20.
The Book on Vows and Oaths
٢٠-
كتاب النذور والأيمان عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


15
Chapter: What Has Been Related About It Being Disliked To Swear By A Religion Other Than Islam

١٥
باب مَا جَاءَ فِي كَرَاهِيَةِ الْحَلِفِ بِغَيْرِ مِلَّةِ الإِسْلاَمِ

Jami` at-Tirmidhi 1543

Thabit bin Adh-Dahhak (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘whoever swears by a religion other than Islam while lying, then he is as he said.’ Imam Tirmidhi said, this Hadith is Hasan Sahih. The people of knowledge differed about this. When a man swears by a religion other than Islam, saying he is a Jew or a Christian if he were to do this or that, then he does that thing. Some of them said that he has committed an atrocity and there is no atonement due from him. This is the view of the people of Madinah and it is the saying of Malik bin Anas, and Abu Ubaid followed this view. Some of the people of knowledge among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), the Tabi'een, as well as others, said that he must atone for that. This is the view of Sufyan, Ahmad and Is-haq.


Grade: Sahih

ثابت بن ضحاک رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”جس نے اسلام کے سوا کسی دوسرے مذہب کی جھوٹی قسم کھائی وہ ویسے ہی ہو گیا جیسے اس نے کہا“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اہل علم کا اس مسئلہ میں اختلاف ہے کہ جب کوئی اسلام کے سوا کسی دوسرے مذہب کی قسم کھائے اور یہ کہے: اگر اس نے ایسا ایسا کیا تو یہودی یا نصرانی ہو گا، پھر اس نے وہ کام کر لیا، تو بعض اہل علم کہتے ہیں کہ اس نے بہت بڑا گناہ کیا لیکن اس پر کفارہ واجب نہیں ہے، یہ اہل مدینہ کا قول ہے، مالک بن انس بھی اسی کے قائل ہیں اور ابو عبید نے بھی اسی کو اختیار کیا ہے، ۳- اور صحابہ و تابعین وغیرہ میں سے بعض اہل علم کہتے ہیں کہ اس صورت میں اس پر کفارہ واجب ہے، سفیان، احمد اور اسحاق کا یہی قول ہے۔

Sabit bin Zihaak (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Rasool-Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Jis ne Islam ke siwa kisi doosre mazhab ki jhoti qasam khai wo waise hi ho gaya jaise us ne kaha" 1؎. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Yeh hadees hasan sahih hai, 2. Ahl-e-ilm ka is masla mein ikhtilaf hai ke jab koi Islam ke siwa kisi doosre mazhab ki qasam khai aur yeh kahe: Agar us ne aisa aisa kia to yahudi ya nasrani hoga, phir us ne wo kaam kar liya, to baaz ahl-e-ilm kehte hain ke us ne bahut bada gunaah kiya lekin is per kaffarah wajib nahin hai, yeh ahl-e-madina ka qoul hai, Malik bin Anas bhi isi ke qail hain aur Abu Ubaid ne bhi isi ko ikhtiyar kiya hai, 3. Aur sahaba o tabaeen waghaira mein se baaz ahl-e-ilm kehte hain ke is surat mein is per kaffarah wajib hai, Sufyan, Ahmad aur Ishaq ka yehi qoul hai.

حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَنِيعٍ، حَدَّثَنَا إِسْحَاق بْنُ يُوسُفَ الْأَزْرَقُ، عَنْ هِشَامٍ الدَّسْتُوَائِيِّ، عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي كَثِيرٍ، عَنْ أَبِي قِلَابَةَ، عَنْ ثَابِتِ بْنِ الضَّحَّاكِ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ مَنْ حَلَفَ بِمِلَّةٍ غَيْرِ الْإِسْلَامِ كَاذِبًا، ‏‏‏‏‏‏فَهُوَ كَمَا قَالَ ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدِ اخْتَلَفَ أَهْلُ الْعِلْمِ فِي هَذَا إِذَا حَلَفَ الرَّجُلُ بِمِلَّةٍ سِوَى الْإِسْلَامِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ هُوَ يَهُودِيٌّ، ‏‏‏‏‏‏أَوْ نَصْرَانِيٌّ، ‏‏‏‏‏‏إِنْ فَعَلَ كَذَا وَكَذَا، ‏‏‏‏‏‏فَفَعَلَ ذَلِكَ الشَّيْءَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ بَعْضُهُمْ:‏‏‏‏ قَدْ أَتَى عَظِيمًا وَلَا كَفَّارَةَ عَلَيْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ أَهْلِ الْمَدِينَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ مَالِكُ بْنُ أَنَسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَإِلَى هَذَا الْقَوْلِ ذَهَبَ أَبُو عُبَيْدٍ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالتَّابِعِينَ وَغَيْرِهِمْ:‏‏‏‏ عَلَيْهِ فِي ذَلِكَ الْكَفَّارَةُ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ سُفْيَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق.