6.
The Book on Traveling
٦-
أَبْوَابُ السَّفَرِ


46
Chapter: What Has Been Related About Salat Al-Khawf (The Fear Prayer)

٤٦
باب مَا جَاءَ فِي صَلاَةِ الْخَوْفِ

Jami` at-Tirmidhi 564

Salim narrated from his father that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) prayed Salat Al-Khawf, praying one rak'a with one of the two groups, while the other group was facing the enemy. (When the first group finished, the first rak'a with him), they went and took position (of the second group, facing the enemy). Then the second group came, and he led them in another rak'a, then he said the Taslim to them, while the group proceeded to complete their (second) rak'a. Thereafter, the first group stood up to finish their (second) rak'a. There are narrations on this topic from Jabir, Hudhaifah, Zaid bin Thabit, Ibn Abbas, Abu Hurairah, Ibn Masud, SahI bin Abi Hathmah, Abu Ayyash Az-Zurqi (whose name is Zaid bin Samit) and Abu Bakrah (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘Malik bin Anas followed the Hadith of Sahl bin Abi Hathmah about Salat Al-Khawf, and it is the view of Ash-Shafi'i.’ Ahmad said, ‘Salat Al-Khawf has been reported from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) in different ways, and I do not know anything but authentic Hadith about this topic.’ And he preferred the Hadith of Sahi bin Abi Hathmah. A similar view was expressed by Ishaq bin Ibrahim, ‘the narrations, from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) about Salat Al-Khawf are confirmed. He saw that all that was reported from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) about Salat Al-Khawf then it is allowed depending upon the degree of the fear.’ Ishaq said, ‘we do not prefer the Hadith of Sahi bin Abi Hathmah over the other narrations.’ The Hadith of Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Sahih Hadith, it has been reported similarly by Musa bin Uqbah from Nafi', from Ibn Umar (رضي الله تعالى عنه), from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم).


Grade: Sahih

عبداللہ بن عمر رضی الله عنہما سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے دو گروہوں میں سے ایک گروہ کو صلاۃ خوف ایک رکعت پڑھائی اور دوسرا گروہ دشمن کے سامنے کھڑا رہا، پھر یہ لوگ پلٹے، اور ان لوگوں کی جگہ پر جو دشمن کے مقابل میں تھے جا کر کھڑے ہو گئے اور جو لوگ دشمن کے مقابل میں تھے وہ آئے تو آپ ﷺ نے انہیں دوسری رکعت پڑھائی پھر آپ نے سلام پھیر دیا، پھر یہ لوگ کھڑے ہوئے اور انہوں نے اپنی ایک رکعت پوری کی۔ اور ( جو ایک رکعت پڑھ کر دشمن کے سامنے چلے گئے تھے ) وہ کھڑے ہوئے اور انہوں نے بھی اپنی ایک رکعت پوری کی۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث صحیح ہے، ۲- اور موسیٰ بن عقبہ نے نافع سے اور نافع نے ابن عمر رضی الله عنہما سے اسی طرح روایت کی ہے، ۳- اس باب میں جابر، حذیفہ، زید بن ثابت، ابن عباس، ابوہریرہ، ابن مسعود، سہل بن ابی حثمہ، ابوعیاش زرقی ( ان کا نام زید بن صامت ہے ) اور ابوبکرہ رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۴- مالک بن انس صلاۃ خوف کے بارے میں سہل بن ابی حثمہ کی حدیث کی طرف گئے ہیں ۱؎ اور یہی شافعی کا بھی قول ہے، ۵- احمد کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ سے صلاۃ خوف کئی طریقوں سے مروی ہے، اور میں اس باب میں صرف ایک ہی صحیح حدیث جانتا ہوں، مجھے سہل بن ابی حثمہ کی حدیث پسند ہے، ۶- اسی طرح اسحاق بن ابراہیم بن راہویہ نے بھی کہا ہے۔ وہ کہتے ہیں کہ صلاۃ خوف کے بارے میں نبی اکرم ﷺ سے روایات ثابت ہیں، ان کا خیال ہے کہ صلاۃ خوف کے بارے میں جو کچھ بھی نبی اکرم ﷺ سے مروی ہے، وہ سب جائز ہے، اور یہ ساری صورتیں خوف کی مقدار پر مبنی ہیں۔ اسحاق بن راہویہ کہتے ہیں کہ ہم سہل بن ابی حثمہ کی حدیث کو دوسری حدیثوں پر فوقیت نہیں دیتے۔

