4.
The Book on the Day of Friday
٤-
كِتَاب الْجُمُعَةِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
5
Chapter: [What Has Been Related] About Wudu On Friday
٥
باب مَا جَاءَ فِي الْوُضُوءِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
smrh bn jundabin | Samura ibn Jundub al-Fazari | Companion |
al-ḥasan | Al-Hasan al-Basri | Trustworthy, he narrates many narrations and practices Tadlis |
qatādah | Qatadah ibn Di'amah al-Sadusi | Trustworthy, Upright, Well-known for Tadlis |
shu‘bah | Shu'bah ibn al-Hajjaj al-'Ataki | Trustworthy, حافظ (memorizer of Hadith), pious, devout |
sa‘īd bn sufyān al-jaḥdarī | Sa'id ibn Sufyan al-Jahdari | Saduq Hasan al-Hadith |
abū mūsá muḥammad bn al-muthanná | Muhammad ibn al-Muthanna al-Anzi | Trustworthy, Upright |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
سَمُرَةَ بْنِ جُنْدَبٍ | سمرة بن جندب الفزاري | صحابي |
الْحَسَنِ | الحسن البصري | ثقة يرسل كثيرا ويدلس |
قَتَادَةَ | قتادة بن دعامة السدوسي | ثقة ثبت مشهور بالتدليس |
شُعْبَةُ | شعبة بن الحجاج العتكي | ثقة حافظ متقن عابد |
سَعِيدُ بْنُ سُفْيَانَ الْجَحْدَرِيُّ | سعيد بن سفيان الجحدري | صدوق حسن الحديث |
أَبُو مُوسَى مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى | محمد بن المثنى العنزي | ثقة ثبت |
Jami` at-Tirmidhi 497
Samurah bin Jundab (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah ( صلى الله عليه وآله وسلم) said : 'Whoever performs Wudu on Friday, then he will receive the blessing, and whoever performs Ghusl then Ghusl is more virtuous.' Imam Tirmidhi said, the Hadith of Samurah (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Hadith. Some of the companions of Qatadah (رضئ هللا تعالی عنہ) narrated this Hadith from Qatadah (رضي الله تعالى عنه) from Al-Hasan (رضي الله تعالى عنه), from Samurah (bin Jundab) (رضي الله تعالى عنه). Some of them narrated it from Qatadah (رضي الله تعالى عنه) from Al-Hasan (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) which is Mursal. This is acted upon according to the people of knowledge among the companions of the Prophet (صلى هللا عليه و آله وسلم) and those after them. They prefer Ghusl on Friday and they consider Wudu instead of Ghusl on Friday as acceptable. Ash-Shafii said : of that which proves that the order from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) to perform Ghusl on Friday is an order of preference, and not an obligation, is the Hadith of Umar (رضي الله تعالى عنه) when he said to 'Uthman (رضي الله تعالى عنه) : And Wudu?! while you know that Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) ordered Ghusl (Hadith # 7 above). For if it was known that the order was one of obligation, not preference, then Umar () would not have left Uthman (رضي الله تعالى عنه) alone until he had performed it and he would have told him to return and perform Ghusl. Thus, this Hadith proves that Ghusl on Friday is a virtuous deed but is not obligatory.
Grade: Sahih
سمرہ بن جندب رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”جس نے جمعہ کے دن وضو کیا تو اس نے رخصت کو اختیار کیا اور خوب ہے یہ رخصت، اور جس نے غسل کیا تو غسل افضل ہے“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- سمرہ رضی الله عنہ کی حدیث حسن ہے، ۲- قتادہ کے بعض تلامذہ نے تو یہ حدیث قتادہ سے اور قتادہ نے حسن بصری سے اور حسن بصری نے سمرہ بن جندب سے ( مرفوعاً ) روایت کی ہے۔ اور بعض نے قتادہ سے اور قتادہ نے حسن سے اور حسن نے نبی اکرم ﷺ سے مرسلاً روایت کی ہے، ۳- اس باب میں ابوہریرہ، عائشہ اور انس رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۴- صحابہ کرام اور ان کے بعد کے اہل علم کا عمل اسی پر ہے، انہوں نے جمعہ کے دن کے غسل کو پسند کیا ہے، ان کا خیال ہے کہ غسل کے بدلے وضو بھی کافی ہو جائے گا، ۵- شافعی کہتے ہیں: جمعہ کے روز نبی اکرم ﷺ کے غسل کے حکم کے وجوبی ہونے کے بجائے اختیاری ہونے پر جو چیزیں دلالت کرتی ہیں ان میں سے عمر رضی الله عنہ کی حدیث بھی ہے جس میں انہوں نے عثمان رضی الله عنہ سے کہا ہے کہ تم نے صرف وضو پر اکتفا کیا ہے حالانکہ تمہیں معلوم ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے جمعہ کے دن غسل کا حکم دیا ہے، اگر انہیں یہ معلوم ہوتا کہ یہ حکم واجبی ہے، اختیاری نہیں تو عمر رضی الله عنہ عثمان رضی الله عنہ کو لوٹائے بغیر نہ چھوڑتے اور ان سے کہتے: جاؤ غسل کرو، اور نہ ہی عثمان رضی الله عنہ سے اس بات کے جاننے کے باوجود کہ نبی اکرم ﷺ نے جمعہ کو غسل کرنے کا حکم دیا ہے اس کے وجوب کی حقیقت مخفی رہتی، بلکہ اس حدیث میں صاف دلالت ہے کہ جمعہ کے دن غسل افضل ہے نہ کہ واجب۔
