4.
The Book of Friday (Prayer)
٤-
كِتَابُ الْجُمُعَةِ


1175.

1175.

Sahih Ibn Khuzaymah 1743

It was narrated from Abu Sa'eed al-Khudri that the Messenger of Allah (ﷺ) said: "Ghusl (bathing) on Friday is compulsory for every person who has reached puberty. He should also use miswak and put on perfume if available."


Grade: Sahih

سیدنا ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”ہر محتلم (بالغ) شخص پر جمعہ کے دن غسل کرنا واجب ہے اور اُسے مسواک کرنی اور حسب استظاعت خوشبو لگانی چاہیے ـ“

Sayyidina Abu Saeed Khudri Radi Allahu Anhu se riwayat hai ki Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: Har muhtalim (baligh) shakhs par Jumma ke din ghusl karna wajib hai aur usay miswak karni aur hasb-e-istita'at khushbu lagani chahie.

نا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبْدِ الْحَكَمِ ، أَخْبَرَنَا أَبِي , وَشُعَيْبٌ ، قَالا: أَخْبَرَنَا اللَّيْثُ ، عَنْ خَالِدٍ وَهُوَ ابْنُ يَزِيدَ , عَنِ ابْنِ أَبِي هِلالٍ وَهُوَ سَعِيدٌ , عَنْ أَبِي بَكْرِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ ، أَنَّ عَمْرَو بْنَ سُلَيْمٍ أَخْبَرَهُ , عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ ، عَنْ أَبِيهِ ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ:" إِنَّ الْغُسْلَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ عَلَى كُلِّ مُحْتَلِمٍ , وَالسِّوَاكَ , وَأَنْ يَمَسَّ مِنَ الطِّيبِ مَا يَقْدِرُ عَلَيْهِ"

Sahih Ibn Khuzaymah 1744

It is narrated on the authority of Sayyiduna Abu Sa'eed Khudri (may Allah be pleased with him) that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "It is obligatory for every adult male to take a bath on Friday, and if he has perfume, he should apply it."

سیدنا ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسو ل اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”ہر بالغ شخص پر جمعہ کے دن غسل کرنا واجب ہے اور اگر اُس پاس خوشبو ہو تو وہ خو شبو لگائے۔“

Sayyidina Abu Saeed Khudri Radi Allahu Anhu se riwayat hai keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: "Har baligh shakhs par jumma ke din ghusl karna wajib hai aur agar us paas khushbu ho to woh khushbu lagaye."

نا أَبُو يَحْيَى مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحِيمِ الْبَزَّازُ , أنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ رَجَاءٍ أَبُو عَمْرِو بْنُ الْبَصْرِيُّ ، حَدَّثَنَا سَعِيدُ بْنُ سَلَمَةَ ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ ، عَنْ أَبِي بَكْرِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ ، عَنْ عَمْرِو بْنِ سُلَيْمٍ ، عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: " غُسْلُ يَوْمِ الْجُمُعَةِ وَاجِبٌ عَلَى كُلِّ مُحْتَلِمٍ , وَيَمَسُّ طِيبًا إِنْ كَانَ عِنْدَهُ"

Sahih Ibn Khuzaymah 1745

Amr bin Salim narrated that he testifies the testimony of Abu Sa'eed al-Khudri, who said: The Messenger of Allah (ﷺ) said: "It is essential for every adult to take a bath on Friday, and that he should use siwak, and if perfume is available to him, he should apply it." Amr said: I bear witness to the bath that it is obligatory, but as for siwak, I do not know whether it is obligatory or not, but this is how the teacher narrated it to us.


