43.
Chapters on Manners
٤٣-
كتاب الأدب عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


70
Chapter: What Has Been Related About Reciting Poetry

٧٠
باب مَا جَاءَ فِي إِنْشَادِ الشِّعْرِ

Jami` at-Tirmidhi 2846

Narrated 'Aishah: The Messenger of Allah (ﷺ) had a Minbar placed in the Masjid for Hassan to stand to boast (poetically) about the Messenger of Allah (ﷺ) - or she said: to defend the Messenger of Allah (ﷺ). And the Messenger of Allah (ﷺ) said: 'Indeed Allah has aided Hassan with the holy spirit (Jibril) as he boasts about - or - defends the Messenger of Allah (ﷺ).' Imam Tirmidhi says: 1- This Hadith is good, authentic, and less common. And this Hadith is narrated by Ibn Abi Al-Zinad.


Grade: Sahih

ام المؤمنین عائشہ رضی الله عنہا کہتی ہیں کہ رسول اللہ ﷺ حسان رضی الله عنہ کے لیے مسجد میں منبر رکھتے تھے جس پر کھڑے ہو کر وہ رسول اللہ ﷺ کے لیے فخریہ اشعار پڑھتے تھے۔ یا وہ اپنی شاعری کے ذریعہ رسول اللہ ﷺ کا دفاع فرماتے تھے۔ اور رسول اللہ ﷺ فرماتے تھے: ”اللہ حسان کی مدد روح القدس ( جبرائیل ) کے ذریعہ فرماتا ہے جب تک وہ ( اپنے اشعار کے ذریعہ ) رسول اللہ ﷺ کی جانب سے فخر کرتے یا آپ کا دفاع کرتے ہیں“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح غریب ہے۔ اور یہ حدیث ابن ابی الزناد کی روایت سے ہے۔

Umm ul Momineen Ayesha Radi Allah Anha kehti hain ke Raool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Hassan Radi Allah Anhu ke liye Masjid mein mimbar rakhte thay jiss par kharay ho kar woh Raool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke liye fakhriya ashaar parhte thay ya woh apni shayari ke zariye Raool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ka difa farmate thay aur Raool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) farmate thay Allah Hassan ki madad Rooh ul Qudus (Jibra'eel) ke zariye farmata hai jab tak woh (apne ashaar ke zariye) Raool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ki janib se fakhr karte ya aap ka difa karte hain Imam Tirmizi kehte hain 1 Yeh hadees hasan sahih gharib hai aur yeh hadees Ibn e Abi al Zanaad ki riwayat se hai

حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيل بْنُ مُوسَى الْفَزَارِيُّ، وَعَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، الْمَعْنَى وَاحِدٌ، ‏‏‏‏‏‏قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي الزِّنَادِ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ:‏‏‏‏ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَضَعُ لِحَسَّانَ مِنْبَرًا فِي الْمَسْجِدِ يَقُومُ عَلَيْهِ قَائِمًا، ‏‏‏‏‏‏يُفَاخِرُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏أَوْ قَالَ:‏‏‏‏ يُنَافِحُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏وَيَقُولُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ إِنَّ اللَّهَ يُؤَيِّدُ حَسَّانَ بِرُوحِ الْقُدُسِ مَا يُفَاخِرُ أَوْ يُنَافِحُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ .

Jami` at-Tirmidhi 2846b

(Another chain) from 'Aishah with the same narration.

(دوسری سلسلہ) عائشہ سے اسی واقعہ کی روایت کی گئی۔

(Doosri Silsila) Ayesha se isi waqia ki riwayat ki gayi.

حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ مُوسَى، وَعَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، قَالاَ حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي الزِّنَادِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عُرْوَةَ، عَنْ عَائِشَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم مِثْلَهُ ‏.‏ وَفِي الْبَابِ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ وَالْبَرَاءِ ‏.‏ قَالَ أَبُو عِيسَى هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ غَرِيبٌ وَهُوَ حَدِيثُ ابْنِ أَبِي الزِّنَادِ ‏.‏

