20.
Book of Penal Laws
٢٠-
كِتَابُ الْحُدُودِ


Chapter on the Punishment for False Accusation (Qadhf)

بَابُ حَدِّ الْقَذْفِ

Sahih Ibn Hibban 4451

Anas bin Malik narrated, "The first case of Li'an (cursing) in Islam was that Hilal bin Umayya accused his wife before the Prophet (ﷺ) of committing adultery with Sharik bin Sahma'. The Prophet (ﷺ) said, "Produce four witnesses, otherwise, the punishment of lashing will be inflicted on you." He said, "O Messenger of Allah! Allah knows that I am telling the truth. Let Allah reveal something which will save my back from being lashed." So, Allah revealed: {And those who accuse their wives, and have no witnesses except themselves...}. The Prophet (ﷺ) called him and said, "Testify four times by Allah that you are of those who are truthful in your accusation." He testified four times. Then (for the fifth time) the Prophet (ﷺ) said to him, "The curse of Allah be upon you if you are of the liars in your accusation against her." He did so. Then the Messenger of Allah (ﷺ) called her and said, "O woman! Testify four times by Allah that he is among the liars in what he has accused you of." She testified four times. Then he said to her (for the fifth time), "The wrath of Allah be upon you if he is among the truthful in what he has accused you of." When she reached the fourth or fifth time, she kept silent for a while, so that they thought she would confess. Then she said, "I will not bring dishonor to my family. I shall have to endure it today." So she stuck to her statement. Thereupon the Messenger of Allah (ﷺ) separated them and said, "Look! If she gives birth to a child with curly hair and thin legs, the child is for Sharik bin Sahma'. But if she delivers a child who is white with blue eyes, the child is for Hilal bin Umayya'. " She delivered a child with curly hair and thin legs. Thereupon the Messenger of Allah (ﷺ) said, "Were it not for what has been revealed in Allah's Book (regarding Li'an), I would have passed a judgement against them (i.e. I would have punished both of them).'"

انس بن مالک رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ ’’ اسلام میں پہلا لعان کا واقعہ ہلال بن امیہ کا ہوا، جنہوں نے اپنی بیوی کا ذکر نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کے سامنے شریک بن سحمہ کے ساتھ زنا کرنے کا کیا تھا۔ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ’’چار گواہ پیش کرو ورنہ تم پر حد قذف جاری کی جائے گی۔‘‘ انہوں نے عرض کیا: ’’اللہ کے رسول! اللہ تعالیٰ جانتا ہے کہ میں سچ کہہ رہا ہوں۔ اللہ تعالیٰ ایسا کچھ ظاہر فرما دے جس سے میری پیٹھ کوڑوں سے بچ جائے۔‘‘ تو اللہ تعالیٰ نے یہ آیت نازل فرمائی: {وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُمْ شُهَدَاءُ إِلَّا أَنْفُسُهُمْ} ’’اور جو لوگ اپنی بیویوں پر تہمت لگاتے ہیں اور ان کے پاس اپنی ذات کے سوا کوئی گواہ نہیں۔‘‘ (النور:۶) تو نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے انہیں بلایا اور فرمایا: ’’چار مرتبہ اللہ کی قسم کھا کر کہو کہ تم اپنی تہمت میں سچے ہو۔‘‘ انہوں نے چار مرتبہ گواہی دی۔ پھر پانچویں مرتبہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے ان سے فرمایا: ’’اللہ کی لعنت تم پر ہو اگر تم اپنی تہمت میں جھوٹے ہو۔‘‘ انہوں نے یہ بھی کہہ دیا۔ پھر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ان (کی بیوی) کو بلایا اور فرمایا: ’’اے عورت! چار مرتبہ اللہ کی قسم کھا کر کہو کہ یہ شخص جس الزام میں تم پر تہمت لگا رہا ہے اس میں جھوٹا ہے۔‘‘ اس عورت نے چار مرتبہ گواہی دی، پھر آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے (پانچویں مرتبہ) فرمایا: ’’اللہ کا غضب تم پر ہو اگر یہ شخص جس الزام میں تمہیں ملزم ٹھہراتا ہے اس میں سچا ہے۔‘‘ جب وہ چوتھی یا پانچویں مرتبہ پر پہنچی تو کچھ دیر خاموش رہی یہاں تک کہ لوگوں نے سمجھا کہ اب وہ اقرار کر लेगी۔ پھر اس نے کہا: ’’میں اپنے خاندان پر توہین کا داغ نہیں لگاؤں گی۔ میں آج اسے برداشت کر لوں گی۔‘‘ چنانچہ وہ اپنے بیان پر قائم رہی۔ اس پر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ان دونوں کو (ایک دوسرے) سے جدا کر دیا اور فرمایا: ’’دیکھو! اگر یہ (عورت) گھونگرے بالوں والا اور پتلے پنڈلیوں والا بچہ جنے تو وہ شریک بن سحمہ کا ہوگا اور اگر یہ سفید رنگ اور نیلی آنکھوں والا بچہ جنے تو وہ ہلال بن امیہ کا ہوگا۔‘‘ چنانچہ اس نے گھونگرے بالوں اور پتلے پنڈلیوں والا بچہ جنا تو رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ’’اگر اللہ کی کتاب میں لعان کے بارے میں یہ حکم نازل نہ ہوا ہوتا تو میں ان (دونوں) پر حد جاری کر دیتا (یعنی دونوں کو سزا دیتا)۔‘‘

Anas bin Malik Radi Allahu Anhu bayan karte hain ki ''Islam mein pehla lian ka waqea Hilal bin Umayya ka hua, jinhen ne apni biwi ka zikar Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ke samne Sharik bin Sahma ke sath zina karne ka kiya tha. Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: ''Chaar gawah pesh karo warna tum par hadd qazaf jari ki jayegi.'' Unhon ne arz kiya: ''Allah ke Rasool! Allah Ta'ala janta hai ki mein sach keh raha hun. Allah Ta'ala aisa kuchh zahir farma de jis se meri peeth koodon se bach jaye.'' To Allah Ta'ala ne ye ayat nazil farmaee: {وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُمْ شُهَدَاءُ إِلَّا أَنْفُسُهُمْ} ''Aur jo log apni biwiyon par tohmat lagate hain aur unke paas apni zaat ke siwa koi gawah nahin.'' (An-Noor:6) To Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne unhen bulaya aur farmaya: ''Chaar martaba Allah ki qasam kha kar kaho ki tum apni tohmat mein sache ho.'' Unhon ne chaar martaba gawahi di. Phir panchwen martaba Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne unse farmaya: ''Allah ki laanat tum par ho agar tum apni tohmat mein jhute ho.'' Unhon ne ye bhi keh diya. Phir Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne un (ki biwi) ko bulaya aur farmaya: ''Aye aurat! Chaar martaba Allah ki qasam kha kar kaho ki yeh shakhs jis ilzaam mein tum par tohmat laga raha hai us mein jhuta hai.'' Iss aurat ne chaar martaba gawahi di, phir Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne (panchwen martaba) farmaya: ''Allah ka ghazab tum par ho agar yeh shakhs jis ilzaam mein tumhen mulzim thahrata hai uss mein sacha hai.'' Jab wo chauthi ya panchwen martaba par pahunchi to kuchh der khamosh rahi yahan tak ki logon ne samjha ki ab wo iqrar kar legi. Phir usne kaha: ''Mein apne khandan par toheen ka daagh nahin lagaongi. Mein aaj ise bardasht kar loongi.'' Chunache wo apne bayan par qaem rahi. Iss par Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne un donon ko (ek dusre) se juda kar diya aur farmaya: ''Dekho! Agar ye (aurat) ghungrale baalon wala aur patle pandiliyon wala bachcha jane to wo Sharik bin Sahma ka hoga aur agar ye safed rang aur neeli aankhon wala bachcha jane to wo Hilal bin Umayya ka hoga.'' Chunache usne ghungrale baalon aur patle pandiliyon wala bachcha jana to Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: ''Agar Allah ki kitaab mein lian ke bare mein ye hukum nazil na hua hota to mein in (donon) par hadd jari kar deta (yani donon ko saza deta).''

أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْمُثَنَّى قَالَ حَدَّثَنَا مُسْلِمُ بْنُ أَبِي مُسْلِمٍ الْجَرْمِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مَخْلَدُ بْنُ الْحُسَيْنِ عَنْ هِشَامِ بْنِ حَسَّانَ عَنِ ابْنِ سِيرِينَ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ أَوَّلُ لِعَانٍ فِي الْإِسْلَامِ أَنَّ شَرِيكَ بْنَ سَحْمَاءَ أَقْذَفَهُ هِلَالُ بْنُ أُمَيَّةَ بِامْرَأَتِهِ فَرَفَعَهُ إِلَى النَّبِيِّ ﷺ فَقَالَ النَّبِيُّ ﷺ «يَا هِلَالُ أَرْبَعَةُ شُهُودٍ وَإِلَّا فَحَدٌّ فِي ظَهْرِكَ» قَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ أَنِّي صَادِقٌ وَلَيُنْزِلَنَّ اللَّهُ عَلَيْكَ مَا يُبَرِّئُ ظَهْرِي مِنَ الْجَلْدِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ {وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ} إِلَى آخِرِ الْآيَةِ فَدَعَاهُ النَّبِيُّ ﷺ فَقَالَ «اشْهَدْ بِاللَّهِ إِنَّكَ لِمَنِ الصَّادِقِينَ فِيمَا رَمَيْتَهَا بِهِ مِنَ الزِّنَى» فَشَهِدَ بِذَلِكَ أَرْبَعَ شَهَادَاتٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ فِي الْخَامِسَةِ «وَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَيْكَ إِنْ كُنْتَ مِنَ الْكَاذِبِينَ فِيمَا رَمَيْتَهَا بِهِ مِنَ الزِّنَى» فَفَعَلَ ثُمَّ دَعَاهَا رَسُولُ اللَّهِ ﷺ فَقَالَ «قَوْمِي اشْهَدِي بِاللَّهِ إِنَّهُ لِمَنِ الْكَاذِبِينَ فِيمَا رَمَاكَ بِهِ مِنَ الزِّنَى» فَشَهِدَتْ بِذَلِكِ أَرْبَعَ شَهَادَاتٍ ثُمَّ قَالَ لَهَا فِي الْخَامِسَةِ «وَغَضَبُ اللَّهِ عَلَيْكِ إِنْ كَانَ مِنَ الصَّادِقِينَ فِيمَا رَمَاكِ بِهِ مِنَ الزِّنَى» فَلَمَّا كَانَ فِي الرَّابِعَةِ أَوِ الْخَامِسَةِ فَسَكَتَتْ سَكْتَةً حَتَّى ظَنُّوا أَنَّهَا سَتَعْتَرِفُ ثُمَّ قَالَتْ لَا أَفْضَحُ قَوْمِي سَائِرَ الْيَوْمِ فَمَضَتْ عَلَى الْقَوْلِ فَفَرَّقَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ بَيْنَهُمَا وَقَالَ «انْظُرُوا إِنْ جَاءَتْ بِهِ جَعْدًا حَمْشَ السَّاقَيْنِ فَهُوَ لِشَرِيكِ بْنِ سَحْمَاءَ وَإِنْ جَاءَتْ بِهِ أَبْيَضَ سَبِطًا قَضِئَ الْعَيْنَيْنِ فَهُوَ لِهِلَالِ بْنِ أُمَيَّةَ» فَجَاءَتْ بِهِ آدَمَ جَعْدًا حَمْشَ السَّاقَيْنِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ﷺ «لَوْلَا مَا نَزَلَ فِيهِمَا مِنْ كِتَابِ اللَّهِ لَكَانَ لِي وَلَهُمَا شَأْنٌ»