1.
The Book on Purification
١-
كتاب الطهارة عن رسول الله صلى الله عليه وسلم


57
Chapter: [What Has Been Reported] About Wudu From Sleep

٥٧
باب مَا جَاءَ فِي الْوُضُوءِ مِنَ النَّوْمِ

NameFameRank
anas bn mālikin Anas ibn Malik al-Ansari Sahabi
qatādah Qatadah ibn Di'amah al-Sadusi Trustworthy, Upright, Well-known for Tadlis
shu‘bah Shu'bah ibn al-Hajjaj al-'Ataki Trustworthy, حافظ (memorizer of Hadith), pious, devout
yaḥyá bn sa‘īdin Yahya ibn Sa'id al-Qattan Trustworthy, Pious, حافظ (Preserver of Hadith), Imam, Exemplary
muḥammad bn bashshārin Muhammad ibn Bashshar al-Abdi Trustworthy Hadith Scholar

Jami` at-Tirmidhi 78

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) narrated that the companions of Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) would sleep, then stand to pray, They would not perform Wudu." Imam Tirmidhi said this Hadith is Hasan Sahih. He said, I heard Salih bin Abdullah saying, I asked Abdullah bin Al-Mubarak about one who slept sitting erect? He said, Wudu is not required from him. Imam Tirmidhi said that the Hadith of Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه) was reported by Sa'id bin Abi Arubah from Qatadah from Ibn Abbas (رضي الله تعالى عنه), as his saying, and he did not mentioned Abu al-Aliyah in it, and he did not attribute it to the Prophet ( صلى الله عليه وآله وسلم). The scholars differ over Wudu in the case of sleep. Most of them held the view that it is not obligatory for one to perform Wudu when he slept sitting or standing, until he were to sleep reclining. This was the saying of ath-Thawri, Ibn al-Mubarak, and Ahmad. Imam Tirmidhi said, some of the scholars said that when a person sleeps such that his state of mind is overcome, it is obligatory for him to perform Wudu. This is the saying of Ishaq. Imam Shafi'i said, whoever slept sitting and had a dream, or lost control of his posture due to sleep, then he is required to perform Wudu.


Grade: Sahih

انس بن مالک رضی الله عنہ کہتے ہیں کہ صحابہ کرام رضی الله عنہم ( بیٹھے بیٹھے ) سو جاتے، پھر اٹھ کر نماز پڑھتے اور وضو نہیں کرتے تھے۔ امام ترمذی کہتے ہیں: ۱- یہ حدیث حسن صحیح ہے، ۲- میں نے صالح بن عبداللہ کو یہ کہتے ہوئے سنا کہ میں نے عبداللہ ابن مبارک سے اس آدمی کے بارے میں پوچھا جو بیٹھے بیٹھے سو جائے تو انہوں نے کہا کہ اس پر وضو نہیں، ۳- ابن عباس والی حدیث کو سعید بن ابی عروبہ نے بسند «قتادہ عن ابن عباس» ( موقوفاً ) روایت کیا ہے اور اس میں ابولعالیہ کا ذکر نہیں کیا ہے، ۴- نیند سے وضو کے سلسلہ میں علماء کا اختلاف ہے، اکثر اہل علم کی رائے یہی ہے کہ کوئی کھڑے کھڑے سو جائے تو اس پر وضو نہیں جب تک کہ وہ لیٹ کر نہ سوئے، یہی سفیان ثوری، ابن مبارک اور احمد کہتے ہیں، اور بعض لوگوں نے کہا ہے کہ جب نیند اس قدر گہری ہو کہ عقل پر غالب آ جائے تو اس پر وضو واجب ہے اور یہی اسحاق بن راہویہ کہتے ہیں، شافعی کا کہنا ہے کہ جو شخص بیٹھے بیٹھے سوئے اور خواب دیکھنے لگ جائے، یا نیند کے غلبہ سے اس کی سرین اپنی جگہ سے ہٹ جائے تو اس پر وضو واجب ہے ۔

Anas bin Malik (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke sahaba kuram (رضي الله تعالى عنه) (baithe baithe) so jate, phir uth kar namaz parhte aur wazu nahin karte the. Imam Tirmidhi kehte hain: 1. yeh hadees hasan sahih hai, 2. maine Saleh bin Abdullah ko yeh kehte huwe suna ke maine Abdullah ibn Mubarak se is aadmi ke bare mein pucha jo baithe baithe so jaye to unhon ne kaha ke us par wazu nahin, 3. Ibn Abbas wali hadees ko Saeed bin Abi Arubah ne basand «Qatadah an Ibn Abbas» (mauqoo-fan) riwayat kiya hai aur is mein Abul-Aaliyah ka zikr nahin hai, 4. neend se wazu ke silsile mein ulema ka ikhtilaf hai, aksar ahl e ilm ki raay yahi hai ke koi khare khare so jaye to us par wazu nahin jab tak ke wo lait kar na suwaye, yahi Sufyan Thauri, Ibn Mubarak aur Ahmad kehte hain, aur baaz logon ne kaha hai ke jab neend is qadar gahri ho ke aql par ghalib a jaaye to us par wazu wajib hai aur yahi Ishaq bin Rahawiyah kehte hain, Shafi'i ka kehna hai ke jo shakh baithe baithe suwaye aur khwab dekhne lag jaaye, ya neend ke ghalba se us ki sereen apni jagah se hat jaaye to us par wazu wajib hai 1؎.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، عَنْ شُعْبَةَ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ، قَالَ:‏‏‏‏ كَانَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَنَامُونَ، ‏‏‏‏‏‏ثُمَّ يَقُومُونَ فَيُصَلُّونَ وَلَا يَتَوَضَّئُونَ . قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ هَذَا حَسَنٌ صَحِيحٌ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وسَمِعْت صَالِحَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ، ‏‏‏‏‏‏يَقُولُ:‏‏‏‏ سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ الْمُبَارَكِ عَمَّنْ نَامَ قَاعِدًا مُعْتَمِدًا، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ لَا وُضُوءَ عَلَيْهِ. قَالَ أَبُو عِيسَى:‏‏‏‏ وَقَدْ رَوَى حَدِيثَ ابْنِ عَبَّاسٍ سَعِيدُ بْنُ أَبِي عَرُوبَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ قَتَادَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَوْلَهُ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يَذْكُرْ فِيهِ أَبَا الْعَالِيَةِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَمْ يَرْفَعْهُ، ‏‏‏‏‏‏وَاخْتَلَفَ الْعُلَمَاءُ فِي الْوُضُوءِ مِنَ النَّوْمِ، ‏‏‏‏‏‏فَرَأَى أَكْثَرُهُمْ أَنْ لَا يَجِبَ عَلَيْهِ الْوُضُوءُ إِذَا نَامَ قَاعِدًا أَوْ قَائِمًا، ‏‏‏‏‏‏حَتَّى يَنَامَ مُضْطَجِعًا، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ الثَّوْرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏وَابْنُ الْمُبَارَكِ، ‏‏‏‏‏‏وَأَحْمَدُ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ وَقَالَ بَعْضُهُمْ:‏‏‏‏ إِذَا نَامَ حَتَّى غُلِبَ عَلَى عَقْلِهِ وَجَبَ عَلَيْهِ الْوُضُوءُ، ‏‏‏‏‏‏وَبِهِ يَقُولُ إِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏وقَالَ الشَّافِعِيُّ:‏‏‏‏ مَنْ نَامَ قَاعِدًا فَرَأَى رُؤْيَا أَوْ زَالَتْ مَقْعَدَتُهُ لِوَسَنِ النَّوْمِ، ‏‏‏‏‏‏فَعَلَيْهِ الْوُضُوءُ