4.
The Book on the Day of Friday
٤-
كِتَاب الْجُمُعَةِ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ


16
Chapter: What Has Been Related About If Being Disliked to Talk While The Imam Is Delivering The Khutbah

١٦
باب مَا جَاءَ فِي كَرَاهِيَةِ الْكَلاَمِ وَالإِمَامُ يَخْطُبُ

NameFameRank
abī hurayrah Abu Hurairah al-Dausi Companion
sa‘īd bn al-musayyib Sa'id ibn al-Musayyib al-Qurashi One of the most knowledgeable and greatest jurists
al-zuhrī Muhammad ibn Shihab al-Zuhri The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery
‘uqaylin Aqeel ibn Khalid al-Aili Trustworthy, Firm
al-layth Al-Layth ibn Sa'd Al-Fahmi Trustworthy, Sound, Jurist, Imam, Famous
qutaybah Qutaybah ibn Sa'id al-Thaqafi Trustworthy, Firm
الأسمالشهرةالرتبة
أَبِي هُرَيْرَةَ أبو هريرة الدوسي صحابي
سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ سعيد بن المسيب القرشي أحد العلماء الأثبات الفقهاء الكبار
الزُّهْرِيِّ محمد بن شهاب الزهري الفقيه الحافظ متفق على جلالته وإتقانه
عُقَيْلٍ عقيل بن خالد الأيلي ثقة ثبت
اللَّيْثُ الليث بن سعد الفهمي ثقة ثبت فقيه إمام مشهور
قُتَيْبَةُ قتيبة بن سعيد الثقفي ثقة ثبت

Jami` at-Tirmidhi 512

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said : 'Whoever said 'be quiet' while the Imam is giving the Khutbah then he has committed Laghw (useless activity).' Imam Tirmidhi said the Hadith of Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith. It is acted upon according to the people of knowledge. They dislike a man talking while the Imam is delivering the Khutbah. They say that if someone else talks he is not to censure him except by gesturing. They differ over returning the Salam and replying to the one who sneezes (while the Imam is delivering the Khutbah). Some of the people of knowledge allowed returning the Salam and replying to the one who sneezed while the Imam is delivering the Khutbah. This is the view of Ahmad and Ishaq. Some of the people of knowledge amng the Tabi'een and others disliked it, and this is the view of Ash-Shafii.


Grade: Sahih

ابوہریرہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”جس نے جمعہ کے دن امام کے خطبہ کے دوران کسی سے کہا: چپ رہو تو اس نے لغو بات کی یا اس نے اپنا جمعہ لغو کر لیا“ ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابوہریرہ رضی الله عنہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- اس باب میں ابن ابی اوفی اور جابر بن عبداللہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۳- اسی پر عمل ہے، علماء نے آدمی کے لیے خطبہ کے دوران گفتگو کرنا مکروہ جانا ہے اور کہا ہے کہ اگر کوئی دوسرا گفتگو کرے تو اسے بھی منع نہ کرے سوائے اشارے کے، ۴- البتہ دوران خطبہ سلام کے جواب دینے اور چھینکنے والے کے جواب میں «يرحمك الله» کہنے کے سلسلہ میں اختلاف ہے بعض اہل علم نے دوران خطبہ سلام کا جواب دینے اور چھینکنے والے کے جواب میں «يرحمك الله» کہنے کی اجازت دی ہے، احمد اور اسحاق بن راہویہ کا یہی قول ہے اور تابعین وغیرہم میں سے بعض اہل علم نے اسے مکروہ قرار دیا ہے، اور یہی شافعی کا قول ہے۔

Abu Hurayrah Radi Allahu anhu kahte hain ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: "Jis ne Juma ke din Imam ke khutbah ke doran kisi se kaha: chup raho to us ne lughoo baat ki ya us ne apna Juma lughoo kar liya" 1؎. Imam Tirmidhi kahte hain: 1. Abu Hurayrah Radi Allahu anhu ki hadees Hasan Sahih hai, 2. Is bab mein Ibn Abi Ufai aur Jaber bin Abdillah Radi Allahu anhum se bhi ahadees aayi hain, 3. Isi per amal hai, ulama ne aadmi ke liye khutbah ke doran guftgu karna makruh jaana hai aur kaha hai ke agar koi dusra guftgu kare to usse bhi mana na kare siwae ishare ke, 4. Balki doran khutbah salam ke jawab dene aur chhinkne wale ke jawab mein «يرحمك الله» kahne ke silsila mein ikhtilaf hai baaz ahl e ilm ne doran khutbah salam ka jawab dene aur chhinkne wale ke jawab mein «يرحمك الله» kahne ki ijazat di hai, Ahmad aur Ishaq bin Rahaviyah ka yehi qoul hai aur tabi'een waghairah mein se baaz ahl e ilm ne isse makruh qarar diya hai, aur yehi Shafi'i ka qoul hai.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا اللَّيْثُ، عَنْ عُقَيْلٍ، عَنْ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ مَنْ قَالَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَالْإِمَامُ يَخْطُبُ:‏‏‏‏ أَنْصِتْ فَقَدْ لَغَا . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ ابْنِ أَبِي أَوْفَى، ‏‏‏‏‏‏وَجَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ أَبِي هُرَيْرَةَ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ. وَالْعَمَلُ عَلَيْهِ عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ:‏‏‏‏ كَرِهُوا لِلرَّجُلِ أَنْ يَتَكَلَّمَ وَالْإِمَامُ يَخْطُبُ، ‏‏‏‏‏‏وَقَالُوا:‏‏‏‏ إِنْ تَكَلَّمَ غَيْرُهُ فَلَا يُنْكِرْ عَلَيْهِ إِلَّا بِالْإِشَارَةِ. وَاخْتَلَفُوا فِي رَدِّ السَّلَامِ وَتَشْمِيتِ الْعَاطِسِ وَالْإِمَامُ يَخْطُبُ، ‏‏‏‏‏‏فَرَخَّصَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ فِي رَدِّ السَّلَامِ وَتَشْمِيتِ الْعَاطِسِ وَالْإِمَامُ يَخْطُبُ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ أَحْمَدَ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وَكَرِهَ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنَ التَّابِعِينَ وَغَيْرِهِمْ ذَلِكَ وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ.