50.
Book of Crimes
٥٠-
كتاب الجنايات
Chapter on what is mentioned in killing unintentionally and guardians' forgiveness
باب ما جاء في قتل الغيلة في عفو الأولياء
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
ibrāhīm | Ibrahim al-Nakha'i | Trustworthy |
ḥammādin | Hammad ibn Abi Sulayman al-Ash'ari | Truthful, many mistakes and delusions, accused of Murji'ism |
al-shāfi‘ī | Muhammad ibn Idris al-Shafi'i | The Reviver of Religion at the Turn of the Second Century |
abū al-‘abbās muḥammad bn ya‘qūb | Muhammad ibn Ya'qub al-Umawi | Trustworthy Hadith Scholar |
abū sa‘īd bn abī ‘amrw | Muhammad ibn Musa ibn Shadhan | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
إِبْرَاهِيمَ | إبراهيم النخعي | ثقة |
حَمَّادٍ | حماد بن أبي سليمان الأشعري | صدوق كثير الخطأ والوهم, ورمي بالإرجاء |
الشَّافِعِيُّ | محمد بن إدريس الشافعي | المجدد لأمر الدين على رأس المائتين |
أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ | محمد بن يعقوب الأموي | ثقة حافظ |
أَبُو سَعِيدِ بْنُ أَبِي عَمْرٍو | محمد بن موسى بن شاذان | ثقة |
Sunan al-Kubra Bayhaqi 16060
(16060) Hammad bin Ibrahim Sangal said, "Whoever pardons a shareholder, then his forgiveness is forgiveness. Umar and Ibn Mas'ud (may Allah be pleased with them) have permitted it." Imam Shafi'i (may Allah have mercy on him) said, "Some of our companions say regarding a person who kills another person without malice that he is on the side of the Imam. He should not even wait for the guardian of the murdered person. They have taken the evidence from the incident of Majzar bin Zaid. If this narration is proven, then this is the case. Otherwise, I do not know until today whether this narration is proven or not. And to turn him over to the guardian of the murdered person is the decree of Allah." Allah Almighty said: {And whoever is killed wrongfully - We have certainly given his heir authority} [Al-Isra 17:33]. And He said: {So whoever overlooks that from his brother, it should be followed with that which is right} [Al-Baqarah 2:178]. Shaykh says, "We have found that the story of Majzar bin Zaid, which is from the hadith of Waqidi, is disconnected and weak."
Grade: Da'if
(١٦٠٦٠) حماد ابراہیم سینقل فرماتے ہیں کہ جس نے ذی سہم سے درگزر کردیا تو اس کا معاف کرنا معافی ہے۔ عمر اور ابن مسعود (رض) نے اس کی اجازت دی ہے۔ امام شافعی (رح) فرماتے ہیں کہ ہمارے بعض اصحاب اس شخص کے بارے میں فرماتے ہیں جو دوسرے شخص کو بغیر بغض کے قتل کر دے کہ وہ امام کی طرف ہے۔ وہ ولی مقتول کا بھی انتظار نہ کرے اور انھوں نے دلیل مجذر بن زیاد والے واقعہ سے لی ہے۔ اگر یہ روایت ثابت ہو تب یہ بات ہے ورنہ آج تک مجھے نہیں پتہ چلا کہ یہ روایت بھی ثابت ہے اور اس کو ولی مقتول کی طرف لوٹانا اللہ کا حکم ہے۔ اللہ تعالیٰ کا فرمان ہے : { وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوْمًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّہٖ سُلْطٰنًا } [الاسراء ٣٣] ” کہ جو مظلوم قتل کیا جائے تو اس کا ولی اس کی جگہ سلطان ہے۔ اور فرمایا : { فَمَنْ عُفِیَ لَہٗ مِنْ اَخِیْہِ شَیْئٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوْفِ } [البقرۃ ١٧٨] شیخ فرماتے ہیں کہ ہمیں یہ پتہ چلا ہے کہ قصہ مجذد بن زیاد جو حدیثِ واقدی سے ہے منقطع اور ضعیف ہے۔
(16060) Hammad Ibrahim Sincal farmate hain keh jis ne zi sahm se darguzar kardiya to uska maaf karna maafi hai. Umar aur Ibn Masood (raz) ne us ki ijazat di hai. Imam Shafai (rah) farmate hain keh hamare baaz ashaab us shakhs ke bare mein farmate hain jo doosre shakhs ko baghair bughz ke qatl kar de keh woh Imam ki taraf hai. Woh wali maqtool ka bhi intezar na kare aur unhon ne daleel Mujzir bin Ziad wale waqea se li hai. Agar yeh riwayat sabit ho tab yeh baat hai warna aaj tak mujhe nahin pata chala keh yeh riwayat bhi sabit hai aur us ko wali maqtool ki taraf lautana Allah ka hukm hai. Allah ta'ala ka farman hai : {Wa man qutila mazlooman faqad ja'alna liwaliyyihi sultanaan} [al-Isra 33] ”keh jo mazloom qatl kiya jaye to uska wali us ki jaga sultan hai. Aur farmaya : {Fa man ufiya lahu min akhihi shay'un fa ittiba'un bil ma'roof} [al-Baqarah 178] Sheikh farmate hain keh hamen yeh pata chala hai keh qissa Mujzir bin Ziad jo hadees-e Waqidi se hai munqata' aur zaeef hai.
١٦٠٦٠ - أَخْبَرَنَا أَبُو سَعِيدِ بْنُ أَبِي عَمْرٍو، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، أنبأ الرَّبِيعُ، أنبأ الشَّافِعِيُّ، أنبأ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ، أنبأ أَبُو حَنِيفَةَ، عَنْ حَمَّادٍ، عَنْ إِبْرَاهِيمَ،قَالَ:" مَنْ عَفَا مِنْ ذِي سَهْمٍ فَعَفْوُهُ عَفْوٌ قَدْ أَجَازَ عُمَرُ، وَابْنُ مَسْعُودٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُمَا الْعَفْوَ مِنْ أَحَدِ الْأَوْلِيَاءِ، وَلَمْ يَسْأَلَا أَقَتْلَ غِيلَةٍ كَانَ ذَلِكَ أَمْ غَيْرَهُ؟قَالَ الشَّافِعِيُّ:وَقَالَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا فِي الرَّجُلِ يَقْتُلُ الرَّجُلَ مِنْ غَيْرِ نَائِرَةٍ هُوَ إِلَى الْإِمَامِ لَا يَنْتَظِرُ بِهِ وَلِيَّ الْمَقْتُولِ،قَالَ:وَاحْتَجَّ لَهُمْ بَعْضُ مَنْ يَعْرِفُ مَذَاهِبَهُمْ بِأَثَرِ مِجْذَرِ بْنِ ⦗١٠١⦘ زِيَادٍ، وَلَوْ كَانَ حَدِيثُهُ مِمَّا يَثْبُتُ قُلْنَا بِهِ، فَإِنْ ثَبَتَ فَهُوَ كَمَا قَالُوا، وَلَا أَعْرِفُهُ إِلَى يَوْمِي هَذَا ثَابِتًا،وَإِنْ لَمْ يَثْبُتْ فَكُلُّ مَقْتُولٍ قَتَلَهُ غَيْرُ الْمُحَارِبِ فَالْقَتْلُ فِيهِ إِلَى وَلِيِّ الْمَقْتُولِ مِنْ قِبَلِ أَنَّ اللهَ تَعَالَى يَقُولُ:{وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا}[الإسراء: ٣٣]،وَقَالَ:{فَمَنْ عُفِيَ لَهُ مِنْ أَخِيهِ شَيْءٌ فَاتِّبَاعٌ بِالْمَعْرُوفِ}[البقرة: ١٧٨]قَالَ الشَّيْخُ: إِنَّمَا بَلَغَنَا قِصَّةُ مِجْذَرِ بْنِ زِيَادٍ، مِنْ حَدِيثِ الْوَاقِدِيِّ مُنْقَطِعًا وَهُوَ ضَعِيفٌ