7.
The Book on Zakat
٧-
كتاب الزكاة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم
22
Chapter: (What Has Been Reported About) For Whom The Zakat Is Lawful
٢٢
باب مَا جَاءَ مَنْ تَحِلُّ لَهُ الزَّكَاةُ
Jami` at-Tirmidhi 651
Mahmud bin Ghaydin narrated that Yahya bin Adam narrated to us, Sufyan narrated this Hadith to us from Hakim bin Jubair. So Abdullah bin Uthman, the companion of Shu'bah said to him (Sufyan), ‘if only someone besides Hakim had narrated this (Hadith).’ Sufyan said to him, ‘so what is with Hakim, Shu'bah would not narrate from him?’ He said, ‘yes.’ So Sufyan said, ‘I heard Zubaid narrating this from Muhammad bin Abdur-Rahman bin Yazid.’ This is acted upon according to some of our companions, it is the view of Ath-Thawri, Abdullah bin Al-Mubarak, Ahmad and Ishaq. They said that when a man has fifty Dirham, then charity is not lawful for him. He said, ‘some of the people of knowledge did not follow the Hadith of Hakim bin Jubair, they were more liberal than this, saying that when he has fifty Dirham or more and he has some need, then he can accept Zakat. This is the saying of Ash Shafi'i, and more than one of the people of Fiqh and knowledge.
Grade: Sahih
سفیان نے بھی حکیم بن جبیر سے یہ حدیث اسی سند سے روایت کی ہے۔ جب سفیان نے یہ حدیث روایت کی تو ان سے شعبہ کے شاگرد عبداللہ بن عثمان نے کہا: کاش حکیم کے علاوہ کسی اور نے اس حدیث کو بیان کیا ہوتا، تو سفیان نے ان سے پوچھا ـ: کیا بات ہے کہ شعبہ حکیم سے حدیث روایت نہیں کرتے؟ انہوں نے کہا: ہاں، وہ نہیں کرتے۔ تو سفیان نے کہا: میں نے اسے زبید کو محمد بن عبدالرحمٰن بن یزید سے روایت کرتے سنا ہے، اور اسی پر ہمارے بعض اصحاب کا عمل ہے اور یہی سفیان ثوری، عبداللہ بن مبارک، احمد اور اسحاق بن راہویہ بھی کہتے ہیں، ان لوگوں کا کہنا ہے کہ جب آدمی کے پاس پچاس درہم ہوں تو اس کے لیے زکاۃ جائز نہیں۔ اور بعض اہل علم حکیم بن جبیر کی حدیث کی طرف نہیں گئے ہیں بلکہ انہوں نے اس میں مزید گنجائش رکھی ہے، وہ کہتے ہیں کہ جب کسی کے پاس پچاس درہم یا اس سے زیادہ ہوں اور وہ ضرورت مند ہو تو اس کو زکاۃ لینے کا حق ہے، اہل فقہ و اہل حدیث میں سے شافعی وغیرہ کا یہی قول ہے۔
Sufyan ne bhi Hakeem bin Jabir se yeh hadees isi sand se riwayat ki hai. Jab Sufyan ne yeh hadees riwayat ki to un se Shu'ba ke shagird Abdullah bin Usman ne kaha: Kaash Hakeem ke alawa kisi aur ne is hadees ko bayan kiya hota, to Sufyan ne un se poocha~: Kya baat hai ke Shu'ba Hakeem se hadees riwayat nahin karte? Unhon ne kaha: Haan, woh nahin karte. To Sufyan ne kaha: Maine use Zubaid ko Muhammad bin Abdul Rahman bin Yazid se riwayat karte suna hai, aur isi par hamare baaz ashaab ka amal hai aur yahi Sufyan Thauri, Abdullah bin Mubarak, Ahmad aur Ishaq bin Rahawaya bhi kahte hain, in logoon ka kahna hai ke jab aadmi ke paas panchaas dirham hon to us ke liye zakaat jaiz nahin. Aur baaz ahl e ilm Hakeem bin Jabir ki hadees ki taraf nahin gaye hain balke unhon ne is mein mazid ganjaish rakhi hai, woh kahte hain ke jab kisi ke paas panchaas dirham ya us se zyada hon aur woh zarurat mand ho to us ko zakaat lene ka haq hai, ahl e fiqh wa ahl e hadees mein se Shafi'i waghaira ka yahi qoul hai.
حَدَّثَنَا مَحْمُودُ بْنُ غَيْلَانَ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ آدَمَ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ، عَنْ حَكِيمِ بْنِ جُبَيْرٍ بِهَذَا الْحَدِيثِ، فَقَالَ لَهُ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُثْمَانَ صَاحِبُ شُعْبَةَ: لَوْ غَيْرُ حَكِيمٍ حَدَّثَ بِهَذَا الْحَدِيثِ، فَقَالَ لَهُ سُفْيَانُ: وَمَا لِحَكِيمٍ لَا يُحَدِّثُ عَنْهُ شُعْبَةُ، قَالَ: نَعَمْ، قَالَ سُفْيَانُ: زُبَيْدًا يُحَدِّثُ بِهَذَا، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَزِيدَ. وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ بَعْضِ أَصْحَابِنَا، وَبِهِ يَقُولُ الثَّوْرِيُّ، وَعَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْمُبَارَكِ، وَأَحْمَدُ، وَإِسْحَاق، قَالُوا: إِذَا كَانَ عِنْدَ الرَّجُلِ خَمْسُونَ دِرْهَمًا لَمْ تَحِلَّ لَهُ الصَّدَقَةُ، قَالَ: وَلَمْ يَذْهَبْ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ إِلَى حَدِيثِ حَكِيمِ بْنِ جُبَيْرٍ وَوَسَّعُوا فِي هَذَا، وَقَالُوا: إِذَا كَانَ عِنْدَهُ خَمْسُونَ دِرْهَمًا أَوْ أَكْثَرُ وَهُوَ مُحْتَاجٌ فَلَهُ أَنْ يَأْخُذَ مِنَ الزَّكَاةِ، وَهُوَ قَوْلُ: الشَّافِعِيِّ وَغَيْرِهِ مِنْ أَهْلِ الْفِقْهِ وَالْعِلْمِ.