6.
The Book on Traveling
٦-
أَبْوَابُ السَّفَرِ


42
Chapter: What Has Been Related About Combining Two Prayers

٤٢
باب مَا جَاءَ فِي الْجَمْعِ بَيْنَ الصَّلاَتَيْنِ

Jami` at-Tirmidhi 553

Mu'adh bin Jabal narrated, ‘while the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) was at the Battle of Tabuk, if he wanted to depart before the sun's decline he would delay Zuhr so that he could pray it together with Asr. If he wanted to depart after the sun's decline, he would hasten Asr to Zuhr, and pray Zuhr and Asr together, and then move it. If he wanted to depart before Maghrib he would delay Maghrib until he prayed it with Isha, and if he wanted to depart after Maghrib he would hasten Isha so that he would pray it along with Maghrib.’ There are narrations on this topic from Ali, Ibn Umar, Anas, Abdullah bin Amr ( رضي الله تعالى عنهم), Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها), Ibn Abbas, Usamah bin Zaid, and Jabir bin Abdullah (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘(And the one that is Sahih is from Usamah.) And Ali bin Al-Madini reported this Hadith from Ahmad bin Hanbal, from Qutaibah.


Grade: Sahih

معاذ بن جبل رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ غزوہ تبوک میں جب سورج ڈھلنے سے پہلے کوچ کرتے تو ظہر کو مؤخر کرتے یہاں تک کہ اسے عصر کے ساتھ ملا دیتے اور دونوں کو ایک ساتھ پڑھتے، اور جب سورج ڈھلنے کے بعد کوچ کرتے تو عصر کو پہلے کر کے ظہر سے ملا دیتے اور ظہر اور عصر کو ایک ساتھ پڑھتے پھر روانہ ہوتے۔ اور جب مغرب سے پہلے کوچ فرماتے تو مغرب کو مؤخر کرتے یہاں تک کہ اسے عشاء کے ساتھ ملا کر پڑھتے، اور جب مغرب کے بعد کوچ فرماتے تو عشاء کو پہلے کر کے مغرب کے ساتھ ملا کر پڑھتے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- اور صحیح یہ ہے کہ اسامہ سے مروی ہے، ۲- نیز یہ حدیث علی بن مدینی نے احمد بن حنبل سے اور احمد بن حنبل نے قتیبہ سے روایت کی ہے ۱؎، ۳- اس باب میں علی، ابن عمر، انس، عبداللہ بن عمرو، عائشہ، ابن عباس، اسامہ بن زید اور جابر بن عبداللہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں۔

Mu'az bin Jabal (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ghazwa-e-Tabuk mein jab suraj dhalne se pehle kuchh karte to zuhr ko muakhar karte, yahaan tak ke use asr ke sath mila dete aur dono ko ek sath padhte. Aur jab suraj dhalne ke baad kuchh karte to asr ko pehle kar ke zuhr se mila dete aur zuhr aur asr ko ek sath padhte phir rawana hote. Aur jab maghrib se pehle kuchh farmate to maghrib ko muakhar karte yahaan tak ke use isha ke sath mila kar padhte. Aur jab maghrib ke baad kuchh farmate to isha ko pehle kar ke maghrib ke sath mila kar padhte. Imam Tirmizi kehte hain: 1. Aur sahih yeh hai ke Usama se marwi hai. 2. Nees yeh hadees Ali bin Madini ne Ahmad bin Hanbal se aur Ahmad bin Hanbal ne Qatibah se riwayat ki hai. 1. 3. Is bab mein Ali, ibn Umar, Anas, Abd-allah bin Amr, Aisha, ibn Abbas, Usama bin Zaid aur Jaber bin Abd-allah (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadees aaee hain.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي حَبِيبٍ، عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ هُوَ عَامِرُ بْنُ وَاثِلَةَ، عَنْ مُعَاذِ بْنِ جَبَلٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ فِي غَزْوَةِ تَبُوكَ إِذَا ارْتَحَلَ قَبْلَ زَيْغِ الشَّمْسِ أَخَّرَ الظُّهْرَ إِلَى أَنْ يَجْمَعَهَا إِلَى الْعَصْرِ فَيُصَلِّيَهُمَا جَمِيعًا، ‏‏‏‏‏‏وَإِذَا ارْتَحَلَ بَعْدَ زَيْغِ الشَّمْسِ عَجَّلَ الْعَصْرَ إِلَى الظُّهْرِ وَصَلَّى الظُّهْرَ وَالْعَصْرَ جَمِيعًا ثُمَّ سَارَ، ‏‏‏‏‏‏وَكَانَ إِذَا ارْتَحَلَ قَبْلَ الْمَغْرِبِ أَخَّرَ الْمَغْرِبَ حَتَّى يُصَلِّيَهَا مَعَ الْعِشَاءِ، ‏‏‏‏‏‏وَإِذَا ارْتَحَلَ بَعْدَ الْمَغْرِبِ عَجَّلَ الْعِشَاءَ فَصَلَّاهَا مَعَ الْمَغْرِبِ . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرٍو، ‏‏‏‏‏‏وَعَائِشَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأُسَامَةَ بْنِ زَيْدٍ، ‏‏‏‏‏‏وَجَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَالصَّحِيحُ عَنْ أُسَامَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَرَوَى عَلِيُّ بْنُ الْمَدِينِيِّ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ قُتَيْبَةَ هَذَا الْحَدِيثَ.

