7.
The Book of Pilgrimage (Rites of Hajj)
٧-
كِتَابُ الْمَنَاسِكِ
Chapter on the evidence that the Prophet, peace be upon him, prayed two units of prayer because he was a traveler, not a resident.
بَابُ ذِكْرِ الدَّلِيلِ عَلَى أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّمَا صَلَّى بِهَا رَكْعَتَيْنِ؛ لِأَنَّهُ كَانَ مُسَافِرًا غَيْرَ مُقِيمٍ،
Sahih Ibn Khuzaymah 2965
Similarly, the hadith of Sayyidah Aisha (may Allah be pleased with her) states that when prayer was first ordained, it was two rak'ahs. Then, the prayer was increased for those residing (at home), (and it became four rak'ahs while the traveler's prayer remained two rak'ahs). This hadith also clarifies that the complete prayer is obligatory for a resident person in Mina; they cannot shorten the prayer while being a resident and not a traveler. Imam Abu Bakr (may Allah have mercy on him) said that he had explained the meaning of the narration of Sayyiduna Anas (may Allah be pleased with him) in the Book of Prayer. In the narrations of Sayyidah Aisha (may Allah be pleased with her) and Sayyiduna Ibn Abbas (may Allah be pleased with them both), there is clear evidence that it is obligatory for the people of Makkah and those residing in Makkah al-Mukarramah to offer the complete prayer in Mina because they are now residents, not travelers, and four rak'ahs of prayer are obligatory for a resident. Therefore, it is not permissible for a non-traveler, someone who is not afraid due to the absence of war, someone from outside Makkah who has settled in Makkah al-Mukarramah, to shorten the prayer when they go to Mina and their intention is to return to Makkah al-Mukarramah, as they are not travelers. Hence, it is not permissible for them to shorten the prayer in Mina.
اسی طرح سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا کی یہ حدیث کہ ابتدا میں جب نماز فرض ہوئی تو دو رکعات فرض ہوئی تھی۔ پھر حضر کی نماز میں اضافہ کر دیا گیا (اور وہ چار رکعات ہوگئیں جبکہ مسافر کی نماز دو رکعات پڑھنا باقی رہیں) یہ حدیث بھی صراحت کرتی ہے کہ مقیم شخص پرمنیٰ میں مکمّل نماز واجب ہے وہ قصر نماز نہیں پڑھ سکتا جبکہ وہ مقیم ہو اور مسافر نہ ہو۔ امام ابوبکر رحمه الله فرماتے ہیں کہ میں نے کتاب الصلاة میں سیدنا انس رضی اللہ عنہ کی روایت کا معنی بیان کردیا ہے۔ سیدہ عائشہ رضی اللہ عنہا اور سیدنا ابن عباس رضی اللہ عنہما کی روایات میں واضح دلیل موجود ہے کہ اہل مکّہ اور مکّہ مکرّمہ میں مقیم ہونے والے شخص پر واجب ہے کہ وہ منیٰ میں مکمّل نماز ادا کریں کیونکہ وہ اب مقیم ہوچکے ہیں، مسافر نہیں رہے اور مقیم پر چار رکعات نماز فرض ہے۔ اس لئے کسی غیر مسافر شخص، عدم جنگ کی وجہ سے خوفزدہ نہ ہونے والے شخص، اہل مکّہ اور مکّہ مکرّمہ میں باہر سے آ کر مقیم ہو جانے والے شخص کے لئے نماز قصر کرنا جائز ہیں جبکہ وہ منیٰ کی طرف جائیں اور اُن کی نیت واپس مکّہ مکرّمہ آنے کی ہو، اس طرح وہ مسافر نہیں ہوںگے لہٰذا اُن کے لئے منیٰ میں نماز قصر کرنا جائز نہیں۔
Isi tarah Syeda Ayesha raziallahu anha ki yeh hadees ke ibteda mein jab namaz farz hui to do rakat farz hui thi. Phir Hazar ki namaz mein izafa kar diya gaya (aur wo chaar rakat ho gayin jabke musafir ki namaz do rakat parhna baqi rahin) yeh hadees bhi saraihat karti hai ke muqeem shakhs par Munna mein mukammal namaz wajib hai wo qasar namaz nahin parh sakta jabke wo muqeem ho aur musafir na ho. Imam Abubakar rehmatullah alaih farmate hain ke maine kitab us salath mein Sayyiduna Anas raziallahu anhu ki riwayat ka mani bayan kar diya hai. Syeda Ayesha raziallahu anha aur Sayyiduna Ibn Abbas raziallahu anhuma ki riwayat mein wazeh daleel maujood hai ke ahle Makkah aur Makkah Mukarramah mein muqeem hone wale shakhs par wajib hai ke wo Munna mein mukammal namaz ada karen kyunke wo ab muqeem ho chuke hain, musafir nahin rahe aur muqeem par chaar rakat namaz farz hai. Is liye kisi ghair musafir shakhs, adam jang ki wajah se khaufzada na hone wale shakhs, ahle Makkah aur Makkah Mukarramah mein bahar se aa kar muqeem ho jane wale shakhs ke liye namaz qasar karna jaiz hain jabke wo Munna ki taraf jayen aur unki neeyat wapas Makkah Mukarramah aane ki ho, is tarah wo musafir nahin honge lihaza unke liye Munna mein namaz qasar karna jaiz nahin.