Narrated Abu Huraira: The Prophet said, A horse may be kept for one of three purposes: for a man it may be a source of reward; for another it may be a means of living; and for a third it may be a burden (a source of committing sins). As for the one for whom it is a source of reward, he is the one who keeps his horse for the sake of Jihad in Allah's Cause; he ties it with a long rope on a pasture or in a garden. So whatever its rope allows it to eat, will be regarded as good rewardable deeds (for its owner). And if it breaks off its rope and jumps over one or two hillocks, even its dung will be considered amongst his good deeds. And if it passes by a river and drinks water from it, that will be considered as good deeds for his benefit) even if he has had no intention of watering it. A horse is a shelter for the one who keeps it so that he may earn his living honestly and takes it as a refuge to keep him from following illegal ways (of gaining money), and does not forget the rights of Allah (i.e. paying the Zakat and allowing others to use it for Allah's Sake). But a horse is a burden (and a source of committing sins for him who keeps it out of pride and pretense and with the intention of harming the Muslims. The Prophet was asked about donkeys. He replied, Nothing has been revealed to be concerning them except this comprehensive Verse (which covers everything) :--'Then whosoever has done good equal to the weight of an atom (or a small ant), Shall see it (its reward) And whosoever has done evil equal to the weight of an atom (or a small ) ant), Shall see it (Its punishment). (99.7-8)
ہم سے عبداللہ بن مسلمہ قعنبی نے بیان کیا، ان سے امام مالک نے، ان سے زید بن اسلم نے، ان سے ابوصالح سمان نے اور ان سے ابوہریرہ رضی اللہ عنہ نے کہ نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ گھوڑے تین آدمیوں کے لیے ہیں۔ ایک کے لیے تو وہ باعث ثواب ہیں اور ایک کے لیے وہ معاف یعنی مباح ہیں اور ایک کے لیے وہ وبال ہیں۔ جس کے لیے گھوڑا باعث ثواب ہے یہ وہ شخص ہے جو جہاد کے لیے اسے پالے اور چراگاہ یا باغ میں اس کی رسی کو ( جس سے وہ بندھا ہوتا ہے ) خوب دراز کر دے تو وہ اپنے اس طول و عرض میں جو کچھ بھی چرتا ہے وہ سب اس کے مالک کے لیے نیکیاں بن جاتی ہیں اور اگر کبھی وہ اپنی رسی تڑا کر دو چار قدم دوڑ لے تو اس کی لید بھی مالک کے لیے باعث ثواب بن جاتی ہے اور کبھی اگر وہ کسی نہر سے گزرتے ہوئے اس میں سے پانی پی لے اگرچہ مالک کے دل میں اسے پہلے سے پانی پلانے کا خیال بھی نہ تھا، پھر بھی گھوڑے کا پانی پینا اس کے لیے ثواب بن جاتا ہے۔ اور ایک وہ آدمی جو گھوڑے کو لوگوں کے سامنے اپنی حاجت، پردہ پوشی اور سوال سے بچے رہنے کی غرض سے پالے اور اللہ تعالیٰ کا جو حق اس کی گردن اور اس کی پیٹھ میں ہے اسے بھی وہ فراموش نہ کرے تو یہ گھوڑا اس کے لیے ایک طرح کا پردہ ہوتا ہے اور ایک شخص وہ ہے جو گھوڑے کو فخر اور دکھاوے اور اہل اسلام کی دشمنی میں پالے تو وہ اس کے لیے وبال جان ہے اور نبی کریم ﷺ سے گدھوں کے بارے میں پوچھا گیا تو آپ نے فرمایا کہ اس جامع آیت کے سوا مجھ پر گدھوں کے بارے میں کچھ نازل نہیں ہوا «فمن يعمل مثقال ذرة خيرا يره * ومن يعمل مثقال ذرة شرا يره» ”جو شخص ایک ذرہ کے برابر بھی نیکی کرے گا تو اس کا بھی وہ بدلہ پائے گا اور جو شخص ایک ذرہ کے برابر بھی برائی کرے گا تو وہ اس کا بھی بدلہ پائے گا۔“
hum se Abdullah bin Maslamah Qanbi ne byan kiya, un se Imam Malik ne, un se Zaid bin Aslam ne, un se Abu Salih Saman ne aur un se Abu Hurairah razi Allah anhu ne ke Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya ke ghore teen aadmiyon ke liye hain. Ek ke liye to woh ba'is sawab hain aur ek ke liye woh maaf yani mubah hain aur ek ke liye woh wabal hain. Jis ke liye ghora ba'is sawab hai yeh woh shakhs hai jo jihad ke liye usay paale aur charagah ya bagh mein us ki rassi ko (jis se woh bandha hota hai) khoob daraaz kar de to woh apne is toul o arz mein jo kuch bhi churta hai woh sab us ke malik ke liye nekiyan ban jaati hain aur agar kabhi woh apni rassi tara kar do char qadam dor le to us ki leed bhi malik ke liye ba'is sawab ban jaati hai aur kabhi agar woh kisi nehar se guzarte hue us mein se pani pee le agar ke malik ke dil mein usay pehle se pani pilane ka khayal bhi nah tha, phir bhi ghore ka pani peena us ke liye sawab ban jaata hai. Aur ek woh aadmi jo ghore ko logon ke samne apni hajat, pardah poshi aur sawal se bachne ki gharz se paale aur Allah ta'ala ka jo haq us ki gardan aur us ki peeth mein hai usay bhi woh faramosh na kare to yeh ghora us ke liye ek tarah ka pardah hota hai aur ek shakhs woh hai jo ghore ko fakhar aur dikhawe aur ahl-e-Islam ki dushmani mein paale to woh us ke liye wabal jaan hai aur Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) se gadhon ke bare mein poocha gaya to aap ne farmaya ke is jamee ayat ke siwa mujh par gadhon ke bare mein kuch nazil nahin hua "Faman ya'mal mithqala zarratin khairan yarah * waman ya'mal mithqala zarratin sharran yarah" "Jo shakhs ek zarrat ke barabar bhi neki karega to us ka bhi woh badla payega aur jo shakhs ek zarrat ke barabar bhi burai karega to woh us ka bhi badla payega."