32.
Book of Wills
٣٢-
كِتَابُ الْوَصَايَا
Regarding the verse: ﴿And when the division is attended by close relatives﴾
فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: ﴿وَإِذَا حَضَرَ الْقِسْمَةَ أُولُو الْقُرْبَى﴾
Musannaf Ibn Abi Shaybah 30891
The commentators say in the exegesis of the words of Allah Almighty { وَإِذَا حَضَرَ الْقِسْمَۃَ أُولُوا الْقُرْبَی وَالْیَتَامَی وَالْمَسَاکِینُ فَارْزُقُوہُم مِّنْہُ } that Hadhrat Ibrahim stated that when people would divide inheritance and these people (i.e. close relatives, orphans and the needy) would be present there, they would be given a little from the inheritance. And if the heirs were not present, and at that time any of these people were present, then if (the person distributing) wanted to give from his share, he would give, otherwise he would speak to them appropriately. Meaning he would say, "Undoubtedly, you have a right in this wealth."
مغیرہ روایت کرتے ہیں کہ حضرت ابراہیم نے اللہ تعالیٰ کے فرمان { وَإِذَا حَضَرَ الْقِسْمَۃَ أُولُوا الْقُرْبَی وَالْیَتَامَی وَالْمَسَاکِینُ فَارْزُقُوہُم مِّنْہُ } کی تفسیر میں فرمایا کہ جب لوگ میراث تقسیم کرتے اور یہ لوگ وہاں موجود ہوتے تو ان کو میراث میں سے تھوڑا بہت دے دیا جاتا تھا، اور اگر ورثاء موجود نہ ہوتے اور اس وقت ان لوگوں میں سے کوئی وہاں موجود ہوتا تو اگر اپنے حصّے سے دینا چاہتا تو دے دیتا ورنہ ان سے مناسب بات کہہ دیتا، یعنی یوں کہتا؛ بلاشبہ تمہارا اس مال میں حق ہے۔
Mugheera riwayat karte hain keh Hazrat Ibrahim ne Allah ta'ala ke farman { WA IZA HAZARAL QISMATU ULUL QURBA WAL YATAMA WAL MASAKEENU FARZUQOHUM MINHU } ki tafseer mein farmaya keh jab log miraas taqseem karte aur yeh log wahan mojood hote toh unko miraas mein se thora bahut de diya jata tha, aur agar warasa mojood na hote aur us waqt un logon mein se koi wahan mojood hota toh agar apne hisse se dena chahta toh deta warna unse munasib baat keh deta, yani yun kehta; bilashuba tumhara is maal mein haq hai.
حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، عَنْ مُغِيرَةَ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ ، فِي قَوْلِهِ : ﴿ وَإِذَا حَضَرَ الْقِسْمَةَ أُولُو الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينُ فَارْزُقُوهُمْ مِنْهُ ﴾ قَالَ : « إِذَا كَانَ قَسَمَ الْقَوْمُ الْمِيرَاثَ ، وَكَانَ هَؤُلَاءِ شُهُودًا رُضِخَ لَهُمْ مِنَ الْمِيرَاثِ ، فَإِنْ كَانُوا أَغْنِيَاءَ وَأَحَدٌ مِنْهُمْ شَاهِدٌ ، فَإِنْ شَاءَ أَعْطَى مِنْ نَصِيبِهِ وَإِلَّا قَالَ لَهُمْ قَوْلًا مَعْرُوفًا »، قَالَ : يَقُولُ : إِنْ كَانَ لَكُمْ فِيهِ حَقًّا