27.
Statement of Exegesis (Tafsir)
٢٧-
بیان التفسیر


Explanation of Surah An-Najm

تفسير سورة النجم

Mustadrak Al Hakim 3745

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates: The Holy Prophet (peace be upon him) prostrated during the recitation of Surah An-Najm and everyone prostrated with him: the Muslims, the polytheists, the humans, and even the Jinn. ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them both) did not narrate it with this chain of narration.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : نبی اکرم ﷺ نے سورۃ النجم میں سجدہ کیا اور اس میں تمام مسلمانوں نے ، مشرکوں نے ، انسانوں نے اور جنات نے بھی سجدہ کیا ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے اس اسناد کے ہمراہ نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) ne Surah An Najm mein Sajda kiya aur us mein tamam Musalmano ne, mushriko ne, insano ne aur jinnat ne bhi Sajda kiya. ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihima ne ise is asnad ke hamrah naqal nahi kiya.

حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ إِسْحَاقَ الْمُقْرِئُ الْعَدْلُ بِبَغْدَادَ، ثنا عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ مُحَمَّدٍ، ثنا عَبْدُ الصَّمَدِ بْنُ عَبْدِ الْوَارِثِ، حَدَّثَنِي أَبِي، ثنا أَيُّوبُ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: إِنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ «سَجَدَ فِيهَا يَعْنِي وَالنَّجْمِ، وَسَجَدَ فِيهَا الْمُسْلِمُونَ وَالْمُشْرِكُونَ وَالْإِنْسُ وَالْجِنُّ» صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الْبُخَارِيِّ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ بِهَذِهِ السِّيَاقَةِ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3745 - على شرط البخاري ومسلم

Mustadrak Al Hakim 3746

Abdullah (may Allah be pleased with him) narrates regarding the verse: "The heart did not lie about what it saw." (An-Najm: 11) [Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan (may Allah have mercy on him)] that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) saw Jibril (Gabriel) in a precious silk robe that filled the space between the earth and the sky. ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) but the two Sheikhs (Bukhari and Muslim) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ رضی اللہ عنہ اللہ تعالیٰ کے ارشاد : مَا کَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَاٰی ) ( النجم : 11 ) ’’ دل نے جھوٹ نہ کہا جو دیکھا ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق فرماتے ہیں ، رسول اللہ ﷺ نے حضرت جبرائیل علیہ السلام کو قیمتی ریشمی جبہ میں دیکھا جو کہ زمین و آسمان کے درمیان بھرے ہوئے تھے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah raziallahu anhu Allah taala ke irshad: Ma kazabal fuadu ma raa (al najm: 11) 'Dil ne jhoot na kaha jo dekha.' (tarjuma kanzul iman, imam ahmed raza rehmatullah alaih) Ke mutalliq farmate hain, rasool Allah (صلى الله عليه وآله وسلم) ne hazrat jibraeel alaihissalam ko qeemti reshmi jubah mein dekha jo keh zameen o asman ke darmiyan bhare hue the. ** Yeh hadees imam bukhari rehmatullah alaih aur imam muslim rehmatullah alaih ke meyar ke mutabiq sahih hai lekin sheikhain rehmatullah alaihima ne ise naqal nahi kiya.

أَخْبَرَنَا أَبُو زَكَرِيَّا الْعَنْبَرِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ السَّلَامِ، ثنا إِسْحَاقُ، أَنْبَأَ يَحْيَى بْنُ آدَمَ، ثنا إِسْرَائِيلُ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ يَزِيدَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ {مَا كَذَبَ الْفُؤَادُ مَا رَأَى} [النجم: 11] قَالَ: «رَأَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ جِبْرِيلُ فِي حُلَّةِ رَفْرَفٍ قَدْ مَلَأَ مَا بَيْنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ» صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3746 - على شرط البخاري ومسلم

Mustadrak Al Hakim 3747

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him and his father) narrated, "Would you like that Khalah (closeness to Allah) be for Ibrahim (Abraham, peace be upon him), Kalam (conversation with Allah) for Musa (Moses, peace be upon him), and Didar (seeing Allah) for Muhammad (peace be upon him)? ** This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him), but Shaykhān (Imam Bukhari and Imam Muslim) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : کیا تمہیں یہ بات پسند ہے کہ خلت ، حضرت ابراہیم علیہ السلام کے لیے ، کلام حضرت موسیٰ علیہ السلام کے لئے اور دیدار ( الٰہی ) حضرت محمد ﷺ کے لئے ہو ؟۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : kya tumhen ye baat pasand hai ki khilt, Hazrat Ibrahim Alaihissalam ke liye, Kalam Hazrat Musa Alaihissalam ke liye aur deedar ( ilahi ) Hazrat Muhammad (صلى الله عليه وآله وسلم) ke liye ho ?.. ** Ye hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhein Rahmatullah Alaihema ne ise naqal nahin kiya .

أَخْبَرَنَا أَبُو زَكَرِيَّا الْعَنْبَرِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ السَّلَامِ، ثنا إِسْحَاقُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ، أَنْبَأَ مُعَاذُ بْنُ هِشَامٍ، ثنا أَبِي، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: «أَتَعْجَبُونَ أَنْ تَكُونَ الْخَلَّةُ لِإِبْرَاهِيمَ، وَالْكَلَامُ لِمُوسَى، وَالرُّؤْيَةُ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَصَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الْبُخَارِيِّ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3747 - على شرط البخاري

Mustadrak Al Hakim 3748

Asma bint Abi Bakr (may Allah be pleased with her) narrated: I heard the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) describing Sidrat al-Muntaha: "Under its branches, a rider can travel for 100 years, under the shade of each of its branches, 100 riders can find shade, its ground is made of gold." ** This hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them both) did not narrate it.

" حضرت اسماء بن ابی بکر رضی اللہ عنہا فرماتی ہیں : میں نے رسول اللہ ﷺ کو سدرۃ المنتہیٰ کا یوں وصف بیان کرتے سنا : اس کی شاخوں کے نیچے ، سوار 100 سال تک سفر کر سکتا ہے ، اس کی ہر شاخ کے سائے میں 100 سوار سایہ حاصل کر سکتا ہے ، اس کی زمین سونے کی ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Asma bin Abi Bakr RA farmati hain : main ne Rasul Allah SAW ko Sidratul Muntaha ka yun wasaf bayan karte suna : is ki shakhon ke neeche, sawar 100 saal tak safar kar sakta hai, is ki har shakh ke saaye mein 100 sawar saya hasil kar sakta hai, is ki zameen sone ki hai. ** Ye hadees Imam Bukhari RA aur Imam Muslim RA ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain RA ne ise naqal nahin kiya.

حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ، ثنا يُونُسُ بْنُ بُكَيْرٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْحَاقَ، عَنْ يَحْيَى بْنِ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الزُّبَيْرِ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ جَدَّتِهِ أَسْمَاءَ بِنْتِ أَبِي بَكْرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَتْ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، يَقُولُ يَصِفُ سِدْرَةَ الْمُنْتَهَى قَالَ: «يَسِيرُ الرَّاكِبُ فِي الْفَنَنِ مِنْهَا مِائَةَ سَنَةٍ يَسْتَظِلُّ بِالْفَنَنِ مِنْهَا مِائَةُ رَاكِبٍ فِيهَا فَرَاشٌ مِنْ ذَهَبٍ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3748 - على شرط مسلم

Mustadrak Al Hakim 3749

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) said regarding the statement of Allah Almighty, "His sight never swerved, nor did it transgress" (Al-Najm 53:17): "Neither did the eye turn right or left, nor did it exceed its limit." ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (Imam Abu Hanifa and Imam Malik) (may Allah have mercy on them) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما اللہ تعالیٰ کے ارشاد ’’ ما زاغ البصر ‘‘ ( آنکھ کسی طرف پھیری ) کے متعلق فرماتے ہیں : نہ تو آنکھ دائیں بائیں پھیری ،’’ وما طغی ‘‘ نہ حد سے بڑھی ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas razi Allah unhuma Allah ta'ala ke irshad ''Ma zaagh albasar'' (aankh kisi taraf pheri) ke mutalliq farmate hain: Na to aankh daen baen pheri, ''Wa ma tagha'' na had se barhi. ** Ye hadees Imam Bukhari rehmatullah alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Shekhen rehmatullah alaihema ne ise naqal nahin kiya.

أَخْبَرَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الشَّافِعِيُّ، ثنا إِسْحَاقُ بْنُ الْحَسَنِ، ثنا أَبُو حُذَيْفَةَ، ثنا سُفْيَانُ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ مُجَاهِدٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: {مَا زَاغَ الْبَصَرُ} [النجم: 17] قَالَ: «مَا ذَهَبَ يَمِينًا وَلَا شِمَالًا» {وَمَا طَغَى} [النجم: 17] قَالَ: «مَا جَاوَزَ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الْبُخَارِيِّ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3749 - على شرط البخاري ومسلم

Mustadrak Al Hakim 3750

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) regarding Allah Almighty's saying: "Those who avoid major sins and immoralities, except for unintentional errors" (An-Najm: 32) "They are those who avoid major sins and shameful deeds, except for minor lapses." (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him) He ( Abdullah bin Abbas) said: "They approach sin, then they repent." Ibn Abbas said that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) used to say: "O Allah! When You forgive, forgive the greatest of sins. And who among Your servants does not approach sin?" **This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Shaykhs (Imam Bukhari and Imam Muslim) did not narrate it.**

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما اللہ تعالیٰ کے ارشاد : اَلَّذِیْنَ یَجْتَنِبُوْنَ کَبٰٓئِرَ الْاِثْمِ وَ الْفَوَاحِشَ اِلَّا اللَّمَمَ ) ( النجم : 32 ) ’’ وہ جو بڑے گناہوں اور بے حیائیوں سے بچتے ہیں مگر اتنا کہ گناہ کے پاس گئے اور رک گئے ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) کے متعلق فرماتے ہیں : گناہ کے قریب جاتے ہیں پھر توبہ کر لیتے ہیں ۔ ابن عباس فرماتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ فرمایا کرتے تھے : اے اللہ ! تو بخشنے پہ آئے تو بڑے سے بڑا گناہ بخش دے اور تیرا کونسا بندہ ہے جو گناہ کے قریب نہیں جاتا ؟ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a Allah Ta'ala ke Irshad : Allazina Yajtanibuna Kabaira Al-Ismi Wa Al-Fawaahisha Illa Al-Llaamma ( An-Najm : 32 ) '' Woh jo bade gunahon aur be-hayaiyon se bachty hain magar itna ke gunah ke paas gaye aur ruk gaye .'' ( Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) Ke mutalliq farmate hain : Gunah ke qareeb jate hain phir tauba kar lete hain . Ibn Abbas farmate hain ke Nabi Akram (صلى الله عليه وآله وسلم) farmaya karte thy : Aye Allah ! Tu bakhshne pe aye to bade se bada gunah bakhsh de aur tera konsa banda hai jo gunah ke qareeb nahin jata ? ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne ise naql nahin kiya .

أَخْبَرَنِي عَبْدُ اللَّهِ بْنُ الْحُسَيْنِ الْقَاضِي بِمَرْوَ، ثنا الْحَارِثُ بْنُ أَبِي أُسَامَةَ، ثنا رَوْحُ بْنُ عُبَادَةَ، ثنا زَكَرِيَا بْنُ إِسْحَاقَ الْمَكِّيُّ، عَنْ عَمْرِو بْنِ دِينَارٍ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ: {الَّذِينَ يَجْتَنِبُونَ كَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ إِلَّا اللَّمَمَ} [النجم: 32] قَالَ: يُلِمُّ بِهَا ثُمَّ يَتُوبُ مِنْهَا. قَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ: كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: « [البحر الرجز] إِنْ تَغْفِرِ اللَّهُمَّ تَغْفِرْ جَمًّا ... وَأَيُّ عَبْدٍ لَكَ لَا أَلَمَّا» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ"" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3750 - على شرط البخاري ومسلم

