20.
The Book on Vows and Oaths
٢٠-
كتاب النذور والأيمان عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
8
Chapter: What Has Been Related About It being Disliked To Swear By Other Than Allah
٨
باب مَا جَاءَ فِي كَرَاهِيَةِ الْحَلِفِ بِغَيْرِ اللَّهِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn ‘umar | Abdullah ibn Umar al-Adwi | Sahabi |
sa‘d bn ‘ubaydah | Sa'd ibn Ubaydah al-Salami | Trustworthy |
al-ḥasan bn ‘ubayd al-lah | Al-Hasan ibn Ubaydullah al-Nukha'i | Trustworthy |
abū khālidin al-ḥmar | Sulayman ibn Hayyan al-Ja'fari | Saduq Hasan al-Hadith |
qutaybah | Qutaybah ibn Sa'id al-Thaqafi | Trustworthy, Firm |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنُ عُمَرَ | عبد الله بن عمر العدوي | صحابي |
سَعْدِ بْنِ عُبَيْدَةَ | سعد بن عبيدة السلمي | ثقة |
الْحَسَنِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ | الحسن بن عبيد الله النخعي | ثقة |
أَبُو خَالِدٍ الْأَحْمَرُ | سليمان بن حيان الجعفري | صدوق حسن الحديث |
قُتَيْبَةُ | قتيبة بن سعيد الثقفي | ثقة ثبت |
Jami` at-Tirmidhi 1535
Sa'd bin 'Ubaidah narrated that Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) heard a man saying, ‘no by the Ka'ba’, so Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) said, nothing is sworn by, other than Allah, for I heard the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) say, 'whoever swears by other than Allah, he has committed disbelief or shirk.' Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan. According to some of the people of knowledge, the explanation of this Hadith is that his saying, ‘he has committed disbelief or Shirk’ is to demonstrate its severity. The proof for that is, the Hadith of Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) that the Prophet (s) heard Umar (رضي الله تعالى عنه) saying, 'by my father! by my father. So, he said, ‘verily Allah prohibits you from swearing by your fathers.’ As well as the Hadith of Abu Huraira ( رضئهللا تعالی عنہ) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), that he said, ‘whoever says in his oath, 'by Al-Laat, by A1-Uzza, let him say - ُهالَ إِلَهَ إِاله َّللا (There is no God but Allah)'. Imam Tirmidhi said, this is like what has been reported from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) saying, ‘indeed showing off ( َِ يَاءالر) is Shirk.’ Some of the people of knowledge explained this Ayah – َوَمَنْ كَان َْ بِ هِ فَلْ جُو لِقَاءَ ريَريَعْمَلْ عَمَالً صَالِحًا [So whoever hopes in meeting his Lord, then let him work righteous deeds] (Al-Kahf – 110) and they said it means, do not commit riya’.
