42.
Chapters on Seeking Permission
٤٢-
كتاب الاستئذان والآداب عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
31
Chapter: What Has Been Related About Hand Shaking
٣١
باب مَا جَاءَ فِي الْمُصَافَحَةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibn mas‘ūdin | Abdullah ibn Mas'ud | Companion |
rajulin | Anonymous Name | |
khaythamah | Khaithamah ibn Abdur Rahman al-Ja'fi | Trustworthy |
manṣūrin | Mansur bin Al-Mu'tamir Al-Salami | Trustworthy, Reliable |
sufyān | Sufyan al-Thawri | Trustworthy Hadith scholar, Jurist, Imam, Hadith expert, and he may have concealed the identity of some narrators |
yaḥyá bn sulaymin al-ṭā’ifī | Yahya ibn Sulaym al-Ta'ifi | Saduq (truthful) Sayyi' al-Hifz (poor memory) |
aḥmad bn ‘abdat al-ḍabbī | Ahmad ibn Abdah al-Dubi | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
ابْنِ مَسْعُودٍ | عبد الله بن مسعود | صحابي |
رَجُلٍ | اسم مبهم | |
خَيْثَمَةَ | خيثمة بن عبد الرحمن الجعفي | ثقة |
مَنْصُورٍ | منصور بن المعتمر السلمي | ثقة ثبت |
سُفْيَانَ | سفيان الثوري | ثقة حافظ فقيه إمام حجة وربما دلس |
يَحْيَى بْنُ سُلَيْمٍ الطَّائِفِيُّ | يحيى بن سليم الطائفي | صدوق سيئ الحفظ |
أَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ الضَّبِّيُّ | أحمد بن عبدة الضبي | ثقة |
Jami` at-Tirmidhi 2730
Ibn Mas'ud ( رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘taking hold of the hand is from the completeness of the greeting.’ There are narrations on this topic from Al-Bara and Ibn Umar (رضي الله تعالى عنهما). Imam Tirmidhi said this Hadith is Gharib as we do not know of it except as a narration of Yahya bin Sulaim from Sufyan. He said, I asked Muhammad bin Ismail (Al-Bukhari) about this Hadith, and he did not consider it to be preserved. Imam Tirmidhi said this Hadith is Gharib as we do not know of it except as a narration of Yahya bin Sulaim from Sufyan. He said, I asked Muhammad bin Ismail (Al-Bukhari) about this Hadith, and he did not consider it to be preserved. Imam Tirmidhi said, ‘to me, he only meant the Hadith of Sufyan, from Mansoor from Khaithamah, from someone who heard from Ibn Mas'ud ( رضي الله تعالى عنه), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) who said, 'there is no conversing at night except for the one who has performed Salat or the traveler.’ Muhammad said, the Hadith, ‘taking hold of the hand is from the completeness of the greeting' was only related from Mansur, from Abu Ishaq, from Abdur Rahman bin Yazid or someone else.’
