1.
The Book of Ablution
١-
كِتَابُ الْوُضُوءِ


Chapter on Mentioning the Evidence that Allah, the Mighty and Majestic, Only Made Wudu Obligatory for Some of Those Standing for Prayer, Not for All Who Stand for Prayer

بَابُ ذِكْرِ الدَّلِيلِ عَلَى أَنَّ اللَّهَ- عَزَّ وَجَلَّ- إِنَّمَا أَوْجَبَ الْوُضُوءَ عَلَى بَعْضِ الْقَائِمِينَ إِلَى الصَّلَاةِ لَا عَلَى كُلِّ قَائِمٍ إِلَى الصَّلَاةِ

Sahih Ibn Khuzaymah 12

It is narrated on the authority of Sayyiduna Buraidah (may Allah be pleased with him) that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) used to perform ablution for every prayer. Then, when the day of the conquest of Makkah came, he (peace and blessings of Allah be upon him) performed ablution and wiped over his socks and offered several prayers with a single ablution. Sayyiduna Umar (may Allah be pleased with him) submitted to him (peace and blessings of Allah be upon him), "O Messenger of Allah, (today) you have done something that you did not do before." He (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Umar, I did this knowingly." (To show that it is not necessary to perform ablution again for every prayer if the ablution remains valid). This is the narration of Abdur Rahman bin Mahdi.


Grade: Sahih

سیدنا بریدہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم ہر نماز کے وقت وضو کیا کرتے تھے۔ پھر جب فتح مکّہ کا دن آیا تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے وضو کیا اور اپنے موزوں پر مسح کیا اور ایک ہی وضو سے کئی نمازیں ادا کیں۔ سیدنا عمر رضی اللہ عنہ نے آپ صلی اللہ علیہ وسلم سے عرض کی کہ اے اللہ کے رسول، (آج) آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے ایسا عمل کیا ہے جو آپ صلی اللہ علیہ وسلم پہلے نہیں کیا کرتے تھے۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”عمر، میں نے ایسا جان بوجھ کر کیا ہے۔“ (یہ بتانے کے لیے کہ وضو باقی ہو تو ہر نماز کے لیے دوبارہ وضو کرنا ضروری نہیں ہے۔) یہ عبدالرحمان بن مہدی کی روایت ہے۔

Sayyidina Buraidah raziallahu anhu se riwayat hai ki Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam har namaz ke waqt wuzu kiya karte thay. Phir jab Fath Makkah ka din aaya to aap sallallahu alaihi wasallam ne wuzu kiya aur apne mozon par masah kiya aur ek hi wuzu se kai namazen ada keen. Sayyidina Umar raziallahu anhu ne aap sallallahu alaihi wasallam se arz ki ke aye Allah ke Rasul, (aaj) aap sallallahu alaihi wasallam ne aisa amal kiya hai jo aap sallallahu alaihi wasallam pehle nahin karte thay. Aap sallallahu alaihi wasallam ne farmaya: "Umar, maine aisa jaan boojh kar kiya hai." (Yeh batane ke liye ki wuzu baqi ho to har namaz ke liye dobara wuzu karna zaroori nahin hai.) Yeh Abdur Rahman bin Mahdi ki riwayat hai.

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ ، حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ ، عَنْ سُفْيَانَ . ح وَحَدَّثَنَا أَبُو مُوسَى ، حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ يَعْنِي ابْنَ مَهْدِيٍّ ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ ، عَنْ عَلْقَمَةَ بْنِ مَرْثَدٍ ، عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ بُرَيْدَةَ ، عَنْ أَبِيهِ ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ" كَانَ يَتَوَضَّأُ عِنْدَ كُلِّ صَلاةٍ، فَلَمَّا كَانَ يَوْمُ الْفَتْحِ، تَوَضَّأَ وَمَسَحَ عَلَى خُفَّيْهِ، وَصَلَّى الصَّلَوَاتِ بِوُضُوءٍ وَاحِدٍ" ، فَقَالَ لَهُ عُمَرُ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، إِنَّكَ فَعَلْتَ شَيْئًا لَمْ تَكُنْ تَفْعَلُهُ، قَالَ:" إِنِّي عَمْدًا فَعَلْتُهُ يَا عُمَرُ". هَذَا حَدِيثُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ مَهْدِيٍّ

Sahih Ibn Khuzaymah 13

Narrated Sayyiduna Buraidah (RA), he said: The Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) would perform ablution for every prayer, except the prayer on the Day of the Conquest of Makkah. (On that day) he (peace and blessings of Allah be upon him) was busy, so he (peace and blessings of Allah be upon him) combined Zuhr and Asr (prayers) with one ablution.


Grade: Sahih

سیدنا بریدہ رضی اللہ عنہ سے روایت ہے وہ کہتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم فتح مکّہ کے دن کے سوا ہر نماز کے لیے وضو کیا کرتے تھے۔ (‏‏‏‏اس روز) آپ صلی اللہ علیہ وسلم مشغول ہو گئے تھے تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے ایک ہی وضو سے ظہر اور عصر (‏‏‏‏کی نمازوں) کو جمع کر کے ادا کیا۔

Sayyidina Buraidah Raziallahu Anhu se riwayat hai woh kehte hain ke Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam Fath Makkah ke din ke siwa har namaz ke liye wuzu kiya karte the. (Iss roz) Aap Sallallahu Alaihi Wasallam mashgool ho gaye the to Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne ek hi wuzu se Zuhr aur Asr (ki namaazon) ko jama kar ke ada kiya.

حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ الدِّرْهَمِيُّ بِخَبَرٍ غَرِيبٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا مُعْتَمِرٌ ، عَنْ سُفْيَانَ الثَّوْرِيِّ ، عَنْ مُحَارِبِ بْنِ دِثَارٍ ، عَنِ ابْنِ بُرَيْدَةَ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ:" كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَتَوَضَّأُ لِكُلِّ صَلاةٍ، إِلا يَوْمَ فَتْحِ مَكَّةَ، فَإِنَّهُ شُغِلَ، فَجَمَعَ بَيْنَ الظُّهْرِ وَالْعَصْرِ بِوَضُوءٍ وَاحِدٍ"

Sahih Ibn Khuzaymah 14

Hazrat Sulaiman narrates from his father Sayyidina Buraidah (may Allah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) used to perform ablution for every prayer. Then, on the day of the conquest of Makkah, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) offered all the prayers with a single ablution. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that no one except Mu'ammar and Wakee narrated this hadith with a connected chain of narration going back to Imam Sufyan Thawri. The narrators other than Mu'ammar and Wakee, who were students of Imam Sufyan Thawri, narrated this hadith from Imam Sufyan, who narrated it from Muharib, who narrated it from Sulaiman ibn Buraidah, who narrated it from the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). Although Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) considered the chain of narration and its connection to be sound, he still declared this hadith to be extremely weak (gharib).


Grade: Sahih

حضرت سلیمان اپنے والد سیدنا بریدہ رضی اللہ عنہ سے روایت کرتے ہیں کہ نبی صلی اللہ علیہ وسلم ہر نماز کے لیے وضو کیا کرتے تھے۔ پھر فتح مکہ والے دن آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے تمام نمازیں ایک ہی وضو سے ادا کیں۔ امام ابوبکر رحمہ الله فرماتے ہیں کہ معمر اور وکیع کے سوا کسی نے یہ روایت امام سفیان ثوری سے مسند بیان نہیں کی۔ امام سفیان ثوری کے شاگرد معمر اور وکیع کے علاوہ دوسرے راویوں نے یہ روایت امام سفیان سے، انہوں نے محارب سے انہوں نے سلیمان بن بریدہ سے اور انہوں نے نبی صلی اللہ علیہ وسلم سے بیان کی ہے۔ جلیل القدر معتمر اور وکیع نے اگرچہ سند اور اس کے اتصال کو حفظ کیا ہے مگر یہ روایت نہایت غریب ہے۔

Hazrat Suleman apne walid Sayyidna Buraidah Radi Allahu Anhu se riwayat karte hain ki Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam har namaz ke liye wuzu kiya karte thay. Phir Fath Makkah wale din Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne tamam namazen ek hi wuzu se ada keen. Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki Muammar aur Wakee ke siwa kisi ne ye riwayat Imam Sufyan Sauri se musnad bayan nahin ki. Imam Sufyan Sauri ke shagird Muammar aur Wakee ke ilawa dusre rawion ne ye riwayat Imam Sufyan se, unhon ne Muharib se unhon ne Suleman bin Buraidah se aur unhon ne Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam se bayan ki. Jalil-ul-qadr Muammar aur Wakee ne agarche sanad aur iske ittisal ko hifz kiya hai magar ye riwayat nihayat ghareeb hai.

حَدَّثَنَا أَبُو عَمَّارٍ ، حَدَّثَنَا وَكِيعُ بْنُ الْجَرَّاحِ ، عَنْ سُفْيَانَ ، عَنْ مُحَارِبِ بْنِ دِثَارٍ ، عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ بُرَيْدَةَ ، عَنْ أَبِيهِ ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ " يَتَوَضَّأُ لِكُلِّ صَلاةٍ، فَلَمَّا كَانَ يَوْمُ فَتْحِ مَكَّةَ، صَلَّى الصَّلَوَاتِ كُلَّهَا بِوَضُوءٍ وَاحِدٍ" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: لَمْ يُسْنِدْ هَذَا الْخَبَرَ عَنِ الثَّوْرِيِّ أَحَدٌ نَعْلَمُهُ غَيْرُ الْمُعْتَمِرِ، وَوَكِيعٍ. رَوَاهُ أَصْحَابُ الثَّوْرِيِّ، وَغَيْرُهُمَا، عَنْ سُفْيَانَ، عَنْ مُحَارِبٍ، عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ بُرَيْدَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَإِنْ كَانَ الْمُعْتَمِرُ وَوَكِيعٌ مَعَ جَلالَتِهِمَا حَفِظَا هَذَا الإِسْنَادَ وَاتِّصَالَهُ، فَهُوَ خَبَرٌ غَرِيبٌ