2.
The Book of Prayer
٢-
كِتَابُ الصَّلَاةِ
Chapter on the Adhan During Travel, Even If One Is Alone Without a Group or Anyone, Seeking the Virtue of the Adhan.
بَابُ الْأَذَانِ فِي السَّفَرِ وَإِنْ كَانَ الْمَرْءُ وَحْدَهُ لَيْسَ مَعَهُ جَمَاعَةٌ وَلَا وَاحِدٌ طَلَبًا لِفَضِيلَةِ الْأَذَانِ
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
anasin | Anas ibn Malik al-Ansari | Sahabi |
thābitun | Thaabit ibn Aslam al-Banani | Trustworthy |
ḥammād bn slmh | Hammad ibn Salamah al-Basri | His memorization changed a little at the end of his life, trustworthy, devout |
bahzun ya‘nī āibn asadin | Bahz ibn Asad al-A'ma | Trustworthy, Established |
muḥammad bn abī ṣafwān al-‘alī | Muhammad ibn Uthman al-Thaqafi | Trustworthy |
الأسم | الشهرة | الرتبة |
---|---|---|
أَنَسٍ | أنس بن مالك الأنصاري | صحابي |
ثَابِتٌ | ثابت بن أسلم البناني | ثقة |
حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ | حماد بن سلمة البصري | تغير حفظه قليلا بآخره, ثقة عابد |
بَهْزٌ يَعْنِي ابْنَ أَسَدٍ | بهز بن أسد العمي | ثقة ثبت |
مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي صَفْوَانَ الْعَلِيُّ | محمد بن عثمان الثقفي | ثقة |
Sahih Ibn Khuzaymah 400
It is narrated on the authority of Sayyidina Anas, may Allah be pleased with him, that the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, would launch attacks (on enemy settlements) at the time of the Fajr (dawn) prayer. If he heard the call to prayer (Adhan), he would stop (the attack), and if he didn't hear the call to prayer, he would proceed with the attack. One day, the Prophet (peace and blessings be upon him) heard a man saying, "Allahu Akbar, Allahu Akbar (Allah is the Greatest, Allah is the Greatest)." The Prophet (peace and blessings be upon him) said, "He is upon the natural religion (Fitra) of Islam." Then the man said, "Ashhadu an la ilaha illallah (I bear witness that there is no deity worthy of worship but Allah)." The Prophet (peace and blessings be upon him) said, "He has been saved from the fire of Hell." Imam Abu Bakr, may Allah have mercy on him, said that if a person desires to pronounce the testimony of Allah's Oneness in the Adhan and hopes that by doing so, Allah will grant him salvation from the fire of Hell, then every believer should hasten to attain this virtue with this desire and wish that Allah will save him from the fire. Whether he is alone in his house, in the wilderness, or in a town or city, he should give the Adhan to attain this rewarding act. I have mentioned the chapters on Adhan in other places as well, such as when the Prophet (peace and blessings be upon him) overslept the Fajr prayer until the sun rose, and he instructed Sayyidina Bilal, may Allah be pleased with him, to give the Adhan for the Fajr prayer even though its time had passed. These hadiths contradict the claim of those who say that the Adhan should not be given after the time for prayer has ended, but rather only the Iqamah should be pronounced without the Adhan.
Grade: Sahih
سیدنا انس رضی اللہ عنہ سے روایت ہے کہ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم صبح کی نماز کے وقت (دشمن کی بستیوں پر) حملہ آور ہوتے تھے پھر اگر اذان کی آواز سن لیتے تو (حملہ کرنے سے) رُک جاتے (اور اگر اذان کی آواز نہ سنتے تو) حملہ کر دیتے۔ چنانچہ ایک دن آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے ایک شخص کو سنا وہ کہہ رہا تھا: «اللہُ أَکبَرُ، اللہُ أَکبَرُ» ”اللہ سب سے بڑا ہے، اللہ سب سے بڑا ہے“ تو آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”وہ فطرتِ اسلام پر ہے۔“ تو اُس نے کہا: «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ» ”میں گواہی دیتا ہوں کہ اللہ کے سوا کوئی معبود نہیں“ آپ صلی اللہ علیہ وسلم نے فرمایا: ”توجہنّم کی آگ سے نجات پا گیا۔“ اما م ابوبکر رحمہ اللہ فرماتے ہیں کہ جب کسی شخص کواذان میں اللہ تعالیٰ کی توحید کے اعلان و گواہی دینے کی خواہش ہو اور وہ امید رکھتا ہو کہ اس کی اذان میں اللہ تعالیٰ کی توحید کی گواہی دینے سے اللہ تعالیٰ اٗسے جہنّم کی آگ سے نجات عطا فرمائیں گے تو ہر مومن کو اس خواہش اور تمنّا کے ساتھ کہ اللہ تعالیٰ اُس کو آگ سے نجات دے دیں گے، اس فضیلت کے حُصول میں سبقت کرنی چاہیے۔ وہ اپنے گھر میں تنہا ہو یا جنگل میں یا بستی وشہر میں اکیلا ہو، اس فضلیت واجر کو حاصل کرنے کے لئے (اُسے اذان دینی چاہیے) میں نے اس جگہ کے علاوہ بھی کئی مقامات پر سفر میں اذان کے ابواب کو بیان کیا ہے (مثلاً) نبی اکرم صلی اللہ علیہ وسلم کا صبح کی نماز سے سوئے رہ جانا حتیٰ کہ سورج طلوع ہوگیا اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا سیدنا بلال رضی اللہ عنہ کوصبح کی نماز کی اذان دینے کا حُکم دینا جبکہ اُس کا وقت ختم ہوچکا تھا۔ یہ احادیث اُن لوگوں کے قول کے برعکس ہیں اُن کا دعویٰ ہے کہ نماز کا وقت ختم ہو جانے کے بعد اُس کے لیے اذان نہیں دی جائے گی بلکہ بغیر اذان کے صرف اقامت کہی جائے گی۔
Sayyidna Anas Radi Allahu Anhu se riwayat hai ki Rasul Allah Sallallahu Alaihi Wasallam subah ki namaz ke waqt dushman ki bastiyon par hamla awar hotey thay phir agar azan ki awaz sun letey to hamla karne se ruk jatey aur agar azan ki awaz na suntey to hamla kar detey chunache ek din Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne ek shakhs ko suna woh keh raha tha Allahu Akbar Allahu Akbar Allah sab se bada hai Allah sab se bada hai to Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya woh fitrat e Islam par hai to usne kaha Ashhadu An La Ilaha Illallah main gawahi deta hun ki Allah ke siwa koi mabood nahin Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ne farmaya jahannam ki aag se nijaat pa gaya Imaam Abu Bakr Rahmatullah Alaih farmate hain ki jab kisi shakhs ko azan mein Allah Ta'ala ki tauheed ke elan o gawahi dene ki khwahish ho aur woh umeed rakhta ho ki uski azan mein Allah Ta'ala ki tauheed ki gawahi dene se Allah Ta'ala usse jahannam ki aag se nijaat ata farmaengey to har momin ko is khwahish aur tamanna ke sath ki Allah Ta'ala usko aag se nijaat dey dengey is fazilat ke husool mein sabqat karni chahiye woh apne ghar mein tanha ho ya jungle mein ya basti o shehar mein akela ho is fazilat waajib ko hasil karne ke liye use azan deni chahiye maine is jagah ke alawa bhi kai maqamat par safar mein azan ke abwab ko bayan kiya hai maslan Nabi Akram Sallallahu Alaihi Wasallam ka subah ki namaz se soye reh jana hatta ki sooraj taloo ho gaya aur Aap Sallallahu Alaihi Wasallam ka Sayyidna Bilal Radi Allahu Anhu ko subah ki namaz ki azan dene ka hukum dena jabke uska waqt khatam ho chuka tha yeh ahadees un logon ke qaul ke bar aks hain unka daawa hai ki namaz ka waqt khatam ho jane ke baad uske liye azan nahin di jayegi balki baghair azan ke sirf iqamat kahi jayegi
نا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي صَفْوَانَ الْعَلِيُّ ، نا بَهْزٌ يَعْنِي ابْنَ أَسَدٍ ، نا حَمَّادُ بْنُ سَلَمَةَ ، أَخْبَرَنَا ثَابِتٌ ، عَنْ أَنَسٍ ، أَنّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَانَ يُغِيرُ عِنْدَ صَلاةِ الصُّبْحِ، فَإِنْ سَمِعَ أَذَانًا أَمْسَكَ، وَإِلا أَغَارَ، فَاسْتَمَعَ ذَاتَ يَوْمٍ فَسَمِعَ رَجُلا، يَقُولُ: اللَّهُ أَكْبَرُ، اللَّهُ أَكْبَرُ، فَقَالَ:" عَلَى الْفِطْرَةِ"، فَقَالَ: أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ، قَالَ:" خَرَجْتَ مِنَ النَّارِ" . قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَإِذَا كَانَ الْمَرْءُ يَطْمَعُ بِالشَّهَادَةِ بِالتَّوْحِيدِ لِلَّهِ فِي الأَذَانِ، وَهُوَ يَرْجُو أَنْ يُخَلِّصَهُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ بِالشَّهَادَةِ بِاللَّهِ بِالتَّوْحِيدِ فِي أَذَانِهِ، فَيَنْبَغِي لِكُلِّ مُؤْمِنٍ أَنْ يَتَسَارَعَ إِلَى هَذِهِ الْفَضِيلَةِ طَمَعًا فِي أَنْ يُخَلِّصَهُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ، خَلا فِي مَنْزِلِهِ أَوْ فِي بَادِيَةٍ أَوْ قَرْيَةٍ أَوْ مَدِينَةٍ، طَلَبًا لِهَذِهِ الْفَضِيلَةِ، وَقَدْ خَرَّجْتُ أَبْوَابَ الأَذَانِ فِي السَّفَرِ أَيْضًا فِي مَوَاضِعَ غَيْرِ هَذَا الْمَوْضِعِ، فِي نَوْمِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنْ صَلاةِ الصُّبْحِ حَتَّى طَلَعَتِ الشَّمْسُ، وَأَمْرُهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِلالا بِالأَذَانِ لِلصُّبْحِ بَعْدَ ذَهَابِ وَقْتِ تِلْكَ الصَّلاةِ، وَتِلْكَ الأَخْبَارُ أَيْضًا خِلافُ قَوْلِ مَنْ زَعَمَ أَنْ لا يُؤَذَّنَ لِلصَّلاةِ بَعْدَ ذَهَابِ وَقْتِهَا، وَإِنَّمَا يُقَامُ لَهَا بِغَيْرِ أَذَانٍ