Jami` at-Tirmidhi 2847

Narrated Anas: that the Prophet (ﷺ) entered Makkah during 'Umratil-Qada and 'Abdullah bin Rawahah was walking in front of him reciting verses of poetry. “O sons of disbelievers, move away from his path [ﷺ]! Today, we fight you until you believe in his revelation A fight so tough your heads would fall from their place And your close friends would become separated!” ‘Umar told him: O Ibn Rawāha, poetry next to the Prophet ﷺ and in Allāh's sacred place (the Ka‘ba)!? So the Prophet ﷺ said: Leave him be [O ‘Umar], for that poetry is more effective against them than pelting them with arrows! Imam Tirmidhi says: 1- This Hadith is good, authentic, and less common with this chain. 2- Abdul Razzaq narrated this Hadith from Ma'mar, and Ma'mar narrated it from Zuhri through Anas in the same manner. 3- Besides this Hadith, another narration states that the Noble Prophet, peace be upon him, entered Mecca during the time of Al-Qada (i.e., when settling disputes) while Ka'ab bin Malik was present with him. Imam Tirmidhi says: According to some scholars of Hadith, this narration is more authentic because Abdullah bin Rawaha was martyred in the Battle of Mu'tah, and Al-Qada occurred after his death.


Grade: Sahih

انس رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ عمرۃ القضاء کے سال مکہ میں داخل ہوئے اور عبداللہ بن رواحہ آپ کے آگے یہ اشعار پڑھتے ہوئے چل رہے تھے۔ «خلوا بني الكفار عن سبيله اليوم نضربكم على تنزيله ضربا يزيل الهام عن مقيله ويذهل الخليل عن خليله» ”اے کفار کی اولاد! اس کے ( یعنی محمد ﷺ کے ) راستے سے ہٹ جاؤ، آج کے دن ہم تمہیں ایسی مار ماریں گے جو کھوپڑی کو گردنوں سے جدا کر دے گی، ایسی مار ماریں گے جو دوست کو دوست سے غافل کر دے گی“ عمر رضی الله عنہ نے ان سے کہا: ابن رواحہ! تم رسول اللہ کے سامنے اور اللہ کے حرم میں شعر پڑھتے ہو؟ رسول اللہ ﷺ نے ان سے فرمایا: ”انہیں کہنے دو، عمر! یہ اشعار ان ( کفار و مشرکین ) پر تیر برسانے سے بھی زیادہ زود اثر ہیں ( یہ انہیں بوکھلا کر رکھ دیں گے ) “۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث اس سند سے حسن صحیح غریب ہے، ۲- عبدالرزاق نے یہ حدیث معمر سے اور معمر نے زہری کے واسطہ سے انس سے اسی طرح روایت کی ہے، ۳- اس حدیث کے علاوہ دوسری حدیث میں مروی ہے کہ نبی اکرم ﷺ عمرۃ القضاء کے موقع پر مکہ میں داخل ہوئے ( اس وقت ) کعب بن مالک آپ کے ساتھ آپ کے سامنے موجود تھے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: بعض محدثین کے نزدیک یہ زیادہ صحیح ہے اس لیے کہ عبداللہ بن رواحہ جنگ موتہ میں مارے گئے ہیں۔ اور عمرۃ القضاء اس کے بعد ہوا ہے ۔

Anas RaZi Allaah 'anhu say Riwaayat hai keh Nabi-e-Akram Salla Allaahu 'alaihi wa sallam 'Umratul-Qadaa ke saal Makkah mein Daakhil hu'ay aur 'Abdullllaah bin Rawaah'ah aap ke aage yeh Ash'aar parhte hu'ay chal rahe they. «Khalwa Bani al-Kuffaar 'an Sabeeleh, al-Yawm Nudribukum 'ala Tanzeeleh, Darban Yazil al-Haam 'an Muqeeleh, Wa Yudh'il al-Khileel 'an Khaleeleh» "Ay Kuffaar ki aulaad! Is ke ( yani Muhammad Salla Allaahu 'alaihi wa sallam ke) raaste se hat jao, aaj ke din hum tumhen aisi maar marien ge jo khopri ko gardanon se judaa kar degi, aisi maar marien ge jo dost ko dost se ghafil kar degi" 'Umar Radi Allahu 'anhu nay un se kaha: Ibn Rawaah'ah! Tum Rasool Allah ke samne aur Allah ke Haram mein Sha'er parhte ho? Rasool Allah Salla Allaahu 'alaihi wa sallam nay un se farmaaya: "Inhen kehnay do, 'Umar! Yeh Ash'aar un ( kuffaar wa mushrikeen) par teer barsaanay se bhi ziyada zoud asar hain (yeh unhen baukhla kar rakh den ge)"۔ Imam Tirmizi kehte hain: 1. Yeh Hadees is sanad se Hasan Sahih Ghareeb hai, 2. 'Abdur-razaaq ne yeh Hadees Mu'ammar se aur Mu'ammar ne Zuhri ke waaste se Ins se isi tarah riwayat ki hai, 3. Is Hadees ke ilaawa dusri Hadees mein marwi hai keh Nabi-e-Akram Salla Allaahu 'alaihi wa sallam 'Umratul-Qadaa ke mauqe par Makkah mein daakhil hu'ay (is waqt) Ka'ab bin Maalik aap ke saath aap ke samne maujood they. Imam Tirmizi kehte hain: Baaz muhaddiseen ke nazdeek yeh ziyada sahih hai is li'ye keh 'Abdullllaah bin Rawaah'ah jang Mo'ta mein mare gaye hain. Aur 'Umratul-Qadaa is ke baad hua hai 1؎.

