15.
Musnad of the Tribes
١٥-
مسند القبائل


Hadith of Abu Shuraih al-Khuza'i al-Ka'bi, from the Prophet (peace be upon him)

حَدِيثُ أَبِي شُرَيْحٍ الْخُزَاعِيِّ الْكَعْبِيِّ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ

Musnad Ahmad ibn Hanbal 27159

It is narrated on the authority of Hazrat Abu Shuraih Khuza'i (may Allah be pleased with him) that I heard the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) saying: “He who believes in Allah and the Last Day should honour his guest, and he who believes in Allah and the Last Day should be kind to his neighbour, and he who believes in Allah and the Last Day should speak good or remain silent.”


Grade: Sahih

حضرت ابوشریح خزاعی رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ میں نے نبی ﷺ کو یہ فرماتے ہوئے سنا ہے کہ جو شخص اللہ پر اور یوم آخرت پر ایمان رکھتا ہو اسے اپنے مہمان کا اکرام کرنا چاہئے اور جو شخص اللہ اور یوم آخرت پر ایمان رکھتا ہو، اسے اپنے پڑوسی کے ساتھ حسن سلوک کرنا چاہئے اور جو شخص اللہ اور یوم آخرت پر ایمان رکھتا ہو اسے اچھی بات کہنی چاہئے یا پھر خاموش رہنا چاہئے۔

Hazrat Abushreha Khuzaee RA se marvi hai keh maine Nabi SAW ko yeh farmate hue suna hai keh jo shakhs Allah par aur Yom Aakhirat par imaan rakhta ho use apne mehmaan ka ikram karna chahiye aur jo shakhs Allah aur Yom Aakhirat par imaan rakhta ho use apne padosi ke saath husn sulook karna chahiye aur jo shakhs Allah aur Yom Aakhirat par imaan rakhta ho use acchi baat kehni chahiye ya phir khamosh rehna chahiye.

حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، عَنْ عَمْرٍو ، عَنْ نَافِعِ بْنِ جُبَيْرِ بْنِ مُطْعِمٍ ، عَنْ أَبِي شُرَيْحٍ الْخُزَاعِيِّ ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ، فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ، مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ، فَلْيُحْسِنْ إِلَى جَارِهِ، مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ، فَلْيَقُلْ خَيْرًا، أَوْ لِيَصْمُتْ" .

Musnad Ahmad ibn Hanbal 27160

It is narrated on the authority of Abu Shuraiha Khuza'i (may Allah be pleased with him) that on the day of the conquest of Makkah, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, "Allah made Makkah a sanctuary the day He created the heavens and the earth, [it was not people who declared it sacred, therefore] it will remain a sanctuary until the Day of Judgment. It is not lawful for anyone who believes in Allah and the Last Day to shed blood therein or to cut down its trees. And if anyone says to you that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) also fought in Makkah, then say that Allah permitted it to His Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) but not to you. O group of Khuza'ah! I will pay the blood money for anyone you have killed before, but after I am standing here, whoever kills anyone, the heirs of the slain will have the choice of one of two things: either they take retaliation from the killer or they take the blood money.”


Grade: Sahih

حضرت ابوشریح خزاعی رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ فتح مکہ کے دن نبی ﷺ نے فرمایا: ”اللہ نے جس دن زمین و آسمان کو پیدا فرمایا تھا اسی دن مکہ مکرمہ کو حرم قرار دے دیا تھا، لوگوں نے اسے حرم قرار نہیں دیا، لہٰذا وہ قیامت تک حرم ہی رہے گا، اللہ اور آخرت کے دن پر ایمان رکھنے والے کسی آدمی کے لئے اس میں خون ریزی کرنا اور درخت کاٹنا جائز نہیں ہے اور جو شخص تم سے کہے کہ نبی ﷺ نے بھی تو مکہ مکرمہ میں قتال کیا تھا تو کہہ دینا کہ اللہ نے نبی ﷺ کے لئے اسے حلال کیا تھا تمہارے لئے نہیں کیا، اے گروہ خزاعہ! اس سے پہلے تو تم نے جس شخص کو قتل کر دیا ہے، میں اس کی دیت دے دوں گا، لیکن اس جگہ پر میرے کھڑے ہونے کے بعد جو شخص کسی کو قتل کرے گا تو مقتول کے ورثاء کو دو میں سے کسی ایک بات کا اختیار ہوگا یا تو قاتل سے قصاص لے لیں یا پھر دیت لے لیں۔“

Hazrat Abusherih Khuzaee (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki Fath Makkah ke din Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: “Allah ne jis din zameen o aasman ko paida farmaya tha usi din Makkah Mukarramah ko haram qarar de diya tha, logon ne ise haram qarar nahin diya, lihaza woh qayamat tak haram hi rahega, Allah aur aakhirat ke din per imaan rakhne wale kisi aadmi ke liye is mein khoon rezi karna aur darakht kaatna jaiz nahin hai aur jo shakhs tumse kahe ki Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne bhi to Makkah Mukarramah mein qital kiya tha to kah dena ki Allah ne Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ke liye ise halal kiya tha tumhare liye nahin kiya, aye giroh Khuzaah! is se pehle to tumne jis shakhs ko qatl kar diya hai, main us ki diyat de dun ga, lekin is jagah per mere kharay hone ke baad jo shakhs kisi ko qatl karega to maqtool ke warisai ko do mein se kisi ek baat ka ikhtiyar hoga ya to qatil se qisas le len ya phir diyat le len.”

حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ ، قَالَ: حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي ذِئْبٍ ، قالَ: حَدَّثَنَا سَعِيدٌ يَعْنِي الْمَقْبُرِيَّ ، قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا شُرَيْحٍ الْكَعْبِيَّ ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَوْمَ فَتْحِ مَكَّةَ: " إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ حَرَّمَ مَكَّةَ، وَلَمْ يُحَرِّمْهَا النَّاسُ، فَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ، فَلَا يَسْفِكَنَّ فِيهَا دَمًا، وَلَا يَعْضِدَنَّ فِيهَا شَجَرًا، فَإِنْ تَرَخَّصَ مُتَرَخِّصٌ , فَقَالَ: أُحِلَّتْ لِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَإِنَّ اللَّهَ أَحَلَّهَا لِي، وَلَمْ يُحِلَّهَا لِلنَّاسِ، وَهِيَ سَاعَتِي هَذِهِ حَرَامٌ إِلَى أَنْ تَقُومَ السَّاعَةُ، إِنَّكُمْ مَعْشَرَ خُزَاعَةَ قَتَلْتُمْ هَذَا الْقَتِيلَ، وَإِنِّي عَاقِلُهُ، فَمَنْ قُتِلَ لَهُ قَتِيلٌ بَعْدَ مَقَالَتِي هَذِهِ، فَأَهْلُهُ بَيْنَ خِيرَتَيْنِ، إِمَّا أَنْ يَقْتُلُوا، أَوْ يَأْخُذُوا الْعَقْلَ" .

Musnad Ahmad ibn Hanbal 27161

It is narrated by Abu Shuraih Khuzai (may Allah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Whoever believes in Allah and the Last Day should be kind to his neighbor, and whoever believes in Allah and the Last Day should honor his guest generously." The Companions (may Allah be pleased with them) asked: "O Messenger of Allah! What is meant by generously?" The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Hospitality is for three days, and generosity (lavish hospitality) is only for one day and night. Whatever is more than that is charity for him. And whoever believes in Allah and the Last Day should speak good or remain silent. And it is not lawful for a man to stay with a person for such a long time that he burdens him with sin."


Grade: Sahih

حضرت ابوشریح خزاعی رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ نبی ﷺ نے فرمایا: اور جو شخص اللہ اور یوم آخرت پر ایمان رکھتا ہو اسے اپنے پڑوسی کے ساتھ حسن سلوک کرنا چاہئے اور جو شخص اللہ اور یوم آخرت پر ایمان رکھتا ہو اسے اپنے مہمان کا اکرام جائزہ سے کرنا چاہئے، صحابہ کرام رضی اللہ عنہم نے پوچھا: یا رسول اللہ! جائزہ سے کیا مراد ہے؟ نبی ﷺ نے ارشاد فرمایا: ”ضیافت تین دن تک ہوتی ہے اور جائزہ (پرتکلف دعوت) صرف ایک دن رات تک ہوتی ہے اس سے زیادہ جو ہو گا وہ اس پر صدقہ ہو گا اور جو شخص اللہ اور یوم آخرت پر ایمان رکھتا ہو اسے اچھی بات کہنی چاہئے یا پھر خاموش رہنا چاہئے اور کسی آدمی کے لئے جائز نہیں ہے کہ کسی شخص کے یہاں اتنا عرصہ ٹھہرے کہ اسے گناہگار کر دے۔“

Hazrat Abushuraiha Khuzai (رضي الله تعالى عنه) se marvi hai ki Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya: Aur jo shakhs Allah aur Yaum Aakhirat per imaan rakhta ho use apne padosi ke sath husn suluk karna chahiye aur jo shakhs Allah aur Yaum Aakhirat per imaan rakhta ho use apne mehman ka ikram jaiza se karna chahiye, Sahaba kiram (رضي الله تعالى عنه) ne pucha: Ya Rasul Allah! Jaiza se kya murad hai? Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne irshad farmaya: ”Diyafat teen din tak hoti hai aur jaiza (pratakalf dawat) sirf ek din raat tak hoti hai is se ziada jo ho ga woh is per sadqa ho ga aur jo shakhs Allah aur Yaum Aakhirat per imaan rakhta ho use achhi baat kehni chahiye ya phir khamosh rehna chahiye aur kisi aadmi ke liye jaiz nahi hai ki kisi shakhs ke yahan itna arsa thehre ki use gunahgar kar de.“.

حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ ، قَالَ: حَدَّثَنَا مَالِكٌ ، قَالَ: حَدَّثَنِي سَعِيدُ بْنُ أَبِي سَعِيدٍ ، عَنْ أَبِي شُرَيْحٍ الْكَعْبِيِّ ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَلْيُكْرِمْ جَارَهُ، مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ، فَلْيَقُلْ خَيْرًا أَوْ لِيَصْمُتْ، مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ , جَائِزَتُهُ يَوْمٌ وَلَيْلَةٌ، الضِّيَافَةُ ثَلَاثَةُ أَيَّامٍ، فَمَا كَانَ بَعْدَ ذَلِكَ، فَهُوَ صَدَقَةٌ , لَا يَحِلُّ لَهُ أَنْ يَثْوِيَ عِنْدَهُ حَتَّى يُخْرِجَهُ" .

Musnad Ahmad ibn Hanbal 27162

It is narrated on the authority of Abu Shuraih (may Allah be pleased with him) that once the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) swore thrice and repeated this sentence that a person cannot be a believer. The Companions asked: “O Messenger of Allah! Who?" He said: "He whose neighbors are not safe from his harms.” The Companions asked the meaning of "harms", so he said: "Evil".


Grade: Sahih

حضرت ابوشریح رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ ایک مرتبہ نبی ﷺ نے تین مرتبہ قسم کھا کر یہ جملہ دہرایا کہ وہ شخص مؤمن نہیں ہو سکتا، صحابہ نے پوچھا: یا رسول اللہ! کون؟ فرمایا: ”جس کے پڑوسی اس کے «بوائق» سے محفوظ نہ ہوں“، صحابہ نے «بوائق» کا معنی پوچھا تو فرمایا: ”شر۔“

Hazrat Abushreh RA se marvi hai ki ek martaba Nabi SAW ne teen martaba qasam kha kar ye jumla dohraaya ki woh shaks momin nahi ho sakta, Sahaba ne poocha: Ya Rasulullah! Kaun? Farmaya: ”Jis ke padosi uske boaiq se mehfooz na hon“, Sahaba ne boaiq ka mani poocha to farmaya: ”Shar“.

حَدَّثَنَا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ ، قَالَ: أَخْبَرَنَا ابْنُ أَبِي ذِئْبٍ ، عَنِ الْمَقْبُرِيِّ ، عَنْ أَبِي شُرَيْحٍ الْكَعْبِيِّ , أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ , قَالَ: " وَاللَّهِ لَا يُؤْمِنُ، وَاللَّهِ لَا يُؤْمِنُ، وَاللَّهِ لَا يُؤْمِنُ" , قَالُوا: وَمَا ذَاكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ قَالَ:" الْجَارُ لَا يَأْمَنُ جَارُهُ بَوَائِقَهُ" , قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ , وَمَا بَوَائِقُهُ؟ قَالَ:" شَرُّهُ" .

