41.
Chapters on Knowledge
٤١-
كتاب العلم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
16
Chapter: What Has Been Related About Adhering To The Sunnah And Staying Away From Innovation
١٦
باب مَا جَاءَ فِي الأَخْذِ بِالسُّنَّةِ وَاجْتِنَابِ الْبِدَعِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
anas bn mālikin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
sa‘īd bn al-musayyab | Sa'id ibn al-Musayyib al-Qurashi | One of the most knowledgeable and greatest jurists |
‘alī bn zaydin | Ali ibn Zayd al-Qurashi | Weak in Hadith |
anasin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
abīh | Abdullah bin Al-Muthanna Al-Ansari | Saduq (truthful) Kathir al-Khata' (frequently erred) |
‘alī bn zaydin | Ali ibn Zayd al-Qurashi | Weak in Hadith |
muḥammad bn ‘abd al-lah al-anṣārī | Muhammad ibn Abdullah Al-Ansari | Trustworthy |
‘abbād bn maysarat al-minqarī | Ubad bin Maysara al-Manqari | Acceptable |
muslim bn ḥātimin al-anṣārī al-baṣrī | Muslim ibn Hatim al-Ansari | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ | سعيد بن المسيب القرشي | أحد العلماء الأثبات الفقهاء الكبار |
عَلِيِّ بْنِ زَيْدٍ | علي بن زيد القرشي | ضعيف الحديث |
أَنَسٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
أَبِيهِ | عبد الله بن المثنى الأنصاري | صدوق كثير الخطأ |
عَلِيِّ بْنِ زَيْدٍ | علي بن زيد القرشي | ضعيف الحديث |
مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ | محمد بن عبد الله الأنصاري | ثقة |
عَبَّادُ بْنُ مَيْسَرَةَ الْمِنْقَرِيُّ | عباد بن ميسرة المنقري | مقبول |
مُسْلِمُ بْنُ حَاتِمٍ الْأَنْصَارِيُّ الْبَصْرِيُّ | مسلم بن حاتم الأنصاري | ثقة |
Jami` at-Tirmidhi 2678
Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said to me, 'O my son, if you are capable of (waking up in) the morning and (ending) the evening while there is nothing of deception in your heart for anything, then do so.' Then he said to me, 'O my son, that is from my Sunnah. Whoever revives my Sunnah then he has loved me. And whoever loved me, he shall be with me in Paradise.' Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Gharib from this route. Muhammad bin Abdullah Al-Ansari is trustworthy, and his father is trustworthy. 'Ali bin Zaid (narrators in the chain) is truthful, but he sometimes narrates something in Marfu' form when others narrate it in Mawquf form. I heard Muhammad bin Bash-shar saying, ‘Abu Al-Walid said, Shu'bah said, 'Ali bin Zaid narrated to us, and he would narrate in Marfu' form. We do not know any narration of Sa'id bin A1-Musayyab from Anas (رضي الله تعالى عنه) except this Hadith in its entirety. Abbad bin Maisarah Al-Minqari reported this Hadith from 'Ali bin Zaid from Anas (رضي الله تعالى عنه), and he did not mention ‘from Sa'id bin Al-Musayyab’ in it. Imam Tirmidhi said, I conferred with Muhammad bin Isma’il (Al-Bukhari) about it, but he did not know it, nor did he know of Sa'id bin A1-Musa'ab reporting this Hadith, or any other Hadith from Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه). Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) died during the year ninety-three, and Sa'id bin Al-Musayyab died two years after him, in the year ninety-five.
Grade: صحيح
انس بن مالک رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ مجھ سے رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”میرے بیٹے: اگر تم سے ہو سکے کہ صبح و شام تم اس طرح گزارے کہ تمہارے دل میں کسی کے لیے بھی کھوٹ ( بغض، حسد، کینہ وغیرہ ) نہ ہو تو ایسا کر لیا کرو“، پھر آپ نے فرمایا: ”میرے بیٹے! ایسا کرنا میری سنت ( اور میرا طریقہ ) ہے، اور جس نے میری سنت کو زندہ کیا اس نے مجھ سے محبت کی اور جس نے مجھ سے محبت کی وہ میرے ساتھ جنت میں رہے گا“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- اس حدیث میں ایک طویل قصہ بھی ہے، ۲- اس سند سے یہ حدیث حسن غریب ہے، ۳- محمد بن عبداللہ انصاری ثقہ ہیں، اور ان کے باپ بھی ثقہ ہیں، ۴- علی بن زید صدوق ہیں ( ان کا شمار سچوں میں ہے ) بس ان میں اتنی سی کمی و خرابی ہے کہ وہ بسا اوقات بعض روایات کو جسے دوسرے راوی موقوفاً روایت کرتے ہیں اسے یہ مرفوع روایت کر دیتے ہیں، ۵- میں نے محمد بن بشار کو کہتے ہوئے سنا کہ ابوالولید نے کہا: شعبہ کہتے ہیں کہ مجھ سے علی بن زید نے حدیث بیان کی اور علی بن زید رفاع تھے، ۶- ہم سعید بن مسیب کی انس کے واسطہ سے اس طویل حدیث کے سوا اور کوئی روایت نہیں جانتے، ۷- عباد بن میسرہ منقری نے یہ حدیث علی بن زید کے واسطہ سے انس سے روایت کی ہے، لیکن انہوں نے اس حدیث میں سعید بن مسیب کے واسطہ کا ذکر نہیں کیا، ۸- میں نے اس حدیث کا محمد بن اسماعیل بخاری سے ذکر کر کے اس کے متعلق جاننا چاہا تو انہوں نے اس کے متعلق اپنی لاعلمی کا اظہار کیا، ۹- انس بن مالک سے سعید بن مسیب کی روایت سے یہ یا اس کے علاوہ کوئی بھی حدیث معروف نہیں ہے۔ انس بن مالک ۹۳ ہجری میں انتقال فرما گئے اور سعید بن مسیب ان کے دو سال بعد ۹۵ ہجری میں اللہ کو پیارے ہوئے۔
Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke mujh se rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Mere bete! Agar tum se ho sake ke subah o sham tum is tarah guzare ke tumhare dil mein kisi ke liye bhi khoot ( baghd, hasad, kenaa waghaira ) nah ho to aisa kar liya karo”, phir aap ne farmaya: “Mere bete! Aisa karna meri sunnat ( aur mera tariqa ) hai, aur jis ne meri sunnat ko zinda kiya us ne mujh se mohabbat ki aur jis ne mujh se mohabbat ki woh mere sath jannat mein rahega”. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Is hadees mein ek tawil qissa bhi hai, 2. Is sanad se yeh hadees hasan gharib hai, 3. Muhammad bin Abdullah Ansari thiqa hain, aur un ke baap bhi thiqa hain, 4. Ali bin Zaid sadooq hain ( un ka shumar sachoo mein hai ) bas un mein itni si kami o kharabi hai ke woh bhasa aوقات بعض روایات کو جسے دوسرے راوی موقوفاً روایت کرتے ہیں اسے یہ مرفوع روایت کر دیتے ہیں, 5. Main ne Muhammad bin Bashar ko kehte hue suna ke Abulwalid ne kaha: Sha'ba kehte hain ke mujh se Ali bin Zaid ne hadees bayan ki aur Ali bin Zaid rafaa' the, 6. Hum Saeed bin Maseeb ki Ins ke wastah se is tawil hadees ke siwa aur koi riwayat nahi jante, 7. Ibad bin Maysara Munqari ne yeh hadees Ali bin Zaid ke wastah se Ins se riwayat ki hai, lekin unhon ne is hadees mein Saeed bin Maseeb ke wastah ka zakr nahi kiya, 8. Main ne is hadees ka Muhammad bin Ismail Bukhari se zakr kar ke us ke mutalliq janna chaha to unhon ne us ke mutalliq apni la'ilmi ka izhar kiya, 9. Anas bin Malik se Saeed bin Maseeb ki riwayat se yeh ya us ke alawa koi bhi hadees ma'roof nahi hai. Anas bin Malik 93 hijri mein intikal farma gaye aur Saeed bin Maseeb un ke do saal baad 95 hijri mein Allah ko pyare hue.
حَدَّثَنَا مُسْلِمُ بْنُ حَاتِمٍ الْأَنْصَارِيُّ الْبَصْرِيُّ، حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ زَيْدٍ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ، قَالَ: قَالَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ، قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: يَا بُنَيَّ إِنْ قَدَرْتَ أَنْ تُصْبِحَ وَتُمْسِيَ لَيْسَ فِي قَلْبِكَ غِشٌّ لِأَحَدٍ فَافْعَلْ، ثُمَّ قَالَ لِي: يَا بُنَيَّ وَذَلِكَ مِنْ سُنَّتِي، وَمَنْ أَحْيَا سُنَّتِي فَقَدْ أَحَبَّنِي، وَمَنْ أَحَبَّنِي كَانَ مَعِي فِي الْجَنَّةِ ، وَفِي الْحَدِيثِ قِصَّةٌ طَوِيلَةٌ، قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ مِنْ هَذَا الْوَجْهِ، وَمُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ ثِقَةٌ، وَأَبُوهُ ثِقَةٌ، وَعَلِيُّ بْنُ زَيْدٍ صَدُوقٌ، إِلَّا أَنَّهُ رُبَّمَا يَرْفَعُ الشَّيْءَ الَّذِي يُوقِفُهُ غَيْرُهُ، قَالَ: وَسَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ بَشَّارٍ يَقُولُ: قَالَ أَبُو الْوَلِيدِ، قَالَ شُعْبَةُ، حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ زَيْدٍ وَكَانَ رَفَّاعًا، وَلَا نَعْرِفُ لِسَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ، عَنْ أَنَسٍ رِوَايَةً إِلَّا هَذَا الْحَدِيثَ بِطُولِهِ، وَقَدْ رَوَى عَبَّادُ بْنُ مَيْسَرَةَ الْمِنْقَرِيُّ هَذَا الْحَدِيثَ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ زَيْدٍ، عَنْ أَنَسٍ، وَلَمْ يَذْكُرْ فِيهِ عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ، قَالَ أَبُو عِيسَى: وَذَاكَرْتُ بِهِ مُحَمَّدَ بْنَ إِسْمَاعِيل فَلَمْ يَعْرِفْهُ وَلَمْ يُعْرَفْ لِسَعِيدِ بْنِ الْمُسَيَّبِ، عَنْ أَنَسٍ هَذَا الْحَدِيثُ وَلَا غَيْرُهُ، وَمَاتَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ سَنَةَ ثَلَاثٍ وَتِسْعِينَ، وَمَاتَ سَعِيدُ بْنُ الْمُسَيَّبِ بَعْدَهُ بِسَنَتَيْنِ، مَاتَ سَنَةَ خَمْسٍ وَتِسْعِينَ.