5.
Book of Friday
٥-
‌كِتَابُ الْجُمُعَةِ


Regarding speaking and reading newspapers on Friday

‌فِي الْكَلَامِ، وَالصُّحُفِ تُقْرَأُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5283

Hazrat Ibrahim states that on Friday, while official letters are being read, there is no harm in reciting and remembering Allah.

حضرت ابراہیم فرماتے ہیں کہ جمعہ کے دن جب سرکاری خطوط پڑھے جارہے ہوں تو اس وقت تلاوت اور ذکر کرنے میں کوئی حرج نہیں۔

Hazrat Ibrahim farmate hain keh juma ke din jab sarkari khatut parhe ja rahe hon to us waqt tilawat aur zikar karne mein koi harj nahin.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ قَالَ : حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، عَنْ مُغِيرَةَ ، عَنْ حَمَّادٍ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ ، قَالَ : « لَا بَأْسَ أَنْ يَقْرَأَ ، وَيَذْكُرَ اللَّهَ ، إِذَا قَرَءُوا الصُّحُفَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5284

Hazrat Amir states that there is no harm in reciting the Quran on Friday when official letters are being read.

حضرت عامر فرماتے ہیں کہ جمعہ کے دن جب سرکاری خطوط پڑھے جارہے ہوں تو اس وقت تلاوت کرنے میں کوئی حرج نہیں۔

Hazrat Amir farmate hain keh juma ke din jab sarkari khutoot parhe ja rahe hon to us waqt tilawat karne mein koi harj nahi.

حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ سُفْيَانَ ، عَنْ فِرَاسٍ ، عَنْ عَامِرٍ ، قَالَ : « لَا بَأْسَ بِالْكَلَامِ وَالصُّحُفِ تُقْرَأُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5285

Hazrat Laith said that Hazrat Abu Burdah used to talk while official letters were being read on Friday, and Hazrat Shabi did not see any harm in it.

حضرت لیث فرماتے ہیں کہ حضرت ابو بردہ جمعہ کے دن سرکاری خطوط پڑھے جانے کے دوران گفتگو کیا کرتے تھے اور حضرت شعبی بھی اس میں کوئی حرج نہیں سمجھتے تھے۔

Hazrat Lais farmate hain keh Hazrat Abu Burda juma ke din sarkari khatoot padhe jane ke doran guftagu kiya karte thay aur Hazrat Shabi bhi is mein koi harj nahin samjhte thay.

حَدَّثَنَا ابْنُ عُلَيَّةَ ، عَنْ لَيْثٍ ، « أَنَّ أَبَا بُرْدَةَ كَانَ يَتَكَلَّمُ فِي الْجُمُعَةِ وَالصُّحُفُ تُقْرَأُ » وَكَانَ الشَّعْبِيُّ ، لَا يَرَى بِهِ بَأْسًا "

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5286

Hazrat Muhammad bin Ali said that on Friday, when official letters are being read, there is no harm in talking. However, when the Imam is busy in the sermon, then one should not talk.

حضرت محمد بن علی فرماتے ہیں کہ جمعہ کے دن جب سرکاری خطوط پڑھے جارہے ہوں تو اس وقت گفتگو کرنے میں کوئی حرج نہیں، ا لبتہ امام جب موعظت میں مصروف ہوجائے تو اس وقت بات نہیں کی جاسکتی۔

Hazrat Muhammad bin Ali farmate hain keh juma ke din jab sarkari khatoot parhe ja rahe hon to us waqt guftagu karne mein koi harj nahi, albatta imam jab mowazat mein masroof ho jaye to us waqt baat nahi ki ja sakti.

حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ عَيَّاشٍ ، عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ ، قَالَ : « لَا بَأْسَ بِالْكَلَامِ إِذَا قُرِئَتِ الصُّحُفُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ ، حَتَّى يَأْخُذَ الْإِمَامُ فِي الْمَوْعِظَةِ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5287

Hazrat Umar bin Abdul Aziz forbade the recitation of the Quran after the Friday sermon before the Friday prayer.

حضرت عمر بن عبد العزیز نے اس بات سے منع فرمایا ہے کہ جمعہ کے دن خطبہ سے فارغ ہونے سے پہلے صحیفے پڑھے جائیں۔

Hazrat Umar bin Abdul Aziz ne is baat se mana farmaya hai ke jumma ke din khutba se farigh hone se pehle sahife parhe jayen.

حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ عَيَّاشٍ ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مُهَاجِرٍ ، عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ « أَنَّهُ مَنَعَ الصُّحُفَ أَنْ تُقْرَأَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ ، حَتَّى يَفْرُغَ مِنَ الْخُطْبَةِ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5288

Hazrat Hammad relates that I asked Hazrat Ibrahim, "During Friday prayers, various thoughts come to mind during the sermon, some true and some false. Should I talk to the person sitting next to me if I want to, or should I remain silent while the sermon is being delivered?" Hazrat Ibrahim said, "Remain silent."

حضرت حماد کہتے ہیں کہ میں نے حضرت ابراہیم سے پوچھا کہ جمعہ کی نماز میں قتیبہ کی طرف سے مختلف خطوط آتے ہیں جن میں سچ بھی ہوتا ہے اور جھوٹ بھی۔ جب وہ خطوط پڑھے جارہے ہوں اور میں اپنے ساتھی سے بات کرنا چاہوں تو بات کرلوں یا خاموش رہوں ؟ انھوں نے فرمایا کہ خاموش رہو۔

Hazrat Hammad kehte hain ke maine Hazrat Ibrahim se poocha ke juma ki namaz mein Qatiba ki taraf se mukhtalif khutoot aate hain jin mein sach bhi hota hai aur jhoot bhi. Jab wo khutoot padhe ja rahe hon aur mein apne saathi se baat karna chahoon to baat kar loon ya khamosh rahoon? Unhon ne farmaya ke khamosh raho.

حَدَّثَنَا ابْنُ فُضَيْلٍ ، عَنْ أَبِي حَيَّانَ ، عَنْ حَمَّادٍ ، قَالَ : قُلْتُ لِإِبْرَاهِيمَ : إِنَّ الْكُتُبَ تَجِيءُ مِنْ قِبَلِ قُتَيْبَةَ فِيهَا الْبَاطِلُ وَالْكَذِبُ ، فَإِذَا أَرَدْتُ أُكَلِّمُ صَاحِبِي أَوْ أُنْصِتُ ؟ قَالَ : « لَا ، بَلْ أَنْصِتْ » يَعْنِي : فِي الْجُمُعَةِ

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5289

Hazrat Ibn Aun says that when the Mu'azzin was giving the call to prayer (Adhan) for Friday prayer and the Imam had already come out for the prayer, I met Hazrat Hammad bin Abi Sulaiman. They talked to me, but I didn't say anything back. Then we met again the following Friday, and while the Khutbah (sermon) was being delivered, they spoke to me again. They kept talking, but I remained silent. Upon this, they said to me, 'O my nephew! Silence is only necessary on that day when the Imams are delivering the sermon from the book of Allah. Why should we remain silent for these Khutbahs?!' Hazrat Ibn Aun says that I mentioned this incident to Hazrat Ibrahim, and they said, 'Satan comes to one of you and makes him think that silence on Friday is only required when the Imams are delivering the sermon from the book.'

حضرت ابن عون کہتے ہیں کہ جب مؤذن جمعہ کے لیے اذان دے رہے تھے اور امام نماز کے لیے نکل چکا تھا تو میری حضرت حماد بن ابی سلیمان سے ملاقات ہوئی۔ انھوں نے مجھ سے بات کی لیکن میں نے ان سے کوئی بات نہ کی۔ پھر اگلے جمعہ کو ہم دوبارہ ملے تو جب خطوط پڑھے جارہے تھے اس وقت انھوں نے مجھ سے بات کی، وہ مجھ سے بات کرتے رہے لیکن میں خاموش رہا۔ اس پر انھوں نے مجھ سے فرمایا کہ اے میرے بھتیجے ! اس دن خاموشی اس وقت لازم ہوتی ہے جب ائمہ اللہ تعالیٰ کی کتاب میں سے وعظ کریں۔ ہم ان خطوط کے لیے کیوں خاموش رہیں ؟ ! حضرت ابن عون کہتے ہیں کہ میں نے اس بات کا ذکر حضرت ابراہیم سے کیا تو انھوں نے فرمایا کہ شیطان تم میں سے کسی کے پاس آتا ہے اور اسے یہ وسوسہ ڈالتا ہے کہ جمعہ کے دن خاموشی صرف اسی وقت ہے جب ائمہ کتاب سے وعظ کررہے ہوں۔

Hazrat Ibn Aun kehte hain ki jab moazzin juma ke liye azan de rahe the aur imam namaz ke liye nikal chuka tha to meri Hazrat Hammad bin Abi Sulaiman se mulaqat hui. Unhon ne mujh se baat ki lekin maine un se koi baat na ki. Phir agle juma ko hum dobara mile to jab khutba padhe ja rahe the us waqt unhon ne mujh se baat ki, wo mujh se baat karte rahe lekin main khamosh raha. Is par unhon ne mujh se farmaya ki aye merey bhatije! Is din khamoshi us waqt lazim hoti hai jab aaima Allah ta'ala ki kitaab mein se waaz karein. Hum in khutba ke liye kyun khamosh rahein?! Hazrat Ibn Aun kehte hain ki maine is baat ka zikr Hazrat Ibrahim se kiya to unhon ne farmaya ki shetan tum mein se kisi ke paas aata hai aur use ye waswasa daalta hai ki juma ke din khamoshi sirf usi waqt hai jab aaima kitaab se waaz kar rahe hon.

