4.
The Book on the Day of Friday
٤-
كِتَاب الْجُمُعَةِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ


15
Chapter: [What Has Been Related] About Two Rak'ah When One Arrives While the Imam Is Delivering The Khubah

١٥
باب مَا جَاءَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ إِذَا جَاءَ الرَّجُلُ وَالإِمَامُ يَخْطُبُ

Jami` at-Tirmidhi 511

Iyad bin Abdullah bin Abi Sarh narrated that Abu Sa'eed Al-Khudri (رضي الله تعالى عنه) entered (the mosque) on Friday while Marwan was giving the Khutbah, so he began praying. Two guards came to make him sit down but he refused until he had prayed. When he finished he came to us and we said : 'May Allah have mercy upon you. They nearly harmed you.' He said : 'I was not going to stop praying after what I saw from Allah's Apostle ( صلىهللا عليه و آله وسلم).' Then he mentioned that a man who appeared untidy came on Friday while the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) was delivering the Friday Khutbah, so he ordered him to pray two Rak'ah all the while the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم) was delivering the Khutbah." Imam Tirmidhi said I heard Ibn Abi Umar saying, Sufyan bin Uyaina said Muhammad bin Ajlan was trustworthy in Hadith. He said there are narrations on this topic from Jabir, Abu Huraira and Sahl bin Sa'd (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said the Hadith of Abu Sa'id al-Khudri (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith. This is acted upon according to some of the people of knowledge. It is the view of Ash-Shafii, Ahmad and Ishaq. Some of them said that when one enters and the Imam is delivering the Khutbah then he is to sit and not pray. This is the saying of Sufyan Ath-Thawri and the people of Kufa but the first view is more correct. Qutaibah narrated that Al-Ala bin Khalid Al-Qurashi narrated that he saw Al-Hasan Al-Basri entered the Mosque on Friday while the Imam was delivering the Khutbah and he prayed two raka then sat. Al-Hasan only did that to follow the Hadith and he reported this Hadith from Jabir (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم).


Grade: Sahih

عیاض بن عبداللہ بن ابی سرح سے روایت ہے کہ ابو سعید خدری رضی الله عنہ جمعہ کے دن ( مسجد میں ) داخل ہوئے، مروان بن حکم خطبہ دے رہے تھے، وہ کھڑے ہو کر نماز پڑھنے لگے، پہریدار آئے تاکہ انہیں بٹھا دیں لیکن وہ نہیں مانے اور نماز پڑھ ہی لی، جب وہ نماز سے فارغ ہوئے تو ہم نے ان کے پاس آ کر کہا: اللہ آپ پر رحم فرمائے قریب تھا کہ یہ لوگ آپ سے ہاتھا پائی کر بیٹھتے، تو انہوں نے کہا: میں تو یہ دونوں رکعتیں ہرگز چھوڑنے والا تھا نہیں، بعد اس کے کہ میں نے رسول اللہ ﷺ کو ایسا کرتے دیکھا ہے، پھر انہوں نے بیان کیا کہ ایک شخص جمعہ کے دن پراگندہ حالت میں آیا، نبی اکرم ﷺ جمعہ کے دن خطبہ دے رہے تھے تو آپ نے اسے دو رکعت پڑھنے کا حکم دیا، اس نے دو رکعتیں پڑھیں اور نبی اکرم ﷺ خطبہ دے رہے تھے۔ ابن ابی عمر کہتے ہیں: سفیان بن عیینہ جب مسجد میں آتے اور امام خطبہ دے رہا ہوتا تو دو رکعتیں پڑھتے تھے، وہ اس کا حکم بھی دیتے تھے، اور ابوعبدالرحمٰن المقری بھی اسے درست سمجھتے تھے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابو سعید خدری رضی الله عنہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- میں نے ابن ابی عمر کو کہتے سنا کہ سفیان بن عیینہ کہتے تھے کہ محمد بن عجلان ثقہ ہیں اور حدیث میں مامون ہیں، ۳- اس باب میں جابر، ابوہریرہ اور سہل بن سعد رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۴- بعض اہل علم کا اسی پر عمل ہے، شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی اسی کے قائل ہیں اور بعض کہتے ہیں کہ جب کوئی مسجد میں داخل ہو اور امام خطبہ دے رہا ہو تو وہ بیٹھ جائے نماز نہ پڑھے، یہی سفیان ثوری اور اہل کوفہ کا قول ہے، ۵- پہلا قول زیادہ صحیح ہے۔ علاء بن خالد قرشی کہتے ہیں: میں نے حسن بصری کو دیکھا کہ وہ جمعہ کے دن مسجد میں داخل ہوئے اور امام خطبہ دے رہا تھا، تو انہوں نے دو رکعت نماز پڑھی، پھر بیٹھے، حسن بصری نے ایسا حدیث کی اتباع میں کیا، یہ حدیث انہوں نے جابر سے اور جابر نے نبی اکرم ﷺ سے روایت کی ہے ۔

I'yaz bin `Abd-Allah bin Abi Sarh se riwayat hai ke Abu Sa`id Khudri radi Allahu `anhu jum`ah ke din (masjid mein) daakhil hu'e, Marwan bin Hakam khutbah de rahe the, woh khare ho kar namaz parhne lage, peheridar a'e taake inhen bitha den lekin woh nahin mane aur namaz parh hi li, jab woh namaz se farigh hu'e to hum ne un ke pas a kar kaha: Allahu aap per rahm farma'e qareeb tha ke yeh log aap se hatha pai kar baithe, to unhon ne kaha: main to yeh donon raka`tain hargiz chhodne wala tha nahin, ba`d us ke ke main ne Rasool-Allah salla Allahu `alaihi wa sallam ko aisa karte dekha hai, phir unhon ne bayan kiya ke ek shakhs jum`ah ke din paraganda halat mein a'ya, Nabi-e-Akram salla Allahu `alaihi wa sallam jum`ah ke din khutbah de rahe the to aap ne use do raka`t parhne ka hukm diya, us ne do raka`tain parhin aur Nabi-e-Akram salla Allahu `alaihi wa sallam khutbah de rahe the. Ibn Abi `Umar kehte hain: Sufyan bin `Uyaynah jab masjid mein a'te aur imam khutbah de raha hota to do raka`tain parhte the, woh is ka hukm bhi dete the, aur Abu `Abd-ar-Rahman al-Maqri bhi ise durust samjhte the. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Abu Sa`id Khudri radi Allahu `anhu ki hadith hasan sahih hai, 2. main ne Ibn Abi `Umar ko kehte suna ke Sufyan bin `Uyaynah kehte the ke Muhammad bin `Ajlan thiqa hai aur hadith mein mamun hain, 3. is bab mein Jaber, Abu Hurayrah aur Sahl bin Sa`d radi Allahu `anhum se bhi ahadith a'i hain, 4. ba`z ahl-e-`ilm ka isi per amal hai, Shafi`i, Ahmad aur Ishaq bin Rahawiyah bhi isi ke qa'il hain aur ba`z kehte hain ke jab koi masjid mein daakhil ho aur imam khutbah de raha ho to woh baithe ja'e namaz na parhe, yehi Sufyan Thauri aur ahl-e-Kufah ka qoul hai, 5. pehla qoul ziyada sahih hai. `Ala' bin Khalid Qurashi kehte hain: main ne Hasan Basri ko dekha ke woh jum`ah ke din masjid mein daakhil hu'e aur imam khutbah de raha tha, to unhon ne do raka`t namaz parhi, phir baithe, Hasan Basri ne aisa hadith ki ittiba` mein kiya, yeh hadith unhon ne Jaber se aur Jaber ne Nabi-e-Akram salla Allahu `alaihi wa sallam se riwayat ki hai 1؎.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَرَ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَجْلَانَ، عَنْ عِيَاضِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي سَرْحٍ، أَنَّ أَبَا سَعِيدٍ الْخُدْرِيَّ دَخَلَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَمَرْوَانُ يَخْطُبُ، ‏‏‏‏‏‏فَقَامَ يُصَلِّي، ‏‏‏‏‏‏فَجَاءَ الْحَرَسُ لِيُجْلِسُوهُ فَأَبَى حَتَّى صَلَّى، ‏‏‏‏‏‏فَلَمَّا انْصَرَفَ أَتَيْنَاهُ، ‏‏‏‏‏‏فَقُلْنَا:‏‏‏‏ رَحِمَكَ اللَّهُ إِنْ كَادُوا لَيَقَعُوا بِكَ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ مَا كُنْتُ لِأَتْرُكَهُمَا بَعْدَ شَيْءٍ رَأَيْتُهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ ذَكَرَ أَنَّ رَجُلًا جَاءَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ فِي هَيْئَةٍ بَذَّةٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَخْطُبُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ، ‏‏‏‏‏‏ فَأَمَرَهُ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَخْطُبُ . قَالَ ابْنُ أَبِي عُمَرَ:‏‏‏‏ كَانَ سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ يُصَلِّي رَكْعَتَيْنِ إِذَا جَاءَ وَالْإِمَامُ يَخْطُبُ، ‏‏‏‏‏‏وَكَانَ يَأْمُرُ بِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَكَانَ أَبُو عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْمُقْرِئُ يَرَاهُ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وسَمِعْت ابْنَ أَبِي عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ قَالَ سُفْيَانُ بْنُ عُيَيْنَةَ:‏‏‏‏ كَانَ مُحَمَّدُ بْنُ عَجْلَانَ ثِقَةً مَأْمُونًا فِي الْحَدِيثِ. قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ جَابِرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَسَهْلِ بْنِ سَعْدٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ. وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ بَعْضِ أَهْلِ الْعِلْمِ. وَبِهِ يَقُولُ الشَّافِعِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق. وقَالَ بَعْضُهُمْ:‏‏‏‏ إِذَا دَخَلَ وَالْإِمَامُ يَخْطُبُ، ‏‏‏‏‏‏فَإِنَّهُ يَجْلِسُ وَلَا يُصَلِّي، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَهْلِ الْكُوفَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْقَوْلُ الْأَوَّلُ أَصَحُّ. حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا الْعَلَاءُ بْنُ خَالِدٍ الْقُرَشِيُّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ رَأَيْتُ الْحَسَنَ الْبَصْرِيَّ دَخَلَ الْمَسْجِدَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْإِمَامُ يَخْطُبُ فَصَلَّى رَكْعَتَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ جَلَسَ. إِنَّمَا فَعَلَ الْحَسَنُ اتِّبَاعًا لِلْحَدِيثِ. وَهُوَ رَوَى عَنْ جَابِرٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ هَذَا الْحَدِيثَ.