Mustadrak Al Hakim 3751

Abdullah bin Masood (may Allah be pleased with him) said regarding the statement of Allah Almighty, "except for approaching women unlawfully": The adultery of the eyes is looking, the adultery of the lips is kissing, the adultery of the hands is touching, the adultery of the feet is walking (towards an unlawful relationship), and the private parts either confirm it or deny it. If the matter reaches the private parts, then the person is considered an adulterer, otherwise it is called "approaching unlawfully." ** This Hadith is Sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him), but the two Sheikhs (may Allah have mercy on them) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن مسعود رضی اللہ عنہ اللہ تعالیٰ کے ارشاد ’’ الا اللمم ‘‘ کے متعلق فرماتے ہیں : آنکھوں کا زنا دیکھنا ہے ، ہونٹوں کا زنا بوسہ ہے ، ہاتھوں کا زنا پکڑنا ہے ، قدموں کا زنا چلنا ہے اور شرمگاہ اس کی تصدیق یا تکذیب کرتی ہے ۔ اگر بات شرمگاہ تک جا پہنچی تو وہ شخص زانی قرار پاتا ہے ورنہ اس کو ’’ لمم ‘‘ کہتے ہیں ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Masood Raziallahu Anhu Allah Taala ke irshad '' illa al lamm '' ke mutaliq farmate hain : aankhon ka zina dekhna hai , honton ka zina bosa hai , hathon ka zina pakadna hai , qadmon ka zina chalna hai aur sharamgah is ki tasdeeq ya takzeeb karti hai . Agar baat sharamgah tak ja pahunchi to woh shakhs zani qarar pata hai warna is ko '' lamm '' kehte hain . ** yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheekhain Rahmatullah Alaihema ne ise naqal nahin kiya .

أَخْبَرَنَا أَبُو زَكَرِيَّا الْعَنْبَرِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ السَّلَامِ، ثنا إِسْحَاقُ، أَنْبَأَ عَبْدُ الرَّزَّاقِ، أَنْبَأَ مَعْمَرٌ، عَنِ الْأَعْمَشِ، عَنْ أَبِي الضُّحَى، عَنْ مَسْرُوقٍ، أَنَّ ابْنَ مَسْعُودٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ: فِي قَوْلِهِ عَزَّ وَجَلَّ {إِلَّا اللَّمَمَ} [النجم: 32] قَالَ: «زِنَا الْعَيْنَيْنِ النَّظَرُ، وَزِنَا الشَّفَتَيْنِ التَّقْبِيلُ، وَزِنَا الْيَدَيْنِ الْبَطْشُ، وَزِنَا الرِّجْلَيْنِ الْمَشْيُ، وَيُصَدِّقُ ذَلِكَ أَوْ يُكَذِّبُهُ الْفَرْجُ، فَإِنْ تَقَدَّمَ بِفَرْجِهِ كَانَ زَانِيًا، وَإِلَّا فَهُوَ اللَّمَمُ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3751 - على شرط البخاري ومسلم

Mustadrak Al Hakim 3752

Abu Hurairah (may Allah be pleased with him) narrated that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) said: "Every son of Adam has been allotted his share of adultery, which he will inevitably commit. The adultery of the eyes is looking, the adultery of the feet is walking, the adultery of the hands is touching, the adultery of the tongue is speaking, and the heart desires and wishes, and the private parts confirm that or deny it."

" حضرت ابوہریرہ رضی اللہ عنہ فرماتے ہیں کہ رسول اللہ ﷺ نے ارشاد فرمایا : ہر انسان کے حصے میں زنا لکھ دیا گیا ہے ، وہ لازمی پائے گا ، آنکھ کا زنا دیکھنا ہے ، پاؤں کا زنا چلنا ہے ، کان کا زنا سننا ہے ، ہاتھ کا زنا پکڑنا ہے ، زبان کا زنا گفتگو ہے ، دل تمنا کرتا ہے اور خواہش کرتا ہے اور شرمگاہ اس کی تصدیق یا تکذیب کرتی ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن شیخین رحمۃ اللہ علیہما نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abu Hurairah (رضي الله تعالى عنه) farmate hain keh Rasul Allah SAW ne irshad farmaya: Har insan ke hisse mein zina likh diya gaya hai, woh lazmi paye ga, aankh ka zina dekhna hai, paon ka zina chalna hai, kaan ka zina sunna hai, hath ka zina pakadna hai, zaban ka zina guftgu hai, dil tamanna karta hai aur khwahish karta hai aur sharmgah us ki tasdeeq ya takzeeb karti hai. ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin Sheikhain Rahmatullah Alaihema ne ise naqal nahin kiya.

