23.
The Book on Jihad
٢٣-
كتاب الجهاد عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
32
Chapter: What Has Been Related About One Who Is Martyred While In Debt
٣٢
باب مَا جَاءَ فِيمَنْ يُسْتَشْهَدُ وَعَلَيْهِ دَيْنٌ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
abīh | Al-Harith ibn Rabi' al-Salami | Companion |
‘abd al-lah bn abī qatādah | Abdullah ibn Abi Qatadah al-Ansari | Trustworthy |
sa‘īd bn abī sa‘īdin al-maqburī | Sa'eed ibn Abi Sa'eed al-Maqburi | Trustworthy |
al-layth | Al-Layth ibn Sa'd Al-Fahmi | Trustworthy, Sound, Jurist, Imam, Famous |
qutaybah | Qutaybah ibn Sa'id al-Thaqafi | Trustworthy, Firm |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَبِيهِ | الحارث بن ربعي السلمي | صحابي |
عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي قَتَادَةَ | عبد الله بن أبي قتادة الأنصاري | ثقة |
سَعِيدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ | سعيد بن أبي سعيد المقبري | ثقة |
اللَّيْثُ | الليث بن سعد الفهمي | ثقة ثبت فقيه إمام مشهور |
قُتَيْبَةُ | قتيبة بن سعيد الثقفي | ثقة ثبت |
Jami` at-Tirmidhi 1712
Narrated 'Abdullah bin Abi Qatadah: That he heard is father, narating a Hadith, which he heard from the Messenger of Allah (ﷺ) in which he stood among them, mentioning to them that Jihad in the cause of Allah and faith in Allah were the most virtuous of deeds. Then a man stood and said: O Messenger of Allah! If I were killed in the cause of Allah, would my sins forgiven ? So the Messenger of Allah (ﷺ) said: Yes, If you are killed in Allah's cause, and you are patient, seeking the reward, advancing, not fleeing. Then the Messenger of Allah (ﷺ) said: What was it that you said? So he replied: If I were killed in the cause of Allah, would my sins be removed (forgiven)? So the Messenger of Allah (ﷺ) said: Yes, If you are patient, seeking the reward, advancing, not fleeing - except debt. For Jibril said that to me. Imam Tirmidhi says: 1- This hadith is good and authentic, 2- Some people have narrated this hadith with the chain "Said al-Maqburi from Abu Huraira from the Prophet (peace be upon him)" in the same manner, Yahya bin Said al-Ansari and many others have narrated it with the chain "Said al-Maqburi from Abdullah ibn Abi Qatada from his father from the Prophet (peace be upon him)," this narration is more authentic than Said al-Maqburi's narration through Abu Huraira, 4- There are also hadiths on this topic from Anas, Muhammad bin Jahsh, and Abu Huraira (may Allah be pleased with them).
Grade: Sahih
ابوقتادہ رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ ﷺ صحابہ کے بیچ کھڑے ہو کر ان سے بیان کیا: ”اللہ کی راہ میں جہاد کرنا اور اللہ پر ایمان لانا سب سے افضل عمل ہے“ ۱؎، ( یہ سن کر ) ایک آدمی کھڑا ہوا اور عرض کیا: اللہ کے رسول! آپ کا کیا خیال ہے اگر میں اللہ کی راہ میں شہید ہو جاؤں، تو کیا میرے گناہ معاف کر دیئے جائیں گے؟ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”ہاں اگر تم اللہ کی راہ میں شہید ہو گئے اس حال میں کہ تم صبر کرنے والے، ثواب کی امید رکھنے والے ہو، آگے بڑھنے والے ہو، پیچھے مڑنے والے نہ ہو“، پھر آپ ﷺ نے فرمایا: ”تم نے کیسے کہا ہے؟“ عرض کیا: آپ کا کیا خیال ہے اگر میں اللہ کی راہ میں شہید ہو جاؤں تو کیا میرے گناہ معاف کر دیئے جائیں گے؟ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”ہاں اگر تم صبر کرنے والے، ثواب کی امید رکھنے والے ہو اور آگے بڑھنے والے ہو پیچھے مڑنے والے نہ ہو، سوائے قرض کے ۲؎، یہ مجھ سے جبرائیل نے ( ابھی ) کہا ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- بعض لوگوں نے یہ حدیث بسند «سعيد المقبري عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وسلم» اسی طرح روایت کی ہے، یحییٰ بن سعید انصاری اور کئی لوگوں نے اس کو بسند «سعيد المقبري عن عبد الله ابن أبي قتادة عن أبيه عن النبي صلى الله عليه وسلم» سے روایت کی ہے، یہ روایت سعید مقبری کی روایت سے جو بواسطہ ابوہریرہ آئی ہے، زیادہ صحیح ہے، ۴- اس باب میں انس، محمد بن جحش اور ابوہریرہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں۔
