2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ


Chapter on the Evidence That the Prophet's Prohibition of Praying After Fajr Until Sunrise and After Asr Until Sunset Is Specific, Not General

بَابُ ذِكْرِ الدَّلِيلِ عَلَى أَنَّ نَهْيَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنِ الصَّلَاةِ بَعْدَ الصُّبْحِ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ، وَبَعْدَ الْعَصْرِ حَتَّى تَغْرُبَ نَهْيٌ خَاصٌّ لَا عَامٌّ،

Sahih Ibn Khuzaymah 1279

In a narration by Yazid bin Aswad As-Suwai, it is mentioned that the Prophet, peace and blessings be upon him, said to two men after offering Fajr prayer: "When you have offered your prayers in your homes, then come (to the mosque) while the Imam is leading the prayer, and offer the prayer with him; it will be Nafl (supererogatory) for you." I will soon narrate this Hadith in its entirety, Insha'Allah. Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, states that the Prophet, peace and blessings be upon him, in this Hadith, has instructed the person who has already prayed Fajr at home to pray with the Imam. You, peace and blessings be upon him, have explained that praying with the Imam in this case would be Nafl. Therefore, if the prohibition of praying after Fajr until sunrise was general and not specific, it wouldn't be permissible for the one who has already prayed Fajr at home to offer Fajr again with the Imam, considering it Nafl. Furthermore, the Prophet's, peace and blessings be upon him, Hadiths, like "Soon, such rulers and leaders will be appointed over you who will delay the prayers from their prescribed times, so you offer the prayers on their time and consider your prayer with them as Nafl," indicate that when the Imam delays and offers Asr or Fajr prayer, or both, it becomes obligatory for the individual to offer both prayers on their time and then again with the Imam, considering the prayer with the Imam as Nafl. This would be a Nafl prayer offered after Fajr and Asr, and I have previously mentioned the Hadith of Qais ibn Qahd, which relates to this same topic. The Prophet, peace and blessings be upon him, also prohibited Banu Abd Manaf and Banu Abd al-Muttalib from stopping anyone from praying in the Ka'bah, whether during the day or night.


Grade: Sahih

جناب یزید بن اسود السوائی کی روایت میں ہے کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے نماز فجر کی ادائیگی کے بعد دو آدمیوں سے فرمایا: ”جب تم اپنی رہائش گاہوں پر نماز پڑھ لو پھر تم (مسجد میں) آؤ جبکہ امام نماز پڑھا رہا ہو تو تم اسے کے ساتھ نماز پڑھ لیا کرو، وہ تمہارے لئے نفل بن جائے گی۔ میں عنقریب یہ روایت مکمّل بیان کر دوں گا۔ ان شاء اللہ۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے اس روایت میں اس شخص کو امام کے ساتھ نماز پڑھنے کا حُکم دیا ہے جو نماز فجر اپنی رہائش گاہ پر پڑھ چکا تھا۔ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے بیان فرمایا کہ امام کے ساتھ اس کی نماز نفل ہو جائے گی لہٰذا اگر نماز فجر کے بعد طلوع آفتاب تک نماز پڑھنے کی مما نعت عام ہوتی، خاص نہ ہوتی تو جو شخص اپنی رہائش گاہ میں فجر پڑھ چکا ہو اُس کے لئے امام کے ساتھ (دوبارہ) نماز فجر کو نفل بناتے ہوئے ادا کرنا جائز نہ ہوتا۔ نیز نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کی یہ احادیث کہ عنقریب تم پر ایسے حکمران اور امراء مقرر ہوں گے جو نمازوں کو ان کے اوقات سے مؤخر کریں گے، تو تم نماز کو اُس کے وقت پر ادا کرلو اور اُن کے ساتھ اپنی نماز کو نفل شمار کرلو۔ اس میں اس بات کی دلیل ہے کہ جب امام نماز عصر، یا نماز فجر، یا دونوں کو مؤخر کرکے ادا کرتا ہو تو آدمی پر واجب ہے کہ وہ دونوں نمازیں ان کے وقت پر ادا کرلے۔ پھر امام کے ساتھ بھی ادا کرلے اور امام کے ساتھ پڑھنے والی نماز کو نفل بنالے۔ اور یہ فجر اور عصر کے بعد نفل نماز ہوگی اور میں اس سے پہلے حضرت قیس بن قہد کی حدیث بھی لکھوا چکا ہوں۔ وہ بھی اسی قسم سے تعلق رکھتی ہے۔ اور نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم نے بنی عبد مناف اور بنی عبدالمطلب کو منع کیا ہے کہ بیت اللہ میں دن یا رات کی کسی بھی گھڑی میں نماز پڑھنے والے کو روکیں۔

Janab Yazid bin Aswad Al-Suwai ki riwayat mein hai ki Nabi Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne Namaz Fajr ki अदाigi ke baad do aadmiyon se farmaya: “Jab tum apni rehish gaahon par Namaz parh lo phir tum (Masjid mein) aao jabke Imam Namaz parrha raha ho to tum uske saath Namaz parh liya karo, woh tumhare liye Nafl ban jayegi. Mein anqareeb yeh riwayat mukammal bayan kar doonga. Insha’Allah. Imam Abu Bakr (Rahmatullah Alaih) farmate hain ki Nabi Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne iss riwayat mein iss shaks ko Imam ke saath Namaz parhne ka hukum diya hai jo Namaz Fajr apni rehish gah par parh chuka tha. Aap (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne bayan farmaya ki Imam ke saath uski Namaz Nafl ho jayegi lihaza agar Namaz Fajr ke baad طلوع آفتاب tak Namaz parhne ki mumanat aam hoti, khaas na hoti to jo shaks apni rehish gah mein Fajr parh chuka ho uske liye Imam ke saath (dobara) Namaz Fajr ko Nafl banate huye ada karna jaiz na hota. Niz Nabi Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) ki yeh Ahadees ki anqareeb tum par aise hukmran aur umara muqarrar honge jo Namazon ko unke auqaat se moakhir karenge, to tum Namaz ko uske waqt par ada karlo aur unke saath apni Namaz ko Nafl shumaar karlo.” Iss mein iss baat ki daleel hai ki jab Imam Namaz Asr, ya Namaz Fajr, ya dono ko moakhir karke ada karta ho to aadmi par wajib hai ki woh dono Namazain unke waqt par ada karle. Phir Imam ke saath bhi ada karle aur Imam ke saath parhne wali Namaz ko Nafl banale. Aur yeh Fajr aur Asr ke baad Nafl Namaz hogi aur mein iss se pehle Hazrat Qais bin Qahd ki Hadees bhi likhwa chukka hun. Woh bhi isi qism se تعلق rakhti hai. Aur Nabi Kareem (Sallallahu Alaihi Wasallam) ne Bani Abdul Manaaf aur Bani Abdul Muttalib ko mana kiya hai ki Baitullah mein din ya raat ki kisi bhi ghari mein Namaz parhne wale ko rokein.

وَفِي خَبَرِ جَابِرِ بْنِ يَزِيدَ بْنِ الأَسْوَدِ السُّوَائِيِّ ، عَنْ أَبِيهِ ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ لِلرَّجُلَيْنِ بَعْدَ فَرَاغِهِ مِنْ صَلاةِ الْفَجْرِ: " إِذَا صَلَّيْتُمَا فِي رِحَالِكُمَا، ثُمَّ جِئْتُمَا وَالإِمَامُ يُصَلِّي فَصَلِّيَا مَعَهُ، تَكُونُ لَكُمَا نَافِلَةً" ، سَأُخَرِّجُهُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ بِتَمَامِهِ. ناهُ يَعْقُوبُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ الدَّوْرَقِيُّ ، وَزِيَادُ بْنُ أَيُّوبَ ، قَالا: حَدَّثَنَا هُشَيْمٌ ، أَخْبَرَنَا يَعْلَى بْنُ عَطَاءٍ ، عَنْ جَابِرِ بْنِ يَزِيدَ السُّوَائِيِّ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي هَذَا الْخَبَرِ قَدْ أَمَرَ مَنْ صَلَّى الْفَجْرَ فِي رَحْلِهِ أَنْ يُصَلِّيَ مَعَ الإِمَامِ، وَأَعْلَمَ أَنَّ صَلاتَهُ تَكُونُ مَعَ الإِمَامِ نَافِلَةً فَلَوْ كَانَ النَّهْيُ عَنِ الصَّلاةِ بَعْدَ الْفَجْرِ حَتَّى تَطْلُعَ الشَّمْسُ نَهْيًا عَامًّا لا نَهْيًا خَاصًّا، لَمْ يُجِزْ لِمَنْ صَلَّى الْفَجْرَ فِي الرَّحْلِ أَنْ يُصَلِّيَ مَعَ الإِمَامِ فَيَجْعَلَهَا تَطَوُّعًا، وَأَخْبَارُ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:" سَيَكُونُ عَلَيْكُمْ أُمَرَاءُ يُؤَخِّرُونَ الصَّلاةَ عَنْ وَقْتِهَا، فَصَلَّوَا الصَّلاةَ لِوَقْتِهَا، وَاجْعَلُوا صَلاتَكُمْ مَعَهُمْ سُبْحَةً"، فِيهَا دِلالَةٌ عَلَى أَنَّ الإِمَامَ إِذَا أَخَّرَ الْعَصْرَ أَوِ الْفَجْرَ أَوْ هُمَا، إِنَّ عَلَى الْمَرْءِ أَنْ يُصَلِّيَ الصَّلاتَيْنِ جَمِيعًا لِوَقْتِهِمَا، ثُمَّ يُصَلِّي مَعَ الإِمَامِ وَيَجْعَلُ صَلاتَهُ مَعَهُ سُبْحَةً، وَهَذَا تَطَوُّعٌ بَعْدَ الْفَجْرِ، وَبَعْدَ الْعَصْرِ، وَقَدْ أَمْلَيْتُ قَبْلُ خَبَرَ قَيْسِ بْنِ قَهْدٍ، وَهُوَ مِنْ هَذَا الْجِنْسِ، وَالنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ زَجَرَ بَنِي عَبْدِ مَنَافٍ، وَبَنِي عَبْدِ الْمُطَّلِبِ أَنْ يَمْنَعُوا أَحَدًا يُصَلِّي عِنْدَ الْبَيْتِ أَيَّ سَاعَةٍ شَاءَ مِنْ لَيْلٍ أَوْ نَهَارٍ