آپ ﷺ نے فرمایا: ”کیا تو جانتا ہے کہ کون سا آدمى فضیلت والا ہے؟“ میں نے کہا: اللہ اور اس کے رسول بہتر جانتے ہیں۔ آپ ﷺ نے فرمایا: ”لوگوں میں عمل کے لحاظ سے وہ بہتر ہیں جو دین میں سمجھ رکھیں۔“ پھر فرمایا: ”اے ابن مسعود!“ میں نے کہا: میں حاضر ہوں۔ آپ ﷺ نے فرمایا: ”کیا تجھے معلوم ہے لوگوں میں سب سے زیادہ علم والا کون ہے؟“ میں نے کہا: اللہ اور اس کے رسول بہتر جانتے ہیں۔ آپ ﷺ نے فرمایا: سب سے بڑا عالم وہ ہے جو لوگوں کے اختلاف کے وقت حق پر نظر رکھے، اور اگرچہ اپنے عمل میں کوتاہى کرنے والا ہو۔ اگرچہ وہ اپنے آپ کو گھسیٹ کر سرینوں کے بل ہى آئے، تم سے پہلے لوگوں میں اختلاف بہتر (72) فرقوں پر ہوا، جن میں سے تین نجات پا گئے باقى ہلاک ہوگئے، ایک وہ تھا جس نے بادشاہوں کا مقابلہ کیا اور اپنے دین اور عیسیٰ علیہ السلام کے دین کے متعلق ان سے جنگ کى تو انہوں نے ان کو پکڑ کر مار ڈالا اور آریوں سے چیر ڈالا۔ دوسرا وہ تھا جن میں بادشاہوں کا مقابلہ کرنے کى طاقت نہیں تھى، اور نہ ہى ان میں طاقت تھى کہ وہ لوگوں کو اللہ کے دین اور عیسیٰ علیہ السلام کے دین کى طرف دعوت دیں، تو وہ شہروں میں نکل گئے اور درویش اور راہب بن گئے، اور وہ وہی ہیں جن کے متعلق اللہ تعالیٰ نے فرمایا: «﴿وَرَهْبَانِيَّةً ابْتَدَعُوهَا مَا كَتَبْنَاهَا عَلَيْهِمْ إِلَّا ابْتِغَاءَ رِضْوَانِ اللَّهِ﴾» (الحديد: 27) یعنى ”رہبانیت انہوں نے خود پیدا کرلى تھى۔ ہم نے اسے ان پر فرض نہیں کیا تھا، اللہ کى رضا مندى کی تلاش کے لیے (انہوں نے اسے اپنایا)۔“ پھر آپ ﷺ نے فرمایا: ”جو شخص مجھ پرایمان لایا، میرى پیروى اور تصدیق کى تو اس نے اس کے خیال رکھنے کا حق ادا کر دیا، اور جس نے میرى پیروى نہ کى تو یہی لوگ ہلاک ہونے والے ہیں۔“
Sayyidna Ibn Masood (رضي الله تعالى عنه) kahte hain ki mein Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ke paas gaya to aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: ”Aye Ibn Masood! Imaan ka kaun sa kara zyada mazboot hai?“ Mein ne kaha: Allah aur uske Rasool behtar jante hain. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: ”Islam ka mazboot kara Allah ke liye dosti karna aur mohabbat karna aur isi ke liye dushmani rakhna hai.“ Phir farmaya: ”Ibn Masood!“ Mein ne kaha: Hazir hun ya Rasulullah! Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: ”Kya tu janta hai ki kaun sa aadmi fazilat wala hai?“ Mein ne kaha: Allah aur uske Rasool behtar jante hain. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: ”Logon mein amal ke lehaz se wo behtar hain jo deen mein samajh rakhen.“ Phir farmaya: ”Aye Ibn Masood!“ Mein ne kaha: Mein hazir hun. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: ”Kya tujhe maloom hai logon mein sab se zyada ilm wala kaun hai?“ Mein ne kaha: Allah aur uske Rasool behtar jante hain. Aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Sab se bada alim wo hai jo logon ke ikhtilaf ke waqt haq par nazar rakhe, aur agarche apne amal mein kotahi karne wala ho. Agarche wo apne aap ko ghaseet kar sareeron ke bal hi aaye, tum se pehle logon mein ikhtilaf behtar (72) firqon par hua, jin mein se teen nijaat pa gaye baqi halak ho gaye, ek wo tha jisne badshahon ka muqabla kiya aur apne deen aur Eesa Alaihissalam ke deen ke mutalliq un se jang ki to unhon ne un ko pakar kar maar dala aur aaryon se cheer dala. Doosra wo tha jin mein badshahon ka muqabla karne ki taqat nahin thi, aur na hi un mein taqat thi ki wo logon ko Allah ke deen aur Eesa Alaihissalam ke deen ki taraf dawat den, to wo shehron mein nikal gaye aur darvesh aur rahib ban gaye, aur wo wohi hain jin ke mutalliq Allah Ta'ala ne farmaya: «﴿وَرَهْبَانِيَّةً ابْتَدَعُوهَا مَا كَتَبْنَاهَا عَلَيْهِمْ إِلَّا ابْتِغَاءَ رِضْوَانِ اللَّهِ﴾» (al-Hadid: 27) Ya'ni ”Rahbaniyat unhon ne khud paida kar li thi. Hum ne use un par farz nahin kiya tha, Allah ki raza mandi ki talash ke liye (unhon ne use apnaya).“ Phir aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: ”Jo shakhs mujh par iman laya, meri pairvi aur tasdeeq ki to us ne uske khayaal rakhne ka haq ada kar diya, aur jisne meri pairvi na ki to yahi log halak hone wale hain.“.