حَدَّثَنَا إِسْحَاق بْنُ مَنْصُورٍ، أَخْبَرَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَخْبَرَنَا جَعْفَرُ بْنُ سُلَيْمَانَ، حَدَّثَنَا ثَابِتٌ، عَنْ أَنَسٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دَخَلَ مَكَّةَ فِي عُمْرَةِ الْقَضَاءِ وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ رَوَاحَةَ بَيْنَ يَدَيْهِ يَمْشِي وَهُوَ يَقُولُ:‏‏‏‏ خَلُّوا بَنِي الْكُفَّارِ عَنْ سَبِيلِهِ الْيَوْمَ نَضْرِبْكُمْ عَلَى تَنْزِيلِهِ ضَرْبًا يُزِيلُ الْهَامَ عَنْ مَقِيلِهِ وَيُذْهِلُ الْخَلِيلَ عَنْ خَلِيلِهِ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ:‏‏‏‏ يَا ابْنَ رَوَاحَةَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَفِي حَرَمِ اللَّهِ تَقُولُ الشِّعْرَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ لَهُ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ خَلِّ عَنْهُ يَا عُمَرُ، ‏‏‏‏‏‏فَلَهِيَ أَسْرَعُ فِيهِمْ مِنْ نَضْحِ النَّبْلِ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ غَرِيبٌ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رَوَى عَبْدُ الرَّزَّاقِ هَذَا الْحَدِيثَ أَيْضًا عَنْ مَعْمَرٍ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ أَنَسٍ، نَحْوَ هَذَا، ‏‏‏‏‏‏وَرُوِيَ فِي غَيْرِ هَذَا الْحَدِيثِ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دَخَلَ مَكَّةَ فِي عُمْرَةِ الْقَضَاءِ، ‏‏‏‏‏‏وَكَعْبُ بْنُ مَالِكٍ بَيْنَ يَدَيْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَهَذَا أَصَحُّ عِنْدَ بَعْضِ أَهْلِ الْحَدِيثِ، ‏‏‏‏‏‏لِأَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ رَوَاحَةَ قُتِلَ يَوْمَ مُؤْتَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِنَّمَا كَانَتْ عُمْرَةُ الْقَضَاءِ بَعْدَ ذَلِكَ.

Jami` at-Tirmidhi 2848

Al-Miqdam bin Shuraih narrated from his father, that Ummul Momineen Aisha ( رضي الله تعالى عنها) was asked, ‘did the Prophet (ﷺ) used to say any poetry?’ She said, ‘he would say parables with the poetry of Ibn Rawahah, saying - Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih.


Grade: Sahih

ام المؤمنین عائشہ رضی الله عنہا کہتی ہیں کہ ان سے پوچھا گیا: کیا رسول اللہ ﷺ کبھی کوئی شعر بطور مثال اور نمونہ پیش کرتے تھے؟ تو انہوں نے کہا: ہاں، رسول اللہ ﷺ ابن رواحہ کا شعر بطور مثال پیش کرتے تھے، آپ کہتے تھے: «ويأتيك بالأخبار من لم تزود» ۱؎ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں ابن عباس رضی الله عنہما سے بھی روایت ہے۔

