6.
The Book on Traveling
٦-
أَبْوَابُ السَّفَرِ


39
Chapter: (What Has Been Related About) Shortening The Prayer During Travels

٣٩
باب مَا جَاءَ فِي التَّقْصِيرِ فِي السَّفَرِ

Jami` at-Tirmidhi 544

Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) narrated, ‘I traveled with the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم), Abu Bakr, Umar, and Uthman (رضي الله تعالى عنهم), they would pray Zuhr and Asr as two rak'a and two rak'a, not praying before that nor after that.’ Also he (Ibn Umar ( رضي الله تعالى عنه)) said, ‘if I was going to pray before it or after it then I would pray it complete.’ (Hasan) There are narrations on this topic from Umar, Ali, Ibn Abbas, Anas, Imran bin Husain (رضي الله تعالى عنهم), and Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Gharib Hadith. We do not know of it in this manner except as a narration of Yabya bin Sulaim. Muhammad bin Isma'il said, ‘this Hadith has been reported from Ubaidullah bin Umar (رضي الله تعالى عنه), from a man from the family of Suraqah, from (Abdullah) Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه).’ Imam Tirmidhi said, ‘it has been reported from Atiyyah Al-Awfi, from Ibn Umar ( رضي الله تعالى عنه), that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) would perform voluntary prayers while traveling before the prayer and after it. And it is correct that the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) would shorten (the prayer) while traveling and that Abu Bakr, and Umar ( رضي الله تعالى عنهم) would shorten while traveling, as would Uthman (رضي الله تعالى عنه) during the beginning of his Khalifah. This is acted upon according to most of the people of knowledge among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and others. It has been reported from Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها) that she would complete the prayer while traveling. What is acted upon is what is reported from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and his Companions. And it is the view of Ash-Shafi'i, Ahmad, and lshaq. But Ash-Shafi'i said that shortening is a permission for a person while traveling. So, if one completes the prayer, it is acceptable from him.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عمر رضی الله عنہما کہتے ہیں کہ میں نے نبی اکرم ﷺ ، ابوبکر، عمر اور عثمان رضی الله عنہم کے ساتھ سفر کیا، یہ لوگ ظہر اور عصر دو دو رکعت پڑھتے تھے۔ نہ اس سے پہلے کوئی نماز پڑھتے اور نہ اس کے بعد۔ عبداللہ بن عمر رضی الله عنہما کہتے ہیں: اگر میں اس سے پہلے یا اس کے بعد ( سنت ) نماز پڑھتا تو میں انہی ( فرائض ) کو پوری پڑھتا۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابن عمر رضی الله عنہما کی حدیث حسن غریب ہے، ہم اسے اس طرح یحییٰ بن سلیم ہی کی روایت سے جانتے ہیں، ۲- محمد بن اسماعیل بخاری کہتے ہیں: یہ حدیث بطریق: «عن عبيد الله بن عمر عن رجل من آل سراقة عن عبد الله بن عمر» بھی مروی ہے، ۳- اور عطیہ عوفی ابن عمر سے روایت کرتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ سفر میں نماز سے پہلے اور اس کے بعد نفل پڑھتے تھے ۱؎، ۴- اس باب میں عمر، علی، ابن عباس، انس، عمران بن حصین اور عائشہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۵- نبی اکرم ﷺ سے یہ بھی ثابت ہے کہ آپ اور ابوبکر و عمر رضی الله عنہم سفر میں قصر کرتے تھے اور عثمان رضی الله عنہ بھی اپنی خلافت کے شروع میں قصر کرتے تھے، ۶- صحابہ کرام وغیرہم میں سے اکثر اہل علم کا عمل اسی پر ہے، ۷- اور عائشہ سے مروی ہے کہ وہ سفر میں نماز پوری پڑھتی تھیں ۲؎، ۸- اور عمل اسی پر ہے جو نبی اکرم ﷺ اور صحابہ کرام سے مروی ہے، یہی شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا قول ہے، البتہ شافعی کہتے ہیں کہ سفر میں قصر کرنا رخصت ہے، اگر کوئی پوری نماز پڑھ لے تو جائز ہے۔

