5.
The Book of Fasting
٥-
كِتَابُ الصِّيَامِ
1291.
1291.
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
salmān | Salman the Persian | Companion |
sa‘īd bn al-musayyib | Sa'id ibn al-Musayyib al-Qurashi | One of the most knowledgeable and greatest jurists |
‘alī bn zayd bn jud‘ān | Ali ibn Zayd al-Qurashi | Weak in Hadith |
hammām bn yaḥyá | Hammam ibn Yahya al-Awdi | Thiqah (Trustworthy) |
yūsuf bn zīādin | Yusuf bin Ziyad | Status unknown |
‘alī bn ḥujrin al-sa‘dī | Ali ibn Hajar al-Sa'di | Trustworthy Hafez |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
سَلْمَانَ | سلمان الفارسي | صحابي |
سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ | سعيد بن المسيب القرشي | أحد العلماء الأثبات الفقهاء الكبار |
عَلِيِّ بْنِ زَيْدِ بْنِ جُدْعَانَ | علي بن زيد القرشي | ضعيف الحديث |
هَمَّامُ بْنُ يَحْيَى | همام بن يحيى العوذي | ثقة |
يُوسُفُ بْنُ زِيَادٍ | يوسف بن زياد | مجهول الحال |
عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ السَّعْدِيُّ | علي بن حجر السعدي | ثقة حافظ |
Sahih Ibn Khuzaymah 1887
Hazrat Salman (RA) narrated that the Messenger of Allah (PBUH) delivered a sermon to us on the last day of Shaban and said: “O people, a great and blessed month has come to you. In it there is a night that is better than a thousand months. Allah (SWT) has made fasting in this month obligatory and standing in prayer at night voluntary. Whoever draws closer to Allah by performing a good deed in it, it is as if he has performed an obligatory act in other months. And whoever performs an obligatory act in it, it is as if he has performed seventy obligatory acts in other months. This is the month of patience, and the reward of patience is Paradise. This is the month of sympathy and compassion. The sustenance of the believer is increased in this month. Whoever feeds a fasting person in this month, it will be a means of forgiveness of his sins and the freeing of his neck from the Hellfire, and he will receive a reward equal to that of the fasting person, without any decrease in the reward of the fasting person.” The Companions said, “Not all of us have the means to feed a fasting person.” So the Prophet (PBUH) said: “Allah (SWT) grants this reward even to the one who feeds a fasting person with a date, or a sip of water, or a sip of milk. The beginning of this month is mercy, its middle is forgiveness, and its end is freedom from the Fire. Whoever grants ease to his slave in it, Allah (SWT) will forgive him and free him from the Fire. Increase in four things in this month: two things by which you seek the pleasure of your Lord, and two things which you cannot do without. As for the two things by which you seek the pleasure of your Lord, they are bearing witness that there is no true god but Allah and seeking forgiveness from Him. And the two things which you cannot do without are asking Allah for Paradise and seeking refuge in Him from the Fire. And whoever feeds a fasting person until he is full, Allah (SWT) will give him a drink from my pond, after which he will never thirst until he enters Paradise.”
Grade: Da'if
سیدنا سلمان رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نے ہمیں شعبان کے آخری روز خطبہ ارشاد فرمایا تو کہا: ”لوگو، تمہارے پاس بڑا عظیم مہینہ آگیا ہے۔ یہ مہینہ بڑا مبارک ہے ـ اس میں ایک ایسی رات ہے جو ایک ہزار مہینوں سے بہتر ہے ـ اللہ تعالیٰ نے اس مہینے کے روزے فرض اور اس کی راتوں کا قیام نفل قرار دیا ہے ـ جو شخص اس میں کوئی نیک کام کرکے اللہ کا تقرب حاصل کرتا ہے تو گویا اُس نے دیگر مہینوں میں ادا کیے گئے فرض جیسا کام ہے۔ اور جس شخص نے اس میں فرض ادا کیا تو گویا وہ اس شخص جیسا ثواب حاصل کرے گا جس نے ستّر فرائض دیگر مہینوں میں ادا کیے ہوں۔ یہ صبر کا مہینہ ہے اور صبر کا ثواب جنّت ہے۔ یہ ہمدردی اور غم خواری کا مہینہ ہے۔ اس مہینے مؤمن کا رزق بڑھا دیا جاتا ہے۔ جس نے اس مہینے میں روزے دار کا روزہ افطار کروایا تو وہ اس کے گنا ہوں کی بخشش کا باعث ہوگا اور جہنّم سے اس کی گردن کی آزادی کا ذریعہ بنے گا اور اُسے روزے دار کے برابر ثواب ملے گا جبکہ روزے دار کے ثواب میں بھی کچھ کمی نہیں ہوگی۔ صحابہ نے عر ض کیا کہ ہم میں سے ہر شخص کو افطاری کرانے کا سامان میسر نہیں ہے۔ تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”اللہ تعالیٰ یہ ثواب اس شخص کو بھی عطا کرتا ہے جو روزے دار کو ایک کھجور یا پانی کے گھونٹ یا کچی لسّی کے ایک گھونٹ سے روزہ افطار کراتا ہے۔ اس مہینے کا ابتدائی حصّہ باعثِ رحمت ہے، درمیانہ حصّہ مغفرت اور بخشش کا ہے اور آخری حصّہ جہنّم سے آزادی حاصل کرنے کا ہے۔ جس شخص نے اپنے غلام کو تخفیف وآسانی دی تو اللہ تعالیٰ اُسے معاف کر دیتا ہے اور اُسے جہنّم سے آزاد کر دیتا ہے۔ اس مہنیے میں چار کام بکثرت کرو۔ دو کاموں سے تم اپنے رب کی رضا و خوشنودی حاصل کر لوگے اور دو کاموں سے تم بے پروا نہیں ہوسکتے۔ رہے وہ دو کام جن سے تم اپنے رب کی رضا حاصل کر لوگے تو اس بات کی گواہی دینا کہ ایک اللہ کے سوا کوئی سچّا معبود نہیں اور اس سے گناہوں کی بخشش مانگنا ہے۔ اور وہ دو چیزیں جن سے تم بے پراو نہیں ہوسکتے تو وہ یہ ہیں کہ تم اللہ تعالیٰ سے جنّت کا سوال کرو اور جہنّم سے اُس کی پناہ میں آجاؤ۔ اور جس شخص نے اس مہینے میں روزے دار کو پیٹ بھر کر کھانا کھلایا تو اللہ تعالیٰ اُسے میرے حوض سے پانی پلائے گا جس سے وہ جنّت میں داخل ہونے تک پیاسا نہیں ہو گا۔“
Sayyiduna Salman Radi Allahu Anhu bayan karte hain keh Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam ne hamen Shaban ke aakhri roz khutba irshad farmaya to kaha: "Logo, tumhare pass bada azeem mahina aa gaya hai. Yeh mahina bada mubarak hai - is mein ek aisi raat hai jo ek hazar mahinon se behtar hai - Allah Ta'ala ne is mahine ke roze farz aur is ki raaton ka qayam nafl karar diya hai - jo shakhs is mein koi nek kaam karke Allah ka taqarrub hasil karta hai to goya usne deegar mahinon mein ada kiye gaye farz jaisa kaam hai. Aur jis shakhs ne is mein farz ada kiya to goya woh us shakhs jaisa sawab hasil kare ga jis ne sattar faraiz deegar mahinon mein ada kiye hon. Yeh sabar ka mahina hai aur sabar ka sawab jannat hai. Yeh humdardi aur ghamkhwari ka mahina hai. Is mahine momin ka rizq badha diya jata hai. Jis ne is mahine mein rozedar ka roza iftari karwaya to woh us ke gunahon ki bakhshish ka baais hoga aur jahannam se us ki gardan ki aazadi ka zariya bane ga aur usay rozedar ke barabar sawab milay ga jab keh rozedar ke sawab mein bhi kuch kami nahin hogi." Sahaba ne arz kiya keh "Hum mein se har shakhs ko iftari karwane ka saman miassar nahin." To aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya: "Allah Ta'ala yeh sawab us shakhs ko bhi ata karta hai jo rozedar ko ek khajoor ya pani ke ghont ya kachi lassi ke ek ghont se roza iftari karata hai. Is mahine ka ibtidai hissa baais-e-rehamat hai, darmiyana hissa maghfirat aur bakhshish ka hai aur aakhri hissa jahannam se aazadi hasil karne ka hai. Jis shakhs ne apne ghulam ko takhfeef wa aasani di to Allah Ta'ala usay maaf kar deta hai aur usay jahannam se aazaad kar deta hai. Is mahine mein chaar kaam bakasrat karo. Do kaamon se tum apne Rab ki raza wa khushnudi hasil kar loge aur do kaamon se tum be parwa nahin ho sakte. Rahe woh do kaam jin se tum apne Rab ki raza hasil kar loge to is baat ki gawahi dena keh ek Allah ke siwa koi sachcha ma'bud nahin aur us se gunahon ki bakhshish mangna. Aur woh do cheezain jin se tum be parwa nahin ho sakte to woh yeh hain keh tum Allah Ta'ala se jannat ka sawal karo aur jahannam se us ki panaah mein aa jao. Aur jis shakhs ne is mahine mein rozedar ko pet bhar kar khana khilaya to Allah Ta'ala usay mere hauz se pani pilaye ga jis se woh jannat mein dakhil hone tak pyasa nahin hoga."
حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ حُجْرٍ السَّعْدِيُّ ، حَدَّثَنَا يُوسُفُ بْنُ زِيَادٍ ، حَدَّثَنَا هَمَّامُ بْنُ يَحْيَى ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ زَيْدِ بْنِ جُدْعَانَ ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ الْمُسَيِّبِ ، عَنْ سَلْمَانَ ، قَالَ: خَطَبَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي آخِرِ يَوْمٍ مِنْ شَعْبَانَ، فَقَالَ:" أَيُّهَا النَّاسُ، قَدْ أَظَلَّكُمْ شَهْرٌ عَظِيمٌ، شَهْرٌ مُبَارَكٌ، شَهْرٌ فِيهِ لَيْلَةٌ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ، جَعَلَ اللَّهُ صِيَامَهُ فَرِيضَةً، وَقِيَامَ لَيْلِهِ تَطَوُّعًا، مَنْ تَقَرَّبَ فِيهِ بِخَصْلَةٍ مِنَ الْخَيْرِ، كَانَ كَمَنْ أَدَّى فَرِيضَةً فِيمَا سِوَاهُ، وَمَنْ أَدَّى فِيهِ فَرِيضَةً، كَانَ كَمَنْ أَدَّى سَبْعِينَ فَرِيضَةً فِيمَا سِوَاهُ، وَهُوَ شَهْرُ الصَّبْرِ، وَالصَّبْرُ ثَوَابُهُ الْجَنَّةُ، وَشَهْرُ الْمُوَاسَاةِ، وَشَهْرٌ يَزْدَادُ فِيهِ رِزْقُ الْمُؤْمِنِ، مَنْ فَطَّرَ فِيهِ صَائِمًا كَانَ مَغْفِرَةً لِذُنُوبِهِ، وَعِتْقَ رَقَبَتِهِ مِنَ النَّارِ، وَكَانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِهِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْتَقِصَ مِنْ أَجْرِهِ شَيْءٌ". قَالُوا: لَيْسَ كُلُّنَا نَجِدُ مَا يُفَطِّرُ الصَّائِمَ. فَقَالَ:" يُعْطِي اللَّهُ هَذَا الثَّوَابَ مَنْ فَطَّرَ صَائِمًا عَلَى تَمْرَةٍ، أَوْ شَرْبَةِ مَاءٍ، أَوْ مَذْقَةِ لَبَنٍ، وَهُوَ شَهْرٌ أَوَّلُهُ رَحْمَةٌ، وَأَوْسَطُهُ مَغْفِرَةٌ، وَآخِرُهُ عِتْقٌ مِنَ النَّارِ، مَنْ خَفَّفَ عَنْ مَمْلُوكِهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ، وَأَعْتَقَهُ مِنَ النَّارِ، وَاسْتَكْثِرُوا فِيهِ مِنْ أَرْبَعِ خِصَالٍ: خَصْلَتَيْنِ تُرْضُونَ بِهِمَا رَبَّكُمْ، وَخَصْلَتَيْنِ لا غِنًى بِكُمْ عَنْهُمَا، فَأَمَّا الْخَصْلَتَانِ اللَّتَانِ تُرْضُونَ بِهِمَا رَبَّكُمْ: فَشَهَادَةُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ، وَتَسْتَغْفِرُونَهُ، وَأَمَّا اللَّتَانِ لا غِنًى بِكُمْ عَنْهَا: فَتُسْأَلُونَ اللَّهَ الْجَنَّةَ، وَتَعُوذُونَ بِهِ مِنَ النَّارِ، وَمَنْ أَشْبَعَ فِيهِ صَائِمًا، سَقَاهُ اللَّهُ مِنْ حَوْضِي شَرْبَةً لا يَظْمَأُ حَتَّى يَدْخُلَ الْجَنَّةَ"