8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


8
Chapter: What Has Been Related About: The Two Months Of Eid Will Not Both Be Deficient

٨
باب مَا جَاءَ شَهْرَا عِيدٍ لاَ يَنْقُصَانِ ‏‏

Jami` at-Tirmidhi 692

Abdur-Rahman bin Abi Bakrah (رضي الله تعالى عنه) narrated from his father that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the two months of Eid will not both be deficient, Ramadan and Dhul-Hijjah.’ Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Abu Bakrah (رضئ هللا تعالی عنہ) is a Hasan Hadith. This Hadith has been reported from Abdur-Rahman bin Abi Bakr (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) in Mursal form. Ahmad commented on the meaning of the Hadith, “the two months of Eid will not both be deficient” saying, “Ramadan and Dhul-Hijjah will not both be decreased in the same year, if one of them is decreased, then the other one will be complete.” Ishaq said, “It means that they will not be deficient.” He said, “If it is twenty-nine days, it will still be complete, not deficient.” So according to the view of Ishaq it is possible that the two months would be decreased in the same year.


Grade: Sahih

ابوبکرہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا: ”عید کے دونوں مہینے رمضان ۱؎ اور ذوالحجہ کم نہیں ہوتے ( یعنی دونوں ۲۹ دن کے نہیں ہوتے ) “۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابوبکرہ کی حدیث حسن ہے، ۲- یہ حدیث عبدالرحمٰن بن ابی بکرہ سے مروی ہے انہوں نے نبی اکرم ﷺ سے مرسلاً روایت کی ہے، ۳- احمد بن حنبل کہتے ہیں: اس حدیث ”عید کے دونوں مہینے کم نہیں ہوتے“ کا مطلب یہ ہے کہ رمضان اور ذی الحجہ دونوں ایک ہی سال کے اندر کم نہیں ہوتے ۲؎ اگر ان دونوں میں کوئی کم ہو گا یعنی ایک ۲۹ دن کا ہو گا تو دوسرا پورا یعنی تیس دن کا ہو گا، ۴- اسحاق بن راہویہ کہتے ہیں کہ اس کا مطلب یہ ہے کہ اگر یہ ۲۹ دن کے ہوں تو بھی ثواب کے اعتبار سے کم نہ ہوں گے، اسحاق بن راہویہ کے مذہب کی رو سے دونوں مہینے ایک سال میں کم ہو سکتے ہیں یعنی دونوں ۲۹ دن کے ہو سکتے ہیں ۳؎۔

Abu Bakr رضی الله عنہ kehte hain ke Rasul Allah صلی اللہ علیہ وسلم ne farmaya: “Eid ke dono mahine Ramadan ۱؎ aur Zul Hijjah kam nahin hote ( yani dono ۲۹ din ke nahin hote ) “۔ Imam Tirmidhi kehte hain: ۱- Abu Bakr ki hadees Hasan hai, ۲- yeh hadees Abdul Rahman bin Abi Bakrah se marwi hai unhon ne Nabi Akram صلی اللہ علیہ وسلم se mursalan riwayat ki hai, ۳- Ahmed bin Hanbal kehte hain: is hadees “Eid ke dono mahine kam nahin hote” ka matlab yeh hai ke Ramadan aur Zi ul Hijjah dono ek hi saal ke andar kam nahin hote ۲؎ agar in dono mein koi kam hoga yani ek ۲۹ din ka hoga to dusra poora yani tees din ka hoga, ۴- Ishaq bin Rahaviyah kehte hain ke is ka matlab yeh hai ke agar yeh ۲۹ din ke hon to bhi sawab ke itbar se kam nahin hon ge, Ishaq bin Rahaviyah ke mazhab ki ro se dono mahine ek saal mein kam ho sakte hain yani dono ۲۹ din ke ho sakte hain ۳؎۔

حَدَّثَنَا أَبُو سَلَمَةَ يَحْيَى بْنُ خَلَفٍ الْبَصْرِيُّ، حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ الْمُفَضَّلِ، عَنْ خَالِدٍ الْحَذَّاءِ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي بَكْرَةَ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ:‏‏‏‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ شَهْرَا عِيدٍ لَا يَنْقُصَانِ رَمَضَانُ وَذُو الْحِجَّةِ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ أَبِي بَكْرَةَ حَدِيثٌ حَسَنٌ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي بَكْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُرْسَلًا، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَحْمَدُ:‏‏‏‏ مَعْنَى هَذَا الْحَدِيثِ شَهْرَا عِيدٍ لَا يَنْقُصَانِ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ لَا يَنْقُصَانِ مَعًا فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ شَهْرُ رَمَضَانَ وَذُو الْحِجَّةِ، ‏‏‏‏‏‏إِنْ نَقَصَ أَحَدُهُمَا تَمَّ الْآخَرُ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ إِسْحَاق:‏‏‏‏ مَعْنَاهُ لَا يَنْقُصَانِ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ وَإِنْ كَانَ تِسْعًا وَعِشْرِينَ فَهُوَ تَمَامٌ غَيْرُ نُقْصَانٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعَلَى مَذْهَبِ إِسْحَاق يَكُونُ يَنْقُصُ الشَّهْرَانِ مَعًا فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ.