2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter on the severity of delaying the Maghrib prayer.

بَابُ التَّغْلِيظِ فِي تَأْخِيرِ صَلَاةِ الْمَغْرِبِ،

Sahih Ibn Khuzaymah 339

Hazrat Murthad bin Abdullah Yazni (R.A.) narrated that Sayyiduna Ayub (R.A.) came to us while we were participating in Jihad and Sayyiduna Uqbah bin Amir (R.A.) was the governor of Egypt in those days. He (Hazrat Uqbah R.A.) offered Maghrib prayer late. So, Sayyiduna Abu Ayyub (R.A.) went to him and said, “O Uqbah! Which prayer is this?” He replied, “We were busy (so it got delayed).” He (Hazrat Abu Ayyub R.A.) said, “By Allah! I have no problem (with offering prayer late), but people would assume that you have seen the Messenger of Allah (ﷺ) offering prayer like this (delaying it). I heard the Messenger of Allah (ﷺ) saying, ‘My Ummah will remain upon goodness or upon the natural way as long as they do not delay Maghrib prayer until the stars begin to appear in the sky.’” These are the words of the Hadith of Darqee. In the narration of Mu'ammal and Afzal bin Yaqub, it is stated, “Did you not hear the Messenger of Allah (ﷺ) saying, ‘My Ummah will always remain upon goodness…?’” Imam Abu Bakr (R.A.) narrated the aforementioned Hadith with the chain of Muhammad bin Musa Harish and said, “Did you not hear the Messenger of Allah (ﷺ) saying, ‘My Ummah will always remain upon goodness or upon the natural way as long as they do not delay Maghrib prayer until the stars begin to appear in the sky?’” So, he (Hazrat Uqbah R.A.) said, “Why not? (I have heard it).”


Grade: Hasan

حضرت مرثد بن عبداللہ یزنی رحمہ اللہ بیان کرتے ہیں کہ سیدنا ایوب رضی اللہ عنہ جہاد کرتے ہوئے ہمارے پاس آئے جبکہ اُن دنوں مصر کے گورنر سیدنا عقبہ بن عامر رضی اللہ عنہ تھے۔ تو اُنہوں نے مغرب کی نماز تاخیرسے ادا کی، تو سیدنا ابو ایوب رضی اللہ عنہ اُن کے پاس گئے اور فرمایا کہ اے عقبہ یہ کونسی نماز ہے؟ تو انہوں نے جواب دیا کہ ہم مشغول تھے (اس لئے تاخیر ہوگئی) تو اُنہوں نے فرمایا کہ اللہ کی قسم، مجھے کوئی مشکل نہیں مگر لوگ یہ گمان کریں گے کہ آپ نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کواسی طرح (نماز مؤخر) کرتے ہوئے دیکھا ہے۔ میں نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کوفرماتے ہوئے سنا ہے کہ ”میری اُمّت ہمیشہ خیرو بھلائی یا فرمایا کہ فطرت پررہے گی، جب تک وہ نماز مغرب کوستاروں کا جمگٹھا ہونے تک مؤخر نہیں کریں گے۔ یہ دورقی کی حدیث کے الفاظ ہیں۔ مؤمل اور افضل بن یعقوب کی روایت میں ہے کہ کیا آپ نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کو فرماتے ہوئے نہیں سنا کہ میری اُمّت ہمیشہ خیرو بھلائی پر رہے گی۔۔۔۔ امام ابوبکر رحمہ اللہ محمد بن موسیٰ حرشی کی سند سے مذکورہ بالا روایت بیان کرتے ہیں۔ اور کہا کہ کیا آپ نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کوفرماتے ہوئے نہیں سنا کہ ”میری اُمّت ہمیشہ خیرو بھلائی یا فطرت پر رہے گی جب تک وہ نماز مغرب کو ستاروں کا جمگٹھے ہونے تک مؤخر نہیں کریں گے، تو اُنہوں نے کہا کہ کیوں نہیں (میں نے سُنا ہے)۔

Hazrat Murthad bin Abdullah Yazni rehmatullah alaih bayan karte hain ke Sayyiduna Ayyub radi Allahu anhu jihad karte hue hamare pass aae jabke un dino Misr ke governor Sayyiduna Uqba bin Amir radi Allahu anhu the. To unhon ne Maghrib ki namaz takhir se ada ki, to Sayyiduna Abu Ayyub radi Allahu anhu unke pass gaye aur farmaya ke ae Uqba yeh kaunsi namaz hai? To unhon ne jawab diya ke hum mashgool the (is liye takhir hogayi) to unhon ne farmaya ke Allah ki qasam, mujhe koi mushkil nahin magar log ye guman karenge ke aap ne Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam ko isi tarah (namaz moakhir) karte hue dekha hai. Maine Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam ko farmate hue suna hai ke "Meri ummat hamesha khair o bhalayi ya farmaya ke fitrat par rahegi, jab tak wo namaz Maghrib ko sitaron ka jhund hone tak moakhir nahin karenge. Yeh duraqi ki hadees ke alfaz hain. Moomal aur Afzal bin Yaqoob ki riwayat mein hai ke kya aap ne Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam ko farmate hue nahin suna ke meri ummat hamesha khair o bhalayi par rahegi.... Imam Abu Bakr rehmatullah alaih Muhammad bin Musa Harsi ki sanad se mazkura bala riwayat bayan karte hain. Aur kaha ke kya aap ne Rasul Allah sallallahu alaihi wasallam ko farmate hue nahin suna ke "Meri ummat hamesha khair o bhalayi ya fitrat par rahegi jab tak wo namaz Maghrib ko sitaron ka jhund hone tak moakhir nahin karenge, to unhon ne kaha ke kyun nahin (maine suna hai).

نا يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ ، وَمُؤَمَّلُ بْنُ هِشَامٍ الْيَشْكُرِيُّ ، قَالا: حَدَّثَنَا ابْنُ عُلَيَّةَ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْحَاقَ . ح وَحَدَّثَنَا الْفَضْلُ بْنُ يَعْقُوبَ الْجَزَرِيُّ ، نا عَبْدُ الأَعْلَى ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْحَاقَ ، حَدَّثَنِي يَزِيدُ بْنُ أَبِي حَبِيبٍ ، عَنْ مَرْثَدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْيَزَنِيِّ ، قَالَ: قَدِمَ عَلَيْنَا أَبُو أَيُّوبَ غَازِيًا، وَعُقْبَةُ بْنُ عَامِرٍ يَوْمَئِذٍ عَلَى مِصْرَ، فَأَخَّرَ الْمَغْرِبَ، فَقَامَ إِلَيْهِ أَبُو أَيُّوبَ، فَقَالَ: مَا هَذِهِ الصَّلاةُ يَا عُقْبَةُ؟ فَقَالَ: شُغِلْنَا، فَقَالَ: أَمَا وَاللَّهِ، مَا بِي إِلا أَنْ يَظُنَّ النَّاسُ أَنَّكَ رَأَيْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصْنَعُ هَكَذَا، سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: " لا تَزَالُ أُمَّتِي بِخَيْرٍ أَوْ عَلَى الْفِطْرَةِ، مَا لَمْ يُؤَخِّرُوا الْمَغْرِبَ حَتَّى تَشْتَبِكَ النُّجُومُ" . هَذَا لَفْظُ حَدِيثِ الدَّوْرَقِيِّ، وَقَالَ الْمُؤَمَّلُ , وَالْفَضْلُ بْنُ يَعْقُوبَ: أَمَا سَمِعْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:" لا تَزَالُ أُمَّتِي. نا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى الْحَرَشِيُّ ، نا زِيَادُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ ، نا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ ، عَنْ يَزِيدَ بْنِ أَبِي حَبِيبٍ : فَذَكَرَ الْحَدِيثَ، وَقَالَ: أَمَا سَمِعْتَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ:" لا تَزَالُ أُمَّتِي بِخَيْرٍ أَوْ عَلَى الْفِطْرَةِ مَا لَمْ يُؤَخِّرُوا الْمَغْرِبَ حَتَّى تَشْتَبِكَ النُّجُومُ؟" قَالَ: بَلَى

Sahih Ibn Khuzaymah 340

Sayyiduna Abbas ibn Abdul Muttalib, may Allah be pleased with him, narrated that the Holy Prophet, peace and blessings be upon him, said: "My Ummah will remain upon natural disposition as long as they do not delay the Maghrib prayer until the stars gather." Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, said that the Prophet's, peace and blessings be upon him, saying: "My Ummah will remain upon goodness as long as they do not delay the Maghrib prayer until the stars gather together," is evidence because in the hadith of Abdullah ibn Umar ibn al-Khattab, the Prophet, peace and blessings be upon him, said: "The time for Maghrib prayer is until the redness of twilight disappears." The gathering of stars occurs long before the disappearance of twilight. Many rak'ahs, more than four, can be offered after the gathering of the stars and before the disappearance of twilight.


Grade: Sahih

سیدنا عباس بن مطلب رضی اللہ عنہ نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم سے روایت کرتے ہیں کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”میری اُمّت ہمیشہ فطرت پر رہے گی جب تک وہ نماز مغرب کو ستاروں کے جمگٹھے ہونے تک مؤخر نہ کریں۔“ امام ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے فرمان ”میری اُمّت ہمیشہ خیر و بھلائی کے ساتھ رہے گی جب تک وہ ستاروں کے باہم جڑ جانے تک نماز مغرب کو مؤخر نہ کریں“ میں یہ دلیل ہے کہ حضرت عبداللہ بن عمر و بن عا ص کی حدیث میں آپ صلی اللہ علیہ وسلم کے اس فرمان ”نمازمغر ب کا وقت شفق کی تیزی اور پھیلاؤ ہونے تک رہتا ہے۔“ جمگٹھا شفق غائب ہونے سے بہت پہلے ہو جاتا ہے۔ ستاروں کے جمگھٹے کے بعد اور شفق کے غائب ہونے سے پہلے بہت سی رکعات، چار رکعات سے زیادہ ادا کی جا سکتی ہیں۔

Sayyidna Abbas bin Muttalib Radi Allahu Anhu Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam se riwayat karte hain ki aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: “Meri ummat hamesha fitrat par rahegi jab tak woh namaz maghrib ko sitaron ke jamaghatha hone tak moakhar na karen.” Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki aap Sallallahu Alaihi Wasallam ke farmaan “Meri ummat hamesha khair o bhalayi ke sath rahegi jab tak woh sitaron ke baham jud jane tak namaz maghrib ko moakhar na karen” mein yeh daleel hai ki Hazrat Abdullah bin Umar o bin Aas Radi Allahu Anhuma ki hadees mein aap Sallallahu Alaihi Wasallam ke iss farmaan “Namaz Maghrib ka waqt shafaq ki tezi aur phelao hone tak rahta hai.” Jamaghatha shafaq ghaib hone se bahut pehle ho jata hai. Sitaron ke jamaghathe ke baad aur shafaq ke ghaib hone se pehle bahut si rakaten, chaar rakaten se zyada ada ki ja sakti hain.

نا أَبُو زُرْعَةَ ، نا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُوسَى ، نا عَبَّادُ بْنُ الْعَوَّامِ ، عَنْ عُمَرَ بْنِ إِبْرَاهِيمَ ، عَنْ قَتَادَةَ ، عَنِ الْحَسَنِ ، عَنِ الأَحْنَفِ بْنِ قَيْسٍ ، عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: " لا يَزَالُ أُمَّتِي عَلَى الْفِطَرِ، مَا لَمْ يُؤَخِّرُوا الْمَغْرِبَ حَتَّى تَشْتَبِكَ النُّجُومُ" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فِي قَوْلِهِ:" لا تَزَالُ أُمَّتِي بِخَيْرٍ، مَا لَمْ يُؤَخِّرُوا الْمَغْرِبَ حَتَّى تَشْتَبِكَ النُّجُومُ" , دَلالَةٌ عَلَى أَنَّ قَوْلَهُ فِي خَبَرِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ: وَوَقْتُ الْمَغْرِبِ مَا لَمْ يَسْقُطْ ثَوْرُ الشَّفَقِ، إِنَّمَا أَرَادَ وَقْتَ الْعُذْرِ وَالضَّرُورَةِ لا أَنْ يُتَعَمَّدَ تَأْخِيرُ صَلاةِ الْمَغْرِبِ إِلَى أَنْ تَقْرُبَ غَيْبُوبَةُ الشَّفَقِ، لأَنَّ اشْتِبَاكَ النُّجُومِ يَكُونُ قَبْلَ غَيْبُوبَةِ الشَّفَقِ بِوَقْتٍ طَوِيلٍ يُمْكِنُ أَنْ يُصَلَّى بَعْدَ اشْتِبَاكِ النُّجُومِ قَبْلَ غَيْبُوبَةِ الشَّفَقِ رَكَعَاتٌ كَثِيرَةٌ أَكْثَرُ مِنْ أَرْبَعِ رَكَعَاتٍ