15.
The Chapters On Judgements From The Messenger of Allah
١٥-
كتاب الأحكام عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


19
Chapter: What Has Been Related About: The Oath is Based Upon What Will Make His Companion Believe Him

١٩
باب مَا جَاءَ أَنَّ الْيَمِينَ عَلَى مَا يُصَدِّقُهُ صَاحِبُهُ

Jami` at-Tirmidhi 1354

Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the oath is based upon what will make your companion believe you.’ Qutaibah (one of the narrators) said, ‘what will make you believed by your companion.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Gharib. We do not know of it except as a narration of Hushaim from Abdullah bin bu Salih who is the brother of Suhail bin Abi Salih. This Hadith is acted upon according to some of the people of knowledge, and it is the view of Ahmad and Ishaq. It has been reported that Ibrahim An-Nakha'i said, ‘when the one the oath is sought from is in the wrong, then the intention is the intention of the one giving the oath. When the one the oath is sought from is being wronged, then the intention is the intention of the one who caused the oath to be sought.’


Grade: Sahih

ابوہریرہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”قسم اسی چیز پر واقع ہو گی جس پر تمہارا ساتھی ( فریق مخالف ) قسم لے رہا ہے“ ( توریہ کا اعتبار نہیں ہو گا ) ۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن غریب ہے، ۲- ہم اسے ہشیم ہی کی روایت سے جانتے ہیں جسے انہوں نے عبداللہ بن ابی صالح سے روایت کی ہے۔ اور عبداللہ بن ابی صالح، سہیل بن ابی صالح کے بھائی ہیں، ۳- بعض اہل علم کا اسی پر عمل ہے، احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی اسی کے قائل ہیں، ۴- ابراہیم نخعی کہتے ہیں کہ جب قسم لینے والا ظالم ہو تو قسم کھانے والے کی نیت کا اعتبار ہو گا، اور جب قسم لینے والا مظلوم ہو تو قسم لینے والے کی نیت کا اعتبار ہو گا۔

Abu Hurayrah (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke rasoolallahu salallahu alaihi wassalam ne farmaya: "qasam usi cheez per waqe ho gi jis per tumhara saathi ( fariq muqabial ) qasam le raha hai" ( toriya ka etibar nahin ho ga ) . Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadees hasan gharib hai, 2. hum ise hishim hi ki riwayat se jante hain jise unhon ne abdullah bin abi saleh se riwayat ki hai. aur abdullah bin abi saleh, suh'ail bin abi saleh ke bhai hain, 3. baaz ahl ilm ka isi per amal hai, ahmad aur ishaq bin rahawiya bhi isi ke qa'il hain, 4. ibrahim nakhai kehte hain ke jab qasam lene wala zalim ho to qasam khane wale ki niyat ka etibar ho ga, aur jab qasam lene wala mazloom ho to qasam lene wale ki niyat ka etibar ho ga.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ،‏‏‏‏ وَأَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ الْمَعْنَى وَاحِدٌ،‏‏‏‏ قَالَا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ،‏‏‏‏ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي صَالِحٍ،‏‏‏‏ عَنْ أَبِيهِ،‏‏‏‏ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ الْيَمِينُ عَلَى مَا يُصَدِّقُكَ بِهِ صَاحِبُكَ ،‏‏‏‏ وقَالَ قُتَيْبَةُ:‏‏‏‏ عَلَى مَا صَدَّقَكَ عَلَيْهِ صَاحِبُكَ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ،‏‏‏‏ لَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ حَدِيثِ هُشَيْمٍ،‏‏‏‏ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي صَالِحٍ،‏‏‏‏ وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَبِي صَالِحٍ:‏‏‏‏ هُوَ أَخُو سُهَيْلِ بْنِ أَبِي صَالِحٍ،‏‏‏‏ وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ بَعْضِ أَهْلِ الْعِلْمِ،‏‏‏‏ وَبِهِ يَقُولُ أَحْمَدُ،‏‏‏‏ وَإِسْحَاق،‏‏‏‏ وَرُوِيَ عَنْ إِبْرَاهِيمَ النَّخَعِيِّ،‏‏‏‏ أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ إِذَا كَانَ الْمُسْتَحْلِفُ ظَالِمًا،‏‏‏‏ فَالنِّيَّةُ نِيَّةُ الْحَالِفِ،‏‏‏‏ وَإِذَا كَانَ الْمُسْتَحْلِفُ مَظْلُومًا،‏‏‏‏ فَالنِّيَّةُ نِيَّةُ الَّذِي اسْتَحْلَفَ.