41.
Chapters on Knowledge
٤١-
كتاب العلم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
9
Chapter: What Has Been Related About Whoever Reports A Hadith Which Knows Is A Lie
٩
باب مَا جَاءَ فِيمَنْ رَوَى حَدِيثًا، وَهُوَ يَرَى أَنَّهُ كَذِبٌ
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
عَلِيٍّ | علي بن أبي طالب الهاشمي | صحابي |
عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى | عبد الرحمن بن أبي ليلى الأنصاري | ثقة |
الْحَكَمِ | الحكم بن عتيبة الكندي | ثقة ثبت |
الْمُغِيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ | المغيرة بن شعبة الثقفي | صحابي |
وَابْنُ أَبِي لَيْلَى | محمد بن عبد الرحمن الأنصاري | ضعيف الحديث |
الْأَعْمَشُ | سليمان بن مهران الأعمش | ثقة حافظ |
مَيْمُونِ بْنِ أَبِي شَبِيبٍ | ميمون بن أبي شبيب الربعي | صدوق كثير الإرسال |
حَبِيبِ بْنِ أَبِي ثَابِتٍ | حبيب بن أبي ثابت الأسدي | ثقة فقيه جليل |
سَمُرَةَ | سمرة بن جندب الفزاري | صحابي |
سُفْيَانُ | سفيان الثوري | ثقة حافظ فقيه إمام حجة وربما دلس |
عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى | عبد الرحمن بن أبي ليلى الأنصاري | ثقة |
الْحَكَمِ | الحكم بن عتيبة الكندي | ثقة ثبت |
عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ | عبد الرحمن بن مهدي العنبري | ثقة ثبت حافظ عارف بالرجال والحديث |
شُعْبَةُ | شعبة بن الحجاج العتكي | ثقة حافظ متقن عابد |
مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ | محمد بن بشار العبدي | ثقة حافظ |
Jami` at-Tirmidhi 2662
Al-Mughirah bin Shu'bah (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘whoever narrates a Hadith from me which he knows is a lie, then he is one of the liars.’ Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih. There are narrations on this topic from 'Ali bin Abi Talib and Samurah (رضي الله تعالى عنهما). Shu'bah reported this Hadith from Al-Hakam, from Abdur Rahmän bin Abi Laila, from Samurah (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم). A1-A'mash and Ibn Abi Laila reported it from Al-hakam, from Abdur Rahman bin Abi Laila, from Ali (رضي الله تعالى عنه), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم). It is as if the Hadith of Abdur Rahman bin Abi Laila, from Samurah (رضي الله تعالى عنه) is more correct according to the people of Hadith. He said, I asked Abu Mohammad Abdullah bin Abdur Rahman about the Hadith of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), whoever, narrates a Hadith from me which he knows is a lie, then he is one of the liars.’ I said to him, ‘if someone reports a Hadith and he knows that its chain of narration is mistaken, do you fear that he falls under this Hadith of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), or when people report a Mursal Hadith, and some of them mention a chain for it, or alter its chain, does this case fall under this Hadith? He said, ‘no. This Hadith only refers to when a man reports a Hadith and that Hadith is not known to have any source from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), yet he narrates it. In this case I fear that he falls under this Hadith.
Grade: Sahih
مغیرہ بن شعبہ رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”جس نے میری طرف منسوب کر کے جان بوجھ کر کوئی جھوٹی حدیث بیان کی تو وہ دو جھوٹ بولنے والوں میں سے ایک ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- شعبہ نے حکم سے، حکم نے عبدالرحمٰن بن ابی لیلیٰ سے، عبدالرحمٰن نے سمرہ سے، اور سمرہ نے نبی اکرم ﷺ سے یہ حدیث روایت کی ہے، ۳- اعمش اور ابن ابی لیلیٰ نے حکم سے، حکم نے عبدالرحمٰن بن ابی لیلیٰ سے، عبدالرحمٰن نے علی رضی الله عنہ سے اور علی رضی الله عنہ نے نبی اکرم ﷺ سے روایت کی ہے، اور عبدالرحمٰن بن ابی لیلیٰ کی حدیث جسے وہ سمرہ سے روایت کرتے ہیں، محدثین کے نزدیک زیادہ صحیح ہے، ۴- اس باب میں علی ابن ابی طالب اور سمرہ رضی الله عنہما سے بھی احادیث آئی ہیں، ۵- میں نے ابو محمد عبداللہ بن عبدالرحمٰن دارمی سے نبی اکرم ﷺ کی حدیث «من حدث عني حديثا وهو يرى أنه كذب فهو أحد الكاذبين» کے متعلق پوچھا کہ اس سے مراد کیا ہے، میں نے ان سے کہا کیا یہ کہ جس نے کوئی حدیث بیان کی اور وہ جانتا ہے کہ اس کی اسناد میں کچھ خطا ( غلطی اور کمی ) ہے تو کیا یہ خوف و خطرہ محسوس کیا جائے کہ ایسا شخص نبی اکرم ﷺ کی اس حدیث کی زد اور وعید میں آ گیا۔ یا اس سے مراد یہ ہے کہ لوگوں نے حدیث مرسل بیان کی تو انہیں میں سے کچھ لوگوں نے اس مرسل کو مرفوع کر دیا یا اس کی اسناد کو ہی الٹ پلٹ دیا تو یہ لوگ رسول اللہ ﷺ کی اس حدیث کی زد میں آئیں گے؟ تو انہوں نے کہا: نہیں۔ اس کا معنی ( و مطلب ) یہ ہے کہ جب کوئی شخص حدیث روایت کرے اور رسول اللہ ﷺ تک اس حدیث کے مرفوع ہونے کی کوئی اصل ( وجہ و سبب ) نہ جانی جاتی ہو، اور وہ شخص اسے مرفوع کر کے بیان کر دے کہ رسول اللہ ﷺ نے ایسا فرمایا یا ایسا کیا ہے تو مجھے ڈر ہے کہ ایسا ہی شخص اس حدیث کا مصداق ہو گا۔