حَدَّثَنَا ابْنُ عُلَيَّةَ ، عَنِ ابْنِ عَوْنٍ ، قَالَ : لَقِيَنِي حَمَّادُ بْنُ أَبِي سُلَيْمَانَ ، وَالْمُؤَذِّنُونَ يُؤَذِّنُونَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ ، وَقَدْ خَرَجَ الْإِمَامُ ، فَكَلَّمَنِي ، فَلَمْ أُكَلِّمْهُ ، ثُمَّ اجْتَمَعْنَا فِي جُمُعَةٍ أُخْرَى ، فَكَلَّمَنِي وَالصُّحُفُ تُقْرَأُ ، فَجَعَلَ يُكَلِّمُنِي ، وَلَا أُكَلِّمَهُ ، فَقَالَ : « يَا ابْنَ أَخِي ، إِنَّمَا كَانَ السُّكُوتُ قَبْلَ الْيَوْمِ إِذَا وَعَظُوا بِكِتَابِ اللَّهِ ، وَقَالُوا فِيهِ فَنَسْكُتُ لِصُحُفِهِمْ هَذِهِ »، قَالَ ابْنُ عَوْنٍ ، فَذَكَرْتُهُ لِإِبْرَاهِيمَ ، فَقَالَ إِبْرَاهِيمُ : « إِنَّ الشَّيْطَانَ يَأْتِي أَحَدَهُمُ الْهَمَّ أَوْ نَفْسَهُ ، إِنَّمَا كَانَ السُّكُوتُ قَبْلُ إِذَا وَعَظُوا بِكِتَابِ اللَّهِ وَقَالُوا فِيهِ »

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5290

Hazrat Hasan says that it is disliked to talk while official letters are being read. Hazrat Hasan says that official letters used to be read before prayer.

حضرت حسن فرماتے ہیں کہ جس وقت سرکاری خطوط پڑھے جارہے ہوں اس وقت بات کرنا مکروہ ہے۔ حضرت حسن فرماتے ہیں کہ سرکاری خطوط نماز سے پہلے پڑھے جاتے تھے۔

Hazrat Hassan farmate hain keh jis waqt sarkari khatoot parhaye ja rahe hon us waqt baat karna makrooh hai. Hazrat Hassan farmate hain keh sarkari khatoot namaz se pehle parhaye jate thay.

حَدَّثَنَا وَكِيعٌ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ ، عَنِ الْحَسَنِ ، قَالَ : « كَانَ يُكْرَهُ الْكَلَامُ وَالصُّحُفُ تُقْرَأُ » وَقَالَ الْحَسَنُ: «كَانَتِ الصُّحُفُ تُقْرَأُ قَبْلَ الصَّلَاةِ»

Musannaf Ibn Abi Shaybah 5291

Hazrat Khalid bin 'Isa' says that I saw Hazrat Umar bin Abdul Aziz talking to Walid bin Hisham, even though at that time Sulaiman, as Amir-ul-Momineen, was sitting on the pulpit and official letters were being read on Friday.

حضرت خالد بن عیسیٰ کہتے ہیں کہ میں نے حضرت عمر بن عبد العزیز کو ولید بن ہشام سے گفتگو کرتے دیکھا ہے۔ حالانکہ اس وقت سلیمان امیر المؤمنین ہونے کی حیثیت سے منبر پر بیٹھے تھے اور جمعہ کے دن سرکاری خطوط پڑھے جارہے تھے۔

Hazrat Khalid bin Isa kehte hain ke maine Hazrat Umar bin Abdul Aziz ko Waleed bin Hisham se guftgu karte dekha hai. Halanke is waqt Sulaiman ameerul momineen hone ki haisiyat se mimbar par baithe thay aur jumma ke din sarkari khatoot padhe ja rahe thay.

حَدَّثَنَا ابْنُ مَهْدِيٍّ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ ، عَنْ خَالِدِ بْنِ عِيسَى ، قَالَ : رَأَيْتُ عُمَرَ بْنَ عَبْدِ الْعَزِيزِ ، يُحَدِّثُ الْوَلِيدَ بْنَ هِشَامٍ وَسُلَيْمَانُ : « أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْمِنْبَرِ ، وَصُحُفٌ تُقْرَأُ فِي يَوْمِ الْجُمُعَةِ »