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ خَلادٍ الْقَطَّانُ الْبَصْرِيُّ ، حَدَّثَنَا شَيْبَانُ بْنُ فَرُّوخَ الأُبُلِّيُّ ، حَدَّثَنَا الصَّعْقُ بْنُ حَزْنٍ ، عَنْ عَقِيلٍ الْجَعْدِيِّ ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ الْهَمْدَانِيِّ ، عَنْ سُوَيْدِ بْنِ غَفْلَةَ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ، فَقَالَ:" يَا ابْنَ مَسْعُودٍ أَيُّ عُرَى الإِيمَانِ أَوْثَقُ؟، قُلْتُ: اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَعْلَمُ، قَالَ: أَوْثَقُ عُرَى الإِسْلامِ: الْوِلايَةُ فِي اللَّهِ، وَالْحُبُّ فِي اللَّهِ، وَالْبُغْضُ فِي اللَّهِ، ثُمَّ قَالَ: يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، قُلْتُ: لَبَّيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ: أَتَدْرِي أَيُّ النَّاسِ أَفْضَلُ؟، قُلْتُ: اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَعْلَمُ، قَالَ: فَإِنَّ أَفْضَلَ النَّاسِ أَفْضَلُهُمْ عَمَلا إِذَا فَقِهُوا فِي دِينِهِمْ، ثُمَّ قَالَ: يَا ابْنَ مَسْعُودٍ، قُلْتُ: لَبَّيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ: أَتَدْرِي أَيُّ النَّاسِ أَعْلَمُ؟، قُلْتُ: اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَعْلَمُ، قَالَ: إِنَّ أَعْلَمَ النَّاسِ أَبْصَرُهُمْ بِالْحَقِّ، إِذَا اخْتَلَفَ النَّاسُ وَإِنْ كَانَ مُقَصِّرًا فِي عَمَلِهِ، وَإِنْ كَانَ يَزْحَفُ عَلَى اسْتِهِ زَحْفًا، وَاخْتَلَفَ مَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ عَلَى اثْنَتَيْنِ وَسَبْعِينَ فِرْقَةً نَجَا مِنْهَا ثَلاثٌ، وَهَلَكَ سَائِرُهُنَّ، فِرْقَةٌ أَزَتِ الْمُلُوكَ وَقَاتَلُوهُمْ عَلَى دِينِهِمْ وَدِينِ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ عَلَيْهِ السَّلامُ، فَأَخَذُوهُمْ فَقَتَلُوهُمْ وَنَشَرُوهُمْ بِالْمَنَاشِيرِ، وَفِرْقَةٌ لَمْ تَكُنْ لَهُمْ طَاقَةٌ بِمُوَازَةِ الْمُلُوكِ وَلا أَنْ يُقِيمُوا بَيْنَ ظَهْرَانِيهِمْ يَدْعُوهُمْ إِلَى دِينِ اللَّهِ وَدِينِ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ، فَسَاحُوا فِي الْبِلادِ وَتَرَهَّبُوا وَهُمُ الَّذِينَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: وَرَهْبَانِيَّةً ابْتَدَعُوهَا مَا كَتَبْنَاهَا عَلَيْهِمْ إِلا ابْتِغَاءَ رِضْوَانِ اللَّهِ سورة الحديد آية 27، قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ: فَمَنْ آمَنَ بِي وَاتَّبَعَنِي وَصَدَّقَنِي فَقَدْ رَعَاهَا حَقَّ رِعَايَتِهَا، وَمَنْ لَمْ يَتَّبِعْنِي فَأُولَئِكَ هُمُ الْهَالِكُونَ"، لَمْ يَرْوِهِ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، إِلا عَقِيلٌ، تَفَرَّدَ بِهِ الصَّعْقُ