Maghirہ bin Shaabah (رضي الله تعالى عنه) say riwayat hai keh Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) nay farmaya: "Jis nay meri taraf mansoob kar keh jaan boojh kar koi jhooti hadeeth bayan ki to woh do jhooth bolnay walon mein say ek hai"۔ Imam Tirmizi kehtay hain: 1. yeh hadeeth hasan sahih hai, 2. Shaabah nay Hikum say, Hikum nay Abdul Rahman bin Abi Laila say, Abdul Rahman nay Samrah say, aur Samrah nay Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) say yeh hadeeth riwayat ki hai, 3. Aamish aur Ibn Abi Laila nay Hikum say, Hikum nay Abdul Rahman bin Abi Laila say, Abdul Rahman nay Ali (رضي الله تعالى عنه) say aur Ali (رضي الله تعالى عنه) nay Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) say riwayat ki hai, aur Abdul Rahman bin Abi Laila ki hadeeth jisay woh Samrah say riwayat kartay hain, muhaddiseen kay nazdeek zyada sahih hai, 4. is baab mein Ali ibn Abi Talib aur Samrah ( (رضي الله تعالى عنه) a say bhi ahadith aai hain, 5. main nay Abu Muhammad Abdullah bin Abdul Rahman Darmi say Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki hadeeth «Man haddasa ani hadeethan wa huwa yaraa anhu kazzab fa huwa ahd al kazabeena» kay mutalliq poocha keh is say murad kya hai, main nay un say kaha kya yeh keh jis nay koi hadeeth bayan ki aur woh janta hai keh is ki asnad mein kuchh khata ( galti aur kami) hai to kya yeh khouf o khatra mahsus kiya jaay keh aisa shakhs Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ki is hadeeth ki zad aur waeed mein aa gaya. Ya is say murad yeh hai keh logon nay hadeeth mursal bayan ki to unhain mein say kuchh logon nay is mursal ko marfoo kar diya ya is ki asnad ko hi alt palat diya to yeh log Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ki is hadeeth ki zad mein aaain gay? To unhon nay kaha: nahi. Is ka maani (o matlab) yeh hai keh jab koi shakhs hadeeth riwayat karay aur Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) tak is hadeeth kay marfoo honay ki koi asal (wajh o sabab) na jaani jati ho, aur woh shakhs usay marfoo kar keh bayan kar de keh Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) nay aisa farmaya ya aisa kiya hai to mujhay dar hai keh aisa hi shakhs is hadeeth ka musaddaq hoga.
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ حَبِيبِ بْنِ أَبِي ثَابِتٍ، عَنْ مَيْمُونِ بْنِ أَبِي شَبِيبٍ، عَنِ الْمُغِيرَةِ بْنِ شُعْبَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: مَنْ حَدَّثَ عَنِّي حَدِيثًا وَهُوَ يَرَى أَنَّهُ كَذِبٌ فَهُوَ أَحَدُ الْكَاذِبِينَ ، وفي الباب عن عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ، وَسَمُرَةَ، قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، وَرَوَى شُعْبَةُ، عَنْ الْحَكَمِ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى، عَنْ سَمُرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ هَذَا الْحَدِيثَ. وَرَوَى الْأَعْمَشُ، وَابْنُ أَبِي لَيْلَى، عَنِ الْحَكَمِ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى، عَنْ عَلِيٍّ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَكَأَنَّ حَدِيثَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي لَيْلَى، عَنْ سَمُرَةَ عِنْدَ أَهْلِ الْحَدِيثِ أَصَحُّ، قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا مُحَمَّدٍ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، عَنْ حَدِيثِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ حَدَّثَ عَنِّي حَدِيثًا وَهُوَ يَرَى أَنَّهُ كَذِبٌ فَهُوَ أَحَدُ الْكَاذِبِينَ ، قُلْتُ لَهُ: مَنْ رَوَى حَدِيثًا وَهُوَ يَعْلَمُ أَنَّ إِسْنَادَهُ خَطَأٌ أَيُخَافُ أَنْ يَكُونَ قَدْ دَخَلَ فِي حَدِيثِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ؟ أَوْ إِذَا رَوَى النَّاسُ حَدِيثًا مُرْسَلًا فَأَسْنَدَهُ بَعْضُهُمْ أَوْ قَلَبَ إِسْنَادَهُ يَكُونُ قَدْ دَخَلَ فِي هَذَا الْحَدِيثِ ؟ فَقَالَ: لَا إِنَّمَا مَعْنَى هَذَا الْحَدِيثِ إِذَا رَوَى الرَّجُلُ حَدِيثًا وَلَا يُعْرَفُ لِذَلِكَ الْحَدِيثِ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَصْلٌ فَحَدَّثَ بِهِ فَأَخَافُ أَنْ يَكُونَ قَدْ دَخَلَ فِي هَذَا الْحَدِيثِ.