14.
Statement of Zakat (Almsgiving)
١٤-
بیان الزكاة


Mustadrak Al Hakim 1445

Muhammad bin Abdur Rahman Ansari (may Allah be pleased with him) narrates: When Umar bin Abdul Aziz (may Allah be pleased with him) became the Caliph, he sent a person to Madinah to search for the document from the Prophet's (peace and blessings be upon him) time regarding Zakat. They found a written document with the family of Umar bin Khattab (may Allah be pleased with him) that he had written to his Zakat collectors. This document was exactly like the one the Prophet (peace and blessings be upon him) had written to Amr bin Hazm. So, Umar bin Abdul Aziz (may Allah be pleased with him) ordered his Zakat collectors to act upon the rulings mentioned in those two documents. These were the details regarding the Zakat on camels: * When their number exceeds 90, then there are two three-year-old she-camels in Zakat up to 120. * When the number exceeds 120, then there are three two-year-old she-camels in Zakat up to 129. * When the number exceeds that, there is no Zakat due until their (excess) number reaches ten. **The chain of narration of the letter that the Prophet (peace and blessings be upon him) wrote to Amr bin Hazm does not meet the criteria of this book, therefore I have mentioned the previous Hadith in detail.**

" حضرت محمد بن عبدالرحمن انصاری رضی اللہ عنہ بیان کرتے ہیں : جب عمر بن عبدالعزیز رضی اللہ عنہ خلیفہ بنے تو انہوں نے مدینہ شریف میں زکوۃ کے متعلق نبی اکرم ﷺ کے زمانے کی دستاویز کی تلاش میں ایک شخص کو بھیجا تو حضرت عمر بن خطاب رضی اللہ عنہ کی آل کے پاس ایک تحری مل گئی جو حضرت عمر رضی اللہ عنہ نے اپنے ملازمین کی طرف صدقات کے حوالے سے لکھی تھی ۔ اور یہ تحریر بالکل اسی تحریر جیسی تھی جو نبی اکرم ﷺ نے حضرت عمرو بن حزم کی طرف لکھی تھی تو حضرت عمر بن عبدالعزیز رضی اللہ عنہ نے اپنے زکوۃ کے ملازمین کو حکم دیا کہ وہ انہی دونوں کتابوں میں موجود احکام پر عمل کریں ، اس کے اندر یہ تفصیل تھی کہ اونٹوں کی زکوۃ یوں ہو گی : جب ان کی تعداد 90 سے زیادہ ہو تو اس میں تین سالہ دو اونٹنیاں ہیں 120 تک ۔ جب تعداد 120 سے زیادہ ہو تو اس میں دو سالہ تین اونٹنیاں ہیں 129 تک ۔ جب اس سے زیادہ ہو تو اس میں اس وقت تک زکوۃ نہیں ہے جب تک ان ( زائد ) کی تعداد دس تک نہ پہنچ جائے ۔ ٭٭ نبی اکرم ﷺ نے عمرو بن حزم کو جو مکتوب لکھا اس کی اسناد ہماری اس کتاب کے معیار کی نہیں ہے ، اس لیے میں نے گذشتہ حدیث تفصیلی ذکر کی ہے ۔"

Hazrat Muhammad bin Abdur Rahman Ansari Radi Allaho Anho bayan karte hain : Jab Umar bin Abdul Aziz Radi Allaho Anho Khalifa bane to unhon ne Madina Sharif mein Zakat ke mutaliq Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam ke zamane ki dastavez ki talash mein ek shakhs ko bheja to Hazrat Umar bin Khattab Radi Allaho Anho ke aal ke pass ek tahriri mil gai jo Hazrat Umar Radi Allaho Anho ne apne mulazimin ki taraf sadaqat ke hawale se likhi thi . Aur yeh tahrir bilkul usi tahrir jaisi thi jo Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam ne Hazrat Amro bin Hazm ki taraf likhi thi to Hazrat Umar bin Abdul Aziz Radi Allaho Anho ne apne zakat ke mulazimin ko hukum diya ki woh inhi donon kitabon mein mojood ahkam par amal karen , is ke andar yeh tafseel thi ki oonton ki zakat yun hogi : Jab in ki tadaad 90 se zyada ho to is mein teen sala do oontniyan hain 120 tak . Jab tadaad 120 se zyada ho to is mein do sala teen oontniyan hain 129 tak . Jab is se zyada ho to is mein is waqt tak zakat nahi hai jab tak in ( zائد ) ki tadaad das tak na pahonch jaye . ** Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam ne Amro bin Hazm ko jo maktub likha us ki asnad hamari is kitab ke meyar ki nahi hai , is liye maine guzishta hadees tafseeli zikar ki hai .

مَا حَدَّثَنَاهُ أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الصَّغَانِيُّ، ثنا يَزِيدُ بْنُ هَارُونَ، ثنا ابْنُ إِسْحَاقَ، وَحَبِيبُ بْنُ أَبِي حَبِيبٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ هَرِمٍ، أَنَّ أَبَا الرِّجَالِ مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ الرَّحْمَنِ الْأَنْصَارِيَّ حَدَّثَهُ، أَنَّ عُمَرَ بْنَ عَبْدِ الْعَزِيزِ حِينَ اسْتُخْلِفَ أَرْسَلَ إِلَى الْمَدِينَةِ يَلْتَمِسُ عَهْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَسِرَّ فِي الصَّدَقَاتِ، فَوَجَدَ عِنْدَ آلِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ كِتَابَ عُمَرَ إِلَى عُمَّالِهِ فِي الصَّدَقَاتِ بِمِثْلِ كِتَابِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى عَمْرِو بْنِ حَزْمٍ، فَأَمَرَ عُمَرُ بْنُ عَبْدِ الْعَزِيزِ عُمَّالَهُ عَلَى الصَّدَقَاتِ أَنْ يَأْخُذُوا بِمَا فِي ذَيْنِكَ الْكِتَابَيْنِ، فَكَانَ فِيهِمَا: «صَدَقَةُ الْإِبِلِ مَا زَادَتْ عَلَى التِّسْعِينَ وَاحِدَةً فَفِيهَا حِقَّتَانِ إِلَى عِشْرِينَ وَمِائَةٍ، فَإِذَا زَادَتْ عَلَى الْعِشْرِينَ وَمِائَةٍ وَاحِدَةً فَفِيهَا ثَلَاثُ بَنَاتِ لَبُونٍ حَتَّى تَبْلُغَ تِسْعًا وَعِشْرِينَ وَمِائَةٍ، فَإِذَا كَانَتِ الْإِبِلُ أَكْثَرَ مِنْ ذَلِكَ فَلَيْسَ فِيهَا مَا لَا تَبْلُغُ الْعَشَرَةَ مِنْهَا شَيْءٌ حَتَّى تَبْلُغَ الْعَشَرَةَ» وَأَمَّا كِتَابُ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لِعَمْرِو بْنِ حَزْمٍ، فَإِنَّ إِسْنَادَهُ مِنْ شَرْطِ هَذَا الْكِتَابِ، وَلِذَلِكَ ذَكَرْتُ السِّيَاقَةَ بِطُولِهَا "