`Abd-al-Llah bin `Umar radhi Allahu `anhumaa se riwayat hai ke Nabi-e-Akram sallallahu `alayhi wa sallam ne do garohoon mein se ek garooh ko salaa`t-e-khouf ek rakat parhai aur doosra garooh dushman ke samne kharee raha, phir yeh log palte aur in logoon ki jagah par jo dushman ke muqabil mein the jaa kar kharee ho gaye aur jo log dushman ke muqabil mein the woh aaye to aap sallallahu `alayhi wa sallam ne unhen doosri rakat parhai phir aap ne salaam phir diya, phir yeh log kharee hue aur unhon ne apni ek rakat poori ki aur (jo ek rakat parh kar dushman ke samne chale gaye the) woh kharee hue aur unhon ne bhi apni ek rakat poori ki. Imam Tirmidhi kahte hain: 1. yeh hadees sahih hai, 2. aur Musa bin `Aqabah ne Nafi` se aur Nafi` ne Ibn `Umar radhi Allahu `anhumaa se isi tarah riwayat ki hai, 3. is baab mein Jaber, Huzaifah, Zaeed bin Thaabit, Ibn Abbas, Abu Hurayrah, Ibn Mas`ood, Sahl bin Abi Hathmah, Abu `Uyash Zarqi (in ka naam Zaeed bin Saamit hai) aur Abu Bakrah radhi Allahu `anhum se bhi ahadees aai hain, 4. Malik bin Anas salaa`t-e-khouf ke baare mein Sahl bin Abi Hathmah ki hadees ki taraf gaye hain 1؎ aur yahi Shafi`i ka bhi qoul hai, 5. Ahmad kahte hain ke Nabi-e-Akram sallallahu `alayhi wa sallam se salaa`t-e-khouf kai tariqoon se marwi hai, aur main is baab mein sirf ek hi sahih hadees jaanta hoon, mujhe Sahl bin Abi Hathmah ki hadees pasand hai, 6. isi tarah Ishaaq bin Ibraheem bin Raa`wiyah ne bhi kaha hai. Woh kahte hain ke salaa`t-e-khouf ke baare mein Nabi-e-Akram sallallahu `alayhi wa sallam se riwayaat sabit hain, un ka khyal hai ke salaa`t-e-khouf ke baare mein jo kuchh bhi Nabi-e-Akram sallallahu `alayhi wa sallam se marwi hai, woh sab jaaiz hai, aur yeh saari suratein khouf ki miqdar par mabni hain. Ishaaq bin Raa`wiyah kahte hain ke hum Sahl bin Abi Hathmah ki hadees ko doosri hadeesoon par fauqiyat nahi dete.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الْمَلِكِ بْنِ أَبِي الشَّوَارِبِ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ زُرَيْعٍ، حَدَّثَنَا مَعْمَرٌ، عَنْ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَالِمٍ، عَنْ أَبِيهِ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَّى صَلَاةَ الْخَوْفِ بِإِحْدَى الطَّائِفَتَيْنِ رَكْعَةً وَالطَّائِفَةُ الْأُخْرَى مُوَاجِهَةُ الْعَدُوِّ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ انْصَرَفُوا فَقَامُوا فِي مَقَامِ أُولَئِكَ وَجَاءَ أُولَئِكَ فَصَلَّى بِهِمْ رَكْعَةً أُخْرَى، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ سَلَّمَ عَلَيْهِمْ، ‏‏‏‏‏‏فَقَامَ هَؤُلَاءِ فَقَضَوْا رَكْعَتَهُمْ، ‏‏‏‏‏‏وَقَامَ هَؤُلَاءِ فَقَضَوْا رَكْعَتَهُمْ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رَوَى مُوسَى بْنُ عُقْبَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ نَافِعٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عُمَرَ مِثْلَ هَذَا، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ جَابِرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَحُذَيْفَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَزَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ مَسْعُودٍ، ‏‏‏‏‏‏وَسَهْلِ بْنِ أَبِي حَثْمَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي عَيَّاشٍ الزُّرَقِيِّ وَاسْمُهُ زَيْدُ بْنُ صَامِتٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي بَكْرَةَ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَقَدْ ذَهَبَ مَالِكُ بْنُ أَنَسٍ فِي صَلَاةِ الْخَوْفِ إِلَى حَدِيثِ سَهْلِ بْنِ أَبِي حَثْمَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَهُوَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ. وقَالَ أَحْمَدُ:‏‏‏‏ قَدْ رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ صَلَاةُ الْخَوْفِ عَلَى أَوْجُهٍ وَمَا أَعْلَمُ فِي هَذَا الْبَاب إِلَّا حَدِيثًا صَحِيحًا، ‏‏‏‏‏‏وَأَخْتَارُ حَدِيثَ سَهْلِ بْنِ أَبِي حَثْمَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَهَكَذَا قَالَ إِسْحَاق بْنُ إِبْرَاهِيمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ ثَبَتَتِ الرِّوَايَاتُ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي صَلَاةِ الْخَوْفِ، ‏‏‏‏‏‏وَرَأَى أَنَّ كُلَّ مَا رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي صَلَاةِ الْخَوْفِ فَهُوَ جَائِزٌ، ‏‏‏‏‏‏وَهَذَا عَلَى قَدْرِ الْخَوْفِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ إِسْحَاق:‏‏‏‏ وَلَسْنَا نَخْتَارُ حَدِيثَ سَهْلِ بْنِ أَبِي حَثْمَةَ عَلَى غَيْرِهِ مِنَ الرِّوَايَاتِ.