8.
The Book on Fasting
٨-
كتاب الصوم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


60
Chapter: What Has Been Related About Cupping Being Disliked For The Fasting Person

٦٠
باب كَرَاهِيَةِ الْحِجَامَةِ لِلصَّائِمِ

Jami` at-Tirmidhi 774

Rafi bin Khadi ( رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘the cupper and the one cupped have broken the fast.’ Imam Tirmidhi said, ‘there are narrations on this topic from Ummul Momineen Aisha (رضي الله تعالى عنها), Sa'd, Ali, Shaddad bin Aws, Thawban, Usamah bin Zaid, Ma'qil bin Yasar , and they call him Ma'qil bin Sinan, Abu Hurairah, Ibn Abbas, Abu Musa, and Bilal (رضي الله تعالى عنهم). Imam Tirmidhi said, ‘the Hadith of Rafi' bin Khadij is a Hasan Sahih Hadith.’ It has been mentioned that Ahmad bin Hanbal said, ‘the most correct thing on this topic is the Hadith of Rafi' bin Khadij.’And, it has been mentioned that Ali bin Abdullah said, ‘the most correct thing on this topic is the Hadith of Thawban and Shaddad bin Aws, because Yaya bin Abi Kathir reported both of those Ahadith, that of Thawban, and that of Shaddad bin Aws.’ There are those people of knowledge among the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم), and others, who disliked cupping for the fasting person, such that some of the Companions of the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) would be cupped during the night, among them are Abu Musa Al Ash'ari and Ibn Umar ( رضي الله تعالى عنه). This is the view of Ibn Al-Mubarak. Imam Tirmidhi said, ‘I heard Ishaq bin Mansur saying that Abdur-Rahman bin Mahdi said, ‘whoever is cupped while he is fasting, then he has to make it up.’ Ishaq bin Mansur said, ‘Ahmad bin Hanbal and Ishaq bin Ibrahim said this.’ Imam Tirmidhi said, ‘Al-Hasan bin Muhammad Az-Za'frani informed me that Ash-Shafi'i said, ‘it has been reported that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) would be cupped while he was fasting, and (it has been reported that) the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, “the cupper and the one cupping have broken the fast.” And I do not know of either of these two Ahadith being confirmed. If a man avoids cupping while he is fasting then that is preferred to me. If a man is cupped while he is fasting then I do not see that it breaks his fast.’ Imam Tirmidhi said, ‘this is the opinion of Ash-Shafi'i while he was in Baghdad, as for what he said in Egypt, he inclined to allowing it and he did not see any harm in cupping [for the fasting person], he argued that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) was cupped during the Farewell Hajj while he was a Muhrim (in a state of Ihram) and he was fasting.’


Grade: Sahih

رافع بن خدیج رضی الله عنہ سے روایت ہے کہ نبی اکرم ﷺ نے فرمایا: ”سینگی ( پچھنا ) لگانے اور لگوانے والے دونوں کا روزہ نہیں رہا“۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- رافع بن خدیج رضی الله عنہ کی حدیث حسن صحیح ہے، ۲- احمد بن حنبل کہتے ہیں کہ اس باب میں سب سے صحیح رافع بن خدیج کی روایت ہے، ۳- اور علی بن عبداللہ ( ابن المدینی ) کہتے ہیں کہ اس باب میں سب سے صحیح ثوبان اور شداد بن اوسکی حدیثیں ہیں، اس لیے کہ یحییٰ بن ابی کثیر نے ابوقلابہ سے ثوبان اور شداد بن اوس دونوں کی حدیثوں کی ایک ساتھ روایت کی ہے، ۴- اس باب میں علی، سعد، شداد بن اوس، ثوبان، اسامہ بن زید، عائشہ، معقل بن سنان ( ابن یسار بھی کہا جاتا ہے ) ، ابوہریرہ، ابن عباس، ابوموسیٰ، بلال اور سعد رضی الله عنہم سے بھی احادیث آئی ہیں، ۵- صحابہ کرام وغیرہم میں سے بعض اہل علم نے روزہ دار کے لیے پچھنا لگوانے کو مکروہ قرار دیا ہے، یہاں تک کہ بعض صحابہ نے رات کو پچھنا لگوایا۔ ان میں موسیٰ اشعری، اور ابن عمر بھی ہیں۔ ابن مبارک بھی یہی کہتے ہیں: ۶- عبدالرحمٰن بن مہدی کہتے ہیں کہ جس نے روزے کی حالت میں پچھنا لگوایا، اس پر اس کی قضاء ہے، اسحاق بن منصور کہتے ہیں: اسی طرح احمد اور اسحاق بن راہویہ نے بھی کہا ہے، ۷- شافعی کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ سے یہ بھی مروی ہے کہ آپ نے روزے کی حالت میں پچھنا لگوایا۔ اور نبی اکرم ﷺ سے یہ بھی مروی ہے کہ آپ نے فرمایا: ”پچھنا لگانے اور لگوانے والے دونوں نے روزہ توڑ دیا“، اور میں ان دونوں حدیثوں میں سے ایک بھی صحیح نہیں جانتا، لیکن اگر کوئی روزہ کی حالت میں پچھنا لگوانے سے اجتناب کرے تو یہ مجھے زیادہ محبوب ہے، اور اگر کوئی روزہ دار پچھنا لگوا لے تو میں نہیں سمجھتا کہ اس سے اس کا روزہ ٹوٹ گیا، ۸- بغداد میں شافعی کا بھی یہی قول تھا کہ اس سے روزہ ٹوٹ جاتا ہے۔ البتہ مصر میں وہ رخصت کی طرف مائل ہو گئے تھے اور روزہ دار کے پچھنا لگوانے میں کوئی حرج نہیں سمجھتے تھے۔ ان کی دلیل یہ تھی کہ نبی اکرم ﷺ نے حجۃ الوداع میں احرام کی حالت میں پچھنا لگوایا تھا ۔