Grade: Sahih
سعد بن عبیدہ سے روایت ہے کہ ابن عمر رضی الله عنہما نے ایک آدمی کو کہتے سنا: ایسا نہیں قسم ہے کعبہ کی، تو اس سے کہا: غیر اللہ کی قسم نہ کھائی جائے، کیونکہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو فرماتے سنا ہے: ”جس نے غیر اللہ کی قسم کھائی اس نے کفر کیا یا شرک کیا“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن ہے، ۲- اس حدیث کی تفسیر بعض اہل علم کے نزدیک یہ ہے کہ نبی اکرم ﷺ کا فرمان «فقد كفر أو أشرك» تنبیہ و تغلیظ کے طور پر ہے، اس کی دلیل ابن عمر رضی الله عنہما کی حدیث ہے، نبی اکرم ﷺ نے عمر کو کہتے سنا: میرے باپ کی قسم، میرے باپ کی قسم! تو آپ ﷺ نے فرمایا: ”اللہ باپ، دادا کی قسم کھانے سے منع فرماتا ہے“، نیز ابوہریرہ رضی الله عنہ کی ( روایت ) کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”جس نے لات اور عزیٰ کی قسم کھائی وہ «لا إله إلا الله» کہے، امام ترمذی کہتے ہیں: ۳- یہ نبی اکرم ﷺ کے اس فرمان کی طرح ہے ”بیشک ریا، شرک ہے، ۴- بعض اہل علم نے آیت کریمہ «فمن كان يرجو لقاء ربه فليعمل عملا صالحا» ( الکہف: ۱۱۰ ) کی یہ تفسیر کی ہے کہ وہ ریا نہ کرے۔
Sa'ad bin 'Ubaidah se riwayat hai ke Ibn 'Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a ne ek aadmi ko kehte suna: Aisa nahin qasam hai Ka'bah ki, to us se kaha: Ghair Allah ki qasam nah khayee jaye, kyunki main ne rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ko farmate suna hai: "Jis ne ghair Allah ki qasam khai us ne kufr kiya ya shirk kiya"۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Yeh hadees hasan hai, 2. Is hadees ki tafseer baaz ahl ilm ke nazdeek yeh hai ke nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ka farman «fakufa au ashrka» tanbeeh o tagleez ke tor par hai, is ki dalil ibn 'Umar ( (رضي الله تعالى عنه) a ki hadees hai, Nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne 'Umar ko kehte suna: Mere baap ki qasam, mere baap ki qasam! To aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Allah baap, dada ki qasam khane se mana farmata hai"، niz Abu Hurayrah (رضي الله تعالى عنه) ki ( riwayat ) ke Nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Jis ne lat aur 'Uzza ki qasam khai woh «la ilaha illallahu» kahe, Imam Tirmidhi kehte hain: 3. Yeh Nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke is farman ki tarah hai "Beshak riya, shirk hai, 4. Baaz ahl ilm ne aayat karimah «faman kana yarju liqaa rabbehi falya'mal 'amalan salihan» ( Al Kahf: 110 ) ki yeh tafseer ki hai ke woh riya na kare.
حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا أَبُو خَالِدٍ الْأَحْمَرُ، عَنْ الْحَسَنِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ، عَنْ سَعْدِ بْنِ عُبَيْدَةَ، أَنَّ ابْنَ عُمَرَ سَمِعَ رَجُلًا يَقُولُ: لَا، وَالْكَعْبَةِ، فَقَالَ ابْنُ عُمَرَ: لَا يُحْلَفُ بِغَيْرِ اللَّهِ، سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: مَنْ حَلَفَ بِغَيْرِ اللَّهِ فَقَدْ كَفَرَ أَوْ أَشْرَكَ ، قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ، وَفُسِّرَ هَذَا الْحَدِيثُ عِنْدَ بَعْضِ أَهْلِ الْعِلْمِ، أَنَّ قَوْلَهُ: فَقَدْ كَفَرَ أَوْ أَشْرَكَ ، عَلَى التَّغْلِيظِ وَالْحُجَّةُ، فِي ذَلِكَ حَدِيثُ ابْنِ عُمَرَ أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، سَمِعَ عُمَرَ يَقُولُ: وَأَبِي وَأَبِي، فَقَالَ: أَلَا إِنَّ اللَّهَ يَنْهَاكُمْ أَنْ تَحْلِفُوا بِآبَائِكُمْ ، وَحَدِيثُ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ قَالَ: مَنْ قَالَ فِي حَلِفِهِ وَاللَّاتِ وَالْعُزَّى، فَلْيَقُلْ: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ ، قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا مِثْلُ مَا رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَنَّهُ قَالَ: إِنَّ الرِّيَاءَ شِرْكٌ، وَقَدْ فَسَّرَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ هَذِهِ الْآيَةَ: فَمَنْ كَانَ يَرْجُو لِقَاءَ رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلا صَالِحًا سورة الكهف آية 110 قَالَ: لَا يُرَائِي.