7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ


Chapter on the Time of Departing from Mina to Arafat

بَابُ وَقْتِ الْغُدُوِّ مِنْ مِنًى إِلَى عَرَفَةَ‏.‏

Sahih Ibn Khuzaymah 2800

Sayyiduna Abdullah ibn Zubair (may Allah be pleased with him) narrates that one of the ways of Hajj is that the Imam (leader of the Hajj) leads the prayers of Zuhr (afternoon), Asr (late afternoon), Maghrib (sunset), Isha (night) and Fajr (dawn) at Mina. Then, he sets out for Arafat in the morning and rests at midday wherever a place is available. Then when the sun declines, he delivers a sermon to the people. Then, he offers the Zuhr and Asr prayers combined. Then he remains at Arafat, supplicating and weeping, until sunset. Then, he departs from there and offers the Maghrib prayer at Muzdalifah, or wherever Allah wills. Then he stays at Muzdalifah until dawn. Then, he departs before sunrise. Then, when he has pelted the Jamaratul Aqabah (the largest Jamarah) at Mina, everything becomes permissible for him except for sexual intercourse and perfume (which were prohibited during Ihram). Then, when he has performed the Tawaf (circumambulation) of the Ka'bah, that (restriction) is also lifted.

سیدنا عبد اللہ بن زبیر رضی اللہ عنہما بیان کرتے ہیں کہ حج کے طریقوں میں سے ایک یہ ہے کہ امام منیٰ میں ظہر، عصر، مغرب، عشاء اور فجر کی نمازیں پڑھائے پھر صبح کے وقت عرفات روانہ ہو جائے اور جو جگہ میسر آئے وہاں دوپہر کو آرام کرے۔ حتّیٰ کہ جب سورج ڈھل جائے تو لوگوں کو خطبہ دے۔ پھر نمازظہر اور عصر جمع کرکے ادا کرے۔ پھر سورج غروب ہونے تک عرفات میں کھڑے ہوکر دعا و گریہ زاری کرے۔ پھر وہاں سے چلے اور مزدلفہ میں آ کر نماز پڑھے یا جہاں اللہ تعالی کو منظور ہو پڑھ لے پھر مزدلفہ میں ٹھہرا رہے حتّیٰ کہ جب صبح روشن ہو جائے تو سورج طلوع ہونے سے پہلے روانہ ہو جائے۔ پھر جب (منیٰ پہنچ کر) جمرہ کبریٰ کو رمی کر لیگا تو اُس کے لئے عورتوں سے ہمبستری اور خوشبو کے علاوہ ہر چیز حلال ہو جائیگی جو (احرام کی وجہ سے اُس پر حرام تھیں۔ حتّیٰ کہ جب بیت اللہ کا طواف کرلیگا۔ (تو وہ پابندی بھی ختم ہو جائیگی)۔

Sayyiduna Abdullah bin Zubair Radi Allahu Anhuma bayan karte hain keh Hajj ke tariqon mein se aik yeh hai ke Imam Mina mein Zuhar, Asar, Maghrib, Isha aur Fajr ki namazain parhai phir subah ke waqt Arafat rawana ho jaye aur jo jagah miasar aye wahan dopahar ko aaram kare. Hatta ke jab Suraj dhal jaye to logon ko khutba de. Phir Namaz-e-Zuhar aur Asar jama karke ada kare. Phir Suraj ghuroob hone tak Arafat mein khade hokar dua wa گریہ زاری kare. Phir wahan se chale aur Muzdalifah mein aa kar namaz parhe ya jahan Allah Ta'ala ko manzoor ho parh le phir Muzdalifah mein thehra rahe hatta ke jab subah roshan ho jaye to Suraj tulou hone se pehle rawana ho jaye. Phir jab (Mina pohanch kar) Jamarat-ul-Aqaba ko rami kar lega to uske liye auraton se humbistari aur khushbu ke ilawa har cheez halal ho jayegi jo (ehram ki wajah se us par haram theen. Hatta ke jab Baitullah ka tawaf kar lega. (to woh pabandi bhi khatam ho jayegi).

حَدَّثَنَا يُوسُفُ بْنُ مُوسَى ، حَدَّثَنَا جَرِيرٌ ، عَنْ يَحْيَى ، عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَيْرِ ، قَالَ: " مِنْ سُنَّةِ الْحَجِّ أَنْ يُصَلِّيَ الإِمَامُ الظُّهْرَ، وَالْعَصْرَ، وَالْمَغْرِبَ، وَالْعِشَاءَ الآخِرَةَ، وَالصُّبْحَ بِمِنًى، ثُمَّ يَغْدُو إِلَى عَرَفَةَ، فَيَقِيلُ حَيْثُ قَضَى لَهُ حَتَّى إِذَا زَالَتِ الشَّمْسُ خَطَبَ النَّاسَ، ثُمَّ صَلَّى الظُّهْرَ، وَالْعَصْرَ جَمِيعًا، ثُمَّ وَقَفَ بِعَرَفَاتٍ حَتَّى تَغِيبَ الشَّمْسُ، ثُمَّ يَفِيضَ فَيُصَلِّي بِالْمُزْدَلِفَةِ، أَوْ حَيْثُ قَضَى اللَّهُ، ثُمَّ يَقِفَ بِجَمْعٍ حَتَّى إِذَا أَسْفَرَ دَفَعَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ، فَإِذَا رَمَى الْجَمْرَةَ الْكُبْرَى حَلَّ لَهُ كُلُّ شَيْءٍ حُرِّمَ عَلَيْهِ، إِلا النِّسَاءَ وَالطِّيبَ حَتَّى يَزُورَ الْبَيْتَ"

Sahih Ibn Khuzaymah 2801

Sayyiduna Ibn Zubair (may Allah be pleased with him) narrates that the method of Hajj is this... Then he narrated the complete Hadith. There is some difference in the words of the narrators. And he said that everything will become lawful for him except women, which was unlawful for him due to Ihram. Even after performing Tawaf of the Holy Kaaba (then that too will become lawful). Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) says that the correct and accurate thing is that after throwing stones at Jamarat, everything will become lawful for him except intercourse with his wife, because Sayyida Aisha (may Allah be pleased with her) narrated that she applied perfume to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) before performing Tawaf-e-Ziyarah.

سیدنا ابن زبیر رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ حج کا طریقہ یہ ہے۔ پھرمکمّل حدیث بیان کی۔ راویوں کا کچھ الفاظ میں اختلاف ہے۔ اور فرمایا کہ تو اس پر عورت کے سوا ہر چیز حلال ہوجائیگی جو اس پر احرام کی وجہ سے حرام تھی۔ حتّیٰ کہ بیت اللہ شریف کا طواف کرلے(تو پھر وہ بھی حلال ہو جائیگی)۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ صحیح اور درست بات یہی ہے کہ جمرہ پر رمی کرنے کے بعد اس کے لئے بیوی سے ہمبستری کے سوا ہر چیز حلال ہو جائیگی کیونکہ سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا نے بیان کیا ہے کہ انہوں نے نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کو طواف افاضہ کرنے سے پہلے خوشبو لگائی تھی۔

Sayyidna Ibn Zubair Radi Allahu Anhu bayan karte hain ki Hajj ka tareeqa yeh hai phir mukम्मal hadees bayan ki rawiyon ka kuch alfaz mein ikhtilaf hai aur farmaya ki tum iss par aurat ke siwa har cheez halal ho jayegi jo iss par ehram ki wajah se haram thi hatta ki baitullah sharif ka tawaf karle to phir woh bhi halal ho jayegi Imam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki sahih aur durust baat yahi hai ki Jamarat par rami karne ke bad uske liye biwi se humbistari ke siwa har cheez halal ho jayegi kyunki Sayyida Ayesha Radi Allahu Anha ne bayan kiya hai ki unhon ne Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ko tawaf e ifada karne se pehle khushbu lagai thi

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْوَلِيدِ ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ يَعْنِي ابْنَ هَارُونَ ، أَخْبَرَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ ، عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ ، قَالَ: سَمِعْتُ ابْنَ الزُّبَيْرِ ، يَقُولُ: مِنْ سُنَّةٍ، فَذَكَرَ الْحَدِيثَ، وَرُبَّمَا اخْتَلَفَا فِي الْحَرْفِ وَالسِّنِّ، وَقَالَ: " فَقَدْ حَلَّ لَهُ مَا حُرِّمَ عَلَيْهِ، إِلا النِّسَاءَ حَتَّى يَطُوفَ بِالْبَيْتِ" ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَهَذَا هُوَ الصَّحِيحُ إِذَا رَمَى الْجَمْرَةَ حَلَّ لَهُ كُلُّ شَيْءٍ خَلا النِّسَاءَ، لأَنَّ عَائِشَةَ خَبَّرَتْ:" أَنَّهَا طَيَّبَتِ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَبْلَ نُزُولِ الْبَيْتِ"