Grade: Sahih

جناب عمرو بن سلیم کہتے ہیں کہ میں گواہی دیتا ہوں کہ سیدنا ابوسعید خدری رضی اللہ عنہ نے رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کے بارے میں گواہی دی کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ” ہر بالغ شخص پر جمعہ کے دن غسل کرنا واجب ہے، اور یہ کہ وہ مسواک کرے اور اگر اسے خوشبو میسر ہو تو خوشبو لگائے۔“ جناب عمرو کہتے ہیں کہ غسل کے بارے میں میں گواہی دیتا ہوں کہ وہ واجب ہے لیکن مسواک کرنے کے بارے میں مجھے معلوم نہیں کہ وہ واجب ہے یا نہیں، لیکن استادِ محترم نے ہمیں اسی طرح بیان کیا تھا۔

Janab Amr bin Saleem kehte hain keh mein gawahi deta hon keh Sayyiduna Abu Saeed Khudri Razi Allahu Anhu ne Rasool Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ke bare mein gawahi di keh Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: "Har baligh shakhs par Jumma ke din ghusl karna wajib hai, aur yeh keh woh miswak kare aur agar use khushbu muyassar ho to khushbu lagaye." Janab Amr kehte hain keh ghusl ke bare mein mein gawahi deta hon keh woh wajib hai lekin miswak karne ke bare mein mujhe maloom nahi keh woh wajib hai ya nahi, lekin ustaad e muhtaram ne humein isi tarah bayan kiya tha.

نا أَبُو يَحْيَى ، أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ ، حَدَّثَنَا حَرَمِيُّ بْنُ عُمَارَةَ ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ ، عَنْ أَبِي بَكْرِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ ، حَدَّثَنِي عَمْرُو بْنُ سُلَيْمٍ ، قَالَ: أَشْهَدُ عَلَى أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ ، أَنَّهُ شَهِدَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، أَنَّهُ قَالَ: " الْغُسْلُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَاجِبٌ عَلَى كُلِّ مُحْتَلِمٍ , وَأَنْ يَسْتَنَّ , وَأَنْ يَمَسَّ طِيبًا إِنْ وَجَدَ" . قَالَ عَمْرٌو: وَأَمَّا الْغُسْلُ فَأَشْهَدُ أَنَّهُ وَاجِبٌ , وَأَمَّا الاسْتِنَانُ فَاللَّهُ أَعْلَمُ: أَوَاجِبٌ هُوَ أَمْ لا؟ وَلَكِنْ هَكَذَا حَدَّثَ

Sahih Ibn Khuzaymah 1746

It is narrated on the authority of Sayyidina Jabir (may Allah be pleased with him) that the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “It is obligatory for every adult to take a bath on Friday.” Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that I do not deny that Muhammad bin Munkadar heard from Sayyidina Jabir (may Allah be pleased with him) that only the one who has experienced a wet dream is obligated to bathe, use fragrance, and clean their teeth. However, from the narration of his brother, Abu Bakr bin Munkadar, on the authority of Sayyidina Abu Saeed (may Allah be pleased with him), the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) mentioned the obligation of bathing and using perfume because Dawud bin Abi Hind narrated from Abu Zubair on the authority of Sayyidina Jabir (may Allah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “It is obligatory for every Muslim to take a bath one day a week, and that day is Friday.”


Grade: Sahih

سیدنا جابر رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”جمعہ کے دن غسل کرنا ہر بالغ پر واجب ہے۔“ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں اس بات کا انکار نہیں کرتا کہ جناب محمد بن منکدر نے سیدنا جابر رضی اللہ عنہ سے خوشبو لگانے اور مسواک کے علاوہ صرف غسل کے محتلم پر واجب ہونے کے بارے میں روایت سنی ہے۔ جبکہ ان کے بھائی ابوبکر بن منکدر کی سند سے سیدنا ابوسعید رضی اللہ عنہ سے مروی حدیث میں نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم سے غسل، اور میسر لگانے کا وجوب ذکر ہے کیونکہ داؤد بن ابی ہند نے ابو زبیر کے واسطے سے سیدنا جابر رضی اللہ عنہ سے بیان کیا ہے کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”ہرمسلمان شخص پر سات دنوں میں ایک دن غسل کرنا واجب ہے اوروہ جمعہ کا دن ہے۔“

Sayyiduna Jabir Radi Allahu Anhu se riwayat hai ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: “Juma ke din gusl karna har baligh par wajib hai.” Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki main is baat ka inkar nahin karta ki Janab Muhammad bin Munkadar ne Sayyiduna Jabir Radi Allahu Anhu se khushbu lagane aur miswak ke ilawa sirf gusl ke muhtalim par wajib hone ke bare mein riwayat suni hai. Jabki unke bhai Abu Bakr bin Munkadar ki sanad se Sayyiduna Abu Saeed Radi Allahu Anhu se marvi hadees mein Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam se gusl, aur miswak lagane ka wujoob zikar hai kyunki Dawud bin Abi Hind ne Abu Zubair ke wasite se Sayyiduna Jabir Radi Allahu Anhu se bayan kiya hai ki Nabi Kareem Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: “Har Musalman shakhs par saat dinon mein ek din gusl karna wajib hai aur wo Juma ka din hai.”

وَقَدْ رَوَى زُهَيْرُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ ، عَنْ جَابِرٍ ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: " الْغُسْلُ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَاجِبٌ عَلَى كُلِّ مُحْتَلِمٍ" . نا مُحَمَّدُ بْنُ مَهْدِيٍّ الْعَطَّارُ فَارِسِيُّ الأَصْلِ سَكَنَ الْفُسْطَاطَ، نا عَمْرُو بْنُ أَبِي سَلَمَةَ , نا زُهَيْرٌ . وَقَالَ أَبُو بَكْرٍ: لَسْتُ أُنْكِرُ أَنْ يَكُونَ مُحَمَّدُ بْنُ الْمُنْكَدِرِ سَمِعَ مِنْ جَابِرٍ ذِكْرَ إِيجَابِ الْغُسْلَ عَلَى الْمُحْتَلِمِ دُونَ التَّطَيُّبِ , وَدُونَ الاسْتِنَانِ. وَرَوَى عَنْ أَخِيهِ أَبِي بَكْرِ بْنِ الْمُنْكَدِرِ , عَنْ عَمْرِو بْنِ سُلَيْمٍ , عَنْ أَبِي سَعِيدٍ , عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِيجَابُ الْغُسْلِ , وَإِمْسَاسُ الطِّيبِ إِنْ كَانَ عِنْدَهُ ؛ لأَنَّ دَاوُدَ بْنَ أَبِي هِنْدَ، قَدْ رَوَى عَنْ أَبِي الزُّبَيْرِ , عَنْ جَابِرٍ , عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" عَلَى كُلِّ رَجُلٍ مُسْلِمٍ فِي كُلِّ سَبْعَةِ أَيَّامٍ غُسْلُ يَوْمٍ , وَهُوَ يَوْمُ الْجُمُعَةِ"

Sahih Ibn Khuzaymah 1747

After mentioning the chain of narrators of the narration of Dawood bin Abi Hind, Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that in this narration, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) has mentioned brushing the teeth and using fragrance along with the command of taking a bath on Friday. Thus, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) has stated that these three things are obligatory on every adult. Miswak is a means of cleaning and purifying the mouth, and fragrance is a means of removing unpleasant odor from the body and making it fragrant and clean. And we have not heard any Muslim say that it is obligatory to brush teeth and use fragrance on Friday. And the ruling on bathing is the same as these two. It will be proven with clear evidence in other chapters that taking a bath on Friday is not such an obligation that nothing else (like ablution, etc.) would suffice in its place.


Grade: Sahih

امام ابوبکر رحمه الله داؤد بن ابی ہند کی روایت کی سند بیان کرنے کے بعد فرماتے ہیں کہ اس روایت میں نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے مسواک کرنے اور خو شبو لگانے کو جمعہ کے دن غسل کرنے کے حُکم کے ساتھ ملا کر بیان کیا ہے۔ اس طرح نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے بیان کر دیا کہ یہ تینوں چیزیں ہر با لغ پر واجب ہیں۔ مسواک مُنہ کی صفائی اور طہارت کا ذریعہ ہے اور خوشبو جسم سے ناپسندیدہ بُو کو ختم کرکے اسے معطر اور پاکیزہ بنانے کا سبب ہے۔ اور ہم نے کسی مسلمان کو یہ کہتے نہیں سنا کہ جمعہ کے دن مسواک کرنا اور خوشبو لگانا واجب ہے۔ اور غسل کا حُکم بھی ان دو جیسا ہی ہے۔ دیگر ابواب میں واضح دلائل سے استدلال کیا جائے گا کہ جمعہ کے دن غسل کرنا ایسا واجب نہیں کہ اس کے بغیر کوئی چیز (وضو وغیرہ) کفایت نہ کرتی ہو ـ

Imam Abubakar rehmatullah alaih Dawood bin Abi Hind ki riwayat ki sanad bayan karne ke baad farmate hain ke is riwayat mein Nabi Kareem sallallahu alaihi wasallam ne miswak karne aur khushbu lagane ko Jumma ke din ghusl karne ke hukum ke sath mila kar bayan kya hai. Is tarah Nabi Kareem sallallahu alaihi wasallam ne bayan kar diya ke yeh teenon cheezen har baaligh par wajib hain. Miswak munh ki safai aur taharat ka zariya hai aur khushbu jism se napasandeeda bu ko khatam karke use muattar aur pakeeza banane ka sabab hai. Aur humne kisi Musalman ko yeh kehte nahin suna ke Jumma ke din miswak karna aur khushbu lagana wajib hai. Aur ghusl ka hukum bhi in do jaisa hi hai. Degar abwab mein wazah dalail se istedlal kya jayega ke Jumma ke din ghusl karna aisa wajib nahin ke uske baghair koi cheez (wuzu waghaira) kifayat nahin karti ho.

ثَنَاهُ بُنْدَارٌ , حَدَّثَنَا ابْنُ أَبِي عَدِيٍّ ، عَنْ دَاوُدَ ، وَحَدَّثَنَا أَبُو الْخَطَّابِ ، حَدَّثَنَا بِشْرٌ يَعْنِي ابْنَ الْمُفَضَّلِ ، حَدَّثَنَا دَاوُدُ . ح وَحَدَّثَنَا بُنْدَارٌ ، نا عَبْدُ الْوَهَّابِ ، عَنْ دَاوُدَ . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَفِي هَذَا الْخَبَرِ قَدْ قَرَنَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ السِّوَاكَ وَإِمْسَاسَ الطِّيبِ إِلَى الْغُسْلِ يَوْمَ الْجُمُعَةِ , فَأَخْبَرَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنَّهُنَّ عَلَى كُلِّ مُحْتَلِمٍ , وَالسِّوَاكُ تَطْهِيرٌ لِلْفَمِ , وَالطِّيبُ مُطَيِّبٌ لِلْبَدَنِ , وَإِذْهَابًا لِلرِّيحِ الْمَكْرُوهَةِ عَنِ الْبَدَنِ , وَلَمْ نَسْمَعْ مُسْلِمًا زَعَمَ أَنَّ السِّوَاكَ يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَلا إِمْسَاسَ الطِّيبِ فَرْضٌ , وَالْغَسْلُ أَيْضًا مِثْلُهُمَا , وَيُسْتَدَلُّ فِي الأَبْوَابِ الأُخَرِ بِدَلائِلَ غَيْرِ مُشْكِلَةٍ إِنْ شَاءَ اللَّهُ أَنَّ غُسْلَ يَوْمِ الْجُمُعَةِ لَيْسَ بِفَرْضٍ , لا يُجْزِئُ غَيْرُهُ