8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


25
Chapter: What Has Been Related About One Who Vomits Purposely

٢٥
باب مَا جَاءَ فِيمَنِ اسْتَقَاءَ عَمْدًا

Jami` at-Tirmidhi 720

Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘whoever is overcome by vomiting, then he is not required to make up (the fast), and whoever vomits on purpose, then he must make it up.’ There are narrations on this topic from Abu Ad-Darda, Thawban, and Fadalah bin Ubaid (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) is a Hasan Gharib Hadith, we do not know of it as a narration of Hisham, from Ibn Sirin (رضي الله تعالى عنه), from Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) except from through the narration of Eisa bin Yunus.’ Muhammad said, “I do not think that it is preserved.” Imam Tirmidhi said, ‘this Hadith has been reported through more than one route from Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), and its chain is not correct. It has been reported from Abu Ad-Darda, Thawban, and Fadalah bin Ubaid (رضي الله تعالى عنهم) that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) vomited and, that he had broken the fast. This Hadith only means that when the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) was performing a voluntary fast and he vomited because of being weak, then he broke the fast. This is how some of the narrations of the Hadith explain it. The Hadith of Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) from the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) is acted upon according to the people of knowledge: when the fasting person is overcome by vomiting then he does not make it up, and when he vomits on purpose then he makes it up. This is the view of Ash-Shafi'i, Sufyan Ath Thawri, Ahmad and Ishaq.


Grade: Sahih

ابوہریرہ رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”جسے قے آ جائے اس پر روزے کی قضاء لازم نہیں ۱؎ اور جو جان بوجھ کر قے کرے تو اسے روزے کی قضاء کرنی چاہیئے“ ۲؎۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- ابوہریرہ رضی الله عنہ کی حدیث حسن غریب ہے، ۲- ہم اسے بسند «هشام عن ابن سيرين عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وسلم» عیسیٰ بن یونس ہی کے طریق سے جانتے ہیں۔ محمد بن اسماعیل بخاری کہتے ہیں: میں اسے محفوظ نہیں سمجھتا، ۲- یہ حدیث دوسری اور سندوں سے بھی ابوہریرہ سے روایت کی گئی ہے اور انہوں نے نبی اکرم ﷺ سے روایت کی ہے لیکن اس کی سند صحیح نہیں ہے، ۳- اس باب میں ابو الدرداء، ثوبان اور فضالہ بن عبید رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۴- ابو الدرداء، ثوبان اور فضالہ بن عبید رضی الله عنہم سے مروی ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے قے کی تو آپ نے روزہ توڑ دیا۔ اس کا مطلب یہ ہے کہ نبی اکرم ﷺ نفلی روزے سے تھے۔ قے ہوئی تو آپ نے کچھ کمزوری محسوس کی اس لیے روزہ توڑ دیا، بعض روایات میں اس کی تفسیر اسی طرح مروی ہے، ۵- اور اہل علم کا عمل ابوہریرہ کی حدیث پر ہے جسے انہوں نے نبی اکرم ﷺ سے روایت کی ہے کہ روزہ دار کو جب قے آ جائے تو اس پر قضاء لازم نہیں ہے۔ اور جب قے جان بوجھ کر کرے تو اسے چاہیئے کہ قضاء کرے۔ سفیان ثوری، شافعی، احمد اور اسحاق بن راہویہ اسی کے قائل ہیں۔

Abo Hurayrah (رضي الله تعالى عنه) kahte hain ke Nabi Akram SALLALLAHU ALAIHI WASALLAM ne farmaya: "Jise qay a jaye us par roze ki qaza lazim nahin 1 ؎ aur jo jaan boojh kar qay kare to use roze ki qaza karni chahiye" 2 ؎. Imam Tirmidhi kahte hain: 1. Abo Hurayrah (رضي الله تعالى عنه) ki hadith Hasan Gharib hai, 2. hum ise basand «هشام عن ابن سيرين عن أبي هريرة عن النبي صلى الله عليه وسلم» Isa bin Yunus hi ke tariqe se jaante hain. Muhammad bin Ismail Bukhari kahte hain: main ise mahkuf nahin samjhta, 2. yeh hadith dosri aur sandon se bhi Abo Hurayrah se riwayat ki gayi hai aur unhon ne Nabi Akram SALLALLAHU ALAIHI WASALLAM se riwayat ki hai lekin is ki sand sahih nahin hai, 3. is bab mein Abu al-Darda, Thuban aur Fazalah bin Ubaid (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadith aai hain, 4. Abu al-Darda, Thuban aur Fazalah bin Ubaid (رضي الله تعالى عنه) se marwi hai ke Nabi Akram SALLALLAHU ALAIHI WASALLAM ne qay ki to aap ne roza tod diya. Is ka matlab yeh hai ke Nabi Akram SALLALLAHU ALAIHI WASALLAM nafli roze se the. Qay hui to aap ne kuchh kamzori mahsus ki is liye roza tod diya, baaz riwayat mein is ki tafsir isi tarah marwi hai, 5. aur ahl ilm ka amal Abo Hurayrah ki hadith par hai jise unhon ne Nabi Akram SALLALLAHU ALAIHI WASALLAM se riwayat ki hai ke roza dar ko jab qay a jaye to us par qaza lazim nahin hai. Aur jab qay jaan boojh kar kare to use chahiye ke qaza kare. Sufyan Thuri, Shafi'i, Ahmad aur Ishaq bin Rahawaih isi ke qa'il hain.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ، حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ يُونُسَ، عَنْ هِشَامِ بْنِ حَسَّانَ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِيرِينَ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ مَنْ ذَرَعَهُ الْقَيْءُ فَلَيْسَ عَلَيْهِ قَضَاءٌ، ‏‏‏‏‏‏وَمَنِ اسْتَقَاءَ عَمْدًا فَلْيَقْضِ . قَالَ:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ أَبِي الدَّرْدَاءِ، ‏‏‏‏‏‏وَثَوْبَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَفَضَالَةَ بْنِ عُبَيْدٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ حَدِيثُ أَبِي هُرَيْرَةَ حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ، ‏‏‏‏‏‏لَا نَعْرِفُهُ مِنْ حَدِيثِ هِشَامٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ سِيرِينَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏إِلَّا مِنْ حَدِيثِ عِيسَى بْنِ يُونُسَ، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ مُحَمَّدٌ:‏‏‏‏ لَا أُرَاهُ مَحْفُوظًا. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَقَدْ رُوِيَ هَذَا الْحَدِيثُ مِنْ غَيْرِ وَجْهٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا يَصِحُّ إِسْنَادُهُ، ‏‏‏‏‏‏وَقَدْ رُوِيَ عَنْ أَبِي الدَّرْدَاءِ، ‏‏‏‏‏‏وَثَوْبَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَفَضَالَةَ بْنِ عُبَيْدٍ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَاءَ فَأَفْطَرَ وَإِنَّمَا مَعْنَى هَذَا أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ صَائِمًا مُتَطَوِّعًا، ‏‏‏‏‏‏فَقَاءَ فَضَعُفَ فَأَفْطَرَ، ‏‏‏‏‏‏لِذَلِكَ هَكَذَا رُوِيَ فِي بَعْضِ الْحَدِيثِ مُفَسَّرًا، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَمَلُ عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ عَلَى حَدِيثِ أَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:‏‏‏‏ أَنَّ الصَّائِمَ إِذَا ذَرَعَهُ الْقَيْءُ فَلَا قَضَاءَ عَلَيْهِ، ‏‏‏‏‏‏وَإِذَا اسْتَقَاءَ عَمْدًا فَلْيَقْضِ وَبِهِ يَقُولُ سُفْيَانُ الثَّوْرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَالشَّافِعِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق.