Narrated Malik bin Aus: 'I went and entered upon `Umar, his doorman, Yarfa came saying `Uthman, `Abdur-Rahman, Az- Zubair and Sa`d are asking your permission (to see you). May I admit them? `Umar said, 'Yes.' So he admitted them Then he came again and said, 'May I admit `Ali and `Abbas?' He said, 'Yes.' `Abbas said, 'O, chief of the believers! Judge between me and this man (Ali ). `Umar said, 'I beseech you by Allah by Whose permission both the heaven and the earth exist, do you know that Allah's Apostle said, 'Our (the Apostles') property will not be inherited, and whatever we leave (after our death) is to be spent in charity?' And by that Allah's Apostle meant himself.' The group said, '(No doubt), he said so.' `Umar then faced `Ali and `Abbas and said, 'Do you both know that Allah's Apostle said that?' They replied, '(No doubt), he said so.' `Umar said, 'So let me talk to you about this matter. Allah favored His Apostle with something of this Fai' (i.e. booty won by the Muslims at war without fighting) which He did not give to anybody else; Allah said:-- 'And what Allah gave to His Apostle ( Fai' Booty) .........to do all things....(59.6) And so that property was only for Allah's Apostle . Yet, by Allah, he neither gathered that property for himself nor withheld it from you, but he gave its income to you, and distributed it among you till there remained the present property out of which the Prophet used to spend the yearly maintenance for his family, and whatever used to remain, he used to spend it where Allah's property is spent (i.e. in charity etc.). Allah's Apostle followed that throughout his life. Now I beseech you by Allah, do you know all that?' They said, 'Yes.' `Umar then said to `Ali and `Abbas, 'I beseech you by Allah, do you know that?' Both of them said, 'Yes.' `Umar added, 'And when the Prophet died, Abu Bakr said, ' I am the successor of Allah's Apostle, and took charge of that property and managed it in the same way as Allah's Apostle did. Then I took charge of this property for two years during which I managed it as Allah's Apostle and Abu Bakr did. Then you both (`Ali and `Abbas) came to talk to me, bearing the same claim and presenting the same case. (O `Abbas!) You came to me asking for your share from the property of your nephew, and this man (Ali) came to me, asking for the share of h is wife from the property of her father. I said, 'If you both wish, I will give that to you on that condition (i.e. that you would follow the way of the Prophet and Abu Bakr and as I (`Umar) have done in man aging it).' Now both of you seek of me a verdict other than that? Lo! By Allah, by Whose permission both the heaven and the earth exist, I will not give any verdict other than that till the Hour is established. If you are unable to manage it, then return it to me, and I will be sufficient to manage it on your behalf.'
ہم سے یحییٰ بن بکیر نے بیان کیا، کہا ہم سے لیث بن سعد نے بیان کیا، ان سے عقیل نے، ان سے ابن شہاب نے بیان کیا کہ مجھے مالک بن اوس بن حدثان نے خبر دی کہ محمد بن جبیر بن مطعم نے مجھ سے مالک بن اوس کی اس حدیث کا ایک حصہ ذکر کیا تھا۔ پھر میں خود مالک بن اوس کے پاس گیا اور ان سے یہ حدیث پوچھی تو انہوں نے بیان کیا کہ میں عمر رضی اللہ عنہ کی خدمت میں حاضر ہوا پھر ان کے حاجب یرفاء نے جا کر ان سے کہا کہ عثمان، عبدالرحمٰن بن زبیر اور سعد آپ کے پاس آنا چاہتے ہیں؟ انہوں نے کہا کہ اچھا آنے دو۔ چنانچہ انہیں اندر آنے کی اجازت دے دی۔ پھر کہا، کیا آپ علی و عباس رضی اللہ عنہما کو بھی آنے کی اجازت دیں گے؟ کہا کہ ہاں آنے دو۔ چنانچہ عباس رضی اللہ عنہ نے کہا کہ امیرالمؤمنین میرے اور علی رضی اللہ عنہ کے درمیان فیصلہ کر دیجئیے۔ عمر رضی اللہ عنہ نے کہا میں تمہیں اللہ کی قسم دیتا ہوں جس کے حکم سے آسمان و زمین قائم ہیں کیا تمہیں معلوم ہے کہ رسول اللہ ﷺ نے فرمایا تھا کہ ہماری وراثت تقسیم نہیں ہوتی جو کچھ ہم چھوڑیں وہ سب راہ اللہ صدقہ ہے؟ اس سے مراد نبی کریم ﷺ کی خود اپنی ہی ذات تھی۔ جملہ حاضرین بولے کہ جی ہاں، نبی کریم ﷺ نے یہ ارشاد فرمایا تھا۔ پھر عمر، علی اور عباس رضی اللہ عنہما کی طرف متوجہ ہوئے اور پوچھا، کیا تمہیں معلوم ہے کہ نبی کریم ﷺ نے یہ فرمایا تھا؟ انہوں نے بھی تصدیق کی کہ نبی کریم ﷺ نے یہ ارشاد فرمایا تھا۔ عمر رضی اللہ عنہ نے فرمایا پھر میں اب آپ لوگوں سے اس معاملہ میں گفتگو کروں گا۔ اللہ تعالیٰ نے اس فے کے معاملہ میں نبی کریم ﷺ کے لیے کچھ حصے مخصوص کر دئیے جو آپ کے سوا کسی اور کو نہیں ملتا تھا۔ چنانچہ اللہ تعالیٰ نے فرمایا تھا «ما أفاء الله على رسوله» سے ارشاد «قدير» تک۔ یہ تو خاص نبی کریم ﷺ کا حصہ تھا۔ اللہ کی قسم! نبی کریم ﷺ نے اسے تمہارے لیے ہی مخصوص کیا تھا اور تمہارے سوا کسی کو اس پر ترجیح نہیں دی تھی، تمہیں کو اس میں سے دیتے تھے اور تقسیم کرتے تھے۔ آخر اس میں سے یہ مال باقی رہ گیا اور نبی کریم ﷺ اس میں سے اپنے گھر والوں کے لیے سال بھر کا خرچہ لیتے تھے، اس کے بعد جو کچھ باقی بچتا اسے ان مصارف میں خرچ کرتے جو اللہ کے مقرر کردہ ہیں۔ نبی کریم ﷺ کا یہ طرز عمل آپ کی زندگی بھر رہا۔ میں آپ کو اللہ کی قسم دے کر کہتا ہوں، کیا آپ لوگوں کو معلوم ہے؟ لوگوں نے کہا کہ جی ہاں۔ پھر آپ نے علی اور عباس رضی اللہ عنہما سے پوچھا، میں اللہ کی قسم دے کر پوچھتا ہوں کیا آپ لوگوں کو یہ معلوم ہے؟ انہوں نے بھی کہا کہ جی ہاں۔ پھر نبی کریم ﷺ کی وفات ہو گئی اور ابوبکر رضی اللہ عنہ نے کہا کہ اب میں نبی کریم ﷺ کا نائب ہوں چنانچہ انہوں نے اس پر قبضہ میں رکھ کر اس طرز عمل کو جاری رکھا جو نبی کریم ﷺ کا اس میں تھا۔ اللہ تعالیٰ نے ابوبکر رضی اللہ عنہ کو بھی وفات دی تو میں نے کہا کہ میں نبی کریم ﷺ کے نائب کا نائب ہوں۔ میں بھی دو سال سے اس پر قابض ہوں اور اس مال میں وہی کرتا ہوں جو رسول اللہ ﷺ اور ابوبکر رضی اللہ عنہ نے کیا۔ پھر آپ دونوں میرے پاس آئے ہو۔ آپ دونوں کی بات ایک ہے اور معاملہ بھی ایک ہی ہے۔ آپ ( عباس رضی اللہ عنہ ) میرے پاس اپنے بھتیجے کی میراث سے اپنا حصہ لینے آئے ہو اور آپ ( علی رضی اللہ عنہ ) اپنی بیوی کا حصہ لینے آئے ہو جو ان کے والد کی طرف سے انہیں ملتا۔ میں کہتا ہوں کہ اگر آپ دونوں چاہتے ہیں تو میں اسے آپ کو دے سکتا ہوں لیکن آپ لوگ اس کے سوا کوئی اور فیصلہ چاہتے ہیں تو اس ذات کی قسم جس کے حکم سے آسمان و زمین قائم ہیں، میں اس مال میں اس کے سوا اور کوئی فیصلہ نہیں کر سکتا، قیامت تک، اگر آپ اس کے مطابق عمل نہیں کر سکتے تو وہ جائیداد مجھے واپس کر دیجئیے میں اس کا بھی بندوبست کر لوں گا۔
hum se yahya bin bakeer ne bayan kiya, kaha hum se leith bin saad ne bayan kiya, in se aqil ne, in se ibn shahab ne bayan kiya ke mujhe malik bin aous bin haddan ne khabar di ke muhammad bin jubair bin mattam ne mujh se malik bin aous ki is hadees ka ek hissa zikr kiya tha. phir main khud malik bin aous ke paas gaya aur un se yeh hadees poochi to unhon ne bayan kiya ke main umar (رضي الله تعالى عنه) ki khidmat mein hazir hua phir un ke haajib yarafa ne ja kar un se kaha ke usman, abdul rahman bin zubair aur saad aap ke paas ana chahte hain? unhon ne kaha ke acha aane do. chananchh unhen andar aane ki ijazat de di. phir kaha, kya aap ali w abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ko bhi aane ki ijazat denge? kaha ke han aane do. chananchh abbas (رضي الله تعالى عنه) ne kaha ke amirul momineen mere aur ali (رضي الله تعالى عنه) ke darmiyan faisla kar dijiye. umar (رضي الله تعالى عنه) ne kaha main tumhen allah ki qasam deta hun jis ke hukm se aasman o zameen qaim hain kya tumhen maloom hai ke rasoolallah salallahu alaihi wasallam ne farmaya tha ke hamari wirasat taqseem nahin hoti jo kuchh hum chhoren woh sab rahe allah sadaqah hai? is se murad nabi kareem salallahu alaihi wasallam ki khud apni hi zaat thi. jumla hazireen bole ke ji han, nabi kareem salallahu alaihi wasallam ne yeh irshshad farmaya tha. phir umar, ali aur abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a ki taraf mutawajjeh hue aur poocha, kya tumhen maloom hai ke nabi kareem salallahu alaihi wasallam ne yeh farmaya tha? unhon ne bhi tasdeeq ki ke nabi kareem salallahu alaihi wasallam ne yeh irshshad farmaya tha. umar (رضي الله تعالى عنه) ne farmaya phir main ab aap logo se is mamla mein guftgu karoonga. allah taala ne is feh ke mamla mein nabi kareem salallahu alaihi wasallam ke liye kuchh hisse makhsoos kar diye jo aap ke siwa kisi aur ko nahin milta tha. chananchh allah taala ne farmaya tha «ma afa allah ala rasulihi» se irshshad «qadir» tak. yeh to khas nabi kareem salallahu alaihi wasallam ka hissa tha. allah ki qasam! nabi kareem salallahu alaihi wasallam ne ise tumhare liye hi makhsoos kiya tha aur tumhare siwa kisi ko is per tarjeeh nahin di thi, tumhen ko is mein se dete the aur taqseem karte the. aakhir is mein se yeh maal baqi reh gaya aur nabi kareem salallahu alaihi wasallam is mein se apne ghar walon ke liye sal bhar ka kharcha lete the, is ke baad jo kuchh baqi bachta usse in masarif mein kharch karte jo allah ke muqarrar karde. nabi kareem salallahu alaihi wasallam ka yeh tarz e amal aap ki zindagi bhar raha. main aap ko allah ki qasam de kar kehta hun, kya aap logo ko maloom hai? logo ne kaha ke ji han. phir aap ne ali aur abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a se poocha, main allah ki qasam de kar poochta hun kya aap logo ko yeh maloom hai? unhon ne bhi kaha ke ji han. phir nabi kareem salallahu alaihi wasallam ki wafat ho gai aur abu bakar (رضي الله تعالى عنه) ne kaha ke ab main nabi kareem salallahu alaihi wasallam ka naib hun chananchh unhon ne is per qabza mein rakh kar is tarz e amal ko jari rakha jo nabi kareem salallahu alaihi wasallam ka is mein tha. allah taala ne abu bakar (رضي الله تعالى عنه) ko bhi wafat di to main ne kaha ke main nabi kareem salallahu alaihi wasallam ke naib ka naib hun. main bhi do saal se is per qabiz hun aur is maal mein wahi karta hun jo rasoolallah salallahu alaihi wasallam aur abu bakar (رضي الله تعالى عنه) ne kiya. phir aap dono mere paas aaye ho. aap dono ki baat ek hai aur mamla bhi ek hi hai. aap ( abbas (رضي الله تعالى عنه) ) mere paas apne bhatije ki miras se apna hissa lene aaye ho aur aap ( ali (رضي الله تعالى عنه) ) apni biwi ka hissa lene aaye ho jo un ke wald ki taraf se unhen milta. main kehta hun ke agar aap dono chahte hain to main ise aap ko de sakta hun lekin aap log is ke siwa koi aur faisla chahte hain to is zaat ki qasam jis ke hukm se aasman o zameen qaim hain, main is maal mein is ke siwa aur koi faisla nahin kar sakta, qiyaamat tak, agar aap is ke mutabiq amal nahin kar sakte to woh jaidad mujhe wapas kar dijiye main is ka bhi bandobast kar loonga.