5.
The Book of Fasting
٥-
كِتَابُ الصِّيَامِ


1371.

1371.

NameFameRank
abī sa‘īdin al-khudrī Abu Sa'id al-Khudri Companion
abīh Yahya ibn Amara al-Ansari Trustworthy
‘amrūun bn yaḥyá Amr ibn Yahya al-Ansari Trustworthy
washu‘bah Shu'bah ibn al-Hajjaj al-'Ataki Trustworthy, حافظ (memorizer of Hadith), pious, devout
wamālikun Malik ibn Anas al-Asbahi Head of the meticulous scholars and the greatest of the scrupulous
sufyān Sufyan al-Thawri Trustworthy Hadith scholar, Jurist, Imam, Hadith expert, and he may have concealed the identity of some narrators
‘abd al-raḥman huw āibn mahdīyin Abd al-Rahman ibn Mahdi al-Anbari Trustworthy, Upright, حافظ (Preserver), Knowledgeable of Narrators and Hadith
abū mūsá Muhammad ibn al-Muthanna al-Anzi Trustworthy, Upright
wa‘ubayd al-lah bn ‘umar Ubayd Allah ibn Umar al-Adawi Thiqah Thabat
yaḥyá bn sa‘īdin Yahya ibn Sa'id al-Ansari Trustworthy, Firm
ḥammād bn zaydin Hammad ibn Zayd al-Azdi Trustworthy, Upright, Jurist, Imam, Great, Famous
aḥmad bn ‘abdah Ahmad ibn Abdah al-Dubi Trustworthy
muḥammad bn dīnārin Muhammad bin Deenar al-Azdi Acceptable
aḥmad bn ‘abdah Ahmad ibn Abdah al-Dubi Trustworthy
sufyān Sufyan bin `Uyainah Al-Hilali Trustworthy Hadith Scholar
‘abd al-jabbār bn al-‘alā’ Abd al-Jabbar ibn al-'Ala' al-'Attar Saduq Hasan al-Hadith
الأسمالشهرةالرتبة
أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ أبو سعيد الخدري صحابي
أَبِيهِ يحيى بن عمارة الأنصاري ثقة
عَمْرِو بْنِ يَحْيَى عمرو بن يحيى الأنصاري ثقة
وَشُعْبَةُ شعبة بن الحجاج العتكي ثقة حافظ متقن عابد
وَمَالِكٌ مالك بن أنس الأصبحي رأس المتقنين وكبير المتثبتين
سُفْيَانُ سفيان الثوري ثقة حافظ فقيه إمام حجة وربما دلس
عَبْدِ الرَّحْمَنِ هُوَ ابْنُ مَهْدِيٍّ عبد الرحمن بن مهدي العنبري ثقة ثبت حافظ عارف بالرجال والحديث
أَبُو مُوسَى محمد بن المثنى العنزي ثقة ثبت
وَعُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ عُمَرَ عبيد الله بن عمر العدوي ثقة ثبت
يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ يحيى بن سعيد الأنصاري ثقة ثبت
حَمَّادُ بْنُ زَيْدٍ حماد بن زيد الأزدي ثقة ثبت فقيه إمام كبير مشهور
أَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ أحمد بن عبدة الضبي ثقة
مُحَمَّدُ بْنُ دِينَارٍ محمد بن دينار الأزدي مقبول
أَحْمَدُ بْنُ عَبْدَةَ أحمد بن عبدة الضبي ثقة
سُفْيَانُ سفيان بن عيينة الهلالي ثقة حافظ حجة
عَبْدُ الْجَبَّارِ بْنُ الْعَلاءِ عبد الجبار بن العلاء العطار صدوق حسن الحديث

Sahih Ibn Khuzaymah 2007

Hazrat Amir bin Rabia narrated that he saw the Holy Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) using Miswak while fasting countless times. Jafar bin Muhammad in his narration used these words: "(I saw him doing this so many times) that I cannot count, or that I cannot enumerate." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said: "I am free from responsibility in the matter of Asim. I heard Muhammad bin Yahya saying that it is not correct to draw an analogy with Asim bin Ubaidullah." And I heard Imam Muslim bin Hajjaj (may Allah have mercy on him) saying that we asked Imam Yahya bin Ma'in (may Allah have mercy on him): "In your opinion, is Abdullah bin Muhammad bin Aqeel the preferred narrator or Asim bin Ubaidullah?" He replied: "I do not prefer any of them." Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said: "I was not including the narrations of Asim bin Ubaidullah in this book, then I saw that Imam Shu'ba and Imam Thawri have taken narrations from him. And Imam Yahya bin Saeed and Imam Abdur Rahman bin Mahdi narrated from Asim through Imam Sufyan Thawri, while both of them were great Imams of their time. And Imam Malik (may Allah have mercy on him) also narrated from him in his book "Al-Muwatta" besides his other books. (Therefore, I have also taken narration from him).


Grade: Da'if

حضرت عامر بن ربیعہ بیان کرتے ہیں کہ میں نے نبی کریم صلی اللہ علیہ وسلم کو روزے کی حالت میں مسواک کرتے ہوئے بیشمار مرتبہ دیکھا ہے۔ جناب جعفر بن محمد نے اپنی روایت میں یہ الفاظ بیان کیے ہیں کہ (اتنی بار دیکھا ہے) جسے میں شمار نہیں کر سکتا یا میں اسے گن نہیں سکتا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں عاصم کے معاملے سے بری الذمہ ہوں۔ میں نے محمد بن یحییٰ کو فرماتے ہوئے سنا کہ عاصم بن عبید اللہ پر قیاس کرنا درست نہیں ہے۔ اور میں نے امام مسلم بن حجاج رحمه الله کو فرماتے ہوئے سنا کہ ہم نے امام یحییٰ بن معین رحمه الله سے سوال کیا تو ہم نے عرض کی کہ آپ کے نزدیک عبداللہ بن محمد بن عقیل پسندیدہ راوی ہے یا عاصم بن عبید اللہ؟ اُنہوں نے فرمایا کہ میں ان دونوں میں سے کسی کو بھی پسند نہیں کرتا۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں عاصم بن عبید اللہ کی روایات اس کتاب میں بیان نہیں کر رہا تھا، پھر میں نے دیکھا کہ امام شعبہ اور امام ثوری نے اس سے روایات لی ہیں۔ اور امام یحییٰ بن سعید اور امام عبدالرحمٰن بن مہدی نے امام سفیان ثوری کے واسطے سے عاصم سے روایات بیان کی ہیں جبکہ یہ دونوں اپنے وقت کے جلیل القدر ائمہ ہیں۔ اور امام مالک رحمه الله نے بھی ”المؤطا“ کے علاوہ اپنی کسی کتاب میں اس سے روایت بیان کی ہے۔ (اس لئے میں نے بھی اس سے روایت لے لی ہے)۔

Hazrat Amir bin Rabia bayan karte hain keh maine Nabi Kareem sallallahu alaihi wasallam ko rozey ki halat mein miswak karte hue beshumar martaba dekha hai. Janab Jaffer bin Muhammad ne apni riwayat mein yeh alfaz bayan kiye hain keh (itni bar dekha hai) jise main shumar nahi kar sakta ya main ise gin nahi sakta. Imam Abu Bakr rehmatullah alaih farmate hain keh main Asim ke mamle se bari uz zimma hun. Maine Muhammad bin Yahya ko farmate hue suna keh Asim bin Ubaidullah per qayas karna durust nahi hai. Aur maine Imam Muslim bin Hajjaj rehmatullah alaih ko farmate hue suna keh humne Imam Yahya bin Ma'in rehmatullah alaih se sawal kiya to humne arz ki keh aap ke nazdeek Abdullah bin Muhammad bin Aqeel pasandida ravi hai ya Asim bin Ubaidullah? Unhon ne farmaya keh main in dono mein se kisi ko bhi pasand nahi karta. Imam Abu Bakr rehmatullah alaih farmate hain keh main Asim bin Ubaidullah ki riwayat is kitab mein bayan nahi kar raha tha, phir maine dekha keh Imam Sha'ba aur Imam Thawri ne is se riwayat li hain. Aur Imam Yahya bin Saeed aur Imam Abdur Rahman bin Mahdi ne Imam Sufyan Thawri ke waseele se Asim se riwayat bayan ki hain jabkeh yeh dono apne waqt ke jalil ul qadar aaima hain. Aur Imam Malik rehmatullah alaih ne bhi "Al-Muwatta" ke ilawa apni kisi kitab mein is se riwayat bayan ki hai. (Is liye maine bhi is se riwayat le li hai).

قَدْ رَوَى عَاصِمُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَامِرِ بْنِ رَبِيعَةَ ، عَنْ أَبِيهِ ، قَالَ:" رَأَيْتُ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَا لا أُحْصِي يَسْتَاكُ وَهُوَ صَائِمٌ" . حَدَّثَنَا أَبُو مُوسَى ، حَدَّثَنَا سُفْيَانُ يَعْنِي ابْنَ عُيَيْنَةَ , عَنْ عَاصِمِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ . ح وَحَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ , وَأَبُو مُوسَى ، قَالا: حَدَّثَنَا يَحْيَى ، قَالَ بُنْدَارٌ: قَالَ: حَدَّثَنَا سُفْيَانُ , وَقَالَ أَبُو مُوسَى: عَنْ سُفْيَانَ. ح وَحَدَّثَنَا أَبُو مُوسَى , حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ , حَدَّثَنَا سُفْيَانُ . ح وَحَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ الثَّعْلَبِيُّ , حَدَّثَنَا وَكِيعٌ , عَنْ سُفْيَانَ , عَنْ عَاصِمِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ ، غَيْرَ أَنَّ أَبَا مُوسَى، قَالَ: فِي حَدِيثِ يَحْيَى، وَقَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ فِي حَدِيثِهِ: مَا لا أُحْصِي , أَوْ مَا لا أَعُدُّهُ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: وَأَنَا بَرِيءٌ مِنْ عُهْدَةِ عَاصِمٍ. سَمِعْتُ مُحَمَّدَ بْنَ يَحْيَى، يَقُولُ: عَاصِمُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ لَيْسَ عَلَيْهِ قِيَاسٌ. وَسَمِعْتُ مُسْلِمَ بْنَ حَجَّاجٍ، يَقُولُ: سَأَلْنَا يَحْيَى بْنَ مَعِينٍ , فَقُلْنَا: عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُقَيْلٍ أَحَبُّ إِلَيْكَ أَمْ عَاصِمُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ؟ قَالَ: لَسْتُ أُحِبُّ وَاحِدًا مِنْهُمَا.. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: كُنْتُ لا أُخَرِّجُ حَدِيثَ عَاصِمِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ فِي هَذَا الْكِتَابِ , ثُمَّ نَظَرْتُ , فَإِذَا شُعْبَةُ، وَالثَّوْرِيُّ قَدْ رَوَيَا عَنْهُ , وَيَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ , وَعَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ، وَهُمَا إِمَامَا أَهْلِ زَمَانِهِمَا قَدْ رَوَيَا عَنِ الثَّوْرِيِّ عَنْهُ. وَقَدْ رَوَى عَنْهُ مَالِكٌ خَبَرًا فِي غَيْرِ الْمُوَطَّإِ