Am-ul-Momineen Ayesha ( (رضي الله تعالى عنه) ا) kehti hain ke in se poocha gaya: Kya Rasool-Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) kabhi koi sher batour misal aur namuna pesh karte the? To unhon ne kaha: Haan, Rasool-Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) Ibn Rawaha ka sher batour misal pesh karte the, Aap kehte the: «Wai Aatikal Bi-al-Akhbar Min Lam Tazood» 1؎ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh Hadith Hasan Sahih hai, 2. is bab mein Ibn Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a se bhi riwayat hai.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، أَخْبَرَنَا شَرِيكٌ، عَنِ الْمِقْدَامِ بْنِ شُرَيْحٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَائِشَةَ، قَالَ:‏‏‏‏ قِيلَ لَهَا:‏‏‏‏ هَلْ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَتَمَثَّلُ بِشَيْءٍ مِنَ الشِّعْرِ ؟ قَالَتْ:‏‏‏‏ كَانَ يَتَمَثَّلُ بِشِعْرِ ابْنِ رَوَاحَةَ وَيَتَمَثَّلُ وَيَقُولُ:‏‏‏‏ وَيَأْتِيكَ بِالْأَخْبَارِ مَنْ لَمْ تُزَوِّدِوَفِي الْبَابِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.

Jami` at-Tirmidhi 2849

Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the best statement spoken by the Arab is the saying of Labid - Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. Ath-Thawri and others reported it from 'Abdul Malik bin Umair.


Grade: Sahih

ابوہریرہ رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”عرب کا بہترین شعری کلام لبید کا یہ شعر ہے: «ألا كل شيء ما خلا الله باطل» ”سن لو! اللہ کے سوا ہر چیز فانی ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اور اسے ثوری اور ان کے علاوہ نے بھی عبدالملک بن عمیر سے روایت کی ہے۔

Abu Hurayrah (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Arab ka behtreen sha'ri kalam Lubaid ka yeh sher hai: «Aala Kul Shay Ma Khala Allahu Baatil»” “Sun lo! Allah ke siwa har cheez fani hai”۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadees hasan sahih hai, 2. aur isay Thouri aur un ke alawa ne bhi Abdul Malik bin Ummar se riwayat ki hai.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، أَخْبَرَنَا شَريكٌ، عَنِ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ عُمَيْرٍ، عَنْ أَبِي سَلَمَةَ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ أَشْعَرُ كَلِمَةٍ تَكَلَّمَتْ بِهَا الْعَرَبُ كَلِمَةُ لَبِيدٍ:‏‏‏‏ أَلَا كُلُّ شَيْءٍ مَا خَلَا اللَّهَ بَاطِلُ قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رَوَاهُ الثَّوْرِيُّ، وَغَيْرُهُ عَنْ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ عُمَيْرٍ.

Jami` at-Tirmidhi 2850

Jabir bin Samurah (رضي الله تعالى عنه) narrated that I sat with the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) more than one-hundred times. His Companions used to recite poetry and talk about things that occurred during Jahiliyyah, and he would remain silent, and sometimes he would smile along with them.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. Zuhair also reported it from Simak.


Grade: Sahih

جابر بن سمرہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ مجھے نبی اکرم ﷺ کے ساتھ سو بار سے زیادہ بیٹھنے کا شرف حاصل ہے، آپ کے صحابہ شعر پڑھتے ( سنتے و سناتے ) تھے، اور جاہلیت کی بہت سی باتیں باہم ذکر کرتے تھے۔ آپ چپ بیٹھے رہتے اور کبھی کبھی ان کے ساتھ مسکرانے لگتے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اسے زہیر بھی نے سماک سے روایت کیا ہے۔

Jabir bin Samurah (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke mujhe Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke sath so baar se ziada bethne ka sharaf hasil hai, aap ke Sahaba shair padhte (sunte w sunate) the, aur jahiliyat ki bahut si baaten baham zikr karte the. Aap chup bethe rahte aur kabhi kabhi un ke sath muskurane lagte. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadees hasan sahih hai, 2. ise Zahir bhi ne Samak se riwayat kiya hai.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، أَخْبَرَنَا شَرِيكٌ، عَنْ سِمَاكٍ، عَنْ جَابِرِ بْنِ سَمُرَةَ، قَالَ:‏‏‏‏ جَالَسْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَكْثَرَ مِنْ مِائَةِ مَرَّةٍ، ‏‏‏‏‏‏فَكَانَ أَصْحَابُهُ يَتَنَاشَدُونَ الشِّعْرَ وَيَتَذَاكَرُونَ أَشْيَاءَ مِنْ أَمْرِ الْجَاهِلِيَّةِ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ سَاكِتٌ فَرُبَّمَا تَبَسَّمَ مَعَهُمْ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رَوَاهُ زُهَيْرٌ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سِمَاكٍ أَيْضًا.