8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


20
Chapter: What Has Been Related About The Permission For The One At War To Break The Fast

٢٠
باب مَا جَاءَ فِي الرُّخْصَةِ لِلْمُحَارِبِ فِي الإِفْطَارِ

Jami` at-Tirmidhi 714

Ma'mar bin Abi Huyaiyah narrated that he asked Ibn Al-Musaiyab about fasting on a journey, so he narrated to him that Umar bin Al-Khattab (رضي الله تعالى عنه) said, ‘we fought in two battles along with the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) during Ramadan, the Day of Badr, and the Conquest (of Makkah), so we broke our fast during them.’ There is something on this topic from Abu Sa'eed (رضي الله تعالى عنه). Imam Tirmidhi said, ‘we do not know of the Hadith of Umar (رضي الله تعالى عنه) except from this route. It has been reported from Abu Sa'eed (رضي الله تعالى عنه) that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) ordered the fast to be broken in a battle that he participated in, and similar to this has been reported from Umar bin Al-Khattab (رضي الله تعالى عنه), saying that he permitted breaking the fast when meeting the enemy. And this is the view of some of the people of knowledge.


Grade: Da'if

معمر بن ابی حیّیہ سے روایت ہے کہ انہوں نے ابن مسیب سے سفر میں روزہ رکھنے کے بارے میں پوچھا تو ابن مسیب نے بیان کیا کہ عمر بن خطاب رضی الله عنہ کہتے ہیں: ہم نے رمضان میں رسول اللہ ﷺ کے ساتھ دو غزوے کئے۔ غزوہ بدر اور فتح مکہ، ہم نے ان دونوں میں روزے نہیں رکھے ۱؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- عمر رضی الله عنہ کی حدیث ہم صرف اسی سند سے جانتے ہیں، ۲- اس باب میں ابو سعید خدری سے بھی روایت ہے، ۳- ابو سعید خدری سے مروی ہے انہوں نے نبی اکرم ﷺ سے روایت کی ہے کہ آپ نے ( لوگوں کو ) ایک غزوے میں افطار کا حکم دیا۔ عمر بن خطاب سے بھی اسی طرح مروی ہے۔ البتہ انہوں نے روزہ رکھنے کی رخصت دشمن سے مڈبھیڑ کی صورت میں دی ہے۔ اور بعض اہل علم اسی کے قائل ہیں۔

Mu'ammar bin Abi Hayyah se riwayat hai ke unhon ne Ibn Mas'oob se safar mein roza rakhne ke baare mein poocha to Ibn Mas'oob ne bayan kiya ke Umar bin Khattab (رضي الله تعالى عنه) kehte hain: hum ne Ramadan mein Rasool Allah salla Allahu alayhi wa sallam ke sath do ghazwa kiye. Ghazwa Badr aur Fat'h Makkah, hum ne in donon mein roze nahin rakhe. 1٠٬٫٠ Imam Tirmidhi kehte hain: 1. Umar (رضي الله تعالى عنه) ki hadith hum sirf isi sanad se jaante hain, 2. is bab mein Abu Saeed Khudri se bhi riwayat hai, 3. Abu Saeed Khudri se marwi hai unhon ne Nabi Akram salla Allahu alayhi wa sallam se riwayat ki hai ke aap ne ( logoon ko ) ek ghazwa mein iftaar ka hukm diya. Umar bin Khattab se bhi isi tarah marwi hai. Balke unhon ne roza rakhne ki rukhsat dushman se mudbhid ki surat mein di hai. Aur ba'az ahl-e-'ilm isi ke qa'il hain.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ، حَدَّثَنَا ابْنُ لَهِيعَةَ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي حَبِيبٍ، عَنْ مَعْمَرِ بْنِ أَبِي حُيَيَّةَ، عَنْ ابْنِ الْمُسَيِّبِ، أَنَّهُ سَأَلَهُ عَنِ الصَّوْمِ فِي السَّفَرِ، ‏‏‏‏‏‏فَحَدَّثَ أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ، قَالَ:‏‏‏‏ غَزَوْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي رَمَضَانَ غَزْوَتَيْنِ يَوْمَ بَدْرٍ، ‏‏‏‏‏‏وَالْفَتْحِ، ‏‏‏‏‏‏فَأَفْطَرْنَا فِيهِمَا . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ أَبِي سَعِيدٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ عُمَرَ لَا نَعْرِفُهُ إِلَّا مِنْ هَذَا الْوَجْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ عَنْ أَبِي سَعِيدٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ أَمَرَ بِالْفِطْرِ فِي غَزْوَةٍ غَزَاهَا . وَقَدْ رُوِيَ عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ نَحْوُ هَذَا، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا أَنَّهُ رَخَّصَ فِي الْإِفْطَارِ عِنْدَ لِقَاءِ الْعَدُوِّ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ بَعْضُ أَهْلِ الْعِلْمِ.