“Abd-ul-laah bin Umar radiya Allahu ‘anhuma kehte hain ke main ne Nabi-e-Akram salla Allahu ‘alaihi wa sallam, Abu Bakr, Umar aur Uthman radiya Allahu ‘anhum ke saath safar kiya, yeh log zuhr aur asr do do rakat padhte the. Na is se pehle koi namaz padhte aur na is ke baad. Abd-ul-laah bin Umar radiya Allahu ‘anhuma kehte hain: agar main is se pehle ya is ke baad (sunnat) namaz padhta to main inhi (faraiz) ko puri padhta. \n\n Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Ibn Umar radiya Allahu ‘anhuma ki hadees hasan gharib hai, hum ise is tarah Yahya bin Salim hi ki riwayat se jaante hain, 2. Muhammad bin Ismail Bukhari kehte hain: yeh hadees batrique: “‘an ‘Ubaidullah bin Umar ‘an rajul min Aal Siraqa ‘an Abd-ullah bin Umar” bhi marwi hai, 3. aur Atiya ‘Aufi Ibn Umar se riwayat karte hain ke Nabi-e-Akram salla Allahu ‘alaihi wa sallam safar mein namaz se pehle aur is ke baad nafil padhte the 1؎, 4. is bab mein Umar, Ali, Ibn Abbas, Anas, Imran bin Husain aur Ayesha radiya Allahu ‘anhum se bhi ahadees aai hain, 5. Nabi-e-Akram salla Allahu ‘alaihi wa sallam se yeh bhi sabit hai ke aap aur Abu Bakr o Umar radiya Allahu ‘anhum safar mein qasr karte the aur Uthman radiya Allahu ‘anhu bhi apni khilafat ke shurue mein qasr karte the, 6. Sahaba-e-kuram wagairahum mein se aksar ahl-e-ilm ka amal isi par hai, 7. aur Ayesha se marwi hai ke woh safar mein namaz puri padhti thi 2؎, 8. aur amal isi par hai jo Nabi-e-Akram salla Allahu ‘alaihi wa sallam aur Sahaba-e-kuram se marwi hai, yehi Shafi’i, Ahmad aur Ishaq bin Rahaviya ka qoul hai, balki Shafi’i kehte hain ke safar mein qasr karna rukhsat hai, agar koi puri namaz padh le to jaiz hai.”

حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَهَّابِ بْنُ عَبْدِ الْحَكَمِ الْوَرَّاقُ الْبَغْدَادِيُّ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سُلَيْمٍ، عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ، عَنْ نَافِعٍ، عَنْ ابْنِ عُمَرَ، قَالَ:‏‏‏‏ سَافَرْتُ مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِي بَكْرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَعُثْمَانَ فَكَانُوا يُصَلُّونَ الظُّهْرَ وَالْعَصْرَ رَكْعَتَيْنِ رَكْعَتَيْنِ لَا يُصَلُّونَ قَبْلَهَا وَلَا بَعْدَهَا . وقَالَ عَبْدُ اللَّهِ:‏‏‏‏ لَوْ كُنْتُ مُصَلِّيًا قَبْلَهَا أَوْ بَعْدَهَا لَأَتْمَمْتُهَا، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَعَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعِمْرَانَ بْنِ حُصَيْنٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعَائِشَةَ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ ابْنِ عُمَرَ حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ. لَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ حَدِيثِ يَحْيَى بْنِ سُلَيْمٍ مِثْلَ هَذَا. قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيل:‏‏‏‏ وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ رَجُلٍ مِنْ آلِ سُرَاقَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَقَدْ رُوِيَ عَنْ عَطِيَّةَ الْعَوْفِيِّ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يَتَطَوَّعُ فِي السَّفَرِ قَبْلَ الصَّلَاةِ وَبَعْدَهَا وَقَدْ صَحَّ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ كَانَ يَقْصُرُ فِي السَّفَرِ وَأَبُو بَكْرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعُمَرُ، ‏‏‏‏‏‏وَعُثْمَانُ صَدْرًا مِنْ خِلَافَتِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمْ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ عَنْ عَائِشَةَ أَنَّهَا كَانَتْ تُتِمُّ الصَّلَاةَ فِي السَّفَرِ وَالْعَمَلُ عَلَى مَا رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَصْحَابِهِ. وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق. إِلَّا أَنَّ الشَّافِعِيَّ يَقُولُ:‏‏‏‏ التَّقْصِيرُ رُخْصَةٌ لَهُ فِي السَّفَرِ فَإِنْ أَتَمَّ الصَّلَاةَ أَجْزَأَ عَنْهُ.

Jami` at-Tirmidhi 545

Abu An-Nadrah narrated that he asked Imran bin Husain (رضي الله تعالى عنه) about the traveler's prayer. He replied, ‘I performed Hajj with the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم), and he prayed two rak'a. I performed Hajj with Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه), and he prayed two rak'a, and with Umar (رضي الله تعالى عنه) and he also prayed two rak’a and also with Uthman ( رضي الله تعالى عنه) for six years of his Khalifah, or eight years, and he also prayed two rak'a.’ Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Hasan Sahih’.


Grade: Sahih

ابونضرہ سے روایت ہے کہ عمران بن حصین رضی الله عنہ سے مسافر کی نماز کے بارے میں پوچھا گیا تو انہوں نے کہا: میں نے رسول اللہ ﷺ کے ساتھ حج کیا تو آپ نے دو ہی رکعتیں پڑھیں، اور میں نے ابوبکر رضی الله عنہ کے ساتھ حج کیا تو انہوں نے بھی دو ہی رکعتیں پڑھیں، اور عمر رضی الله عنہ کے ساتھ کیا تو انہوں نے بھی دو ہی رکعتیں پڑھیں، اور عثمان رضی الله عنہ کے ساتھ ان کی خلافت کے ابتدائی چھ یا آٹھ سالوں میں کیا تو انہوں نے بھی دو ہی رکعتیں پڑھیں۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث صحیح ہے۔

Abunazrah se riwayat hai keh Imran bin Hasaan (رضي الله تعالى عنه) se musafir ki namaz ke baare mein poocha gaya to unhon ne kaha: Main ne Rasoolallah (صلى الله عليه وآله وسلم) ke saath hajj kiya to aap ne do hi rakatayn padheen, aur main ne Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) ke saath hajj kiya to unhon ne bhi do hi rakatayn padheen, aur Umar (رضي الله تعالى عنه) ke saath kiya to unhon ne bhi do hi rakatayn padheen, aur Usman (رضي الله تعالى عنه) ke saath un ki khilafat ke ibtidaai chhe ya aath saalon mein kiya to unhon ne bhi do hi rakatayn padheen. Imam Tirmidhi kehte hain: Yeh hadees sahih hai.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ، حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ، أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ زَيْدِ بْنِ جُدْعَانَ الْقُرَشِيُّ، عَنْ أَبِي نَضْرَةَ، قَالَ:‏‏‏‏ سُئِلَ عِمْرَانُ بْنُ حُصَيْنٍ عَنْ صَلَاةِ الْمُسَافِرِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ حَجَجْتُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏وَحَجَجْتُ مَعَ أَبِي بَكْرٍ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏وَمَعَ عُمَرَ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏وَمَعَ عُثْمَانَ سِتَّ سِنِينَ مِنْ خِلَافَتِهِ أَوْ ثَمَانِيَ ثَمَانِي فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ.

Jami` at-Tirmidhi 546

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) narrated that he prayed Zuhr as four with the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) in Al-Madinah, and Asr as two rak'a in Dhil-Hulaifah. Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is Sahih’.


Grade: Sahih

انس بن مالک رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ ہم نے نبی اکرم ﷺ کے ساتھ مدینہ میں چار رکعتیں پڑھیں ۱؎ اور ذی الحلیفہ ۲؎ میں دو رکعتیں پڑھیں۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے۔

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke hum ne Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke sath Madina mein chaar raka'at padheen 1؎ aur Dhi al-Hilifa 2؎ mein do raka'at padheen. Imam Tirmidhi kehte hain: Yeh hadees Hasan sahih hai.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ، وَإِبْرَاهِيمَ بْنِ مَيْسَرَةَ، سمعا أنس بن مالك، قَالَ:‏‏‏‏ صَلَّيْنَا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الظُّهْرَ بِالْمَدِينَةِ أَرْبَعًا وَبِذِي الْحُلَيْفَةِ الْعَصْرَ رَكْعَتَيْنِ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.

Jami` at-Tirmidhi 547

Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) went from Al-Madinah to Makkah, not fearing anyone except Allah (جَلَّ ذُو) the Lord of the worlds, and he prayed two rak'a. Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith is (Hasan) Sahih’.


Grade: Sahih

عبداللہ بن عباس رضی الله عنہما سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ مدینہ سے مکہ کے لیے نکلے، آپ کو سوائے اللہ رب العالمین کے کسی کا خوف نہ تھا۔ ( اس کے باوجود ) آپ نے دو ہی رکعتیں پڑھیں ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: یہ حدیث حسن صحیح ہے۔

‘Abd-ul-llah bin ‘Abbas radiya Allahu ‘anhuma se riwayat hai ke Nabi-e-Akram sallallahu ‘alaihi wa sallam Madinah se Makkah ke liye nikle, aap ko siwa-e-Allah Rabb-ul-‘alamin ke kisi ka khauf nah tha. (is ke bawajood) aap ne do hi raka’tien parhi 1؎. Imam Tirmidhi kehte hain: yah hadith hasan sahih hai.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ، عَنْ مَنْصُورِ بْنِ زَاذَانَ، عَنْ ابْنِ سِيرِينَ، عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَرَجَ مِنْ الْمَدِينَةِ إِلَى مَكَّةَ لَا يَخَافُ إِلَّا اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.