84.
Expiation for Unfulfilled Oaths
٨٤-
كتاب كفارات الأيمان


9
Chapter: To say: “In sha’ Allah” while taking an oath

٩
باب الاِسْتِثْنَاءِ فِي الأَيْمَانِ

Sahih al-Bukhari 6718

Abu Musa Al-Ash`ari (رضي الله تعالى عنه) narrated that he went to Allah's Apostle ( صلى الله عليه وآله وسلم) along with a group of people from (the tribe of) Al-Ash`ari, asking for mounts. The Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘by Allah, I will not give you anything to ride, and I have nothing to mount you on.’ We stayed there as long as Allah wished, and after that, some camels were brought to the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and he ordered that we be given three camels. When we set out, some of us said to others, ‘Allah will not bless us, as we all went to Allah's Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) asking him for mounts, and although he had sworn that he would not give us mounts, he did give us.’ So, we returned to the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) and mentioned that to him. He said, ‘I have not provided you with mounts, but Allah has. By Allah, Allah willing, if I ever take an oath, and then see that another is better than the first, I make expiration for my oath, and do what is better and make expiration.’

ہم سے قتیبہ بن سعید نے بیان کیا، کہا ہم سے حماد بن زید نے بیان کیا، ان سے غیلان بن جریر نے، ان سے ابوبردہ بن ابی موسیٰ نے اور ان سے ابوموسیٰ اشعری رضی اللہ عنہ نے بیان کیا کہ میں رسول اللہ ﷺ کی خدمت میں قبیلہ اشعر کے چند لوگوں کے ساتھ حاضر ہوا اور آپ سے سواری کے لیے جانور مانگے۔ نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ اللہ کی قسم میں تمہیں سواری کے جانور نہیں دے سکتا۔ پھر جب تک اللہ تعالیٰ نے چاہا ہم ٹھہرے رہے اور جب کچھ اونٹ آئے تو تین اونٹ ہمیں دئیے جانے کا حکم فرمایا۔ جب ہم انہیں لے کر چلے تو ہم میں سے بعض نے اپنے ساتھیوں سے کہا کہ ہمیں اللہ اس میں برکت نہیں دے گا۔ ہم نبی کریم ﷺ کے پاس سواری کے جانور مانگنے آئے تھے تو آپ نے قسم کھا لی تھی کہ ہمیں سواری کے جانور نہیں دے سکتے اور آپ نے عنایت فرمائے ہیں۔ ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ نے بیان کیا کہ پھر ہم نبی کریم ﷺ کی خدمت میں حاضر ہوئے اور آپ سے اس کا ذکر کیا تو آپ ﷺ نے فرمایا کہ میں نے تمہارے لیے جانور کا انتظام نہیں کیا ہے بلکہ اللہ تعالیٰ نے کیا ہے، اللہ کی قسم! اگر اللہ نے چاہا تو جب بھی میں کوئی قسم کھا لوں گا اور پھر اس کے سوا اور چیز میں اچھائی ہو گی تو میں اپنی قسم کا کفارہ دے دوں گا اور وہی کام کروں گا جس میں اچھائی ہو گی۔

hum se qatibah bin sa'id ne bayan kiya, kaha hum se hamad bin zaid ne bayan kiya, un se ghailan bin jareer ne, un se abu-burdah bin abi musa ne aur un se abu musa ash'ari (رضي الله تعالى عنه) ne bayan kiya ke main rasool allah salla allahu alaihi wa sallam ki khidmat mein qabil'a ash'ar ke chand logoon ke sath hazir hua aur aap se sawari ke liye jaanwar mangay. nabi kareem salla allahu alaihi wa sallam ne farmaya ke allah ki qasam mein tumhein sawari ke jaanwar nahin de sakta. phir jab tak allah ta'ala ne chaha hum thahray rahe aur jab kuchh ont aaye to teen ont hamein diye jane ka hukm farmaya. jab hum unhein le kar chale to hum mein se bazh ne apne sathiyon se kaha ke hamein allah is mein barkat nahin de ga. hum nabi kareem salla allahu alaihi wa sallam ke pas sawari ke jaanwar mangne aaye they to aap ne qasam kha li thi ke hamein sawari ke jaanwar nahin de sakte aur aap ne an'ayat farmay. abu musa (رضي الله تعالى عنه) ne bayan kiya ke phir hum nabi kareem salla allahu alaihi wa sallam ki khidmat mein hazir hue aur aap se is ka zakr kiya to aap salla allahu alaihi wa sallam ne farmaya ke main ne tumhare liye jaanwar ka intizam nahin kiya hai balki allah ta'ala ne kiya hai, allah ki qasam! agar allah ne chaha to jab bhi mein koi qasam kha loon ga aur phir us ke siwa aur cheez mein achchhai ho gi to main apni qasam ka kaffarah de doon ga aur wahi kaam karoon ga jis mein achchhai ho gi.

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ ، حَدَّثَنَا حَمَّادٌ ، عَنْ غَيْلَانَ بْنِ جَرِيرٍ ، عَنْ أَبِي بُرْدَةَ بْنِ أَبِي مُوسَى ، عَنْ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ ، قَالَ : أَتَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي رَهْطٍ مِنْ الْأَشْعَرِيِّينَ أَسْتَحْمِلُهُ ، فَقَالَ : وَاللَّهِ لَا أَحْمِلُكُمْ ، مَا عِنْدِي مَا أَحْمِلُكُمْ ، ثُمَّ لَبِثْنَا مَا شَاءَ اللَّهُ ، فَأُتِيَ بِإِبِلٍ فَأَمَرَ لَنَا بِثَلَاثَةِ ذَوْدٍ ، فَلَمَّا انْطَلَقْنَا ، قَالَ بَعْضُنَا لِبَعْضٍ : لَا يُبَارِكُ اللَّهُ لَنَا ، أَتَيْنَا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَسْتَحْمِلُهُ ، فَحَلَفَ أَنْ لَا يَحْمِلَنَا فَحَمَلَنَا ، فَقَالَ أَبُو مُوسَى : فَأَتَيْنَا النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ، فَذَكَرْنَا ذَلِكَ لَهُ ، فَقَالَ : مَا أَنَا حَمَلْتُكُمْ بَلِ اللَّهُ حَمَلَكُمْ ، إِنِّي وَاللَّهِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ لَا أَحْلِفُ عَلَى يَمِينٍ ، فَأَرَى غَيْرَهَا خَيْرًا مِنْهَا ، إِلَّا كَفَّرْتُ عَنْ يَمِينِي ، وَأَتَيْتُ الَّذِي هُوَ خَيْرٌ .

Sahih al-Bukhari 6719

Hammad narrated that same as Hadith above (# 11), ‘I make expiation for my oath, and I do what is better, or do what is better and make expiation.’

ہم سے ابوالنعمان نے بیان کیا، کہا ہم سے حماد بن زید نے بیان کیا، انہوں نے (اس روایت میں یہ ترتیب اسی طرح) بیان کی کہ میں قسم کا کفارہ ادا کر دوں گا اور وہ کام کروں گا جس میں اچھائی ہو گی یا ( اس طرح نبی کریم ﷺ نے فرمایا کہ ) میں کام وہ کروں گا جس میں اچھائی ہو گی اور کفارہ ادا کر دوں گا۔

hum se Abu al-Na'man ne bayan kiya, kaha hum se Hamad bin Zaid ne bayan kiya, unhon ne (is riwayat mein yeh tartib isi tarah) bayan ki ke main qasam ka kafarah ada kar doon ga aur woh kaam karoon ga jis mein achchhai ho gi ya (is tarah Nabi Kareem (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaya ke) main kaam woh karoon ga jis mein achchhai ho gi aur kafarah ada kar doon ga.

حَدَّثَنَا أَبُو النُّعْمَانِ ، حَدَّثَنَا حَمَّادٌ ، وَقَالَ : إِلَّا كَفَّرْتُ عَنْ يَمِينِي ، وَأَتَيْتُ الَّذِي هُوَ خَيْرٌ ، أَوْ أَتَيْتُ الَّذِي هُوَ خَيْرٌ ، وَكَفَّرْتُ .

Sahih al-Bukhari 6720

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) narrated that Prophet Sulaiman (عليه السالم) said, ‘tonight I will sleep with (my) ninety wives, each of whom will get a male child who will fight for Allah's Cause.’ On that, his companion (Sufyan said that his companion was an angel) said to him, ‘Say, ‘if Allah wills.’ But Sulaiman (عليه السالم) forgot (to say it). He slept with all his wives, but none of the women gave birth to a child, except one who gave birth to a half boy. Abu Huraira ( رضي الله تعالى عنه) added, the Prophet (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘if Sulaiman (عليه السالم) had said, ‘if Allah wills, he would not have been unsuccessful in his action, and would have attained what he had desired.’ Once Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) added, Allah Apostle (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘if he had accepted.’

