16.
Sacrifice
١٦-
كتاب الضحايا


1034
Chapter: What Is Disliked For Udhiyyah

١٠٣٤
باب مَا يُكْرَهُ مِنَ الضَّحَايَا

Sunan Abi Dawud 2802

Ubayd ibn Firuz narrated that he asked Al-Bara' ibn Azib (رضي الله تعالى عنه) what should be avoided in sacrificial animals? He said, the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) stood among us, and my fingers are smaller than his fingers, and my fingertips are smaller than his fingertips. He said (pointing with his fingers), four (types of animals) should be avoided in sacrifice. A One-eyed animal which has obviously lost the sight of one eye, a sick animal which is obviously sick, a lame animal which obviously limps and an animal with a broken leg with no marrow. I also detest an animal which has defective teeth. He said, leave what you detest, but do not make it illegal for anyone. Imam Abu Dawood said, (by a lean animal mean) and animal which has no marrow.


Grade: Sahih

عبید بن فیروز کہتے ہیں کہ میں نے براء بن عازب رضی اللہ عنہما سے پوچھا کہ: کون سا جانور قربانی میں درست نہیں ہے؟ تو آپ نے کہا: رسول اللہ ﷺ ہمارے درمیان کھڑے ہوئے، میری انگلیاں آپ ﷺ کی انگلیوں سے چھوٹی ہیں اور میری پوریں آپ کی پوروں سے چھوٹی ہیں، آپ ﷺ نے چار انگلیوں سے اشارہ کیا اور فرمایا: چار طرح کے جانور قربانی کے لائق نہیں ہیں، ایک کانا جس کا کانا پن بالکل ظاہر ہو، دوسرے بیمار جس کی بیماری بالکل ظاہر ہو، تیسرے لنگڑا جس کا لنگڑا پن بالکل واضح ہو، اور چوتھے دبلا بوڑھا کمزور جانور جس کی ہڈیوں میں گودا نہ ہو ، میں نے کہا: مجھے قربانی کے لیے وہ جانور بھی برا لگتا ہے جس کے دانت میں نقص ہو، آپ ﷺ نے فرمایا: جو تمہیں ناپسند ہو اس کو چھوڑ دو لیکن کسی اور پر اس کو حرام نہ کرو ۔ ابوداؤد کہتے ہیں: ( «لا تنقى» کا مطلب یہ ہے کہ ) اس کی ہڈی میں گودا نہ ہو۔

Ubaid bin Fairoz kehte hain ke main ne Baraa bin Aazib ( (رضي الله تعالى عنه) a se poocha ke: kon sa jaanwar qurbani mein durust nahi hai? to aap ne kaha: Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) humaray darmiyaan khare hue, meri angliyan aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ki angliyon se chhoti hain aur meri poorein aap ki poorein se chhoti hain, aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne chaar angliyon se ishara kiya aur farmaya: chaar tarah ke jaanwar qurbani ke layak nahi hain, ek kana jis ka kana pan bilkul zahir ho, doosre bimar jis ki bimari bilkul zahir ho, teesre langra jis ka langra pan bilkul wazeh ho, aur chauthe dubla boorha kamzor jaanwar jis ki haddion mein guda na ho , main ne kaha: mujhe qurbani ke liye woh jaanwar bhi bura lagta hai jis ke dant mein nuqsan ho, aap (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: jo tumhein napasand ho us ko chhoor do lekin kisi aur per is ko haram na karo . Abu Dawood kehte hain: ( «La Tanqi» ka matlab yeh hai ke ) is ki haddi mein guda na ho.

حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ عُمَرَ النَّمَرِيُّ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عُبَيْدِ بْنِ فَيْرُوزَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ سَأَلْتُ الْبَرَاءَ بْنَ عَازِبٍ مَا لَا يَجُوزُ فِي الأَضَاحِيِّ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ قَامَ فِينَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، ‏‏‏‏‏‏وَأَصَابِعِي أَقْصَرُ مِنْ أَصَابِعِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَأَنَامِلِي أَقْصَرُ مِنْ أَنَامِلِهِ، ‏‏‏‏‏‏فَقَالَ:‏‏‏‏ أَرْبَعٌ لَا تَجُوزُ فِي الأَضَاحِيِّ الْعَوْرَاءُ بَيِّنٌ عَوَرُهَا، ‏‏‏‏‏‏وَالْمَرِيضَةُ بَيِّنٌ مَرَضُهَا، ‏‏‏‏‏‏وَالْعَرْجَاءُ بَيِّنٌ ظَلْعُهَا، ‏‏‏‏‏‏وَالْكَسِيرُ الَّتِي لَا تَنْقَى، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ قُلْتُ:‏‏‏‏ فَإِنِّي أَكْرَهُ أَنْ يَكُونَ فِي السِّنِّ نَقْصٌ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ مَا كَرِهْتَ فَدَعْهُ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا تُحَرِّمْهُ عَلَى أَحَدٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو دَاوُد:‏‏‏‏ لَيْسَ لَهَا مُخٌّ.

Sunan Abi Dawud 2803

Yazid Dhu Misr narrated that he came to Utbah ibn Abdus Sulami and said, Abul Walid, I went out seeking sacrificial animals. I did not find anything which attracted me except an animal whose teeth have fallen. So, I abominated it. What do you say (about it)? He said, why did you not bring it to me? He said, glory be to Allah, is it lawful for you and not lawful for me? He said, yes, you doubt, and I do not doubt. The Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) has forbidden an animal whose ear has been uprooted so much so that its hole appears (outwardly), and an animal whose horn has broken from the root, and an animal which has totally lost the sight of its eye, and an animal which is so thin and weak that it cannot go with the herd, and an animal with a broken leg.


Grade: Da'if

یزید ذومصر کہتے ہیں کہ میں عتبہ بن عبد سلمی کے پاس آیا اور ان سے کہا: ابوالولید! میں قربانی کے لیے جانور ڈھونڈھنے کے لیے نکلا تو مجھے سوائے ایک بکری کے جس کا ایک دانت گر چکا ہے کوئی جانور پسند نہ آیا، تو میں نے اسے لینا اچھا نہیں سمجھا، اب آپ کیا کہتے ہیں؟ انہوں نے کہا: اس کو تم میرے لیے کیوں نہیں لے آئے، میں نے کہا: سبحان اللہ! آپ کے لیے درست ہے اور میرے لیے درست نہیں، انہوں نے کہا: ہاں تم کو شک ہے مجھے شک نہیں، رسول اللہ ﷺ نے بس «مصفرة والمستأصلة والبخقاء والمشيعة» ، اور «كسراء» سے منع کیا ہے، «مصفرة» وہ ہے جس کا کان اتنا کٹا ہو کہ کان کا سوراخ کھل گیا ہو، «مستأصلة» وہ ہے جس کی سینگ جڑ سے اکھڑ گئی ہو، «بخقاء» وہ ہے جس کی آنکھ کی بینائی جاتی رہے اور آنکھ باقی ہو، اور «مشيعة» وہ ہے جو لاغری اور ضعف کی وجہ سے بکریوں کے ساتھ نہ چل پاتی ہو بلکہ پیچھے رہ جاتی ہو، «كسراء» وہ ہے جس کا ہاتھ پاؤں ٹوٹ گیا ہو، ( لہٰذا ان کے علاوہ باقی سب جانور درست ہیں، پھر شک کیوں کرتے ہو ) ۔

Yazid Zumshar kehte hain ke main Utbah bin Abd-e-Salmi ke pas aaya aur un se kaha: Abulwalid! Main qurbani ke liye janwar dhoondhne ke liye nikla to mujhe swaay e ek bakri ke jis ka ek daant gir chuka hai koi janwar pasand nahin aaya, to maine usse lena acha nahin samjha, ab aap kya kehte hain? Unhon ne kaha: Is ko tum mere liye kyon nahin le aaye, maine kaha: Subhanallah! Aap ke liye durust hai aur mere liye durust nahin, unhon ne kaha: Haan tum ko shak hai mujhe shak nahin, Rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne bas «Musfraa wal Mustasilaa wal Bukhaa wal Mushaiya» , aur «Kasra» se mana kiya hai, «Musfraa» woh hai jis ka kaan itna kata ho ke kaan ka surakh khul gaya ho, «Mustasilaa» woh hai jis ki sing jad se akhar gayi ho, «Bukhaa» woh hai jis ki aankh ki binaai jati rahe aur aankh baqi ho, aur «Mushaiya» woh hai jo laghri aur zuf ki wajah se bakriyon ke sath nahin chal pati ho balke pichhe reh jati ho, «Kasra» woh hai jis ka hath paon tut gaya ho, ( lahazain un ke alawa baqi sab janwar durust hain, phir shak kyon karte ho ) .

حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُوسَى الرَّازِيُّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ أَخْبَرَنَا. ح حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ بَحْرِ بْنِ بَرِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا عِيسَى، ‏‏‏‏‏‏الْمَعْنَى عَنْ ثَوْرٍ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنِي أَبُو حُمَيْدٍ الرُّعَيْنِيُّ، ‏‏‏‏‏‏أَخْبَرَنِي يَزِيدُ ذُو مِصْرٍ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ أَتَيْتُ عُتْبَةَ بْنَ عَبْدٍ السُّلَمِيَّ، ‏‏‏‏‏‏فَقُلْتُ:‏‏‏‏ يَا أَبَا الْوَلِيدِ إِنِّي خَرَجْتُ أَلْتَمِسُ الضَّحَايَا، ‏‏‏‏‏‏فَلَمْ أَجِدْ شَيْئًا يُعْجِبُنِي غَيْرَ ثَرْمَاءَ فَكَرِهْتُهَا، ‏‏‏‏‏‏فَمَا تَقُولُ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ أَفَلَا جِئْتَنِي بِهَا ؟ قُلْتُ:‏‏‏‏ سُبْحَانَ اللَّهِ تَجُوزُ عَنْكَ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا تَجُوزُ عَنِّي، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ نَعَمْ إِنَّكَ تَشُكُّ وَلَا أَشُكُّ، ‏‏‏‏‏‏إِنَّمَا نَهَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنِ الْمُصْفَرَّةِ وَالْمُسْتَأْصَلَةِ وَالْبَخْقَاءِ وَالْمُشَيَّعَةِ وَالْكَسْرَاءُ فَالْمُصْفَرَّةُ الَّتِي تُسْتَأْصَلُ أُذُنُهَا حَتَّى يَبْدُوَ سِمَاخُهَا، ‏‏‏‏‏‏وَالْمُسْتَأْصَلَةُ الَّتِي اسْتُؤْصِلَ قَرْنُهَا مِنْ أَصْلِهِ، ‏‏‏‏‏‏وَالْبَخْقَاءُ الَّتِي تُبْخَقُ عَيْنُهَا، ‏‏‏‏‏‏وَالْمُشَيَّعَةُ الَّتِي لَا تَتْبَعُ الْغَنَمَ عَجْفًا وَضَعْفًا، ‏‏‏‏‏‏وَالْكَسْرَاءُ الْكَسِيرَةُ.

Sunan Abi Dawud 2804

Ali ibn Abu Talib (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) enjoined upon us to pay great attention to the eye and both ears, and not to sacrifice a one-eyed animal, and an animal with a slit which leaves something hanging at the front or back of the ear, or with a lengthwise slit with a perforation in the ear. I asked Abu Ishaq, did he mention an animal with broken horns and uprooted ears? He said, no. I said, 'what is the Muqabalah?' He replied, 'it has been cut from the back of its ear.' I said, 'what about the Sharqa'? He replied, 'the ear has been split.' I said, 'what about the Kharqa'? He replied, 'a hole is made (in its ears) as a distinguishing mark.'


Grade: Sahih

علی رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ہم کو حکم دیا کہ قربانی کے جانور کی آنکھ اور کان خوب دیکھ لیں ( کہ اس میں ایسا نقص نہ ہو جس کی وجہ سے قربانی درست نہ ہو ) اور کانے جانور کی قربانی نہ کریں، اور نہ «مقابلة» کی، نہ «مدابرة» کی، نہ«خرقاء» کی اور نہ «شرقاء» کی۔ زہیر کہتے ہیں: میں نے ابواسحاق سے پوچھا: کیا «عضباء» کا بھی ذکر کیا؟ تو انہوں نے کہا: نہیں ( «عضباء» اس بکری کو کہتے ہیں جس کے کان کٹے ہوں اور سینگ ٹوٹے ہوں ) ۔ میں نے پوچھا «مقابلة» کے کیا معنی ہیں؟ کہا: جس کا کان اگلی طرف سے کٹا ہو، پھر میں نے کہا: «مدابرة» کے کیا معنی ہیں؟ کہا: جس کے کان پچھلی طرف سے کٹے ہوں، میں نے کہا:«خرقاء» کیا ہے؟ کہا: جس کے کان پھٹے ہوں ( گولائی میں ) میں نے کہا: «شرقاء» کیا ہے؟ کہا: جس بکری کے کان لمبائی میں چرے ہوئے ہوں ( نشان کے لیے ) ۔

Ali (رضي الله تعالى عنه) kehte hain ke Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne hum ko hukm diya ke qurbani ke jaanwar ki aankh aur kaan khoob dekh lein ( ke is mein aisa nuqsan na ho jis ki wajah se qurbani durust na ho ) aur kane jaanwar ki qurbani na karein, aur na «Mubala» ki, na «Madabara» ki, na «Kharkaa» ki aur na «Shurqaa» ki. Zahir kehte hain: main ne Abu Ishaq se poocha: kya «Uzbaa» ka bhi zikar kiya? To unhon ne kaha: nahin ( «Uzbaa» is bakri ko kehte hain jis ke kaan kate hon aur sing tute hon ) . Main ne poocha «Mubala» ke kya maani hain? Kaha: jis ka kaan agali taraf se kata ho, phir main ne kaha: «Madabara» ke kya maani hain? Kaha: jis ke kaan pichhli taraf se kate hon, main ne kaha: «Kharkaa» kya hai? Kaha: jis ke kaan phate hon ( golaai mein ) main ne kaha: «Shurqaa» kya hai? Kaha: jis bakri ke kaan lambai mein chere hue hon ( nishan ke liye ) .

حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدٍ النُّفَيْلِيُّ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا زُهَيْرٌ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا أَبُو إِسْحَاق، ‏‏‏‏‏‏عَنْ شُرَيْحِ بْنِ النُّعْمَانِ، ‏‏‏‏‏‏وَكَانَ رَجُلَ صِدْقٍ عَنْعَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ:‏‏‏‏ أَمَرَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ نَسْتَشْرِفَ الْعَيْنَ وَالأُذُنَيْنِ، ‏‏‏‏‏‏وَلَا نُضَحِّي بِعَوْرَاءَ وَلَا مُقَابَلَةٍ وَلَا مُدَابَرَةٍ وَلَا خَرْقَاءَ وَلَا شَرْقَاءَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ زُهَيْرٌ:‏‏‏‏ فَقُلْتُ لِأَبِي إِسْحَاق:‏‏‏‏ أَذَكَرَ عَضْبَاءَ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ، ‏‏‏‏‏‏لَا قُلْتُ:‏‏‏‏ فَمَا الْمُقَابَلَةُ ؟ قَال:‏‏‏‏ يُقْطَعُ طَرَفُ الأُذُنِ، ‏‏‏‏‏‏قُلْتُ:‏‏‏‏ فَمَا الْمُدَابَرَةُ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ يُقْطَعُ مِنْ مُؤَخَّرِ الأُذُنِ، ‏‏‏‏‏‏قُلْتُ:‏‏‏‏ فَمَا الشَّرْقَاءُ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ تُشَقُّ الأُذُنُ، ‏‏‏‏‏‏قُلْتُ:‏‏‏‏ فَمَا الْخَرْقَاءُ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ تُخْرَقُ أُذُنُهَا لِلسِّمَةِ.

Sunan Abi Dawud 2805

Ali ibn Abu Talib (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) prohibited to sacrifice an animal with a slit ear and broken horn. Imam Abu Dawood said, the narrator Jurayy bin Kulaib is Sadusi, and belongs to Basrah. No one narrated traditions from him except Qatadah.


Grade: Sahih

علی رضی اللہ عنہ کہتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے «عضباء» ( یعنی سینگ ٹوٹے کان کٹے جانور ) کی قربانی سے منع فرمایا ہے۔

Ali (رضي الله تعالى عنه) Kehte Hain Ke Nabi-e-Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) Ne «Uzba» ( Yani Sing Totay Kaan Kate Janwar ) Ki Qurbani Se Mana Farmaya Hai.

حَدَّثَنَا مُسْلِمُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الدَّسْتُوَائِيُّ وَيُقَالُ لَهُ هِشَامُ بْنُ سَنْبَرٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ قَتَادَةَ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ جُرَيِّ بْنِ كُلَيْبٍ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ عَلِيٍّ، ‏‏‏‏‏‏أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَهَى أَنْ يُضَحَّى بِعَضْبَاءِ الأُذُنِ وَالْقَرْنِ، ‏‏‏‏‏‏قَالَ أَبُو دَاوُد:‏‏‏‏ جُرَيٌّ سَدُوسِيٌّ بَصْرِيٌّ لَمْ يُحَدِّثْ عَنْهُ إِلَّا قَتَادَةُ.

Sunan Abi Dawud 2806

Qatadah narrated that he asked Sa'id bin al-Musayyab, what is meant by animal with a slit ear and broken horn? He replied, half and more than half.


Grade: Sahih

قتادہ کہتے ہیں میں نے سعید بن مسیب سے پوچھا: «اعضب» ( یا «عضباء» ) کیا ہے؟ انہوں نے کہا: ( جس کی سینگ یا کان ) آدھا یا آدھے سے زیادہ ٹوٹا یا کٹا ہوا ہو۔

Qataadah kehte hain main ne Saeed bin Maseeb se poocha: «Azab» ( ya «Azbaa» ) kya hai? Unhon ne kaha: ( jis ki sing ya kaan ) aadha ya aadhe se zyada toota ya kata hua ho.

حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا يَحْيَى، ‏‏‏‏‏‏حَدَّثَنَا هِشَامٌ، ‏‏‏‏‏‏عَنْ قَتَادَةَ قَالَ:‏‏‏‏ قُلْتُ لِسَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ:‏‏‏‏ مَا الْأَعْضَبُ ؟ قَالَ:‏‏‏‏ النِّصْفُ فَمَا فَوْقَهُ.