Rafi bin Khadij (رضي الله تعالى عنه) se riwayat hai ki Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya sinegi peechna lagane aur lagwane wale dono ka roza nahi raha Imam Tirmizi kahte hain 1 Rafi bin Khadij (رضي الله تعالى عنه) ki hadees hasan sahih hai 2 Ahmed bin Hanbal kahte hain ki is baab mein sab se sahih Rafi bin Khadij ki riwayat hai 3 aur Ali bin Abdullah ibnul madeeni kahte hain ki is baab mein sab se sahih Sauban aur Shaddad bin Aus ki hadithen hain is liye ki Yahya bin Abi Kaseer ne Abu Qilaba se Sauban aur Shaddad bin Aus dono ki hadithon ki ek sath riwayat ki hai 4 is baab mein Ali Saad Shaddad bin Aus Sauban Usama bin Zaid Ayesha Maqal bin Sinan ibn Yasir bhi kaha jata hai Abu Hurairah Ibne Abbas Abumusa Bilal aur Saad (رضي الله تعالى عنه) se bhi ahadees aayi hain 5 Sahaba kiram waghaira mein se baaz ahle ilm ne rozedaar ke liye peechna lagwane ko makrooh qarar diya hai yahan tak ki baaz Sahaba ne raat ko peechna laguwaya in mein Musa Ashari aur Ibn Umar bhi hain Ibn Mubarak bhi yahi kahte hain 6 Abdul Rahman bin Mahdi kahte hain ki jisne roze ki halat mein peechna laguwaya us par us ki qaza hai Ishaq bin Mansoor kahte hain isi tarah Ahmed aur Ishaq bin Rawaiya ne bhi kaha hai 7 Shafai kahte hain ki Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se ye bhi marwi hai ki aap ne roze ki halat mein peechna laguwaya aur Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) se ye bhi marwi hai ki aap ne farmaya peechna lagane aur lagwane wale dono ne roza tod diya aur main in dono hadithon mein se ek bhi sahih nahi janta lekin agar koi roze ki halat mein peechna lagwane se ijtinab kare to ye mujhe ziada mahboob hai aur agar koi rozedaar peechna laguwa le to main nahi samajhta ki is se us ka roza toot gaya 8 Baghdad mein Shafai ka bhi yahi qaul tha ki is se roza toot jata hai albatta Misr mein wo rukhsat ki taraf mayel ho gaye the aur rozedaar ke peechna lagwane mein koi harj nahi samajhte the un ki daleel ye thi ki Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Hajjatal wida mein ehram ki halat mein peechna laguwaya tha 1