Abu Qatadah raziallahu anhu se riwayat hai ki Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) sahaba ke beech khade ho kar un se bayan kya: “Allah ki rah mein jihad karna aur Allah par iman lana sab se afzal amal hai” 1, (ye sun kar) ek aadmi khada hua aur arz kiya: Allah ke Rasul! Aap ka kya khayal hai agar main Allah ki rah mein shaheed ho jaoon, to kya mere gunah maaf kar diye jayenge? Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Haan agar tum Allah ki rah mein shaheed ho gaye is hal mein ki tum sabar karne wale, sawab ki umeed rakhne wale ho, aage badhne wale ho, peechhe mudne wale na ho”, phir aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Tum ne kaise kaha hai?” Arz kiya: Aap ka kya khayal hai agar main Allah ki rah mein shaheed ho jaoon to kya mere gunah maaf kar diye jayenge? Rasul Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Haan agar tum sabar karne wale, sawab ki umeed rakhne wale ho aur aage badhne wale ho peechhe mudne wale na ho, siwaye qarz ke 2, ye mujh se Jibraeel ne (abhi) kaha hai”. Imam Tirmidhi kahte hain: 1- Ye hadees hasan sahih hai, 2- Baaz logon ne ye hadees basand «Saeed al-Muqri an Abi Hurairah an an-Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم)» isi tarah riwayat ki hai, Yahya bin Saeed Ansari aur kai logon ne is ko basand «Saeed al-Muqri an Abdullah ibn Abi Qatadah an abihi an an-Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم)» se riwayat ki hai, ye riwayat Saeed Muqri ki riwayat se jo bawasita Abu Hurairah aai hai, zyada sahih hai, 4- Is bab mein Anas, Muhammad bin Jahsh aur Abu Hurairah raziallahu anhum se bhi ahadees aai hain.
حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي قَتَادَةَ، عَنْ أَبِيهِ، أَنَّهُ سَمِعَهُ يُحَدِّثُ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَنَّهُ قَامَ فِيهِمْ فَذَكَرَ لَهُمْ: أَنَّ الْجِهَادَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، وَالْإِيمَانَ بِاللَّهِ، أَفْضَلُ الْأَعْمَالِ، فَقَامَ رَجُلٌ، فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَرَأَيْتَ إِنْ قُتِلْتُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، يُكَفِّرُ عَنِّي خَطَايَايَ ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: نَعَمْ، إِنْ قُتِلْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَأَنْتَ صَابِرٌ مُحْتَسِبٌ مُقْبِلٌ غَيْرُ مُدْبِرٍ ، ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: كَيْفَ قُلْتَ ؟ ، قَالَ: أَرَأَيْتَ إِنْ قُتِلْتُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ، أَيُكَفِّرُ عَنِّي خَطَايَايَ ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: نَعَمْ، وَأَنْتَ صَابِرٌ مُحْتَسِبٌ مُقْبِلٌ غَيْرُ مُدْبِرٍ، إِلَّا الدَّيْنَ، فَإِنَّ جِبْرِيلَ قَالَ لِي ذَلِكَ ، قَالَ أَبُو عِيسَى: وَفِي الْبَاب، عَنْ أَنَسٍ، وَمُحَمَّدِ بْنِ جَحْشٍ، وَأَبِي هُرَيْرَةَ، وَهَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، وَرَوَى بَعْضُهُمْ هَذَا الْحَدِيثَ عَنْ سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَحْوَ هَذَا، وَرَوَى يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ الْأَنْصَارِيُّ، وَغَيْرُ وَاحِدٍ هَذَا، عَنْ سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي قَتَادَةَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَهَذَا أَصَحُّ مِنْ حَدِيثِ سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيِّ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ.