15.
Statement of Fasting
١٥-
بیان الصوم
Name | Fame | Rank |
---|---|---|
al-ṣammā’ | Nahimah bint Basar al-Maziniyyah | Companion |
‘abd al-lah bn busrin al-sulamī | Abdullah ibn Basr al-Nasri | Companion |
khālid bn ma‘dān | Khalid bin Ma'dan al-Kalai | Trustworthy |
thawr bn yazīd | Thawr ibn Yazid al-Rahbi | Trustworthy except that he believes in predestination |
al-walīd bn muslimin | Al-Walid ibn Muslim al-Qurashi | Trustworthy |
ṣafwān bn ṣāliḥin | Safwan ibn Salih al-Thaqafi | Thiqah (Trustworthy) |
ibrāhīm bn ismā‘īl al-‘anbarī | Ibrahim ibn Ismail al-Anbari | Trustworthy, Upright |
abū ḥumaydin aḥmad bn muḥammad bn ḥāmidin al-‘adl | Ahmad ibn Muhammad al-Tusi | Trustworthy |
Mustadrak Al Hakim 1592
Abdullah bin Basr (may Allah be pleased with him)'s sister, Samaa (may Allah be pleased with her) narrated that the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said: “Do not fast on Saturday, except for the obligatory fasts. (If on this day, for eating) nothing is available except grape peels or the bark of any tree, then chew on that." ** This hadith is sahih (authentic) according to the criteria of Imam Bukhari (may Allah have mercy on him), but it is not narrated in the Sahihayn (the two Sahih collections of hadith). And there is also a conflicting hadith with a sahih chain of narration (which is mentioned below). This hadith has been narrated by Imam Bukhari and Imam Muslim (may Allah have mercy on them both), with a chain of narration from Hammam, from Abu Ayyub al-Ansari: Juwairiyah bint al-Harith said: The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) came to her on Friday, and she was fasting on that day. He asked her: “Did you fast yesterday?” She replied: “No.” He said: “Do you intend to fast tomorrow?” (Then the entire hadith was narrated). (Imam Hakim said) Muhammad bin Salih bin Hayyan narrated from Layth with his chain of narration: Whenever it was mentioned in the presence of Ibn Shihab that the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) prohibited fasting on Saturday, he would say: “This is a Himsi hadith, and there is a conflicting hadith with a sahih chain of narration."
" حضرت عبداللہ بن بسر رضی اللہ عنہ کی بہن حضرت صماء رضی اللہ عنہا روایت کرتی ہیں کہ نبی اکرم ﷺ نے ارشاد فرمایا : ہفتہ کے دن فرض روزے کے علاوہ اور کوئی روزہ مت رکھو ۔ ( اس دن کھانے کے لیے ) انگور کی بیل کے چھلکوں کے سوا یا کسی درخت کی چھال کے سوا اور کوئی چیز میسر نہ ہو تو یہی چبا لو ۔ ٭٭ یہ حدیث امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ کے معیار کے مطابق صحیح ہے لیکن اسے صحیحین میں نقل نہیں کیا گیا ۔ اور سند صحیح کے ہمراہ اس کی ایک معارض حدیث بھی موجود ہے ( جو کہ درجِ ذیل ہے ) اس کو امام بخاری رحمۃ اللہ علیہ اور امام مسلم رحمۃ اللہ علیہ نے ہمام کی سند کے ہمراہ قتادہ کے واسطے سے ابوایوب عتکی سے یوں روایت کیا ہے : جویریہ بنت حارث کہتی ہیں : نبی اکرم ﷺ جمعہ کے دن ان کے پاس آئے ، اس دن وہ روزہ دار تھیں ، آپ ﷺ نے پوچھا : کیا تو نے کل روزہ رکھا تھا ؟ انہوں نے جواب دیا : نہیں ۔ آپ نے فرمایا : تو کیا تم کل روزہ رکھنے کا ارادہ رکھتی ہو ؟ ( اس کے بعد پوری حدیث بیان کی ۔ ( امام حاکم فرماتے ہیں ) محمد بن صالح بن ہانی نے اپنی سند کے ہمراہ لیث کا یہ بیان نقل کیا ہے : کہ جب کبھی ابنِ شہاب کے پاس یہ تذکرہ کیا جاتا کہ رسول اللہ ﷺ نے ہفتہ کے دن روزہ رکھنے سے منع کیا ہے تو فرماتے : یہ حمصی حدیث ہے اور اسناد صحیح کے ہمراہ اس کی ایک معارض حدیث بھی ہے ۔"
Hazrat Abdullah bin Basr Radi Allaho Anho ki behan Hazrat Sama Radi Allaho Anha riwayat karti hain keh Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam ne irshad farmaya: Hafte ke din farz rozey ke ilawa aur koi roza mat rakho. (Iss din khaney ke liye) Angoor ki bel ke chhilkon ke siwa ya kisi darakht ki chhal ke siwa aur koi cheez misar na ho to yahi chaba lo. ** Yeh hadees Imam Bukhari Rahmatullah Alaih ke miyaar ke mutabiq sahih hai lekin isay Sahihain mein naqal nahi kiya gaya. Aur Sanad Sahih ke hamrah iski aik moariz hadees bhi mojood hai (jo keh darj zail hai) Iss ko Imam Bukhari Rahmatullah Alaih aur Imam Muslim Rahmatullah Alaih ne Hamam ki sanad ke hamrah Qatada ke wasitey se Abu Ayyub Ansaari se yun riwayat kiya hai: Juwairiya bint Haris kehti hain: Nabi Akram Sallallaho Alaihe Wasallam juma ke din unke pass aaye, iss din woh rozedar thin, Aap Sallallaho Alaihe Wasallam ne poocha: kya tum ne kal roza rakha tha? Unhon ne jawab diya: nahi. Aap ne farmaya: to kya tum kal roza rakhne ka irada rakhti ho? (Iss ke baad poori hadees bayan ki. (Imam Hakim farmate hain) Muhammad bin Salih bin Hani ne apni sanad ke hamrah Lais ka yeh bayan naqal kiya hai: keh jab kabhi Ibn e Shahab ke pass yeh tazkira kiya jata keh Rasul Allah Sallallaho Alaihe Wasallam ne hafte ke din roza rakhne se mana kiya hai to farmate: yeh Humsi hadees hai aur Asnad Sahih ke hamrah iski aik moariz hadees bhi hai.
أَخْبَرَنَا أَبُو حُمَيْدٍ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ حَامِدٍ الْعَدْلُ بِالطَّابرَانِ، ثنا إِبْرَاهِيمُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ الْعَنْبَرِيُّ، ثنا صَفْوَانُ بْنُ صَالِحٍ، ثنا الْوَلِيدُ بْنُ مُسْلِمٍ، عَنْ ثَوْرِ بْنِ يَزِيدَ، عَنْ خَالِدِ بْنِ مَعْدَانَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُسْرٍ السُّلَمِيِّ، عَنْ أُخْتِهِ الصَّمَّاءِ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، قَالَ: «لَا تَصُومُوا يَوْمَ السَّبْتِ إِلَّا فِيمَا افْتُرِضَ عَلَيْكُمْ، وَإِنْ لَمْ يَجِدْ أَحَدُكُمْ إِلَّا لِحَاءَ عِنَبَةٍ، أَوْ عُودَ شَجَرَةٍ فَلْيَمْضُغْهَا» هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ الْبُخَارِيِّ، وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ، وَلَهُ مُعَارِضٌ بِإِسْنَادٍ صَحِيحٍ: وَقَدْ أَخْرَجَاهُ حَدِيثُ هَمَّامٍ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ أَبِي أَيُّوبَ الْعَتَكِيِّ، عَنْ جُوَيْرِيَةَ بِنْتِ الْحَارِثِ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ دَخَلَ عَلَيْهَا يَوْمَ الْجُمُعَةِ وَهِيَ صَائِمَةٌ، فَقَالَ: «صُمْتِ أَمْسِ؟» قَالَتْ: لَا، قَالَ: «فَتُرِيدِينَ أَنْ تَصُومِي غَدًا؟» الْحَدِيثَ. فَحَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ صَالِحِ بْنِ هَانِئٍ، ثنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ، ثنا عَبْدُ الْمَلِكِ بْنُ شُعَيْبِ بْنِ اللَّيْثِ، ثنا ابْنُ وَهْبٍ، قَالَ: سَمِعْتُ اللَّيْثَ يُحَدِّثُ، عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، أَنَّهُ كَانَ إِذَا ذُكِرَ لَهُ، أَنَّهُ نَهَى عَنْ صِيَامِ يَوْمِ السَّبْتِ قَالَ: هَذَا حَدِيثٌ حِمْصِيٌّ «وَلَهُ مُعَارِضٌ بِإِسْنَادٍ صَحِيحٍ» :