12.
The Book of Zakat
١٢-
كتاب الزكاة


19
Chapter: Acceptance of charity that comes from good (Tayyib) earnings, and the growth thereof

١٩
باب قَبُولِ الصَّدَقَةِ مِنَ الْكَسْبِ الطَّيِّبِ وَتَرْبِيَتِهَا ‏‏

Sahih Muslim 1014a

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘if anyone gives as Sadaqa the equivalent of a date from that (earning) earned honestly, for Allah accepts that which is lawful, the Lord would accept it with His Right Hand, and even if it is a date, it would foster in the Hand of the lord, as one of you fosters his colt, till it becomes bigger than a mountain.

سعید بن یسار سے روا یت ہے کہ انھوں نے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے سنا وہ کہہ رہے تھے رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا : " کو ئی شخص پا کیزہ مال سے کو ئی صدقہ نہیں کرتا اور اللہ تعا لیٰ پا کیزہ مال ہی قبول فر ما تا ہے مگر وہ رحمٰن اسے اپنے دا ئیں ہا تھ میں لیتا ہے چا ہے وہ کھجور کا ایک دا نہ ہو تو وہ اس رحمٰن کی ہتھیلی میں پھلتا پھولتا ہے حتیٰ کہ پہاڑ سے بھی بڑا ہو جا تا ہے بالکل اسی طرح جس طرح تم میں سے کو ئی اپنے بچھیرے یا اونٹ کے بچے کو پا لتا ہے ۔

Saeed bin Yasar se riwayat hai ke unhon ne Hazrat Abu Hurayrah radi Allahu ta'ala anhu se suna woh keh rahe the Rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne farmaaya: "Koi shakhs paakiza maal se koi sadaqah nahin karta aur Allah ta'ala paakiza maal hi qabool farmaata hai magar woh Rehman usay apne daayen hath mein leeta hai chahay woh khajoor ka ek dana ho to woh us Rehman ki hatheli mein phalta pholta hai hatta ke pahaad se bhi bada ho jaata hai bilkul usi tarah jis tarah tum mein se koi apne bachere ya unt ke bache ko palta hai.

وَحَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، حَدَّثَنَا لَيْثٌ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ، عَنْ سَعِيدِ بْنِ يَسَارٍ، أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا هُرَيْرَةَ، يَقُولُ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏ "‏ مَا تَصَدَّقَ أَحَدٌ بِصَدَقَةٍ مِنْ طَيِّبٍ - وَلاَ يَقْبَلُ اللَّهُ إِلاَّ الطَّيِّبَ - إِلاَّ أَخَذَهَا الرَّحْمَنُ بِيَمِينِهِ وَإِنْ كَانَتْ تَمْرَةً فَتَرْبُو فِي كَفِّ الرَّحْمَنِ حَتَّى تَكُونَ أَعْظَمَ مِنَ الْجَبَلِ كَمَا يُرَبِّي أَحَدُكُمْ فَلُوَّهُ أَوْ فَصِيلَهُ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1014b

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, no one gives Sadaqa of a date out of his honest earning, but Allah accepts it with His Right Hand, and then fosters it as one of you fosters the colt or a young she-camel, till it becomes like a mountain or even greater.

یعقوب بن عبد الرحمٰن القاری نے سہیل سے انھوں نے اپنے والد ( ابو صالح ) سے اور انھوں نے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روا یت کی ، کہ رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا " کو ئی شخص اپنی پا کیزہ کما ئی سے ایک کھجور بھی خرچ نہیں کرتا مگر اللہ اسے اپنے دا ہنے ہا تھ سے قبول کرتا ہے اور اسے اس طرح پالتا ہے جس طرح تم میں سے کو ئی اپنے بچھیرے یا اونٹ کے بچے کو پا لتا ہے حتیٰ کہ وہ ( کھجور ) پہا ڑ کی طرح یا اس سے بھی بڑی ہو جا تی ہے ۔

Yaqoob bin Abdul Rehman al-Qari ne Suhail se unhon ne apne walid ( Abu Saleeh ) se aur unhon ne Hazrat Abu Hurayrah radiyallahu ta'ala anhu se riwayat ki, ke Rasoolullah sallaAllahu alayhi wa sallam ne farmaya "Koi shakh apni pakeeza kamai se ek khajoor bhi kharch nahi karta magar Allah usse apne dahayne hath se qabool karta hai aur usse is tarah palta hai jis tarah tum mein se koi apne bachire ya oonth ke bache ko palta hai hatta ke woh ( khajoor ) pahad ki tarah ya usse bhi bari ho jati hai

حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، حَدَّثَنَا يَعْقُوبُ، - يَعْنِي ابْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْقَارِيَّ - عَنْ سُهَيْلٍ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ ‏ "‏ لاَ يَتَصَدَّقُ أَحَدٌ بِتَمْرَةٍ مِنْ كَسْبٍ طَيِّبٍ إِلاَّ أَخَذَهَا اللَّهُ بِيَمِينِهِ فَيُرَبِّيهَا كَمَا يُرَبِّي أَحَدُكُمْ فَلُوَّهُ أَوْ قَلُوصَهُ حَتَّى تَكُونَ مِثْلَ الْجَبَلِ أَوْ أَعْظَمَ ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1014c

This Hadith has been narrated through another chain of transmitters with a change of words. In the Hadith transmitted of Rauh (the words are), ‘ out of the honest earning and its spending at what is its (due) right’ and in the Hadith transmitted by Sulaiman, (the words are), ‘and its spending at its proper place.’

روح بن قاسم اور سلیما ن بن بلال دو نوں نے سہیل سے اسی سند کے ساتھ ( مذکور ہ با لا ) حدیث بیان کی ، روح کی حدیث میں ہے ۔ من الكسب الطيب فيضعها في حقها ( حلال کمائی سے صدقہ کرتا ہے پھر اس کو وہاں لگا تا ہے جہاں اس کا حق ہے ) اور سلیمان کی حدیث میں ہے فيضعها في موضعها ( اور اسے اس کی جگہ پر خرچ کرتا ہے )

Ruh bin Qasim aur Sulaiman bin Bilal dono ne Suhail se isi sand ke sath ( mazkoor h ba la ) hadees bayan ki, Ruh ki hadees mein hai. Man al-kasb al-tayib fi yad'uha fi haqqaha ( halal kamai se sadaqa karta hai phir is ko wahaan laga ta hai jahaan is ka haq hai ) aur Sulaiman ki hadees mein hai fi yad'uha fi mawa'iha ( aur ise is ki jagah par kharch karta hai )

وَحَدَّثَنِي أُمَيَّةُ بْنُ بِسْطَامَ، حَدَّثَنَا يَزِيدُ، - يَعْنِي ابْنَ زُرَيْعٍ - حَدَّثَنَا رَوْحُ بْنُ الْقَاسِمِ، ح وَحَدَّثَنِيهِ أَحْمَدُ بْنُ عُثْمَانَ الأَوْدِيُّ، حَدَّثَنَا خَالِدُ بْنُ مَخْلَدٍ، حَدَّثَنِي سُلَيْمَانُ، - يَعْنِي ابْنَ بِلاَلٍ - كِلاَهُمَا عَنْ سُهَيْلٍ، بِهَذَا الإِسْنَادِ ‏.‏ فِي حَدِيثِ رَوْحٍ ‏"‏ مِنَ الْكَسْبِ الطَّيِّبِ فَيَضَعُهَا فِي حَقِّهَا ‏"‏ ‏.‏ وَفِي حَدِيثِ سُلَيْمَانَ ‏"‏ فَيَضَعُهَا فِي مَوْضِعِهَا ‏"‏ ‏.‏

Sahih Muslim 1014d

This Hadith has been transmitted through another chain the same as the narration of Ya'qub from Suhail.

ہشا م بن سعد نے زید بن اسلم سے انھوں نے ابو صالح سے انھوں نے حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے اور انھوں نے نبی ﷺ سے اسی طرح روا یت کی جس طرح سہیل سے یعقوب کی حدیث ہے ۔

Hashaam bin Sad ne Zaid bin Aslam se unhon ne Abu Saleh se unhon ne Hazrat Abu Hurairah Radi Allahu Ta'ala Anhu se aur unhon ne Nabi (Sallallahu Alaihi Wasallam) se isi tarah riwayat ki jis tarah Sohail se Yaqub ki hadees hai.

وَحَدَّثَنِيهِ أَبُو الطَّاهِرِ، أَخْبَرَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ وَهْبٍ، أَخْبَرَنِي هِشَامُ بْنُ سَعْدٍ، عَنْ زَيْدِ بْنِ أَسْلَمَ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم نَحْوَ حَدِيثِ يَعْقُوبَ عَنْ سُهَيْلٍ ‏.‏

Sahih Muslim 1015

Abu Huraira (رضي الله تعالى عنه) narrated that the Apostle of Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) said, ‘O people, Allah is Good and He therefore, accepts only that which is good. And Allah commanded the believers as He commanded the Apostles by saying - ُّ سُلُ كُلُوا مِنَ الطَّي ِبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِن ِييَا أَيُّهَا الر بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيم [O Apostles, eat of the good things, and do good deeds; verily I am aware of what you do] (Al-Mominoon – 51)). And He said - َْقْنَاكُمَ زيَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَي ِبَاتِ مَا ر [O believers, eat of the good things that We gave you.] (Al-Baqara - 172). He then made a mention of a person who travels widely, his hair disheveled and covered with dust. He lifts his hand towards the sky (and thus makes the supplication) - ِ َبَب ِ يَا ريَا ر [O Lord, O Lord] whereas his diet is unlawful, his drink is unlawful, and his clothes are unlawful and his nourishment is unlawful. How can then his supplication be accepted?

حضرت ابو ہریرہ رضی اللہ تعالیٰ عنہ سے روا یت ہے انھوں نے کہا رسول اللہ ﷺ نے فر ما یا : " اے لو گو !اللہ تعا لیٰ پا ک ہے اور پا ک ( مال ) کے سوا ( کو ئی ما ل ) قبو ل نہیں کرتا اللہ نے مو منوں کو بھی اسی بات کا حکم دیا جس کا رسولوں کو حکم دیا اللہ تعا لیٰ نے فر ما یا : " اے پیغمبران کرام! پا ک چیز یں کھا ؤ اور نیک کا م کرو جو عمل تم کرتے ہو میں اسے اچھی طرح جا ننے والا ہوں اور فر ما یا اے مومنو!جو پا ک رزق ہم نے تمھیں عنا یت فر ما یا ہے اس میں سے کھا ؤ ۔ پھر آپ نے ایک آدمی کا ذکر کیا : " جو طویل سفر کرتا ہے بال پرا گندا اور جسم غبار آلود ہے ۔ ( دعا کے لیے آسمان کی طرف اپنے دو نوں ہا تھ پھیلا تا ہے اے میرے رب اے میرے رب! جبکہ اس کا کھا نا حرام کا ہے اس کا پینا خرا م کا ہے اس کا لبا س حرا م کا ہے اور اس کو غذا حرا م کی ملی ہے تو اس کی دعا کہا ں سے قبو ل ہو گی ۔

Hazrat Abu Hurayrah Radi Allahu Ta'ala Anhu se Riwayat hai unhon ne kaha Rasool Allah Salla Allahu Alaihi Wasallam ne farmaaya: "Aye logo! Allah Ta'ala pak hai aur pak (mal) ke siwa (koi mal) qabool nahi karta Allah ne Mominon ko bhi isi baat ka hukm diya jis ka Rasuloon ko hukm diya Allah Ta'ala ne farmaaya: "Aye Paygambar-e-Kuram! Pak chizein khaao aur neik kam karo jo amal tum karte ho mein isse achee tarah jaanne wala hoon aur farmaaya Aye Momino! Jo pak rizq hum ne tumhen inayat farmaaya hai us mein se khaao. Phir aap ne ek aadmi ka zikr kiya: "jo tawil safar karta hai baal pra ganda aur jism ghubar aaloo hai. (Dua ke liye aasmaan ki taraf apne dono haath phelaata hai Aye mere Rab Aye mere Rab! Jabke iska khana haram ka hai iska peena kharam ka hai iska libas haram ka hai aur isko ghaza haram ki mili hai to iski dua kahan se qabool hogi.

وَحَدَّثَنِي أَبُو كُرَيْبٍ، مُحَمَّدُ بْنُ الْعَلاَءِ حَدَّثَنَا أَبُو أُسَامَةَ، حَدَّثَنَا فُضَيْلُ بْنُ مَرْزُوقٍ، حَدَّثَنِي عَدِيُّ بْنُ ثَابِتٍ، عَنْ أَبِي حَازِمٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم ‏"‏ أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ اللَّهَ طَيِّبٌ لاَ يَقْبَلُ إِلاَّ طَيِّبًا وَإِنَّ اللَّهَ أَمَرَ الْمُؤْمِنِينَ بِمَا أَمَرَ بِهِ الْمُرْسَلِينَ فَقَالَ ‏{‏ يَا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا إِنِّي بِمَا تَعْمَلُونَ عَلِيمٌ‏}‏ وَقَالَ ‏{‏ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاكُمْ‏}‏ ‏"‏ ‏.‏ ثُمَّ ذَكَرَ الرَّجُلَ يُطِيلُ السَّفَرَ أَشْعَثَ أَغْبَرَ يَمُدُّ يَدَيْهِ إِلَى السَّمَاءِ يَا رَبِّ يَا رَبِّ وَمَطْعَمُهُ حَرَامٌ وَمَشْرَبُهُ حَرَامٌ وَمَلْبَسُهُ حَرَامٌ وَغُذِيَ بِالْحَرَامِ فَأَنَّى يُسْتَجَابُ لِذَلِكَ ‏"‏ ‏.‏