Musnad Ahmad ibn Hanbal 27163

It is narrated on the authority of Abu Shuraiha (may Allah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Avoid sitting on roadsides." They said: "O Messenger of Allah! But what if someone has to sit there?" He said: "Then he should fulfill its right." We asked: "O Messenger of Allah! What is the right of the roadside?" He said: "Lowering the gaze, returning the greeting, enjoining good and forbidding evil."


Grade: Da'if

حضرت ابوشریح رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ نبی ﷺ نے فرمایا: ”راستوں میں بیٹھنے سے اجتناب کیا کرو، جو شخص وہاں بیٹھ ہی جائے تو اس کا حق بھی ادا کرے“، ہم نے عرض کیا: یا رسول اللہ! اس کا حق کیا ہے؟ نبی ﷺ نے فرمایا:”نگاہیں جھکا کر رکھنا، سلام کا جواب دینا، امر بالمعروف اور نہی عن المنکر کرنا۔“

Hazrat Abushreh RA se marvi hai keh Nabi SAW ne farmaya: Raston mein bethne se ijtinab kiya karo, jo shakhs wahaan beth hi jaye to us ka haq bhi ada kare, hum ne arz kiya: Ya Rasulullah! us ka haq kya hai? Nabi SAW ne farmaya: Nigahen jhuka kar rakhna, salam ka jawab dena, amr bil ma'ruf aur nahi anil munkar karna.

حَدَّثَنَا صَفْوَانُ ، قَالَ: أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَعِيدٍ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنْ أَبِي شُرَيْحِ بْنِ عَمْرٍو الْخُزَاعِيِّ ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " إِيَّاكُمْ وَالْجُلُوسَ عَلَى الصُّعُدَاتِ، فَمَنْ جَلَسَ مِنْكُمْ عَلَى الصَّعِيدِ، فَلْيُعْطِهِ حَقَّهُ" , قَالَ: قُلْنَا: يَا رَسُولَ اللَّهِ وَمَا حَقُّهُ؟ قَالَ:" غُضُوضُ الْبَصَرِ , وَرَدُّ التَّحِيَّةِ , وَأَمْرٌ بِمَعْرُوفٍ، وَنَهْيٌ عَنْ مُنْكَرٍ" .

Musnad Ahmad ibn Hanbal 27164

Abu Shuraih (may Allah be pleased with him) narrated that when Amr ibn Sa'id intended to send his army towards Makkah to confront Abdullah ibn Zubair (may Allah be pleased with him), Abu Shuraih went to Amr, spoke to him, and conveyed to him the command of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). Then, Abu Shuraih went and sat in the gathering of his people. I also went and sat with them. They mentioned the hadith of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and then the reply of Amr ibn Sa'id. Abu Shuraih said, "I said to him, 'O so-and-so! On the occasion of the conquest of Makkah, we were with the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). The day after the conquest, Banu Khuza'ah attacked and killed a man from Banu Hudhail. The slain man was a polytheist. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) stood amongst us to deliver a sermon and said, "O people! Allah made Makkah a sanctuary on the day He created the heavens and the earth, so it will remain a sanctuary until the Day of Judgment. It is not lawful for anyone who believes in Allah and the Last Day to shed blood in it or to cut down its trees. It was not lawful for anyone before me, nor will it be lawful for anyone after me. It was only lawful for me for a short period because of the wrath of Allah upon its people. Remember that now its sanctity has been restored like it was before. Let those of you who are present convey this to those who are absent. If anyone tells you that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) also fought in Makkah, tell them that Allah permitted it for the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) but not for you." O Banu Khuza'ah! Now lift your hands from killing, enough is enough. I will pay the blood money for the person you have killed before. But after I am standing here, whoever kills anyone, then the heirs of the slain will have the choice of two things: either they take retaliation from the killer or they accept blood money." Then, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) paid the blood money for the man whom Banu Khuza'ah had killed. Upon hearing this hadith, Amr ibn Sa'id said to Abu Shuraih, "O old man, you go back. We know its sanctity more than you. This sanctity cannot protect a murderer, a disobedient person, and someone who withholds the jizya." I said to him, "I was present on that occasion, you were absent, and the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) commanded us to convey it to those who were absent. So I have conveyed this command to you. Now you know, and your duty is done."


Grade: Sahih

حضرت ابوشریح رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ جب عمرو بن سعید نے حضرت عبداللہ بن زبیر رضی اللہ عنہ سے مقابلے کے لئے مکہ مکرمہ کی طرف اپنا لشکر بھیجنے کا ارادہ کیا تو وہ اس کے پاس گئے، اس سے بات کی اور اسے نبی ﷺ کا فرمان سنایا، پھر اپنی قوم کی مجلس میں آکر بیٹھ گئے، میں بھی ان کے پاس جا کر بیٹھ گیا، انہوں نے نبی ﷺ کی حدیث اور پھر عمرو بن سعید کا جواب بیان کرتے ہوئے فرمایا: میں نے اس سے کہا کہ اے فلاں! فتح مکہ کے موقع پر ہم لوگ نبی ﷺ کے ہمراہ تھے فتح مکہ سے اگلے دن بنو خزاعہ نے بنو ہذیل کے ایک آدمی پر حملہ کرکے اسے قتل کر دیا، وہ مقتول مشرک تھا، نبی ﷺ ہمارے درمیان خطبہ دینے کے لئے کھڑے ہوئے اور فرمایا: ”لوگو! اللہ نے جس دن زمین و آسمان کو پیدا فرمایا تھا، اسی دن مکہ مکرمہ کو حرم قرار دے دیا تھا، لہٰذا وہ قیامت تک حرم ہی رہے گا اللہ اور آخرت کے دن پر ایمان رکھنے والے کسی آدمی کے لئے اس میں خون ریزی کرنا اور درخت کاٹنا جائز نہیں ہے، یہ مجھ سے پہلے نہ کسی کے لئے حلال تھا اور نہ میرے بعد کسی کے لئے حلال ہو گا اور میرے لئے بھی صرف اس مختصر وقت کے لئے حلال تھا جس کی وجہ یہاں کے لوگوں پر اللہ کا غضب تھا، یاد رکھو کہ اب اس کی حرمت لوٹ کر کل گزشتہ کی طرح ہو چکی ہے، یاد رکھو تم میں سے جو لوگ موجود ہیں وہ غائبین تک یہ بات پہنچا دیں اور جو شخص تم سے کہے کہ نبی ﷺ نے بھی تو مکہ مکرمہ میں قتال کیا تھا تو کہہ دینا کہ اللہ نے نبی ﷺ کے لئے اسے حلال کیا تھا تمہارے لئے نہیں کیا، اے گروہ خزاعہ! اب قتل سے اپنے ہاتھ اٹھا لو کہ بہت ہو چکا، اس سے پہلے تو تم نے جس شخص کو قتل کر دیا ہے، میں اس کی دیت دے دوں گا، لیکن اس جگہ پر میرے کھڑے ہونے کے بعد جو شخص کسی کو قتل کرے گا تو مقتول کے ورثاء کو دو میں سے ایک بات کا اختیار ہو گا یا تو قاتل سے قصاص لے لیں یا پھر دیت لے لیں، اس کے بعد نبی ﷺ نے اس آدمی کی دیت ادا کر دی جسے بنو خزاعہ نے قتل کر دیا تھا یہ حدیث سن کر عمرو بن سعید نے حضرت ابوشریح رضی اللہ عنہ سے کہا: بڑے میاں آپ واپس چلے جائیں، ہم اس کی حرمت آپ سے زیادہ جانتے ہیں، یہ حرمت کسی خون ریزی کرنے والے، اطاعت چھوڑنے والے اور جزیہ روکنے والے کی حفاظت نہیں کر سکتی، میں نے اس سے کہا کہ میں اس موقع پر موجود تھا، تم غائب تھے اور ہمیں نبی ﷺ نے غائبین تک اسے پہنچانے کا حکم دیا تھا، سو میں نے تم تک یہ حکم پہنچا دیا، اب تم جانو اور تمہارا کام جانے۔

