15.
Musnad of the Tribes
١٥-
مسند القبائل


From the Hadith of Fatimah bint Qays, sister of Dihak ibn Qays (may Allah be pleased with her)

وَمِنْ حَدِيثِ فَاطِمَةَ بِنْتِ قَيْسٍ أُخْتِ الضَّحَّاكِ بْنِ قَيْسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا

NameFameRank
fāṭimah bint qaysin Fatima bint Qays al-Fahriyyah Companion
qabīṣah bn dhu’aybin Qubaysah ibn Dhu'ayb al-Khuza'i The most likely is that he was a trustworthy Tabi'i, there is a difference of opinion regarding his Companionship
muḥammad bn muslimin al-zuhrī Muhammad ibn Shihab al-Zuhri The Faqih, the Hafiz, agreed upon for his greatness and mastery
ibn isḥāq Ibn Ishaq al-Qurashi Saduq Mudallis
abī Ibrahim ibn Sa'd al-Zuhri Trustworthy Hadith Scholar
ya‘qūb Yaqub ibn Ibrahim al-Qurashi Trustworthy

Musnad Ahmad ibn Hanbal 27339

It is narrated on the authority of Fatima bint Qais (may Allah be pleased with her) “who was the aunt of bint Saeed Zaid and she was in the Nikah of Abdullah bin Amr bin Usman” that her husband divorced her with three pronouncements of divorce. Her aunt Fatima (may Allah be pleased with her) sent a messenger to her and called her to her. At that time, the governor of Madinah was Marwan bin Hakam. Qabisa says that Marwan sent me to Fatima (may Allah be pleased with her) to ask her why she had forced a woman to leave her house before the completion of her Iddah (waiting period). She replied, "Because the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) has commanded me to do the same." Then she narrated the Hadith to me. Then she said, "I also use my reason in the light of the Holy Quran. Allah Almighty says in His Book, “When you divorce women, divorce them for their prescribed period and calculate the number of days prescribed, and fear Allah, your Lord. Do not turn them out of their homes, nor should they themselves leave, unless they commit a clearly immoral act.” It is expected that after this Allah will create some new situation. And in the third instance, He has said, “So when they have reached the end of their term, then either retain them in a good manner or part from them in a good manner.” By Allah, Allah Almighty has not mentioned keeping the woman after this third instance. Then the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) also commanded me to do the same." The narrator says that I came to Marwan and told him all this. He said, “This is just a woman’s saying. This is just a woman’s saying.” Then he ordered that her niece be sent back to her house, so she was sent back until her Iddah was over.


Grade: Sahih

حضرت فاطمہ بنت قیس رضی اللہ عنہا علیہم ”جو کہ بنت سعید زید کی خالہ تھیں اور وہ عبداللہ بن عمرو بن عثمان کے نکاح میں تھیں“ سے مروی ہے کہ انہیں ان کے شوہر نے تین طلاقیں دے دیں، ان کی خالہ حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا نے ان کے پاس ایک قاصد بھیج کر انہیں یہاں بلا لیا، اس زمانے میں مدینہ منورہ کا گورنر مروان بن حکم تھا، قبیصہ کہتے ہیں کہ مروان نے مجھے حضرت فاطمہ رضی اللہ عنہا کے پاس یہ پوچھنے کے لئے بھیجا کہ آپ نے ایک عورت کو اس کی عدت پوری ہونے سے پہلے اس کے گھر سے نکلنے پر مجبور کیوں کیا؟ انہوں نے جواب دیا، اس لئے کہ نبی ﷺ نے مجھے بھی یہی حکم دیا تھا، پھر انہوں نے مجھے وہ حدیث سنائی، پھر فرمایا کہ میں اپنی دلیل میں قرآن کریم سے بھی اجتہاد کرتی ہوں، اللہ تعالیٰ اپنی کتاب میں فرماتے ہیں کہ «إِذَا طَلَّقْتُمُ النِّسَاءَ فَطَلِّقُوهُنَّ لِعِدَّتِهِنَّ وَأَحْصُوا الْعِدَّةَ وَاتَّقُوا اللَّهَ رَبَّكُمْ لا تُخْرِجُوهُنَّ مِنْ بُيُوتِهِنَّ وَلا يَخْرُجْنَ إِلا أَنْ يَأْتِينَ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ إِلَى لَعَلَّ اللَّهَ يُحْدِثُ بَعْدَ ذَلِكَ أَمْرًا» ”اگر تم اپنی بیویوں کو طلاق دے دو، تو زمانہ عدت (طہر) میں طلاق دیا کرو اور عدت کے ایام گنتے رہا کرو اور اللہ سے جو تمہارا رب ہے ڈرتے رہو، نہ تم انہیں اپنے گھر سے نکالو اور نہ وہ خود نکلیں، الاّ یہ کہ وہ کھلی بےحیائی کا کوئی کام کریں۔“ شاید اس کے بعد اللہ کوئی نیا فیصلہ فرما دے۔ تیسرے درجے میں فرمایا: «فَإِذَا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ الثَّالِثَةَ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ فَارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ» ”جب وہ اپنی عدت پوری کر چکیں تو تم انہیں اچھی طرح رکھو یا اچھے طریقے سے رخصت کرو۔“ بخدا اللہ تعالیٰ نے اس تیسرے درجے کے بعد عورت کو روک کر رکھنے کا ذکر نہیں فرمایا۔ پھر نبی ﷺ نے مجھے بھی یہی حکم دیا۔ راوی کہتے ہیں کہ میں مروان کے پاس آیا اور اسے یہ ساری بات بتائی، اس نے کہا کہ یہ تو ایک عورت کی بات ہے، یہ تو ایک عورت کی بات ہے، پھر اس نے ان کی بھانجی کو اس کے گھر واپس بھیجنے کا حکم دیا چنانچہ اسے واپس بھیج دیا یہاں تک کہ اس کی عدت گزر گئی۔

Hazrat Fatima bint Qais ( (رضي الله تعالى عنه) ا) Anhum jo keh bint Saeed Zaid ki khala thi or woh Abdullah bin Amr bin Usman ke nikah mein thi se marvi hai keh unhein un ke شوہر ne teen talaqain de di un ki khala Hazrat Fatima ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ne un ke pas ek qasid bhej kar unhein yahan bula liya is zamane mein Madina Munawwara ka governor Marwan bin Hakam tha Qabeesa kehte hain keh Marwan ne mujhe Hazrat Fatima ( (رضي الله تعالى عنه) ا) ke pas yeh poochhne ke liye bheja keh aap ne ek aurat ko us ki iddat puri hone se pehle us ke ghar se nikalne par majboor kyon kiya Unhon ne jawab diya is liye keh Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne mujhe bhi yahi hukm diya tha phir unhon ne mujhe woh hadees sunayi phir farmaya keh mein apni daleel mein Quran Kareem se bhi ijtihad karti hun Allah Ta'ala apni kitab mein farmate hain keh "Iza Tallaqtum un Nisa'a Fa Talliqoohunna Li Iddati Hinna Wa Ahsu al Idata Wa Attaqu Allaha Rabbakum La Tukhrejoohunna Min Buuooti Hinna Wa La Yakhrujna Illa An Ya'teena Bi Fahishatin Mubayyinatin Ila La'alla Allaha Yuhdithu Ba'da Zalika Amran" "Agar tum apni biwiyon ko talaq de do to zamana iddat (tahar) mein talaq diya karo aur iddat ke ayyam ginte raho aur Allah se jo tumhara rab hai darte raho na tum unhein apne ghar se nikalo aur na woh khud niklein illa yeh keh woh khuli behayaai ka koi kaam karein" Shayad is ke baad Allah koi naya faisla farma de teesre darje mein farmaya "Fa Iza Balghana Ajaluhunna al Thalathata Fa Amsikoohunna Bi Ma'roofin Aw Fariqoohunna Bi Ma'roofin" "Jab woh apni iddat puri kar chuki to tum unhein achhi tarah rakho ya achhe tareeke se rukhsat karo" Bakhuda Allah Ta'ala ne is teesre darje ke baad aurat ko rok kar rakhne ka zikar nahin farmaya phir Nabi (صلى الله عليه وآله وسلم) ne mujhe bhi yahi hukm diya Rawi kehte hain keh mein Marwan ke pas aaya aur use yeh saari baat batai us ne kaha keh yeh to ek aurat ki baat hai yeh to ek aurat ki baat hai phir us ne un ki bhanji ko us ke ghar wapis bhejne ka hukm diya chunancha use wapis bhej diya yahan tak ke us ki iddat guzar gayi.

حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ , قَالَ: حَدَّثَنَا أَبِي , عَنِ ابْنِ إِسْحَاقَ , قَالَ: وَذَكَرَ مُحَمَّدُ بْنُ مُسْلِمٍ الزُّهْرِيُّ , أَنَّ قَبِيصَةَ بْنَ ذُؤَيْبٍ حَدَّثَهُ , أَنَّ بِنْتَ سَعِيدِ بْنِ زَيْدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ نُفَيْلٍ وَكَانَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ قَيْسٍ , خَالَتَهَا , " وَكَانَتْ عِنْدَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ عُثْمَانَ , طَلَّقَهَا ثَلَاثًا , فَبَعَثَتْ إِلَيْهَا خَالَتُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ قَيْسٍ , فَنَقَلَتْهَا إِلَى بَيْتِهَا , وَمَرْوَانُ بْنُ الْحَكَمِ عَلَى الْمَدِينَةِ , قَالَ قَبِيصَةُ: فَبَعَثَنِي إِلَيْهَا مَرْوَانُ , فَسَأَلْتُهَا مَا حَمَلَهَا عَلَى أَنْ تُخْرِجَ امْرَأَةً مِنْ بَيْتِهَا قَبْلَ أَنْ تَنْقَضِيَ عِدَّتُهَا؟ قَالَ: فَقَالَتْ: لِأَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَمَرَنِي بِذَلِكَ , قَالَ: ثُمَّ قَصَّتْ عَلَيَّ حَدِيثَهَا , ثُمَّ قَالَتْ: وَأَنَا أُخَاصِمُكُمْ بِكِتَابِ اللَّهِ , يَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ فِي كِتَابِهِ: إِذَا طَلَّقْتُمُ النِّسَاءَ فَطَلِّقُوهُنَّ لِعِدَّتِهِنَّ وَأَحْصُوا الْعِدَّةَ وَاتَّقُوا اللَّهَ رَبَّكُمْ لا تُخْرِجُوهُنَّ مِنْ بُيُوتِهِنَّ وَلا يَخْرُجْنَ إِلا أَنْ يَأْتِينَ بِفَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ إِلَى لَعَلَّ اللَّهَ يُحْدِثُ بَعْدَ ذَلِكَ أَمْرًا سورة الطلاق آية 1 , ثُمَّ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: فَإِذَا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ الثَّالِثَةَ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ فَارِقُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ سورة الطلاق آية 2 , وَاللَّهِ مَا ذَكَرَ اللَّهُ بَعْدَ الثَّالِثَةِ حَبْسًا , مَعَ مَا أَمَرَنِي بِهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ , قَالَ: فَرَجَعْتُ إِلَى مَرْوَانَ , فَأَخْبَرْتُهُ خَبَرَهَا , فَقَالَ: حَدِيثُ امْرَأَةٍ , حَدِيثُ امْرَأَةٍ , قَالَ: ثُمَّ أَمَرَ بِالْمَرْأَةِ , فَرُدَّتْ إِلَى بَيْتِهَا حَتَّى انْقَضَتْ عِدَّتُهَا" .