17.
Book of Transactions and Judgments
١٧-
كِتَابُ الْبُيُوعِ وَالْأَقْضِيَةِ


What is justice among Muslims?

‌مَا الْعَدْلُ فِي الْمُسْلِمِينَ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 21742

Hazrat Ibrahim (AS) said that justice among Muslims is that there should be no discrimination in it, neither apparent nor hidden.

حضرت ابراہیم (رض) فرماتے ہیں کہ مسلمانوں میں عدل یہ ہے کہ اس پر ظاہر و باطن میں طعن نہ ہو۔

Hazrat Ibrahim (RA) farmate hain keh musalmanon mein adl yeh hai keh uss par zahir o batin mein ta'n na ho.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ : حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، عَنْ مَنْصُورٍ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ ، قَالَ : « الْعَدْلُ فِي الْمُسْلِمِينَ مَا لَمْ يُطْعَنْ عَلَيْهِ فِي بَطْنٍ وَلَا فَرْجٍ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 21743

Hazrat Amir (R.A) said that it is permissible to give testimony of a person as long as no Hadd punishment has been imposed on him, nor is there any defect known in his religion.

حضرت عامر (رض) فرماتے ہیں کہ جب تک آدمی پر حَدْ نہ لگی ہو یا اس کے دین میں کوئی عیب نہ معلوم ہو اس کی گواہی دینا ٹھیک ہے۔

Hazrat Amir (RA) farmate hain keh jab tak aadmi par had na lagi ho ya uske deen mein koi aib na maloom ho uski gawahi dena theek hai.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ : حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي زَائِدَةَ ، عَنْ صَالِحِ بْنِ حُيَيٍّ ، عَنْ عَامِرٍ ، قَالَ : « تَجُوزُ شَهَادَةُ الرَّجُلِ الْمُسْلِمِ مَا لَمْ يُصِبْ حَدًّا ، أَوْ تُعْلَمُ عَلَيْهِ خَرِبَةٌ فِي دِينِهِ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 21744

Hazrat Hassan (R.A) considered the testimony of a praying person as valid, except if his opponent brought forth some reason due to which he could be cross-examined in court.

حضرت حسن (رض) نمازی آدمی کی گواہی کو جائز سمجھتے تھے۔ الاّ یہ کہ اس کا خصم کوئی ایسی علت لے آئے جس سے عدالت میں پر جرح ہوسکتی ہو۔

Hazrat Hassan (RA) namaazi aadmi ki gawahi ko jaiz samajhte thay. Illa yeh keh uska khasam koi aisi illat le aaye jis se adalat mein par jarah hosakti ho.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ : حَدَّثَنَا عَبَّادُ بْنُ الْعَوَّامِ ، عَنْ عَوْفٍ ، عَنِ الْحَسَنِ ، أَنَّهُ كَانَ « يُجِيزُ شَهَادَةَ مَنْ صَلَّى إِلَّا أَنْ يَأْتِيَ الْخَصْمُ بِمَا يَجْرَحُهُ بِهِ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 21745

Hazrat Umar (RA) inquired about another person. He said, "I have only seen good in him." Hazrat Umar (RA) remarked, "This much fairness is enough from your side."

حضرت عمر (رض) نے ایک دوسرے شخص کے متعلق دریافت کیا ؟ اس نے کہا کہ میں نے تو خیر ہی دیکھی ہے، حضرت عمر (رض) نے ارشاد فرمایا یہی تعدیل تمہارے لیے کافی ہے۔

Hazrat Umar (RA) ne aik doosre shakhs ke mutaliq daryaft kya? Usne kaha ke maine to khair hi dekhi hai, Hazrat Umar (RA) ne irshad farmaya yahi ta'deel tumhare liye kafi hai.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ : حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ مِسْعَرٍ ، عَنْ حَبِيبٍ ، قَالَ : سَأَلَ عُمَرُ رَجُلًا عَنْ رَجُلٍ فَقَالَ : لَا نَعْلَمُ إِلَّا خَيْرًا ، فَقَالَ عُمَرُ : « حَسْبُكَ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 21746

Hazrat Shuraih (R.A.) states: "First, make a claim. Then exaggerate it. Ask for an excessive amount. And then present a just witness to support it. Indeed, we have been commanded to judge with fairness. Question them (the witnesses). If they say, 'Allah knows best,' then Allah is indeed All-Knowing. And if they are separated and say, 'It's doubtful,' then the testimony of one who is doubtful is not valid. But if they say, 'We don't know about it, except that he is just and Muslim,' then, by Allah's will, he is as they describe, and their testimony is valid."

حضرت شریح (رض) فرماتے ہیں کہ پہلے دعویٰ کرو پھر اس میں زیادتی کرو اور خوب زیادتی طلب کرو، اور پھر اس پر عادل گواہ قائم کرو، بیشک ہمیں عدل کے ساتھ فیصلہ کرنے کا حکم دیا گیا ہے، اور آپ ان سے سوال کریں، اگر وہ لوگ کہیں کہ اللہ اعلم، تو اللہ زیادہ جاننے والا ہے، اور وہ اگر الگ الگ ہو کر یوں کہیں کہ وہ شکِّی ہے ( شک میں ہے ) تو شک والے کی گواہی معتبر نہیں، اور اگر وہ کہیں کہ : ہمیں نہیں معلوم اس کے بارے میں مگر یہ عادل اور مسلمان ہے تو پھر وہ ان شاء اللہ اسی طرح ہے اور اس کی گواہی معتبر ہے۔

Hazrat Shariah (RA) farmate hain keh pehle dawa karo phir us mein ziyadati karo aur khoob ziyadati talab karo, aur phir us par aadil gawah qaim karo, beshak humain adl ke sath faisla karne ka hukum diya gaya hai, aur aap un se sawal karen, agar woh log kahen keh Allah Aallam, to Allah zyada janne wala hai, aur woh agar alag alag ho kar yun kahen keh woh shakki hai ( shak mein hai ) to shak wale ki gawahi motabar nahi, aur agar woh kahen keh : humain nahi maloom is ke bare mein magar yeh aadil aur musalman hai to phir woh inshallah isi tarah hai aur is ki gawahi motabar hai.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ : حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي زَائِدَةَ ، عَنِ ابْنِ عَوْنٍ ، عَنْ مُحَمَّدٍ ، قَالَ : قَالَ شُرَيْحٌ : " ادْعُ ، وَأَكْثِرْ ، وَأَرْطِبْ ، وَأْتِ عَلَى ذَلِكَ بِشُهُودٍ عُدُولٍ ، فَإِنَّا قَدْ أُمِرْنَا بِالْعُدُولِ ، وَأْتِ فَسَلْ عَنْهُ ، فَإِنْ قَالُوا : اللَّهُ أَعْلَمُ ، فَاللَّهُ أَعْلَمُ ، إِنْ يَفْرَقُوا أَنْ يَقُولُوا : هُوَ مُرِيبٌ ، فَلَا تَجُوزُ شَهَادَةُ مُرِيبٍ ، فَإِنْ قَالُوا : مَا عَلِمْنَاهُ إِلَّا عَدْلًا مُسْلِمًا ، فَهُوَ إِنْ شَاءَ اللَّهُ كَذَلِكَ ، وَتَجُوزُ شَهَادَتُهُ "