Hazrat Abu Sharih razi Allah anhu se marvi hai ki jab Amr bin Saeed ne Hazrat Abdullah bin Zubair razi Allah anhu se muqabale ke liye Makkah Mukarramah ki taraf apna lashkar bhejne ka irada kiya to woh uske paas gaye, usse baat ki aur usey Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ka farman sunaya, phir apni qaum ki majlis mein aakar baith gaye, mein bhi unke paas ja kar baith gaya, unhon ne Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ki hadees aur phir Amr bin Saeed ka jawab bayan karte huye farmaya: Maine usse kaha ki aye falan! Fath Makkah ke mauqe par hum log Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ke humrah the Fath Makkah se agle din Banu Khuza'ah ne Banu Hudhail ke ek aadmi par hamla karke usey qatl kar diya, woh maqtool mushrik tha, Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) humare darmiyaan khutba dene ke liye khade huye aur farmaya: “Logo! Allah ne jis din zameen o aasman ko paida farmaya tha, usi din Makkah Mukarramah ko haram qarar de diya tha, lihaza woh qayamat tak haram hi rahega Allah aur aakhirat ke din par imaan rakhne wale kisi aadmi ke liye usme khoon rezi karna aur darakht kaatna jaiz nahi hai, yeh mujhse pehle nah kisi ke liye halal tha aur nah mere baad kisi ke liye halal ho ga aur mere liye bhi sirf is mukhtasar waqt ke liye halal tha jiski wajah yahan ke logon par Allah ka ghazab tha, yaad rakho ki ab iski hurmat laut kar kal guzishta ki tarah ho chuki hai, yaad rakho tum mein se jo log maujood hain woh ghaebin tak yeh baat pahuncha dein aur jo shakhs tumse kahe ki Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne bhi to Makkah Mukarramah mein qital kiya tha to keh dena ki Allah ne Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ke liye usey halal kiya tha tumhare liye nahi kiya, aye giroh Khuza'ah! Ab qatl se apne hath utha lo ki bahut ho chuka, isse pehle to tum ne jis shakhs ko qatl kar diya hai, mein uski deet de dun ga, lekin is jagah par mere khade hone ke baad jo shakhs kisi ko qatl karega to maqtool ke warisai ko do mein se ek baat ka ikhtiyar ho ga ya to qatil se qisas le lein ya phir deet le lein, iske baad Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne us aadmi ki deet ada kar di jisey Banu Khuza'ah ne qatl kar diya tha yeh hadees sun kar Amr bin Saeed ne Hazrat Abu Sharih razi Allah anhu se kaha: Bade miyan aap wapas chale jaen, hum iski hurmat aapse zyada jante hain, yeh hurmat kisi khoon rezi karne wale, ita'at chhodne wale aur jizya rokne wale ki hifazat nahi kar sakti, maine usse kaha ki mein is mauqe par maujood tha, tum ghaeb the aur hamein Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne ghaebin tak isey pahunchane ka hukum diya tha, so maine tum tak yeh hukum pahuncha diya, ab tum jano aur tumhara kaam jane.

حَدَّثَنَا أَبُو كَامِلٍ ، قَالَ: حَدَّثَنَا لَيْثٌ ، قَالَ: حَدَّثَنِي سَعِيدُ بْنُ أَبِي سَعِيدٍ المقبري ، عَنْ أَبِي شُرَيْحٍ الْعَدَوِيِّ , أَنَّهُ قَالَ لِعَمْرِو بْنِ سَعِيدٍ وَهُوَ يَبْعَثُ الْبُعُوثَ إِلَى مَكَّةَ: ائْذَنْ لِي أَيُّهَا الْأَمِيرُ أُحَدِّثْكَ قَوْلًا قَامَ بِهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْغَدَ مِنْ يَوْمِ الْفَتْحِ، سَمِعَتْهُ أُذُنَايَ، وَوَعَاهُ قَلْبِي، وَأَبْصَرَتْهُ عَيْنَايَ حَيْثُ تَكَلَّمَ بِهِ أَنَّهُ حَمِدَ اللَّهَ وَأَثْنَى عَلَيْهِ، ثُمَّ قَالَ: " إِنَّ مَكَّةَ حَرَّمَهَا اللَّهُ، وَلَمْ يُحَرِّمْهَا النَّاسُ، فَلَا يَحِلُّ لِامْرِئٍ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ أَنْ يَسْفِكَ فِيهَا دَمًا، وَلَا يَعْضِدَ فِيهَا شَجَرَةً، فَإِنْ أَحَدٌ تَرَخَّصَ بِقِتَالِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِيهَا، فَقُولُوا: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَجَلَّ أَذِنَ لِرَسُولِهِ، وَلَمْ يَأْذَنْ لَكُمْ، وَإِنَّمَا أَذِنَ لِي فِيهَا سَاعَةً مِنْ نَهَارٍ، وَقَدْ عَادَتْ حُرْمَتُهَا الْيَوْمَ كَحُرْمَتِهَا بِالْأَمْسِ، فَلْيُبَلِّغْ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ" ، فَقِيلَ لِأَبِي شُرَيْحٍ: مَا قَالَ لَكَ عَمْرٌو؟ قَالَ: قَالَ: أَنَا أَعْلَمُ بِذَلِكَ مِنْكَ يَا أَبَا شُرَيْحٍ، إِنَّ الْحَرَمَ لَا يُعِيذُ عَاصِيًا وَلَا فَارًّا بِدَمٍ، وَلَا فَارًّا بِجِزْيَةٍ، وَكَذَلِكَ قَالَ حَجَّاجٌ: بِجِزْيَةٍ، وَقَالَ يَعْقُوبُ ، عَنْ أَبِيهِ ، عَنِ ابْنِ إِسْحَاقَ : وَلَا مَانِعَ جِزْيَةٍ.

Musnad Ahmad ibn Hanbal 27165

Abu Shuraiha Radi Allahu Anhu narrated that the Prophet Muhammad (peace be upon him) said: “The (period of) invitation to a feast is three days, and a (formal) invitation (to a Walimah, i.e., a wedding banquet) is for one day and night. Anything beyond that is considered Sadaqah (charity) for him (the host), and it is not permissible for a man to stay with his (Muslim) brother (as a guest) for such a long period that it causes him to commit a sin.” The Companions asked: “O Messenger of Allah! How would he cause him to commit a sin?” The Prophet (peace be upon him) replied: “He (the guest) stays with him (the host) when the host no longer has anything to offer him.”


Grade: Sahih

حضرت ابوشریح رضی اللہ عنہ سے مروی ہے کہ نبی ﷺ نے ارشاد فرمایا: ”ضیافت تین دن تک ہوتی ہے اور جائزہ (پرتکلف دعوت) صرف ایک دن رات تک ہوتی ہے، اس سے زیادہ جو ہوگا وہ اس پر صدقہ ہوگا اور کسی آدمی کے لئے جائز نہیں ہے کہ کسی شخص کے یہاں اتنا عرصہ ٹھہرے کہ اسے گناہگار کر دے“، صحابہ نے پوچھا: یا رسول اللہ! گناہگار کرنے سے کیا مراد ہے؟ فرمایا: ”وہ میزبان کے یہاں ٹھہرا رہے جبکہ میزبان کے پاس اسے کھلانے کے لئے کچھ بھی نہ ہو۔“

Hazrat Abushreh RA se marvi hai ke Nabi SAW ne irshad farmaya: "Ziayafat teen din tak hoti hai aur jaiza (purtakalluf dawat) sirf ek din raat tak hoti hai, is se ziada jo hoga wo us par sadqa hoga aur kisi aadmi ke liye jaiz nahi hai ke kisi shakhs ke yahan itna arsa thehre ke use gunahgar kar de", Sahaba ne poocha: Ya Rasulullah! Gunahgar karne se kya murad hai? Farmaya: "Woh mezban ke yahan thehra rahe jabke mezban ke pass use khilane ke liye kuch bhi na ho.".

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَكْرٍ ، قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ الْحَمِيدِ ، قَالَ: أَخْبَرَنِي سَعِيدُ بْنُ أَبِي سَعِيدٍ الْمَقْبُرِيُّ ، عَنْ أَبِي شُرَيْحٍ الْعَدَوِيِّ مِنْ خُزَاعَةَ وَكَانَ مِنَ الصَّحَابَةِ رَضِيَ اللَّهُ , عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: " الضِّيَافَةُ ثَلَاثٌ , وَجَائِزَتُهُ يَوْمٌ وَلَيْلَةٌ، وَلَا يَحِلُّ لِأَحَدٍ أَنْ يُقِيمَ عِنْدَ أَخِيهِ حَتَّى يُؤْثِمَهُ"، قَالُوا: يَا رَسُولَ اللَّهِ , مَا يُؤْثِمُهُ، قَالَ:" يُقِيمُ عِنْدَهُ، وَلَا يَجِدُ شَيْئًا يَقُوتُهُ" .