14.
Statement of Zakat (Almsgiving)
١٤-
بیان الزكاة


Mustadrak Al Hakim 1443

Salem narrates from his father that the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, wrote a document regarding charity and tied it to his sword. He, peace and blessings be upon him, had not yet handed it over to his officials when he passed away. Then, Abu Bakr, may Allah be pleased with him, acted upon it until his demise. After him, Umar, may Allah be pleased with him, acted upon it throughout his life. (The method of Zakat was mentioned in it): - For five camels, one goat. - For ten camels, two goats. - For fifteen, a Tibn (a year-old camel). - For twenty, four goats. - For twenty-five camels, one year-old she-camel until thirty-five. - For thirty-six and above, a two-year-old she-camel until forty-five. - For forty-six and above, a three-year-old she-camel until sixty. - For sixty-one and above, a four-year-old she-camel until seventy-five. - For seventy-six and above, two two-year-old she-camels until ninety. - For ninety-one and above, two three-year-old she-camels until one hundred and twenty. - For camels exceeding this number, for every fifty, a three-year-old she-camel and for every forty, a two-year-old she-camel. - In sheep and goats, for every forty, one goat until one hundred and twenty. - For one hundred and twenty-one and above, two goats until two hundred. When exceeding two hundred, then three goats until three hundred. If the sheep and goats exceed even this, then one goat for every hundred. Nothing is obligatory in them until they reach the (next) hundred. And do not separate a flock out of fear of Zakat, nor combine a separated one. And if two people are partners in something, then Zakat is due upon both of them equally. An old or blemished animal will not be accepted in Zakat. Imam Zuhri said: When the Zakat collector comes, the goats should be divided into three parts: one part of blemished goats, one of excellent ones, and one of average ones. The Zakat collector should take from the average part. Zuhri did not mention cows in his narration. This hadith is a very significant one in this chapter, as it provides evidence for many rulings found in the hadith narrated by Thamamah from Anas, may Allah be pleased with him. However, Imam Bukhari and Imam Muslim did not include this hadith in their books due to Sufyan bin Husain al-Wasiti. Although, Sufyan bin Husain is among the Imams of Hadith. Yahya bin Ma'in declared him trustworthy. He came to Khurasan with Yazid bin Muhallab and from there went to Nishapur. A group among our Qahandari Shaykhs have heard hadith from him, for example, Mubashir bin Abdullah bin Razeen and his brother Umar bin Abdullah and other Muhaddiths, may Allah have mercy on them. And this hadith of Abdullah bin Mubarak authenticates it according to the criteria of the two Shaykhs, which they narrated from Zuhri through Yunus bin Yazid. Although there is a slight "Irsal" (discontinuity in the chain) in it, it serves as a sound corroboration for the hadith of Sufyan bin Husain.

" سالم اپنے والد کا یہ بیان نقل کرتے ہیں : رسول اللہ ﷺ نے صدقہ کے متعلق ایک تحریر لکھی ، آپ ﷺ نے اس کو اپنی تلوار کے ساتھ باندھ کر رکھ دیا تھا ۔ وہ ابھی آپ نے اپنے عمال کے حوالے نہیں کی تھی کہ آپ کا انتقال ہو گیا ۔ پھر حضرت ابوبکر رضی اللہ عنہ اس پر عمل کرتے رہے یہاں تک کہ ان کا انتقال ہو گیا ۔ اس کے بعد حضرت عمر رضی اللہ عنہ ساری زندگی اسی پر عمل کرتے رہے ۔ اس میں ( زکوۃ کا یہ طریقہ کار درج تھا ) : پانچ اونٹوں میں ایک بکری ۔ دس اونٹوں میں دو بکریاں ۔ پندرہ میں تیبن ۔ بیس میں چار بکریاں ہیں ۔ 25 اونٹوں میں اونٹنی کی ایک سالہ ایک بچی 35 تک ۔ 35 سے ایک بھی زیادہ ہو تو ان میں اونٹنی کی دو سالہ ایک بچی 45 تک ۔ اگر اس سے ایک بھی زیادہ ہو تو ان میں تین سالہ اونٹنی 60 تک ۔ اگر اس سے ایک بھی زیادہ ہو تو ان میں چار سالہ اونٹنی 75 تک ۔ اگر اس سے ایک زیادہ ہو تو ان میں دو سالہ دو اونٹنیاں 90 تک ۔ اگر ان سے ایک زیادہ ہو تو ان میں تین سالہ دو اونٹنیاں 120 تک ۔ اگر اونٹ اس سے بھی زیادہ ہوں تو ہر پچاس میں ایک 3 سالہ اونٹنی اور ہر چالیس میں ایک 2 سالہ اونٹنی ۔ بھیڑ بکریوں میں ہر 40 میں ایک بکری 120 تک ۔ اگر ان سے ایک بھی زائد ہو جائے تو دو بکریاں 200 تک ۔ جب 200 سے زیادہ ہو تو ان میں 3 بکریاں 300 تک ۔ اگر بھیڑ بکریاں اس سے بھی زیادہ ہوں تو ہر 100 میں ایک بکری ۔ ان میں اس وقت تک کوئی چیز لازم نہیں ہے ، جب تک تعداد ( اگلے ) 100 تک نہ پہنچ جائے ۔ اور صدقہ کے خوف سے مجتمع کو متفرق نہ کیا جائے اور متفرق و مجتمع نہ کیا جائے اور جس چیز میں دو آدمی شریک ہوں تو دونوں کے ذمہ برابر زکوۃ ہے اور زکوۃ میں بوڑھا اور عیب دار جانور قبول نہ کیا جائے گا ۔ ٭٭ امام زہری کہتے ہیں : جب زکوۃ وصول کرنے والا آئے تو بکریوں کے تین حصے کیے جائیں ، ایک حصہ عیب دار بکریوں کا ایک عمدہ اور ایک میں درمیانی ۔ زکوۃ وصول کرنے والا درمیانی حصے سے وصول کرے ۔ زہری نے اپنی روایت میں گائے کا ذکر نہیں کیا ۔ یہ حدیث اس باب میں بہت بڑی حدیث ہے جس سے ان کثیر احکام پر شہادت ملتی ہے ، جو ثمامہ کی انس رضی اللہ عنہ سے روایت کردہ حدیث میں موجود ہے ۔ لیکن امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے سفیان بن حسین واسطی کی وجہ سے یہ حدیث اپنی کتابوں میں نقل نہیں کی ۔ حالانکہ سفیان بن حسین ائمہ حدیث میں سے ایک ہیں ۔ یحیی بن معین نے انہیں ثقہ قرار دیا ہے یزید بن مہلب کے ہمراہ خراسان میں آئے اور وہاں سے نیشاپور گئے ، ہمارے قہندری مشائخ میں سے ایک جماعت نے ان سے حدیث کا سماع کیا ہے ، مثلاً مبشر بن عبداللہ بن رزین اور ان کے بھائی عمر بن عبداللہ اور دیگر محدثین رحمۃ اللہ علیہم اور اس کو عبداللہ بن مبارک کی وہ حدیث شیخین رحمۃ اللہ علیہما کے معیار پر صحیح کرتی ہے جس کو انہوں نے یونس بن یزید کے واسطے سے زہری سے روایت کیا ہے ، اس میں اگرچہ تھوڑا سا ’’ ارسال ‘‘ موجود ہے لیکن یہ سفیان بن حسین کی حدیث کے لئے صحیح شاہد ہے ۔"

Salem apne walid ka yeh bayan naqal karte hain : Rasool Allah ﷺ ne sadqah ke mutalliq ek tahrir likhi, aap ﷺ ne is ko apni talwar ke sath bandh kar rakha tha. Woh abhi aap ne apne ummal ke hawale nahi ki thi ki aap ka inteqal ho gaya. Phir Hazrat Abu Bakr (رضي الله تعالى عنه) is par amal karte rahe yahan tak ki un ka inteqal ho gaya. Is ke baad Hazrat Umar (رضي الله تعالى عنه) sari zindagi isi par amal karte rahe. Is mein ( zakat ka yeh tareeqa kar darj tha ): Panch oonton mein ek bakri. Das oonton mein do bakriyan. Pandrah mein teebain. Bees mein chaar bakriyan hain. 25 oonton mein oontni ki ek saala ek bachchi 35 tak. 35 se ek bhi zyada ho to in mein oontni ki do saala ek bachchi 45 tak. Agar is se ek bhi zyada ho to in mein teen saala oontni 60 tak. Agar is se ek bhi zyada ho to in mein chaar saala oontni 75 tak. Agar is se ek zyada ho to in mein do saala do oontniyan 90 tak. Agar in se ek zyada ho to in mein teen saala do oontniyan 120 tak. Agar oont is se bhi zyada hon to har pachas mein ek 3 saala oontni aur har chalis mein ek 2 saala oontni. Bher bakriyon mein har 40 mein ek bakri 120 tak. Agar in se ek bhi zaid ho jaye to do bakriyan 200 tak. Jab 200 se zyada ho to in mein 3 bakriyan 300 tak. Agar bher bakriyan is se bhi zyada hon to har 100 mein ek bakri. In mein is waqt tak koi cheez lazim nahi hai, jab tak tadaad ( agle ) 100 tak na pahunch jaye. Aur sadqah ke khauf se mujtama ko mutfarriq na kiya jaye aur mutfarriq o mujtama na kiya jaye aur jis cheez mein do aadmi sharik hon to donon ke zimma barabar zakat hai aur zakat mein boodha aur aib daar janwar qubool na kiya jaye ga. ٭٭ Imam Zahri kahte hain : Jab zakat wasool karne wala aaye to bakriyon ke teen hisse kiye jayen, ek hissa aib daar bakriyon ka ek umdah aur ek mein darmiyaani. Zakat wasool karne wala darmiyaani hisse se wasool kare. Zahri ne apni riwayat mein gaye ka zikr nahi kiya. Yeh hadees is bab mein bahut badi hadees hai jis se in kaseer ahkam par shahadat milti hai, jo sumama ki Anas ( (رضي الله تعالى عنه) ا) se riwayat kardah hadees mein mojood hai. Lekin Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne Sufyan bin Hussain Wasti ki wajah se yeh hadees apni kitaabon mein naqal nahi ki. Halanki Sufyan bin Hussain aima hadees mein se ek hain. Yahya bin Ma'in ne unhen saqah qarar diya hai Yazid bin Mahlab ke humrah Khurasan mein aaye aur wahan se Nishapur gaye, humare Qahandari mashaikh mein se ek jamaat ne un se hadees ka samaa kiya hai, maslan Mubashshir bin Abdullah bin Razeen aur un ke bhai Umar bin Abdullah aur digar muhaddiseen Rahmatullah Alaihim aur is ko Abdullah bin Mubarak ki woh hadees Shaikhain Rahmatullah Alaihima ke miyaar par sahih karti hai jis ko unhon ne Younus bin Yazid ke waste se Zahri se riwayat kiya hai, is mein agarche thoda sa '' irsaal '' mojood hai lekin yeh Sufyan bin Hussain ki hadees ke liye sahih shahid hai.

أَخْبَرْنَاهُ أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْمُؤَمَّلِ، ثنا الْفَضْلُ بْنُ مُحَمَّدٍ الشَّعْرَانِيُّ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ النُّفَيْلِيُّ، ثنا عَبَّادُ بْنُ الْعَوَّامِ، عَنْ سُفْيَانَ بْنِ حُسَيْنٍ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، عَنْ سَالِمٍ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: كَتَبَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كِتَابَ الصَّدَقَةِ فَلَمْ يُخَرِّجْهُ إِلَى عُمَّالِهِ حَتَّى قُبِضَ، فَقَرَنَهُ بِسَيْفِهِ فَعَمِلَ بِهِ أَبُو بَكْرٍ حَتَّى قُبِضَ، ثُمَّ عَمِلَ بِهِ عُمَرُ حَتَّى قُبِضَ، فَكَانَ فِيهِ: «فِي خَمْسٍ مِنَ الْإِبِلِ شَاةٌ وَفِي عَشَرَةٍ شَاتَانِ، وَفِي خَمْسَ عَشْرَةَ ثَلَاثُ شِيَاهٍ، وَفِي عِشْرِينَ أَرْبَعُ شِيَاهٍ، وَفِي خَمْسٍ وَعِشْرِينَ بِنْتُ مَخَاضٍ إِلَى خَمْسٍ وَثَلَاثِينَ، فَإِذَا زَادَتْ وَاحِدَةٌ فَفِيهَا بِنْتُ لَبُونٍ إِلَى خَمْسٍ وَأَرْبَعِينَ، فَإِنْ زَادَتْ وَاحِدَةً فَفِيهَا حِقَّةٌ إِلَى سِتِّينَ، فَإِنْ زَادَتْ وَاحِدَةٌ فَفِيهَا جَذَعَةٌ إِلَى خَمْسَةٍ وَسَبْعِينَ، فَإِذَا زَادَتْ وَاحِدَةٌ فَفِيهَا بِنْتَا لَبُونٍ إِلَى تِسْعِينَ، فَإِذَا زَادَتْ وَاحِدَةٌ فَفِيهَا حِقَّتَانِ إِلَى عِشْرِينَ وَمِائَةٍ، فَإِنْ كَانَتِ الْإِبِلُ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ فَفِي كُلِّ خَمْسِينَ حِقَّةٌ، وَفِي كُلِّ أَرْبَعِينَ بِنْتُ لَبُونٍ وَفِي الْغَنَمِ فِي كُلِّ أَرْبَعِينَ شَاةً شَاةٌ إِلَى عِشْرِينَ وَمِائَةٍ، فَإِذَا زَادَتْ وَاحِدَةٌ فَشَاتَانِ إِلَى مِائَتَيْنِ، فَإِذَا زَادَتْ وَاحِدَةٌ عَلَى الْمِائَتَيْنِ فَفِيهَا ثَلَاثُ شِيَاهٍ إِلَى ثَلَاثِ مِائَةٍ، فَإِنْ كَانَتِ الْغَنَمُ أَكْثَرُ مِنْ ذَلِكَ فَفِي كُلِّ مِائَةِ شَاةٍ شَاةٌ وَلَيْسَ فِيهَا شَيْءٌ حَتَّى يَبْلُغَ الْمِائَةُ، وَلَا يُفَرَّقُ بَيْنَ مُجْتَمِعٍ، وَلَا يُجْمَعُ بَيْنَ مُتَفَرِّقٍ مَخَافَةَ الصَّدَقَةِ، وَمَا كَانَ مِنْ خَلِيطَيْنِ فَإِنَّهُمَا يَتَرَاجَعَانِ بِالسَّوِيَّةِ، وَلَا يُؤْخَذُ فِي الصَّدَقَةِ هَرِمَةٌ وَلَا ذَاتُ عَيْبٍ» قَالَ الزُّهْرِيُّ: «إِذَا جَاءَ الْمُصَدِّقُ قُسِمَتِ الشَّاءُ أَثْلَاثًا ثُلُثًا شِرَارًا، وَثُلُثًا خِيَارًا، وَثُلُثًا وَسَطًا، فَيَأْخُذُ الْمُصَدِّقُ مِنَ الْوَسَطِ» وَلَمْ يَذْكُرِ الزُّهْرِيُّ الْبَقَرَ، هَذَا حَدِيثٌ كَبِيرٌ فِي هَذَا الْبَابِ يَشْهَدُ بِكَثْرَةِ الْأَحْكَامِ الَّتِي فِي حَدِيثِ ثُمَامَةَ، عَنْ أَنَسٍ إِلَّا أَنَّ الشَّيْخَيْنِ لَمْ يُخَرِّجَا لِسُفْيَانَ بْنِ حُسَيْنٍ الْوَاسِطِيِّ فِي الْكِتَابَيْنِ، وَسُفْيَانُ بْنُ حُسَيْنٍ أَحَدُ أَئِمَّةِ الْحَدِيثِ وَثَّقَهُ يَحْيَى بْنُ مَعِينٍ، وَدَخَلَ خُرَاسَانَ مَعَ يَزِيدَ بْنِ الْمُهَلَّبِ، وَدَخَلَ مِنْهُ نَيْسَابُورَ سَمِعَ مِنْهُ جَمَاعَةٌ مِنْ مَشَايِخِنَا الْقُهُنْدُزِيُّونَ مِثْلُ مُبَشِّرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ رَزِينٍ وَأَخِيهِ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ وَغَيْرِهِمَا، وَيُصَحِّحُهُ عَلَى شَرْطِ الشَّيْخَيْنِ حَدِيثُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُبَارَكِ، عَنْ يُونُسَ بْنِ يَزِيدَ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، وَإِنْ كَانَ فِيهِ أَدْنَى إِرْسَالٍ، فَإِنَّهُ شَاهِدٌ صَحِيحٌ لِحَدِيثِ سُفْيَانَ بْنِ حُسَيْنٍ "