9.
Book of Zakat
٩-
كِتَابُ الزَّكَاةِ


What they said about the permissibility of asking for its owner

‌مَا قَالُوا فِيمَا رَخَّصَ فِيهِ مِنَ الْمَسْأَلَةِ لِصَاحِبِهَا

Musannaf Ibn Abi Shaybah 10685

Hazrat Qabisah bin Mukhariq Al-Hilali says that when I got indebted, I went to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) to ask him for help. You (peace and blessings of Allah be upon him) said: "O Qabisah! Wait till the Sadaqah (charity) reaches us, then we will order from it for you." Then the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said to me: "It is not permissible for anyone to beg except for three (types of people): A person who becomes indebted, it is permissible for him to beg till he pays it off, then he should stop begging; a person who is afflicted with a calamity that destroys his wealth, it is permissible for him to beg till he gets enough to sustain him, then he should stop begging; and a person who is stricken with famine, (he can beg) till three wise men of his people say, 'So and so has been stricken with famine,' it is permissible for him to beg till he gets enough to sustain him, then he should stop begging. O Qabisah! The beggar other than these is the eater of Haraam (unlawful things)."

حضرت قبیصہ بن المخارق الھلالی فرماتے ہیں کہ میں مقروض ہوگیا تو میں حضور اکرم (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) کی خدمت میں سوال کرنے کی غرض سے حاضر ہوا۔ آپ (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے فرمایا : اے قبیصہ ٹھہر جا یہاں تک کہ ہمارے پاس صدقہ (کا مال) آجائے تو ہم اس میں سے تیرے لیے حکم فرمائیں۔ پھر مجھ سے حضور اقدس (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) نے ارشاد فرمایا : سوال کرنا تین اشخاص کے علاوہ کسی کے لیے جائز نہیں ہے۔ ایک وہ شخص جو مقروض ہوگیا ہو توا س کیلئے سوال کرنا جائز ہے یہاں تک کہ اس سے ادا کر دے اور پھر (سوال کرنے سے) رک جائے، دوسرا وہ شخص جس کو کوئی آفت پہنچے اور وہ اس کے مال کو ھلاک کر دے تو اس کیلئے سوال کرنا جائز ہے یہاں تک کہ اس کے رہن سہن کی زندگی کو کچھ تقویت پہنچے اور وہ پھر (سوال کرنے سے) رک جائے، اور تسرہا وہ شخص جس کو فاقہ پہنچے یہاں تک کہ تین صاحب رائے شخص اس کے قبیلہ کے یہ کہیں کہ تحقیق فلاں کو فاقہ پہنچا ہے، تو اس کئے نچ سوال کرنا جائز ہے یہاں تک کہ اس کے رہن سہن کو تقویت ملے پھر وہ (سوال کرنے سے) رک جائے، اے قبیصہ ان کے علاوہ سوال کرنے والا حرام کھانے والا ہے۔

Hazrat Qabeesa bin Al-Mokhariq Al-Hilali farmate hain ke mein maqrooz hogaya tou mein Huzoor Akram (Sallallahu Alaihi Wasallam) ki khidmat mein sawal karne ki garz se hazir hua. Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne farmaya: Aye Qabeesa theher ja yahan tak ke hamare pass sadaqa (ka maal) aajaye tou hum uss mein se tere liye hukm farmaein. Phir mujh se Huzoor Aqdas (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne irshad farmaya: Sawal karna teen ashkhas ke ilawa kisi ke liye jaiz nahin hai. Ek woh shakhs jo maqrooz hogaya ho tou uss ke liye sawal karna jaiz hai yahan tak ke uss se ada kar de aur phir (sawal karne se) ruk jaye, doosra woh shakhs jisko koi aafat pahunche aur woh uss ke maal ko halaak kar de tou uss ke liye sawal karna jaiz hai yahan tak ke uss ke rahen sahen ki zindagi ko kuchh taqat pahunche aur woh phir (sawal karne se) ruk jaye, aur teesra woh shakhs jisko faqa pahunche yahan tak ke teen sahib-e-rai shakhs uss ke qabeele ke yeh kahen ke tahqiq falan ko faqa pahuncha hai, tou uss ke liye sawal karna jaiz hai yahan tak ke uss ke rahen sahen ko taqat mile phir woh (sawal karne se) ruk jaye, aye Qabeesa in ke ilawa sawal karne wala haram khane wala hai.

حَدَّثَنَا الْفَضْلُ بْنُ دُكَيْنٍ ، عَنْ حَمَّادِ بْنِ زَيْدٍ ، عَنْ هَارُونَ بْنِ رِئَابٍ ، عَنْ كِنَانَةَ بْنِ نُعَيْمٍ ، عَنْ قَبِيصَةَ بْنِ الْمُخَارِقِ الْهِلَالِيِّ ، قَالَ : تَحَمَّلْتُ حَمَالَةً ، فَأَتَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ ﷺ ، أَسْأَلُهُ فِيهَا فَقَالَ : « أَقِمْ يَا قَبِيصَةُ حَتَّى تَأْتِيَنَا الصَّدَقَةُ ، فَآمُرَ لَكَ بِهَا » قَالَ : قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ ﷺ : " يَا قَبِيصَةُ إِنَّ الْمَسْأَلَةَ لَا تَحِلُّ إِلَّا لِأَحَدِ ثَلَاثَةٍ : رَجُلٍ تَحَمَّلَ حَمَالَةً فَحَلَّتْ لَهُ الْمَسْأَلَةُ حَتَّى يُصِيبَهَا ثُمَّ يُمْسِكُ ، وَرَجُلٍ أَصَابَتْهُ جَائِحَةٌ فَاجْتَاحَتْ مَالَهُ فَحَلَّتْ لَهُ الْمَسْأَلَةُ حَتَّى يُصِيبَ قِوَامًا مِنْ عَيْشٍ ، وَرَجُلٍ أَصَابَتْهُ فَاقَةٌ حَتَّى يَقُولَ ثَلَاثَةٌ مِنْ ذَوِي الْحِجَا مِنْ قَوْمِهِ ، قَدْ أَصَابَتْ فُلَانًا فَاقَةٌ فَحَلَّتْ لَهُ الْمَسْأَلَةُ حَتَّى يُصِيبَ قِوَامًا مِنْ عَيْشٍ ثُمَّ يُمْسِكُ " قَالَ : « يَا قَبِيصَةُ مَا سِوَاهُنَّ مِنَ الْمَسْأَلَةِ سُحْتٌ يَأْكُلُهَا صَاحِبُهَا »