Jami` at-Tirmidhi 554

Another chain) Qutaibah narrated this Hadith to us, meaning the Hadith of Mu'adh. The Hadith of Mu'adh is a Hasan Gharib Hadtth, Qutaibah is alone with it, we do not know of anyone who reported it from Al-Laith other than him. And the Hadith of Al-Laith from Yazid bin Abi Habib, from Abu Tufail, from Mu'adh, is a Gharib Hadith. Imam Tirmidhi says: 1- The Hadith of Mu'adh (may Allah be pleased with him) is good but singular in its strangeness. 2- Qatadah is unique in narrating it; besides him, we do not know anyone who narrated it from Laith. 3- The Hadith of Laith, which he narrated from Yazid bin Abi Habib, and Yazid narrated from Abu at-Tufail, and Abu at-Tufail narrated from Mu'adh, is strange. 4- According to the scholars, the well-known Hadith of Mu'adh is the one narrated by Abu al-Zubair from Abu at-Tufail, and Abu at-Tufail narrated from Mu'adh, stating that the Prophet (peace be upon him) combined Dhuhr and Asr prayers together and Maghrib and Isha prayers together during the Tabuk expedition. 5- This narration is also reported by Qura bin Khalid, Sufyan al-Thawri, Malik, and many others from Abu al-Zubair Makki. 6- According to the same Hadith, Shafi'i also holds the same opinion, and Ahmad and Ishaq bin Rahawayh say that there is no objection to combining two prayers during travel at the time of either one.


Grade: Sahih

اس سند سے بھی قتیبہ سے یہ حدیث یعنی معاذ رضی الله عنہ کی حدیث مروی ہے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- معاذ رضی الله عنہ کی حدیث حسن غریب ہے، ۲- قتیبہ اسے روایت کرنے میں منفرد ہیں ہم ان کے علاوہ کسی کو نہیں جانتے جس نے اسے لیث سے روایت کیا ہو، ۳- لیث کی حدیث جسے انہوں نے یزید بن ابی حبیب سے، اور یزید نے ابوالطفیل سے اور ابوالطفیل نے معاذ سے روایت کی ہے غریب ہے، ۴- اہل علم کے نزدیک معروف معاذ کی ( وہ ) حدیث ہے جسے ابو الزبیر نے ابوالطفیل سے اور ابوالطفیل نے معاذ سے روایت کی ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے غزوہ تبوک میں ظہر اور عصر کو ایک ساتھ اور مغرب و عشاء کو ایک ساتھ جمع کیا ۱؎، ۵- اسے قرہ بن خالد، سفیان ثوری، مالک اور دیگر کئی لوگوں نے بھی ابوالزبیر مکی سے روایت کیا ہے، ۶- اور اسی حدیث کے مطابق شافعی کا بھی قول ہے، احمد اور اسحاق بن راہویہ کہتے ہیں کہ سفر میں دو صلاۃ کو کسی ایک کے وقت میں ملا کر ایک ساتھ پڑھ لینے میں کوئی حرج نہیں۔

is sand se bhi qatibah se yeh hadees yani mu'az (رضي الله تعالى عنه)u ki hadees marwi hai. Imam Tirmizi kahte hain: 1. Mu'az (رضي الله تعالى عنه)u ki hadees hasan gharib hai, 2. Qatibah ise riwayat karne mein munfarid hain hum un ke alawa kisi ko nahi jante jis ne ise Laith se riwayat kiya ho, 3. Laith ki hadees jise unhon ne Yazid bin Abi Habib se, aur Yazid ne Abu'l-Tufayl se aur Abu'l-Tufayl ne Mu'az se riwayat ki hai gharib hai, 4. Ahl-e-ilm ke nazdeek ma'ruf Mu'az ki ( woh ) hadees hai jise Abu'l-Zubair ne Abu'l-Tufayl se aur Abu'l-Tufayl ne Mu'az se riwayat ki hai ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Ghazwa-e-Tabuk mein zuhr aur asr ko ek sath aur maghrib w-isha ko ek sath jama kiya 1؎, 5. ise Qurah bin Khalid, Sufiyan Thauri, Malik aur degar kai logoon ne bhi Abu'l-Zubair Makki se riwayat kiya hai, 6. aur isi hadees ke mutaabiq Shafi'i ka bhi qoul hai, Ahmad aur Ishaq bin Rahawayah kahte hain ke safar mein do salat ko kisi ek ke waqt mein mila kar ek sath padh lene mein koi harj nahi.