حَدَّثَنَا الشَّيْخُ أَبُو بَكْرِ بْنُ إِسْحَاقَ، أَنْبَأَ عُبَيْدُ بْنُ شَرِيكٍ الْبَزَّازُ، ثنا يَحْيَى بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ، ثنا اللَّيْثُ بْنُ سَعْدٍ، عَنِ ابْنِ عَجْلَانَ، عَنِ الْقَعْقَاعِ بْنِ حَكِيمٍ، عَنْ أَبِي صَالِحٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «عَلَى كُلِّ نَفْسٍ مِنِ ابْنِ آدَمَ كُتِبَ حَظٌّ مِنَ الزِّنَا أَدْرَكَ ذَلِكَ لَا مَحَالَةَ، فَالْعَيْنُ زِنَاهَا النَّظَرُ، وَالرِّجْلُ زِنَاهَا الْمَشْيُ، وَالْأُذُنُ زِنَاهَا السَّمَاعُ، وَالْيَدُ زِنَاهَا الْبَطْشُ، وَاللِّسَانُ زِنَاهُ الْكَلَامُ، وَالْقَلْبُ يَتَمَنَّى وَيَشْتَهِي وَيُصَدِّقُ ذَلِكَ أَوْ يُكَذِّبُهُ الْفَرْجُ» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ "" [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3752 - على شرط البخاري ومسلم

Mustadrak Al Hakim 3753

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) said: Islam has 30 parts. No one fulfilled it completely before Ibrahim (peace be upon him). Allah Almighty said: "And Abraham, who fulfilled (all the commandments)" (An-Najm: 37) - (Translation: Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza Khan) ** This hadith is Sahih in its chain of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : اسلام کے 30 حصے ہیں ۔ حضرت ابراہیم علیہ السلام سے پہلے کسی نے اس کو پورا نہیں کیا ۔ اللہ تعالیٰ نے فرمایا : وَ اِبْرَاھِیْمَ الَّذِیْ وَفّٰٓی ( النجم : 37 ) ’’ اور ابراہیم کے جو پورے احکام بجا لایا ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas Radi Allaho Anho farmate hain : Islam ke 30 hisse hain . Hazrat Ibrahim Alaihissalam se pehle kisi ne is ko poora nahi kya . Allah Ta'ala ne farmaya : Wa Ibrahima allazi waffa ( An-Najm : 37 ) '’ Aur Ibrahim ke jo pure ahkam baja laya .'' ( Tarjuma Kanzul Iman , Imam Ahmad Raza Rahmatullah Alaih ) ** Ye hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne ise naqal nahi kya .

أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ الْكَارِزِيُّ، ثنا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ، ثنا مُعَلَّى بْنُ رَاشِدٍ، ثنا وُهَيْبٌ، عَنْ دَاوُدَ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: "" سِهَامُ الْإِسْلَامِ ثَلَاثُونَ سَهْمًا لَمْ يُتَمِّمْهَا أَحَدٌ قَبْلَ إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلَامُ، قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: {وَإِبْرَاهِيمَ الَّذِي وَفَّى} [النجم: 37] «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3753 - صحيح

Mustadrak Al Hakim 3754

Abdullah bin Abbas (may Allah be pleased with him) narrates: When Surah A'la was revealed, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, "All of it is in the scriptures of Abraham (peace be upon him)." Then, when Surah An-Najm was revealed, [he recited] until the verse: "And [mention] Abraham, who fulfilled [his obligations] - That no bearer of burdens will bear the burden of another... This is a warning of the former warnings." ** This Hadith has authentic chains of narration, but Imam Bukhari (may Allah have mercy on him) and Imam Muslim (may Allah have mercy on him) did not narrate it.

" حضرت عبداللہ بن عباس رضی اللہ عنہما فرماتے ہیں : جب یہ سورۃ الاعلیٰ نازل ہوئی تو آپ نے فرمایا : سب کے سب حضرت ابراہیم علیہ السلام کے صحیفوں میں ہے ۔ پھر جب سورۃ النجم نازل ہوئی تو : وَ اِبْرَاھِیْمَ الَّذِیْ وَفّٰٓی اَلاَّ تَزِرُ وَازِرَۃٌ وِّزْرَ اُخْرٰی … ھٰذَا نَذِیْرٌ مِّنَ النُّذُرِ الْاُوْلٰی تک پہنچے ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abdullah bin Abbas ( (رضي الله تعالى عنه) a farmate hain : Jab ye Surah Al-A'la nazil hui to Aap ne farmaya : Sab ke sab Hazrat Ibrahim Alaihissalam ke Sahifon mein hai . Phir jab Surah An-Najm nazil hui to : Wa Ibrahima All-azi waffaa alaa taziru waziratun wizra ukhra … Haza nazirun minan nuzur-il-oola tak pahunche . ** Ye hadees Sahih Al-Asnad hai lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne ise naqal nahin kiya .

وَحَدَّثَنِي عَلِيُّ بْنُ عِيسَى، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ النَّضْرِ الْجَارُودِيُّ، ثنا نَصْرُ بْنُ عَلِيٍّ، ثنا الْمُعْتَمِرُ بْنُ سُلَيْمَانَ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَطَاءِ بْنِ السَّائِبِ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا، قَالَ: لَمَّا نَزَلَتْ سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى قَالَ: «كُلُّهَا فِي صُحُفِ إِبْرَاهِيمَ» ، فَلَمَّا نَزَلَتْ وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَى فَبَلَغَ {وَإِبْرَاهِيمَ الَّذِي وَفَّى أَلَّا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى} [النجم: 38] إِلَى قَوْلِهِ: {هَذَا نَذِيرٌ مِنَ النُّذُرِ الْأُولَى} [النجم: 56] «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3754 - صحيح

Mustadrak Al Hakim 3755

Abu Musa Ash'ari, may Allah be pleased with him, narrates that the Prophet, peace and blessings be upon him, said, "The deceased is tormented by the weeping and wailing of his family." When a woman says, "Alas, my helper! Alas, my supporter! Alas, my protector! Alas, what a noble man he was! What a good man has died!" It is said to her, "Are you his helper? Are you the one who gave him nobility? Are you the one who supported him?" (Abu Aseel) said, "I said, 'Glory be to Allah.' Allah, the Exalted, has said: وَلاَّ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِّزْرَ اُخْرٰی ( النجم : 38 ) 'No bearer of burdens will bear the burden of another.' (Translation: Kanz-ul-Iman, Imam Ahmad Raza Khan, may Allah have mercy on him)" (Musa) said, "May you perish! I am narrating to you the statement of the Prophet, peace and blessings be upon him, on the authority of Abu Musa, may Allah be pleased with him, and you are saying these things. Who among us is lying? By Allah! Neither have I lied about Abu Musa, may Allah be pleased with him, nor did Abu Musa, may Allah be pleased with him, lie about the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him." **This hadith has a sound chain of narrators, but Imam Bukhari, may Allah have mercy on him, and Imam Muslim, may Allah have mercy on him, did not narrate it.**

" حضرت ابوموسیٰ اشعری رضی اللہ عنہ روایت کرتے ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : میت کو اس کے اہل خانہ کے رونے دھونے سے تکلیف ہوتی ہے ۔ جب کوئی عورت کہتی ہے ہائے مددگار ، ہائے حمایت کرنے والا ، ہائے مدد کرنے والا ، ہائے شریف انسان ، کتنی اچھی میت ہے ۔ اس کو کہا جاتا ہے : کیا تو اس کی مددگار ہے ؟ کیا تو اس کو شرافت دینے والی ہے ؟ کیا تو اس کی مدد کرنے والی ہے ؟ ( ابواسید ) کہتے ہیں : میں نے کہا : سبحان اللہ ۔ اللہ تعالیٰ نے فرمایا : وَلاَّ تَزِرُ وَازِرَۃٌ وِّزْرَ اُخْرٰی ( النجم : 38 ) ’’ کوئی جان دوسری کا بوجھ نہ اٹھائے گی ۔‘‘ ( ترجمہ کنزالایمان ، امام احمد رضا رحمۃ اللہ علیہ ) ( موسیٰ نے ) کہا : تیرے لئے ہلاکت ہو میں تجھے ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ کے حوالے سے نبی اکرم ﷺ کا ارشاد سنا رہا ہوں اور تو آگے سے یہ باتیں کر رہی ہے ۔ ہم میں سے جھوٹا کون ہے ؟ خدا کی قسم ! نہ تو میں نے ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ کے حوالے سے جھوٹ بولا ہے اور نہ ابوموسیٰ رضی اللہ عنہ نے رسول اللہ ﷺ کے متعلق جھوٹ بولا ہے ۔ ٭٭ یہ حدیث صحیح الاسناد ہے لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے اسے نقل نہیں کیا ۔"

Hazrat Abumusa Ashari RA riwayat karte hain ke Nabi Akram SAW ne irshad farmaya: Mayyat ko uske ahl khana ke rone dhone se takleef hoti hai. Jab koi aurat kehti hai haye madadgar, haye himayat karne wala, haye madad karne wala, haye sharif insan, kitni acchi mayyat hai. Isko kaha jata hai: Kya tu uski madadgar hai? Kya tu usko sharafat dene wali hai? Kya tu uski madad karne wali hai? (Abu Aseed) kehte hain: Maine kaha: Subhan Allah. Allah Ta'ala ne farmaya: "Wa la taziru waziratun wizra ukhra" (An-Najm: 38) "Koi jaan dusri ka bojh na uthaegi." (Tarjuma Kanzul Iman, Imam Ahmad Raza RA) (Musa ne) kaha: Tere liye halakat ho main tujhe Abumusa Ashari RA ke hawale se Nabi Akram SAW ka irshad suna raha hun aur tu aage se ye baaten kar rahi hai. Hum mein se jhoota kaun hai? Khuda ki qasam! Na to maine Abumusa Ashari RA ke hawale se jhoot bola hai aur na Abumusa Ashari RA ne Rasul Allah SAW ke mutalliq jhoot bola hai. ** Ye hadees sahih al-isnad hai lekin Imam Bukhari RA aur Imam Muslim RA ne ise naql nahin kiya.

حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي دَاوُدَ الْمُنَادِي، ثنا عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ عَمْرٍو الْعَقَدِيُّ، ثنا زُهَيْرُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ أُسَيْدِ بْنِ أَبِي أُسَيْدٍ، عَنْ مُوسَى بْنِ أَبِي مُوسَى الْأَشْعَرِيِّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «إِنَّ الْمَيِّتَ لَيُعَذَّبُ بِبُكَاءِ الْحَيِّ» فَإِذَا قَالَتْ: وَاعَضُدَاهُ وَامَانِعَاهُ وَانَاصِرَاهُ وَاكَاسِيَاهُ حَبَّذَا الْمَيِّتُ فَقِيلَ أَنَاصِرُهَا أَنْتَ، أَكَاسِيهَا أَنْتَ، أَعَاضِدُهَا أَنْتَ؟ "" قَالَ: فَقُلْتُ: سُبْحَانَ اللَّهِ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: {وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى} [الأنعام: 164] فَقَالَ: وَيْحَكَ أُحَدِّثُكَ عَنْ أَبِي مُوسَى، عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَتَقُولُ هَذَا؟ فَأَيُّنَا كَذَبَ فَوَاللَّهِ مَا كَذَبْتُ عَلَى أَبِي مُوسَى وَمَا كَذَبَ أَبُو مُوسَى عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ «هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ» [التعليق - من تلخيص الذهبي] 3755 - سكت عنه الذهبي في التلخيص