Grade: Da'if
عبداللہ بن مسعود رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”مکمل سلام ( «السلام علیکم ورحمة اللہ وبرکاتہ» کہنے کے ساتھ ساتھ ) ہاتھ کو ہاتھ میں لینا یعنی ( مصافحہ کرنا ) ہے“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث غریب ہے، ہم اسے صرف یحییٰ بن سلیم کی روایت سے جسے وہ سفیان سے روایت کرتے ہیں جانتے ہیں، ۲- میں نے محمد بن اسماعیل بخاری سے اس حدیث کے متعلق پوچھا تو انہوں نے اسے محفوظ شمار نہیں کیا، اور کہا کہ میرے نزدیک یحییٰ بن سلیم نے سفیان کی وہ روایت مراد لی ہے جسے انہوں نے منصور سے روایت کی ہے، اور منصور نے خیثمہ سے اور خیثمہ نے اس سے جس نے ابن مسعود رضی الله عنہ سے سنا ہے اور ابن مسعود نے نبی اکرم ﷺ سے روایت کی ہے۔ آپ نے فرمایا: ” ( بعد نماز عشاء ) بات چیت اور قصہ گوئی نہیں کرنی چاہیئے، سوائے اس شخص کے جس کو ( ابھی کچھ دیر بعد اٹھ کر تہجد کی ) نماز پڑھنی ہے یا سفر کرنا ہے، محمد کہتے ہیں: اور منصور سے مروی ہے انہوں نے ابواسحاق سے اور ابواسحاق نے عبدالرحمٰن بن یزید سے یا ان کے سوا کسی اور سے روایت کی ہے۔ وہ کہتے ہیں: سلام کی تکمیل سے مراد ہاتھ پکڑنا ( مصافحہ کرنا ) ہے، ۳- اس باب میں براء اور ابن عمر رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں۔
‘Abd-al-llah bin Mas’ood radi Allahu ‘anhu se riwayat hai ke Nabi-e-Akram Sallallahu ‘alayhi wa sallam ne farmaya: “Mukammal salaam ( «al-salaamu ‘alaykum wa rahmatullahi wa barakatuhu» kahne ke saath saath ) haath ko haath mein lena yani ( musafaha karna ) hai”۔ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Yeh hadith gharib hai, hum ise sirf Yahiya bin Salim ki riwayat se jise woh Sufyan se riwayat karte hain jaante hain, 2. Maine Muhammad bin Ismaeel Bukhari se is hadith ke mutaliq poocha to unhon ne ise makhfooz shumar nahin kiya, aur kaha ke mere nazdeek Yahiya bin Salim ne Sufyan ki woh riwayat murad li hai jise unhon ne Mansoor se riwayat ki hai, aur Mansoor ne Khaithama se aur Khaithama ne is se jis ne Ibn Mas’ood radi Allahu ‘anhu se suna hai aur Ibn Mas’ood ne Nabi-e-Akram Sallallahu ‘alayhi wa sallam se riwayat ki hai. Aap ne farmaya: “ ( baad namaz isha ) baat cheet aur qissa goyi nahin karni chahiye, siwae is shakhse ke jisko ( abhi kuchh der baad uth kar tahajud ki ) namaz padhni hai ya safar karna hai, Muhammad kehte hain: Aur Mansoor se marwi hai unhon ne Abu-asahaaq se aur Abu-asahaaq ne ‘Abd-al-Rahman bin Yazid se ya un ke siwa kisi aur se riwayat ki hai. Woh kehte hain: Salaam ki tamam se murad haath pakarna ( musafaha karna ) hai, 3. Is bab mein Baraa’ aur Ibn ‘Umar radi Allahu ‘anhuma se bhi ahadith aayi hain.
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ الضَّبِّيُّ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سُلَيْمٍ الطَّائِفِيُّ، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ خَيْثَمَةَ، عَنْ رَجُلٍ، عَنْ ابْنِ مَسْعُودٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: مِنْ تَمَامِ التَّحِيَّةِ الْأَخْذُ بِالْيَدِ ، وفي الباب عن الْبَرَاءِ، وَابْنِ عُمَرَ، قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ غَرِيبٌ وَلَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ حَدِيثِ يَحْيَى بْنِ سُلَيْمٍ، عَنْ سُفْيَانَ، قَالَ: سَأَلْتُ مُحَمَّدَ بْنَ إِسْمَاعِيل، عَنْ هَذَا الْحَدِيثِ فَلَمْ يَعُدَّهُ مَحْفُوظًا، وَقَالَ: إِنَّمَا أَرَادَ عِنْدِي حَدِيثَ سُفْيَانَ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ خَيْثَمَةَ، عَمَّنْ، سَمِعَ ابْنَ مَسْعُودٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: لَا سَمَرَ إِلَّا لِمُصَلٍّ أَوْ مُسَافِرٍ ، قَالَ مُحَمَّدٌ: وَإِنَّمَا يُرْوَى عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ أَبِي إِسْحَاق، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَزِيدَ، أَوْ غَيْرِهِ، قَالَ: مِنْ تَمَامِ التَّحِيَّةِ الْأَخْذُ بِالْيَدِ .