حَدَّثَنَا عَبْدُ الصَّمَدِ بْنُ سُلَيْمَانَ، حَدَّثَنَا زَكَرِيَّا اللُّؤْلُئِيُّ، حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ الْأَعْيَنُ، حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْمَدِينِيِّ، حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ حَنْبَلٍ، حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، بِهَذَا الْحَدِيثِ يَعْنِي حَدِيثَ مُعَاذٍ، ‏‏‏‏‏‏وَحَدِيثُ مُعَاذٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ تَفَرَّدَ بِهِ قُتَيْبَةُ، ‏‏‏‏‏‏لَا نَعْرِفُ أَحَدًا رَوَاهُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ اللَّيْثِ غَيْرَهُ وَحَدِيثُ اللَّيْثِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي حَبِيبٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ مُعَاذٍ حَدِيثٌ غَرِيبٌ، ‏‏‏‏‏‏وَالْمَعْرُوفُ عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ حَدِيثُ مُعَاذٍ مِنْ حَدِيثِ أَبِي الزُّبَيْرِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي الطُّفَيْلِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ مُعَاذٍ، ‏‏‏‏‏‏أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جَمَعَ فِي غَزْوَةِ تَبُوكَ بَيْنَ الظُّهْرِ وَالْعَصْرِ وَبَيْنَ الْمَغْرِبِ وَالْعِشَاءِ . رَوَاهُ قُرَّةُ بْنُ خَالِدٍ، ‏‏‏‏‏‏وَسُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏ومالك، ‏‏‏‏‏‏وغير واحد، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ الْمَكِّيِّ. وَبِهَذَا الْحَدِيثِ يَقُولُ الشَّافِعِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏يقولان:‏‏‏‏ لا بأس أن يجمع بين الصلاتين في السفر في وقت إحداهما

Jami` at-Tirmidhi 555

Nafi narrated that Ibn Umar was requested to urgently attend to one of his wives, so he hurried en-route and delayed Maghrib until the twilight disappeared, then he dismounted to combine them (the prayers). Then he informed them that the Apostle of Allah would do that when he was in a hurry on a trip." Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Hasan Sahih. (And the Hadith of Al-Laith from Yazid bin Abi Habib is a Hasan Sahih Hadith.)


Grade: Sahih

عبداللہ بن عمر رضی الله عنہما سے روایت ہے کہ انہیں ان کی ایک بیوی ۱؎ کے حالت نزع میں ہونے کی خبر دی گئی تو انہیں چلنے کی جلدی ہوئی چنانچہ انہوں نے مغرب کو مؤخر کیا یہاں تک کہ شفق غائب ہو گئی، وہ سواری سے اتر کر مغرب اور عشاء دونوں کو ایک ساتھ جمع کیا، پھر لوگوں کو بتایا کہ رسول اللہ ﷺ کو جب چلنے کی جلدی ہوتی تو آپ ایسا ہی کرتے تھے ۲؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے۔ لیث کی حدیث ( رقم ۵۵۴ ) جسے انہوں نے یزید بن ابی حبیب سے روایت کی ہے حسن صحیح ہے۔

Abdul'llah bin Umar radiya'llahu 'anhuma se riwayat hai ke inhen un ki ek biwi 1؎ ke halat e naz' mein hone ki khabar di gayi to inhen chalne ki jaldi hui chananchh unhon ne maghrib ko mauqhar kiya yahan tak ke shafaq ghaib ho gayi, wo sawari se utar kar maghrib aur isha dono ko ek sath jam' kiya, phir logoon ko bataya ke Rasool'allah sal'llahu 'alaihi wa sallam ko jab chalne ki jaldi hoti to aap aisa hi karte the 2؎. Imam Tirmizi kehte hain: yeh hadees hasan sahih hai. Laith ki hadees ( raqm 554 ) jisay unhon ne Yazid bin Abi Habib se riwayat ki hai hasan sahih hai.

حَدَّثَنَا هَنَّادُ بْنُ السَّرِيِّ، حَدَّثَنَا عَبْدَةُ بْنُ سُلَيْمَانَ، عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ، عَنْ نَافِعٍ، عَنْ ابْنِ عُمَرَ، أَنَّهُ اسْتُغِيثَ عَلَى بَعْضِ أَهْلِهِ فَجَدَّ بِهِ السَّيْرُ فَأَخَّرَ الْمَغْرِبَ حَتَّى غَابَ الشَّفَقُ ثُمَّ نَزَلَ فَجَمَعَ بَيْنَهُمَا ثُمَّ أَخْبَرَهُمْ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَفْعَلُ ذَلِكَ إِذَا جَدَّ بِهِ السَّيْرُ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَهَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَحَدِيثُ اللَّيْثِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي حَبِيبٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.