33.
Book of Inheritance
٣٣-
كِتَابُ الْفَرَائِضِ
Regarding a woman who left her maternal sister and mother.
فِي امْرَأَةٍ تَرَكَتْ أُخْتَهَا لِأُمِّهَا وَأُمِّهَا
Musannaf Ibn Abi Shaybah 31193
Fudhail narrates from Ibrahim that he said regarding a woman who dies leaving behind a maternal sister and her mother, and has no male heir, her maternal sister will inherit one-sixth, and her mother will inherit five parts. This is the judgment of Abdullah (may Allah be pleased with him). And regarding this, Zaid (may Allah be pleased with him) said that the maternal sister will inherit one-sixth of the wealth, and the mother will inherit one-third, and the remaining wealth will be kept in the public treasury. And in this matter, Ali (may Allah be pleased with him) gave the judgment that both of them will inherit according to their share in the inheritance. In this way, he determined one-third of the wealth for the maternal sister and two-thirds for the mother. Abu Bakr (may Allah be pleased with him) says that this matter will be resolved in three parts according to the statement of Ali (may Allah be pleased with him) and in six parts according to the opinion of Abdullah (may Allah be pleased with him).
فضیل حضرت ابراہیم سے نقل کرتے ہیں کہ انھوں نے اس عورت کے بارے میں فرمایا جو عورت اپنی ماں شریک بہن اور اپنی ماں کو چھوڑ جائے اور اس کا کوئی عصبہ نہ ہو اس کی ماں شریک بہن کے لیے چھٹا حصّہ ہے اور اس کی ماں کے لیے پانچ حصّے ہیں، یہ حضرت عبداللہ (رض) کا فیصلہ ہے، اور اس بارے میں حضرت زید (رض) نے یہ ارشاد فرمایا کہ اس کی ماں شریک بہن کے لیے مال کا چھٹا حصّہ ہے، اور اس کی ماں کے لیے ایک تہائی مال ہے، اور باقی مال بیت المال میں رکھا جائے گا۔ اور اس مسئلے میں حضرت علی (رض) نے یہ فیصلہ فرمایا کہ ان دونوں کو مال ان کے وراثت میں حصّے کے مطابق ہے، اس طرح انھوں نے ماں شریک بہن کے لیے ایک تہائی مال اور ماں کے لیے دو تہائی مال کا فیصلہ فرمایا۔ حضرت ابوبکر فرماتے ہیں کہ یہ مسئلہ حضرت علی (رض) کے قول کے مطابق تین حصّوں سے اور حضرت عبداللہ (رض) کی رائے میں چھ حصّوں سے نکلے گا۔
Fazil Hazrat Ibrahim se naqal karte hain ki unhon ne us aurat ke bare mein farmaya jo aurat apni maan sharik bahan aur apni maan ko chhor jaye aur us ka koi asaba na ho us ki maan sharik bahan ke liye chhata hissa hai aur us ki maan ke liye paanch hisse hain, yeh Hazrat Abdullah (Raz) ka faisla hai, aur is bare mein Hazrat Zaid (Raz) ne yeh irshad farmaya ki us ki maan sharik bahan ke liye maal ka chhata hissa hai, aur us ki maan ke liye ek tihai maal hai, aur baqi maal bait ul maal mein rakha jaye ga. Aur is masle mein Hazrat Ali (Raz) ne yeh faisla farmaya ki in donon ko maal in ke wirasat mein hisse ke mutabiq hai, is tarah unhon ne maan sharik bahan ke liye ek tihai maal aur maan ke liye do tihai maal ka faisla farmaya. Hazrat Abu Bakr farmate hain ki yeh masla Hazrat Ali (Raz) ke qaul ke mutabiq teen hisson se aur Hazrat Abdullah (Raz) ki rai mein chhe hisson se nikle ga.
حَدَّثَنَا ابْنُ فُضَيْلٍ ، عَنْ بَسَّامٍ ، عَنْ فُضَيْلٍ ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ ، فِي امْرَأَةٍ تَرَكَتْ أُخْتَهَا لِأُمِّهَا وَأُمَّهَا ، وَلَا عَصَبَةَ لَهَا « فَلِأُخْتِهَا مِنْ أُمِّهَا السُّدُسُ ، وَلِأُمِّهَا خَمْسَةُ أَسْدَاسٍ فِي قَضَاءِ » عَبْدِ اللَّهِ ، وَقَضَى فِيهَا زَيْدٌ « أَنَّ لِأُخْتِهَا مِنْ أُمِّهَا السُّدُسَ ، وَلِأُمِّهَا الثُّلُثَ ، وَيَجْعَلُ سَائِرَهُ فِي بَيْتِ الْمَالِ »، وَقَضَى فِيهَا عَلَيَّ « أَنَّ لَهَا الْمَالَ عَلَى قَدْرِ مَا وَرِثَا ، فَجَعَلَ لِلْأُخْتِ مِنَ الْأُمِّ الثُّلُثَ وَلِلْأُمِّ الثُّلُثَيْنِ » قَالَ أَبُو بَكْرٍ : فَهَذِهِ فِي قَوْلِ عَلِيٍّ مِنْ ثَلَاثَةِ أَسْهُمٍ ، وَفِي قَوْلِ عَبْدِ اللَّهِ وَزَيْدٍ مِنْ سِتَّةٍ "