Samrah bin Jundab (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Jis ne Juma ke din wazu kiya to usne rukhsat ko ikhtiyar kiya aur khoob hai yeh rukhsat aur jis ne ghusl kiya to ghusl afzal hai" 1،. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Samrah (رضي الله تعالى عنه) ki hadees hasan hai, 2. Qatadah ke baaz talamidhon ne to yeh hadees Qatadah se aur Qatadah ne Hasan Basri se aur Hasan Basri ne Samrah bin Jundab se ( marfoo'an ) riwayat ki hai. Aur baaz ne Qatadah se aur Qatadah ne Hasan se aur Hasan ne Nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se mursalan riwayat ki hai, 3. Is bab mein Abu Hurayrah, Aisha aur Anas (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadees aayi hain, 4. Sahaba e kuram aur un ke baad ke ahl e ilm ka amal isi par hai, unhon ne Juma ke din ke ghusl ko pasand kiya hai, un ka khayal hai ke ghusl ke badle wazu bhi kaafi ho jayega, 5. Shafi'i kehte hain: Juma ke roz Nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ke ghusl ke hukm ke wajubi hone ke bajaye ikhtiyari hone par jo cheezain dilalat karti hain un mein se Umar (رضي الله تعالى عنه) ki hadees bhi hai jis mein unhon ne Usman (رضي الله تعالى عنه) se kaha hai ke tum ne sirf wazu par ikhtifa kiya hai halanki tumhein maloom hai ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Juma ke din ghusl ka hukm diya hai, agar unhein yeh maloom hota ke yeh hukm wajbi hai, ikhtiyari nahin to Umar (رضي الله تعالى عنه) Usman (رضي الله تعالى عنه) ko lutaye baghair nah chhorte aur un se kehte: jao ghusl karo, aur nah hi Usman (رضي الله تعالى عنه) se is baat ke jaanne ke ba wajood ke Nabi akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Juma ko ghusl karne ka hukm diya hai us ke wajub ki haqiqat makhfi rahti, balke is hadees mein saaf dilalat hai ke Juma ke din ghusl afzal hai nah ke wajib.
حَدَّثَنَا أَبُو مُوسَى مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، حَدَّثَنَا سَعِيدُ بْنُ سُفْيَانَ الْجَحْدَرِيُّ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ الْحَسَنِ، عَنْ سَمُرَةَ بْنِ جُنْدَبٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: مَنْ تَوَضَّأَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فَبِهَا وَنِعْمَتْ، وَمَنِ اغْتَسَلَ فَالْغُسْلُ أَفْضَلُ . قَالَ: وَفِي الْبَاب عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، وَعَائِشَةَ، وَأَنَسٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى: حَدِيثُ سَمُرَةَ حَدِيثٌ حَسَنٌ. وَقَدْ رَوَاهُ بَعْضُ أَصْحَابِ قَتَادَةَ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ الْحَسَنِ، عَنْ سَمُرَةَ بْنِ جُنْدَبٍ. وَرَوَاهُ بَعْضُهُمْ عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ الْحَسَنِ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُرْسَلٌ. وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَمَنْ بَعْدَهُمْ، اخْتَارُوا الْغُسْلَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَرَأَوْا أَنْ يُجْزِئَ الْوُضُوءُ مِنَ الْغُسْلِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ. قَالَ الشَّافِعِيُّ: وَمِمَّا يَدُلُّ عَلَى أَنَّ أَمْرَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِالْغُسْلِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ أَنَّهُ عَلَى الِاخْتِيَارِ لَا عَلَى الْوُجُوبِ: حَدِيثُ عُمَرَ حَيْثُ قَالَ لِعُثْمَانَ: وَالْوُضُوءُ أَيْضًا. وَقَدْ عَلِمْتَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَ بِالْغُسْلِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فَلَوْ عَلِمَا أَنَّ أَمْرَهُ عَلَى الْوُجُوبِ لَا عَلَى الِاخْتِيَارِ لَمْ يَتْرُكْ عُمَرُ، عُثْمَانَ حَتَّى يَرُدَّهُ، وَيَقُولَ لَهُ: ارْجِعْ فَاغْتَسِلْ. وَلَمَا خَفِيَ عَلَى عُثْمَانَ ذَلِكَ مَعَ عِلْمِهِ، وَلَكِنْ دَلَّ فِي هَذَا الْحَدِيثِ أَنَّ الْغُسْلَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فِيهِ فَضْلٌ مِنْ غَيْرِ وُجُوبٍ يَجِبُ عَلَى الْمَرْءِ فِي ذَلِكَ.