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى، وَمُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ النَّيْسَابُورِيُّ، ومحمود بن غيلان، ويحيى بن موسى، قَالُوا:‏‏‏‏ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنْ مَعْمَرٍ، عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي كَثِيرٍ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ قَارِظٍ، عَنْ السَّائِبِ بْنِ يَزِيدَ، عَنْ رَافِعِ بْنِ خَدِيجٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ أَفْطَرَ الْحَاجِمُ وَالْمَحْجُومُ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَفِي الْبَاب عَنْ عَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏وَسَعْدٍ، ‏‏‏‏‏‏وَشَدَّادِ بْنِ أَوْسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَثَوْبَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَأُسَامَةَ بْنِ زَيْدٍ، ‏‏‏‏‏‏وَعَائِشَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَمَعْقِلِ بْنِ سِنَانٍ وَيُقَالُ ابْنُ يَسَارٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي هُرَيْرَةَ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنِ عَبَّاسٍ، ‏‏‏‏‏‏وَأَبِي مُوسَى، ‏‏‏‏‏‏وَبِلَالٍ، ‏‏‏‏‏‏وَسَعْدٍ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَحَدِيثُ رَافِعِ بْنِ خَدِيجٍ حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏وَذُكِرَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ أَصَحُّ شَيْءٍ فِي هَذَا الْبَاب حَدِيثُ رَافِعِ بْنِ خَدِيجٍ، ‏‏‏‏‏‏وَذُكِرَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ أَصَحُّ شَيْءٍ فِي هَذَا الْبَاب حَدِيثُ ثَوْبَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَشَدَّادِ بْنِ أَوْسٍ، ‏‏‏‏‏‏لِأَنَّ يَحْيَى بْنَ أَبِي كَثِيرٍ رَوَى عَنْ أَبِي قِلَابَةَ الْحَدِيثَيْنِ جَمِيعًا، ‏‏‏‏‏‏حَدِيثَ ثَوْبَانَ، ‏‏‏‏‏‏وَحَدِيثَ شَدَّادِ بْنِ أَوْسٍ. وَقَدْ كَرِهَ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْعِلْمِ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَغَيْرِهِمُ الْحِجَامَةَ لِلصَّائِمِ، ‏‏‏‏‏‏حَتَّى أَنَّ بَعْضَ أَصْحَابِ النَّبِيِّ احْتَجَمَ بِاللَّيْلِ، ‏‏‏‏‏‏مِنْهُمْ أَبُو مُوسَى الْأَشْعَرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنُ عُمَرَ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهَذَا يَقُولُ ابْنُ الْمُبَارَكِ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ سَمِعْت إِسْحَاق بْنَ مَنْصُورٍ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ قَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ:‏‏‏‏ مَنِ احْتَجَمَ وَهُوَ صَائِمٌ فَعَلَيْهِ الْقَضَاءُ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ إِسْحَاق بْنُ مَنْصُورٍ:‏‏‏‏ وَهَكَذَا قَالَ أَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏وَإِسْحَاق. حَدَّثَنَا الزَّعْفَرَانِيُّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وقَالَ الشَّافِعِيُّ:‏‏‏‏ قَدْ رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُ احْتَجَمَ وَهُوَ صَائِمٌ وَرُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏أَنَّهُ قَالَ:‏‏‏‏ أَفْطَرَ الْحَاجِمُ وَالْمَحْجُومُ وَلَا أَعْلَمُ وَاحِدًا مِنْ هَذَيْنِ الْحَدِيثَيْنِ ثَابِتًا، ‏‏‏‏‏‏وَلَوْ تَوَقَّى رَجُلٌ الْحِجَامَةَ وَهُوَ صَائِمٌ كَانَ أَحَبَّ إِلَيَّ، ‏‏‏‏‏‏وَلَوِ احْتَجَمَ صَائِمٌ لَمْ أَرَ ذَلِكَ أَنْ يُفْطِرَهُ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَكَذَا كَانَ قَوْلُ الشَّافِعِيِّ بِبَغْدَادَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَمَّا بِمِصْرَ فَمَالَ إِلَى الرُّخْصَةِ وَلَمْ يَرَ بِالْحِجَامَةِ لِلصَّائِمِ بَأْسًا، ‏‏‏‏‏‏وَاحْتَجَّ بِأَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ احْتَجَمَ فِي حَجَّةِ الْوَدَاعِ وَهُوَ مُحْرِمٌ صَائِمٌ.