ہم سے علی بن عبداللہ مدینی نے بیان کیا، کہا ہم سے سفیان بن عیینہ نے بیان کیا، ان سے ہشام بن حجیر نے، ان سے طاؤس نے، انہوں نے ابوہریرہ رضی اللہ عنہ سے سنا، انہوں نے بیان کیا کہ سلیمان علیہ السلام نے کہا تھا کہ آج رات میں اپنی نوے بیویوں کے پاس جاؤں گا اور ہر بیوی ایک بچہ جنے گی جو اللہ کے راستے میں جہاد کریں گے۔ ان کے ساتھی سفیان یعنی فرشتے نے ان سے کہا۔ اجی ان شاءاللہ تو کہو لیکن آپ بھول گئے اور پھر تمام بیویوں کے پاس گئے لیکن ایک بیوی کے سوا جس کے یہاں ناتمام بچہ ہوا تھا کسی بیوی کے یہاں بھی بچہ نہیں ہوا۔ ابوہریرہ رضی اللہ عنہ روایت کرتے ہوئے کہتے تھے کہ اگر انہوں نے ان شاءاللہ کہہ دیا ہوتا تو ان کی قسم بےکار نہ جاتی اور اپنی ضرورت کو پا لیتے اور ایک مرتبہ انہوں نے بیان کیا کہ رسول اللہ ﷺ نے کہا کہ اگر انہوں نے استثناء کر دیا ہوتا۔ اور ہم سے ابوالزناد نے اعرج سے ابوہریرہ رضی اللہ عنہ کی حدیث کی طرح بیان کیا۔

Hum se Ali bin Abdullah Madini ne bayan kiya, kaha hum se Sufyan bin A'yna ne bayan kiya, in se Hisham bin Hajir ne, in se Taous ne, unhon ne Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) se suna, unhon ne bayan kiya ke Sulaiman alaihissalam ne kaha tha ke aaj raat mein apni nauay biwiyon ke pass jaon ga aur har biwi ek baccha janegi jo Allah ke raste mein jihad karenge. Un ke sathhi Sufyan yani farishte ne un se kaha. Aji in shaa'allah to kaho lekin aap bhool gaye aur phir tamam biwiyon ke pass gaye lekin ek biwi ke swa jis ke yahan natmam baccha hua tha kisi biwi ke yahan bhi baccha nahin hua. Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) riwayat karte huye kehte the ke agar unhon ne in shaa'allah keh diya hota to un ki qasam bekar na jati aur apni zarurat ko pa lete aur ek martaba unhon ne bayan kiya ke rasoolullah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne kaha ke agar unhon ne istisna kar diya hota. Aur hum se Abu al-Zanad ne A'raj se Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) ki hadees ki tarah bayan kiya.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، عَنْ هِشَامِ بْنِ حُجَيْرٍ ، عَنْ طَاوُسٍ ، سَمِعَ أَبَا هُرَيْرَةَ ، قَالَ : قَالَ سُلَيْمَانُ : لَأَطُوفَنَّ اللَّيْلَةَ عَلَى تِسْعِينَ امْرَأَةً كُلٌّ تَلِدُ غُلَامًا يُقَاتِلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ، فَقَالَ لَهُ صَاحِبُهُ : قَالَ سُفْيَانُ : يَعْنِي الْمَلَكَ : قُلْ : إِنْ شَاءَ اللَّهُ ، فَنَسِيَ ، فَطَافَ بِهِنَّ ، فَلَمْ تَأْتِ امْرَأَةٌ مِنْهُنَّ بِوَلَدٍ إِلَّا وَاحِدَةٌ بِشِقِّ غُلَامٍ ، فَقَالَ أَبُو هُرَيْرَةَ : يَرْوِيهِ ، قَالَ : لَوْ قَالَ : إِنْ شَاءَ اللَّهُ لَمْ يَحْنَثْ ، وَكَانَ دَرَكًا لَهُ فِي حَاجَتِهِ ، وَقَالَ مَرَّةً : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : لَوِ اسْتَثْنَى ، وَحَدَّثَنَا أَبُو الزِّنَادِ ، عَنْ الْأَعْرَجِ مِثْلَ حَدِيثِ أَبِي هُرَيْرَةَ .